14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJJ » onsdag, 02. aug, 2023 15:57

Cynwal skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 14:24
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 14:10
AJJ skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 13:34
Hr. Drejer skrev:
søndag, 30. jul, 2023 11:49
Så skete det alligevel; jeg er enig med AJJ.
Var vi ikke også enige om, at hullet efter Gini aldrig blev udfyldt :)
:D jo, det er da korrekt.
Get a room ..... ;)
en enlig svale gør ingen sommer

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » torsdag, 03. aug, 2023 15:26

AJJ skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 13:30
Men jeg slutter her, for jeg tankede benzin i går, og jeg kan forstå, at man så ikke må kritisere Hendersons skingrende hykleri, Man City/Newcastles ejerskab eller de mellemøstlige diktaturer som sådan.
Jo, du er i din ret til at mene og gøre, som du ønsker.

Og jeg forholder mig også retten til at mene, at man ikke per definistion arver sin arbejdsgivers værdier og derfor opfatte folks voldsomme Hendo-kritik som hyklerisk. Jeg mener eksempelvis godt, at man kan blive privatansat og samtidig være medlem af Endhedslisten, selvom det er et parti, der har til hensigt af afskaffe den private ejendomsret. Også selvom man tidligere måtte have stået på talerstolen og kæmpet for den kommunistiske sag.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. aug, 2023 21:01

Definition på hykleri:

"det at udtrykke følelser, synspunkter el.lign. som man reelt ikke har, for at opnå noget, fx andres sympati" (www.sproget.dk)

Altså hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man ikke har.

Summasumarum: Hendo er en hykler - ifølge definitionen af hykleri.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » fredag, 04. aug, 2023 08:13

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. aug, 2023 21:01
Definition på hykleri:

"det at udtrykke følelser, synspunkter el.lign. som man reelt ikke har, for at opnå noget, fx andres sympati" (www.sproget.dk)

Altså hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man ikke har.

Summasumarum: Hendo er en hykler - ifølge definitionen af hykleri.
Med andre ord mener du, at hvis man tager arbejde, så overtager man automatisk sin arbejdsgivers værdier og forlader sine egne?

Når det er sagt, så troede jeg faktisk, at hykler også kunne betyde, at man beskyldte andre for noget, som man så ikke engang selv levede op til. Det ved jeg ikke helt, om man kan lægge i ovenstående definition.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » onsdag, 09. aug, 2023 09:50

Nu så jeg lige et billede af Hendo, hvor han stolt står og peger på klublogoet på trøjen. Det er ikke svært for mig at forstå hvorfor mange sydamerikanske spillere tager til sandkasse ligaen og tjener penge til deres familier. Men europæiske spillere, der har en helt anden opvækst og ofte andre værdier, det fatter jeg simpelthen bare ikke en skid af.
Får Hendo stadig en masse kritik for skiftet i engelsk presse eller er det ebbet ud? Han har satme pisset på mange mennesker og organisationer for ussel mammon.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 09. aug, 2023 10:48

Emmy skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 09:50
Nu så jeg lige et billede af Hendo, hvor han stolt står og peger på klublogoet på trøjen. Det er ikke svært for mig at forstå hvorfor mange sydamerikanske spillere tager til sandkasse ligaen og tjener penge til deres familier. Men europæiske spillere, der har en helt anden opvækst og ofte andre værdier, det fatter jeg simpelthen bare ikke en skid af.
Får Hendo stadig en masse kritik for skiftet i engelsk presse eller er det ebbet ud? Han har satme pisset på mange mennesker og organisationer for ussel mammon.
Min fornemmelse er at kritikken stille og roligt er forsvundet, så en lille kommentar fra Southgate der sagde noget i retningen af at "han forstod kritikken, men det var ikke op til ham at vurdere om det er rigtigt eller forkert at tage til Saudi Arabien".

Jeg forstår dog heller ikke hvorfor hvorfor det kun er Henderson der skal udsættes for sådan en kritik, at Fabinho og Firmino også tager derned, er bare så det lidt "nå ja whatever". Firmino viser jo meget tydeligt på hans social medier at han dyrker det at være kristen utroligt meget, nu vælger han så at tage til et land, hvor det i hvert fald offentlig ikke er lovligt at udøve hans tro, og han er indtil videre stoppet med kristne opslag på hans sociale medier.

I bund og grund viser det vel bare at langt de fleste fodboldspillere er utroligt vattede, det ville være så nemt for dem med deres store fanskare, at være med til at påvirke verden omkring dem.

Henderson har været en fantastisk anfører for Liverpool, men han exit fra klubben har været uværdig både for ham og for klubben, han har ikke engang lade sig interviewe og fortælle om han beslutning, han har bare stukket hovedet i busken.

Fodboldspillere i dag er blevet alt for polerede, de er så bange for at træde en lille smule ved siden af, de har ansat folk til at styre deres sociale medier og tør ikke noget som helst. Som vi så det ved VM i Qatar der var ikke en anfører der turde tage et lille regnbuefarvet anførerbind på, fordi de var bange for at få et gult kort, grow af fucking pair...., de er sgu ved at være lige så glatte som politikere.

Hendersons udtalelse om at han ikke vil stå i vejen for de unge og nye så derfor har han skiftet, at spille med på højeste niveau i fodbold er alle drenges drøm, så at vælge fodbold pension fremfor at tage et par år med på højeste niveau på nedsat tid, jeg forstår det ikke.

Liverpool gik foran og var en stor anfører for Liverpool, idag er han bare en vatpik der har pisset godt og grundigt på hans eget eftermæle.
YNWA

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 09. aug, 2023 15:23

Redtothebone skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 10:48
Emmy skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 09:50
Nu så jeg lige et billede af Hendo, hvor han stolt står og peger på klublogoet på trøjen. Det er ikke svært for mig at forstå hvorfor mange sydamerikanske spillere tager til sandkasse ligaen og tjener penge til deres familier. Men europæiske spillere, der har en helt anden opvækst og ofte andre værdier, det fatter jeg simpelthen bare ikke en skid af.
Får Hendo stadig en masse kritik for skiftet i engelsk presse eller er det ebbet ud? Han har satme pisset på mange mennesker og organisationer for ussel mammon.
Min fornemmelse er at kritikken stille og roligt er forsvundet, så en lille kommentar fra Southgate der sagde noget i retningen af at "han forstod kritikken, men det var ikke op til ham at vurdere om det er rigtigt eller forkert at tage til Saudi Arabien".

Jeg forstår dog heller ikke hvorfor hvorfor det kun er Henderson der skal udsættes for sådan en kritik, at Fabinho og Firmino også tager derned, er bare så det lidt "nå ja whatever". Firmino viser jo meget tydeligt på hans social medier at han dyrker det at være kristen utroligt meget, nu vælger han så at tage til et land, hvor det i hvert fald offentlig ikke er lovligt at udøve hans tro, og han er indtil videre stoppet med kristne opslag på hans sociale medier.

I bund og grund viser det vel bare at langt de fleste fodboldspillere er utroligt vattede, det ville være så nemt for dem med deres store fanskare, at være med til at påvirke verden omkring dem.

Henderson har været en fantastisk anfører for Liverpool, men han exit fra klubben har været uværdig både for ham og for klubben, han har ikke engang lade sig interviewe og fortælle om han beslutning, han har bare stukket hovedet i busken.

Fodboldspillere i dag er blevet alt for polerede, de er så bange for at træde en lille smule ved siden af, de har ansat folk til at styre deres sociale medier og tør ikke noget som helst. Som vi så det ved VM i Qatar der var ikke en anfører der turde tage et lille regnbuefarvet anførerbind på, fordi de var bange for at få et gult kort, grow af fucking pair...., de er sgu ved at være lige så glatte som politikere.

Hendersons udtalelse om at han ikke vil stå i vejen for de unge og nye så derfor har han skiftet, at spille med på højeste niveau i fodbold er alle drenges drøm, så at vælge fodbold pension fremfor at tage et par år med på højeste niveau på nedsat tid, jeg forstår det ikke.

Liverpool gik foran og var en stor anfører for Liverpool, idag er han bare en vatpik der har pisset godt og grundigt på hans eget eftermæle.
Hvorfor er det sportsfolk som skal tage de kampe. Er det ikke nærmere de store firmaer, regeringer, forbund osv. stedet for den lille sårbare mand som bør handle og tage de kampe?

Mærsk, Arla, Novo osv. tjener kassen i Saudi Arabien, Dubai og Qatar hvor er kritikken af dem som for alvor ændre noget?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » onsdag, 09. aug, 2023 17:09

Oomph242 skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 15:23
Redtothebone skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 10:48
Emmy skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 09:50
Nu så jeg lige et billede af Hendo, hvor han stolt står og peger på klublogoet på trøjen. Det er ikke svært for mig at forstå hvorfor mange sydamerikanske spillere tager til sandkasse ligaen og tjener penge til deres familier. Men europæiske spillere, der har en helt anden opvækst og ofte andre værdier, det fatter jeg simpelthen bare ikke en skid af.
Får Hendo stadig en masse kritik for skiftet i engelsk presse eller er det ebbet ud? Han har satme pisset på mange mennesker og organisationer for ussel mammon.
Min fornemmelse er at kritikken stille og roligt er forsvundet, så en lille kommentar fra Southgate der sagde noget i retningen af at "han forstod kritikken, men det var ikke op til ham at vurdere om det er rigtigt eller forkert at tage til Saudi Arabien".

Jeg forstår dog heller ikke hvorfor hvorfor det kun er Henderson der skal udsættes for sådan en kritik, at Fabinho og Firmino også tager derned, er bare så det lidt "nå ja whatever". Firmino viser jo meget tydeligt på hans social medier at han dyrker det at være kristen utroligt meget, nu vælger han så at tage til et land, hvor det i hvert fald offentlig ikke er lovligt at udøve hans tro, og han er indtil videre stoppet med kristne opslag på hans sociale medier.

I bund og grund viser det vel bare at langt de fleste fodboldspillere er utroligt vattede, det ville være så nemt for dem med deres store fanskare, at være med til at påvirke verden omkring dem.

Henderson har været en fantastisk anfører for Liverpool, men han exit fra klubben har været uværdig både for ham og for klubben, han har ikke engang lade sig interviewe og fortælle om han beslutning, han har bare stukket hovedet i busken.

Fodboldspillere i dag er blevet alt for polerede, de er så bange for at træde en lille smule ved siden af, de har ansat folk til at styre deres sociale medier og tør ikke noget som helst. Som vi så det ved VM i Qatar der var ikke en anfører der turde tage et lille regnbuefarvet anførerbind på, fordi de var bange for at få et gult kort, grow af fucking pair...., de er sgu ved at være lige så glatte som politikere.

Hendersons udtalelse om at han ikke vil stå i vejen for de unge og nye så derfor har han skiftet, at spille med på højeste niveau i fodbold er alle drenges drøm, så at vælge fodbold pension fremfor at tage et par år med på højeste niveau på nedsat tid, jeg forstår det ikke.

Liverpool gik foran og var en stor anfører for Liverpool, idag er han bare en vatpik der har pisset godt og grundigt på hans eget eftermæle.
Hvorfor er det sportsfolk som skal tage de kampe. Er det ikke nærmere de store firmaer, regeringer, forbund osv. stedet for den lille sårbare mand som bør handle og tage de kampe?

Mærsk, Arla, Novo osv. tjener kassen i Saudi Arabien, Dubai og Qatar hvor er kritikken af dem som for alvor ændre noget?
Jeg synes det er langt værre, at enkelt-individer, som er valgt til tillidshverv, er så dybt nede i lommerne på oliesheikerne samt har snablen dybt nede i "sponsor-kassen" hos PIF og andre fonde. Jeg tænker primært Infantino fra FIFA men også Ceferin fra UEFA (det undrer mig stadig, at UEFA accepterer en "neutral" opmand som tredje dommer i CAS-sagen mod Man CIty samt at de ikke efterfølgende har anket CAS-afgørelsen til civilretten i Schweiz). Det er disse sværvægtere indenfor VORES sport, som burde sætte dagsordenen, men stort set alle deres handlinger er præget af korruption vennetjenester for at sikre genvalg på deres tillidsposter.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJJ » fredag, 11. aug, 2023 11:44

Oomph242 skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 15:23
Redtothebone skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 10:48
Emmy skrev:
onsdag, 09. aug, 2023 09:50
Nu så jeg lige et billede af Hendo, hvor han stolt står og peger på klublogoet på trøjen. Det er ikke svært for mig at forstå hvorfor mange sydamerikanske spillere tager til sandkasse ligaen og tjener penge til deres familier. Men europæiske spillere, der har en helt anden opvækst og ofte andre værdier, det fatter jeg simpelthen bare ikke en skid af.
Får Hendo stadig en masse kritik for skiftet i engelsk presse eller er det ebbet ud? Han har satme pisset på mange mennesker og organisationer for ussel mammon.
Min fornemmelse er at kritikken stille og roligt er forsvundet, så en lille kommentar fra Southgate der sagde noget i retningen af at "han forstod kritikken, men det var ikke op til ham at vurdere om det er rigtigt eller forkert at tage til Saudi Arabien".

Jeg forstår dog heller ikke hvorfor hvorfor det kun er Henderson der skal udsættes for sådan en kritik, at Fabinho og Firmino også tager derned, er bare så det lidt "nå ja whatever". Firmino viser jo meget tydeligt på hans social medier at han dyrker det at være kristen utroligt meget, nu vælger han så at tage til et land, hvor det i hvert fald offentlig ikke er lovligt at udøve hans tro, og han er indtil videre stoppet med kristne opslag på hans sociale medier.

I bund og grund viser det vel bare at langt de fleste fodboldspillere er utroligt vattede, det ville være så nemt for dem med deres store fanskare, at være med til at påvirke verden omkring dem.

Henderson har været en fantastisk anfører for Liverpool, men han exit fra klubben har været uværdig både for ham og for klubben, han har ikke engang lade sig interviewe og fortælle om han beslutning, han har bare stukket hovedet i busken.

Fodboldspillere i dag er blevet alt for polerede, de er så bange for at træde en lille smule ved siden af, de har ansat folk til at styre deres sociale medier og tør ikke noget som helst. Som vi så det ved VM i Qatar der var ikke en anfører der turde tage et lille regnbuefarvet anførerbind på, fordi de var bange for at få et gult kort, grow af fucking pair...., de er sgu ved at være lige så glatte som politikere.

Hendersons udtalelse om at han ikke vil stå i vejen for de unge og nye så derfor har han skiftet, at spille med på højeste niveau i fodbold er alle drenges drøm, så at vælge fodbold pension fremfor at tage et par år med på højeste niveau på nedsat tid, jeg forstår det ikke.

Liverpool gik foran og var en stor anfører for Liverpool, idag er han bare en vatpik der har pisset godt og grundigt på hans eget eftermæle.
Hvorfor er det sportsfolk som skal tage de kampe. Er det ikke nærmere de store firmaer, regeringer, forbund osv. stedet for den lille sårbare mand som bør handle og tage de kampe?

Mærsk, Arla, Novo osv. tjener kassen i Saudi Arabien, Dubai og Qatar hvor er kritikken af dem som for alvor ændre noget?
Jordan Henderson er ikke nogen lille sårbar mand. Han er en megarig, verdenskendt fodboldstjerne, som kan nu ud til en masse mennesker med sine holdninger og adfærd.

Enig i, at Fabinho og Firmino også fortjener kritik, men selvfølgelig rammer kritikken Henderson hårdest pga. han kæmpehykleri.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af TG12 » tirsdag, 05. sep, 2023 14:00

Henderson har givet et større interview til the Athletic, et interview som nok bedst kan betegnes som et personligt selvmål af dimensioner, og ansvarsfralæggelse. Kort kan interviewet summeres til:

■"Me playing in Saudi is a positive"
■ "It's not about money"
■ "I understand criticism from LGBTQ+ groups"
■ "You have to respect Saudi religion & culture"
■ "If one person at #LFC asked me to stay, I would have"

https://www.thisisanfield.com/2023/09/f ... good-look/

Overordnet er jeg ikke tilhænger af at fodboldspillere skal bruges i et politisk spil. Men Hendersons interview her er decideret uklogt og gør kun skaden på hans eftermæle større.

Overordnet burde Hendo nok have kopieret Milner mere - ved ikke at være så fremtonende i debatten, og hellere fokusere på sit eget, som nu bider ham.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJJ » tirsdag, 05. sep, 2023 15:01

Crafton: So I would press you on that, because we were told that around the World Cup in Qatar. You go, you engage. But I was there in Qatar walking down the street one day and saw a flag draped with a rainbow symbol crossed out, with the words that said, “Not welcome in Qatar.” Then supporters were trying to go into the stadiums and they were having rainbow T-shirts taken off them. There was a story about one person being stripped down even and having it taken off them by a security guard. So I suppose I’d ask: have you actually seen or heard any evidence of this change on this specific issue?

Henderson: Firstly, I’m not a politician. I never have been and never wanted to be. I have never tried to change laws or rules in England, never mind in a different country where I’m not from. So I’m not saying that I’m going there to do that. But what I’m saying is people know what my values are and the people who know me know what my values are. And my values don’t change because I’m going to a different country where the laws of the country might be different. Now, I see that as a positive thing. I see that because, from their (Saudi) side, they knew that before signing it. So they knew what my beliefs were. They knew what causes and campaigns I’ve done in the past and not once was it brought up. Not once have they said, “You can do this, you can’t do this.” And I think it can only be a positive thing to try to open up like around Qatar. In the end, around Qatar, having a World Cup there shined a light on certain issues where I think in the end, I might be wrong, but they changed some rules and regulations to be able to host the World Cup and I think that’s positive. That’s the way you try to create positive change. And I’m not saying that I can do that. I’m one person.


:doh1:

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 05. sep, 2023 15:16

Har lige læst hele interviewet og må indrømme jeg synes mange af hans udtalelser er meget vattede. Han udtaler også at han ikke blev i Liverpool fordi ingen bad ham om at blive, og han havde fået at vide i samtale med Klopp at han vil få mindre spilletid, men det kan vel for helvede ikke komme som en overraskelse.

Han kom tilbage efter ferie i super form og jeg synes ærligt talt han burde have skelet lidt til spillede som Modric, Kroos, Müller, Benzema som har bevist hvis man er god nok så betyder alder ikke så meget, så skal man nok spille i de store kampe.

Han tidligere udtalelse med han ikke vil stå i vejen for andre spillere i Liverpool.....COME ON.

Som jeg siger med Salah jeg forstår ikke man hellere vil spille sekunda fodbold i Saudi fremfor at spille måske 25 kampe for Liverpool.

Henderson har været et ikon og en fantastisk anfører for Liverpool der altid er gået forrest, det trækker desværre ned på hans eftermæle at slutter på denne måde.
YNWA

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af TG12 » tirsdag, 05. sep, 2023 15:24

Redtothebone skrev:
tirsdag, 05. sep, 2023 15:16
Har lige læst hele interviewet og må indrømme jeg synes mange af hans udtalelser er meget vattede. Han udtaler også at han ikke blev i Liverpool fordi ingen bad ham om at blive, og han havde fået at vide i samtale med Klopp at han vil få mindre spilletid, men det kan vel for helvede ikke komme som en overraskelse.
Det er bare en tynd udtalelse.

Klubben forlængede hans kontrakt fire år - efter Klopps involvering. Så Klopp kunne ikke sige meget mere tydeligt han gerne ville have ham i klubben. At han skulle spille mindre er jo optil ham selv at bevise han stadig har niveauet.

Det er en virkelig tosset udtalese fra Hendo..

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. sep, 2023 21:51

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Bock » onsdag, 06. sep, 2023 01:01

Englænderne har en talemåde om, at det er menneskeligt at fejle, men endnu mere menneskeligt at forsøge at skjule det...

Besvar