https://www.101greatgoals.com/news/live ... tottenham/
Meget ofte viste det sig bare for Rafa at den kortsigtede løsning slet ikke forbedrede truppen og det var bestemt ikke altid vi tjente penge på det. Tværtimod brugte vi store dele af de fleste transferbudgetter på at lave tvivlsomme opgraderinger på forskellige pladser istedet for at satse på en eller to klasse spillere. Og de billige spillere var mere en hindring for at vi kunne få fat i de klare forstærkninger. Rafa havde, tror jeg, hver sommer en liste på fem-seks pladser han gerne ville forstærke og så skulle budgettet ellers smøres ud over de fem-seks indkøb, resultatet?TG12 skrev:Klopp er en fantastisk manager og ikke mindst folkekær person. Elsker hans passion, og måden den kommer til udtryk på! Kunne ikke nævne en manager jeg hellere ville have.
Selvom jeg på den ene side er utrolig glad for Klopp ikke køber spillere for at købe, eller foretager nogen forhastede indkøb, og gerne venter på den spiller han vil have er tilgængelig og derfor altid har fokus på den lange bane. Så er jeg til tider lidt utryg ved han måske ignorerer den korte bane.
Jeg kunne godt tænke mig Klopp til tider overvejede muligheden for at løse et problem kortsigtet, ved at købe en spiller billigt, som her og nu styrker truppen. Det kunne f.eks. være en ældre spiller, eller en "middel-go" spiller som er billig og bedre end det vi har.
Rafa synes jeg excellerede i at købe billige, kortsigtede løsninger, indtil et bedre langsigtet alternativ kom, og iøvrigt tjene penge på det.
Det var heller ikke for at tage noget væk fra Rafas bedrifter. Og jeg skulle også have nævnt at det ikke altid var Rafa der havde kontrollen over transfer budgettet.Hr. Drejer skrev:De to situationer kan slet ikke sammenlignes. Rafa arbejdede dels under finanskrisen, med nogle ejere som ikke havde pengene til at forbedre holdet. Trods det førte han os til fire CL semifinaler og to finaler - og en FA Cup ikke at forglemme. Og han skabte en midtbane som vist nok overgår vores nuværende med adskillelige længder, og et forsvar som også overgår det nuværende med adskillelige længder, og et angreb med Torres på top. Det fås ikke meget bedre Filos of Isk. Óg det var altså på et discountbudget!
Selvom jeg synes vi spiller fed fodbold, synes jeg der er en pointe.Hr. Drejer skrev:https://www.express.co.uk/sport/footbal ... ss-slammed
Sidste år havde han lidt succes imod Chelsea ved at spille bolden ned bagved deres wingbacks.TG12 skrev:.
Jeg har endnu til gode at se en plan B fra Klopp.
Jeg synes nu, at Klopp sætter taktik efter modstanderen, men han arbejder hen imod, at vi nu engang spiller på vores måde i store træk. Sådan gør de største klubber. De bliver ikke desperate og sætter en Crouch eller Benteke ind, som der bevidstløst skal hældes bolde ind imod den sidste halve time.Hr. Drejer skrev:Enig TG12.
Det ser ud som om vi kun har en taktik, og den kender vi til hudløshed. Men når modstanderen har kigget os ud, så har vi ikke flere værktøjer i kassen. Det er så frustrerende.
Jeg var selv efter Klopp efter Man U kampen (se kamptråd), fordi det hold er ikke særligt godt, og de spillede ikke godt mod os, alligevel vinder de. Det er bare ikke godt nok af Klopp. Men til hans forsvar skal det siges at vores bænk var dissideret elendig. Solanke som skulle redde os til sidst med et mål, har aldrig scoret i PL, og det er vel ikke ham man skal sætte sin lid til i arvefjendeopgøret.