Jeg synes, at Klopp træffer nogle mærkelige beslutninger. Jeg er ikke gået i panik, men jeg synes heller ikke, at man bare skal have blind tiltro til det, han går og foretager sig.
Vi var lang tid om at komme i gang i sidste sæson, men det er fuldt forståeligt. Det er svært at overtage et nyt hold 8 kampe inde i en sæson. Mod slutningen af sæsonen kom vi dog efter det med et par gode kampe i Europa League. Vi havde stadig store problemer med at lukke kampene mod fx Southampton og Newcastle, men der var tegning til noget. Clyne og Moreno stormede frem på kanterne, Lovren dominerede centerforsvaret, Can dominerede midtbanen, Milner var forrygende på kanten såvel som centralt, mens trioen med Lallana, Firmino og Coutinho viste sit værd bagved Origi.
Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke har valgt at bygge videre herpå. Mht. centerforsvaret er Klopp undskyldt, da mandskabet har været presset af problemer med Sakho og nyindkøbte Matip. Det er dog stadig ikke acceptabelt, at vi har lukket 5 mål ind efter 2 kampe. Men på backen giver det ikke mening at stille med Moreno mod Arsenal og dernæst Milner mod Burnley. Jeg synes jeg ikke, at Moreno burde straffes for en dårlig indsats. Han burde have fået genvalg mod Burnley.
På den centrale midt står jeg helt af. Jeg var i første omgang skuffet over salget af Allen, som jeg mener gjorde det fremragende under Klopp i sidste sæson. Derudover fatter jeg heller ikke, hvorfor man hentede Wijnaldum. Og da slet ikke, hvorfor han bruges på den centrale midt sammen med Henderson. Jeg er med på, at Can har været til EM, så jeg håber virkelig, at det er årsagen til dette mystiske valg af midtbane. I min optik burde både Can, Milner og Lucas (hvor er han blevet af?) vælges før. Jeg ved godt, at Henderson er anfører, men på baggrund af sidste sæson kan jeg ikke se, hvorfor han foretrækkes frem for Can og Milner. Han ville være et fint tredjevalg til at starte med. Så kunne han altid overtage pladsen, hvis han viste sig at fortjene den.
Mané var forrygende mod Arsenal, men min påstand er, at han ikke ville have hjulpet meget mod Burnley. Det bliver dog spændende at se, hvordan han gør det mod sådanne hold. Forhåbentlig kan han være med til at løse nogle af vores problemer, selvom jeg stadig mener, at vores tre bedste til de offensive pladser er Lallana, Coutinho og Firmino.
I angrebet er jeg uforstående over for, at vi har spillet 2 kampe, hvoraf 0 af dem har været med Origi på toppen fra start. Jeg synes da, at sidste sæson viste, at han burde være vores første valg som frontangriber. Der skal nok blive brug for Sturridge, Firmino eller Ings undervejs i kampene og i sæsonen som helhed, men brug nu Origi fra start.
Sæsonen er lang endnu, ja, men jeg havde altså lige nogle frustrationer, jeg ville ud med. Forhåbentlig kan vi blive mere solide, når/hvis Matip, Can, Origi og måske Mané får checket ind i denne sæson.
Senest rettet af
AJ tirsdag, 23. aug, 2016 12:50, rettet i alt 1 gang.