Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 13. jul, 2016 10:03

Klopp to the kop!!
Han har vidst givet denne nuværende trup, inkl de unge - et håb om, at sæsonen bringer succes med sig. Om det tager en PL titel til næste sæson(!) , hvor der optimalt kæmpe konkurrence med Man C, Man U, Spurs og selv Chelsea der vil ALLE få det svært i den kommende Sæson med klopp under året da uden europæisk magi, kan være en stor fordel!! (Alle kritikerne er jo altid ude med riven om det PL mesterskab, så måske der kommer noget håb selvom top-4 er realistisk med Klopp under roret. ;)

YNWA
You'r Never Walk Alone. ///

Rasputin

Indlæg af Rasputin » onsdag, 13. jul, 2016 11:17

Det er svært ikke at være begejstret/taknemmelig for at have Klopp i vores fantastiske klub. Der er bare 'noget' over ham. Han er ikke mirakelmager, og alle spillerne bliver ikke til verdensstjerne bare ved at træne med Klopp. Til gengæld, tror jeg han er ved skabe et godt fundament, uden at rive alt ned og starte helt forfra. Der er trods alt kvalitet i truppen han overtog. Hvor Rodgers virkede til at ville klare alting, og løse alle problemer selv, så er Klopp en del af et yderst kompetent team, og er modtagelig for input. Tror jeg. Og Klopp er bare for fed en person. Boom.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 23. aug, 2016 11:22

Jeg synes, at Klopp træffer nogle mærkelige beslutninger. Jeg er ikke gået i panik, men jeg synes heller ikke, at man bare skal have blind tiltro til det, han går og foretager sig.

Vi var lang tid om at komme i gang i sidste sæson, men det er fuldt forståeligt. Det er svært at overtage et nyt hold 8 kampe inde i en sæson. Mod slutningen af sæsonen kom vi dog efter det med et par gode kampe i Europa League. Vi havde stadig store problemer med at lukke kampene mod fx Southampton og Newcastle, men der var tegning til noget. Clyne og Moreno stormede frem på kanterne, Lovren dominerede centerforsvaret, Can dominerede midtbanen, Milner var forrygende på kanten såvel som centralt, mens trioen med Lallana, Firmino og Coutinho viste sit værd bagved Origi.

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke har valgt at bygge videre herpå. Mht. centerforsvaret er Klopp undskyldt, da mandskabet har været presset af problemer med Sakho og nyindkøbte Matip. Det er dog stadig ikke acceptabelt, at vi har lukket 5 mål ind efter 2 kampe. Men på backen giver det ikke mening at stille med Moreno mod Arsenal og dernæst Milner mod Burnley. Jeg synes jeg ikke, at Moreno burde straffes for en dårlig indsats. Han burde have fået genvalg mod Burnley.

På den centrale midt står jeg helt af. Jeg var i første omgang skuffet over salget af Allen, som jeg mener gjorde det fremragende under Klopp i sidste sæson. Derudover fatter jeg heller ikke, hvorfor man hentede Wijnaldum. Og da slet ikke, hvorfor han bruges på den centrale midt sammen med Henderson. Jeg er med på, at Can har været til EM, så jeg håber virkelig, at det er årsagen til dette mystiske valg af midtbane. I min optik burde både Can, Milner og Lucas (hvor er han blevet af?) vælges før. Jeg ved godt, at Henderson er anfører, men på baggrund af sidste sæson kan jeg ikke se, hvorfor han foretrækkes frem for Can og Milner. Han ville være et fint tredjevalg til at starte med. Så kunne han altid overtage pladsen, hvis han viste sig at fortjene den.

Mané var forrygende mod Arsenal, men min påstand er, at han ikke ville have hjulpet meget mod Burnley. Det bliver dog spændende at se, hvordan han gør det mod sådanne hold. Forhåbentlig kan han være med til at løse nogle af vores problemer, selvom jeg stadig mener, at vores tre bedste til de offensive pladser er Lallana, Coutinho og Firmino.

I angrebet er jeg uforstående over for, at vi har spillet 2 kampe, hvoraf 0 af dem har været med Origi på toppen fra start. Jeg synes da, at sidste sæson viste, at han burde være vores første valg som frontangriber. Der skal nok blive brug for Sturridge, Firmino eller Ings undervejs i kampene og i sæsonen som helhed, men brug nu Origi fra start.

Sæsonen er lang endnu, ja, men jeg havde altså lige nogle frustrationer, jeg ville ud med. Forhåbentlig kan vi blive mere solide, når/hvis Matip, Can, Origi og måske Mané får checket ind i denne sæson.
Senest rettet af AJ tirsdag, 23. aug, 2016 12:50, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. aug, 2016 12:17

Enig med AJ. Jeg mener også han har truffet underlige beslutninger på banen og i transfervinduet. Jeg er tilhænger af Klopp, men jeg lader mig ikke forblinde af hans jubelscener, hans kække bemærkninger eller hans scenevante stil. Nu har han købt de spillere han vil have og holdet er hans. Nu skal resultaterne komme. Jeg håber virkeligt at han opnår succes i Liverpool.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » tirsdag, 23. aug, 2016 12:32

AJ skrev: Men på backen giver det ikke mening at stille med Moreno mod Arsenal og dernæst Milner mod Burnley. For det første syntes jeg ikke, at Moreno burde straffes for en dårlig indsats. Han burde have fået genvalg mod Burnley. For det andet, hvis man endelig ville skifte ud, så burde det da have været omvendt: Milner mod Arsenal, Moreno mod Burnley.
Milner var ikke blevet klar til kampen mod Arsenal, så vidt jeg husker. I så fald giver udtagelserne meget god mening, hvis Milner er udset til at være førstevalg på venstreback.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 23. aug, 2016 12:53

JTN skrev:Milner var ikke blevet klar til kampen mod Arsenal, så vidt jeg husker. I så fald giver udtagelserne meget god mening, hvis Milner er udset til at være førstevalg på venstreback.
Men så forbeholder jeg mig til gengæld retten til at være kritisk, hvis det viser sig at være tilfældet, at Milner rent faktisk er udset til at være vores faste venstreback. Jeg mener i hvert fald stadig, at Moreno burde have startet mod Burnley, mens Milner burde være startet på midtbanen.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 23. aug, 2016 13:18

Can havde rygproblemer mod Burnley og var derfor ikke fit til at starte. Lucas har også haft skadesproblemer, hvorfor han ikke har været med i de foregående kampe. Det var altså ikke et bevidst valg at starte med Henderson og Wijnaldum mod Burnley. Nu så jeg desværre ikke kampen grundet en tur til Italien, men på papiret synes jeg det var en ok opstilling til en udekamp mod et defensivt indstillet Burnley-mandskab. Er dog enig i, at Moreno burde have startet, men det kan vise sig, at Moreno bliver stærkere af at få den straf.

Synes i øvrigt at kritikken er lidt vel stor ovenpå et nederlag i en enkelt kamp. Nuvel vi burde ikke have tabt, men oprykkerne er altid svære at spille mod i de første runder, hvor de kæmper som vilde. Og så scorede Burnley altså på deres to eneste skud på mål.
Når man scorer 4 mål ude mod Arsenal, må der også komme et vis pres fra hjemmeholdet. Det resulterede desværre i et par mål (udover deres føringsmål), som jeg dog vil sige er rimeligt tilfældige, særligt Chamberlains mål, som bliver rettet af lige foran Mignolet. Og lad os nu lige vente og se, om vi stadig ser skidte ud på dødbolde efter Chambers mål, eller om det er en tendens vi har fået rettet op på.

Jeg tror stadig fuldstændig på Klopp, men det er også ved at være tid til, at han og holdet viser, en vis kontinuitet og vinder flere kampe. Og så skal de her dumme pointtab ikke ske i samme omfang som hidtil.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 23. aug, 2016 13:31

Det er selvfølgelig en begrænsning, at der har været skader/småproblemer til fx Milner og Can. Men min kritik går ikke kun på det, vi har set indtil videre. Det skal også ses som en bekymring for det fremadrettede. Jeg håber da også, at Henderson og Wijnaldum ikke er udset til at være vores faste midtbaneduo. Men ud fra transfervinduet (og de første par kampe) frygter jeg ærligt talt endnu en ørkenvandring af en sæson.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 23. aug, 2016 13:38

Ja det kan man godt frygte, men jeg synes vi har truppen til at spille noget seværdig og god fodbold. Om det så er nok til at få os med helt frem det vil tiden vise. Jeg kunne dog, som så mange andre, godt tænke mig, at vi fik hentet en defensivt orienteret playmaker til vores midtbane. Jeg tror det ville binde vores hold sammen i en grad, som vi har manglet længe. Spilleren kunne måske findes i Lucas eller Can, men vi har behov for en i Alonso-klassen og det er jeg ikke overbevist om, at de to magter. Jeg mener dog at en af de to bør indgå som defensiv midtbane i alle vores opstillinger.

Brugeravatar
JTN

Indlæg af JTN » tirsdag, 23. aug, 2016 20:11

AJ skrev:
JTN skrev:Milner var ikke blevet klar til kampen mod Arsenal, så vidt jeg husker. I så fald giver udtagelserne meget god mening, hvis Milner er udset til at være førstevalg på venstreback.
Men så forbeholder jeg mig til gengæld retten til at være kritisk, hvis det viser sig at være tilfældet, at Milner rent faktisk er udset til at være vores faste venstreback. Jeg mener i hvert fald stadig, at Moreno burde have startet mod Burnley, mens Milner burde være startet på midtbanen.
Der skal selvfølgelig være plads til berrettiget kritik - også rettet mod Klopp, men jeg tror samtidig, vi skal passe på med ikke at blive for pessimistiske og i stedet slå kold vand i blodet og give nye spillere og spillere på uvante positioner en reel chance for at bevise deres værd.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 23. aug, 2016 20:47

Jeg synes, at der hersker en hysterisk og ubegrundet skepsis overfor Klopp her to kampe inde i hans første sæson. Det er så klassisk Liverpool-fans, at vi ikke vil tillade os at være tilfredse med noget som helst. I hvert fald ikke, hvis der kommer perioder med modgang. Vi elsker at bygge op, men ikke en tiendedel så meget, som vi elsker at rive ned.

For mig starter vores fremtidige succes med at erkende, at Klopp er en slags konstant i de næste seks år. Vi ved, at han er god nok. Hvorfor? Fordi han rykkede op med Mainz og gjorde dem til et reelt Bundesliga-hold. Fordi han tog et skod Dortmund-mandskab på randen af selvdestruktion og førte dem til to mesterskaber foran et Bayern-mandskab på niveau med Barcelona. Fordi han førte samme hold i en CL-finale. Fordi han vandt en pokal og 2 Super-cups med det Dortmund-hold. Han er med andre ord en vinder.

Men nej! Fordi han overtog et ugideligt og umotiveret Liverpool-mandskab, førte dem i to finaler - men ikke vandt dem i første hug - så er han pludselig en taber? En manager, der ikke kan vinde finaler. Hvad fanden var kampene mod Man Utd, Dortmund og Villarreal lige, hvis ikke finaler?

Første kamp i Klopps første fulde sæson efter hans første pre-season med et hold, hvoraf han selv har hentet flere spillere vinder vi ude imod Arsenal. Jubler vi? Ja.... et øjeblik. Men så begynder vi at tude over, at vi lukkede 3 mål ind. WTF? Og med den negativitet allerede startet ruller lavinen selvfølgelig, da vi så spiller en lortekamp i vores anden kamp i Klopps første fulde sæson efter hans første pre-season med et hold, hvoraf han selv har hentet flere spillere. Pludselig er Klopp ikke stærk nok taktisk. Kun i Cup-kampe. Men IKKE i Cup finaler??

Jeg finder det frustrerende. Folk skal naturligvis have lov til at have deres meninger og være fans på den måde, der giver dem mest glæde og glød.

Men i min bog er Klopp en konstant, der ikke skal pilles ved. Vi HAR skiftet managers. Men vi har staig ikke vundet mesterskabet. Jeg vil langt heller lade denne manager skifte spillere, folk i træner-teams eller deciderede ledere i klubben (jaja, det bliver nok næppe Klopp der skifter dem) igennem de næste seks år. På den måde tror jeg, at vi har langt større chance for succes.

Uanset hvad, så forstår jeg ikke, at Klopp har gjort sig fortjent til den megen tvivl, han nu omgærdes af.

RANT OVER AND OUT :D
Kloppite

MP

Indlæg af MP » tirsdag, 23. aug, 2016 21:03

Ikke så meget andet at sige end +1 fra mig Texy!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 23. aug, 2016 21:54

Jeg er næsten altid enig med dig, texy, men ikke i dette ellers gode indlæg. For jeg har det på den måde, at jeg synes at Klopp har været hævet over enhver kritik. Han er nærmest forgudet og alle er forblændet af ham. Derfor synes jeg det er berigende og ganske berettiget, at der endelig kommer kritik frem. Vi er faktisk en del, der allerede har pippet lidt hen ad vejen, men det er komplet druknet. Og det er synd, for ellers forsvinder nuancerne.
Det er ikke ensbetydende med at man ikke støtter projektet, det er et spørgsmål om at Klopp ikke kan gå på vandet og at enhver form for undren over dispositioner forsvinder.
Kritikken blev måske en tand for voldsom, men jeg tolker det som om, at der er flere der efterhånden har fået øjnene op for at Rom ikke blev bygget på en dag. Og undervejs laves der fejl. Selv fra halvguden Klopp[WINKING FACE]
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 23. aug, 2016 22:35

@Jesper

Jeg synes bare, at Liverpool fungerer bedre, når vi er jubeloptimister, end når vi overanalyserer og leder mere efter negativer end positiver.

Men bevares. Jeg er ikke et hak bedre. Jeg har været træt af både Rodgers og Sakho i perioder, hvor den generelle tendens i Liverpool var yderst positiv i forhold til de to. Lige nu har jeg bare virkelig stor tro på, at vi gør noget rigtigt.
Kloppite

Brugeravatar
JTN

Indlæg af JTN » onsdag, 24. aug, 2016 08:03

Det er vel den hårfine forskel mellem kritik og pessimisme, men ellers er jeg enig i, at Klopp også skal kunne vurderes på hans beslutninger hen af vejen. Lige nu er det bare så tidligt i sæsonen, at tingene godt lige må have lov til at falde lidt på plads, før vi begynder at tage sorgerne på forskud.

Besvar