FORUM support/info tråd

Tråde der intet har med sport at gøre føres her.
Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » tirsdag, 09. jul, 2019 01:21

Nu er første etape af projekt "nyt forum" overstået.

- Alle data er blevet overført.
- Nyt design er sat op (responsive)
- Kategorier er blevet lagt sammen
- Nye underkategorier indført

Der mangler fortsat at blive flyttet rundt på enkelte tråde, rettet lidt til hist og her.
TapaTalk er for nuværende inaktiv, men det fikses snarest.

Omkring kategorierne, så følger forklaring senere.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: NYT FORUM

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 09. jul, 2019 08:26

Selvom jeg godt kan se at det nye nok er bedre, så skal man godt nok lige vænne sig til det nye design.

Men jeg sætter pris på dit hårde arbejde Mugge og hvem der evt. ellers måtte have spyttet i næven for dette - tak skal i have!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: NYT FORUM

Indlæg af texy » tirsdag, 09. jul, 2019 14:29

Tror reelt, at jeg bedre kunne lide det gamle layout, men det handler sikkert om tilvænning.

Et lille irritations-moment for mig er nok, at det lader til at man skal navigere mere rundt imellem de forskellige Boards for at deltage i de mest aktuelle debatter. I den gamle layout lå nærmest alle de mest aktuelle tråde under "Fodbold". Igen er det muligt, at det bare er mig, der ikke helt har lært de hurtigste måder at navigere i det nye setup på.
Kloppite

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » tirsdag, 09. jul, 2019 15:45

texy skrev:
tirsdag, 09. jul, 2019 14:29
Tror reelt, at jeg bedre kunne lide det gamle layout, men det handler sikkert om tilvænning.

Et lille irritations-moment for mig er nok, at det lader til at man skal navigere mere rundt imellem de forskellige Boards for at deltage i de mest aktuelle debatter. I den gamle layout lå nærmest alle de mest aktuelle tråde under "Fodbold". Igen er det muligt, at det bare er mig, der ikke helt har lært de hurtigste måder at navigere i det nye setup på.
Tænker det er lidt bedre nu.
Fandt et andet design, som nok er lidt nemmere at have med at gøre.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: NYT FORUM

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 09. jul, 2019 17:55

Godt initiativ, Mugge, det gamle design var sandt at sige temmelig bedaget at kikke på. Men som andre skriver, så skal man selvfølgelig lige have lidt tid til at vænne sig til det nye udseende.

Jeg kunne dog godt tænke mig at det blev lettere at indsætte links, billeder osv. Kan det ikke laves så man kan gøre det ligesom i alle mulige andre programmer, altså simpelthen copy/paste linkadressen?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » tirsdag, 09. jul, 2019 19:31

Sledgehammer skrev:
tirsdag, 09. jul, 2019 17:55
Godt initiativ, Mugge, det gamle design var sandt at sige temmelig bedaget at kikke på. Men som andre skriver, så skal man selvfølgelig lige have lidt tid til at vænne sig til det nye udseende.

Jeg kunne dog godt tænke mig at det blev lettere at indsætte links, billeder osv. Kan det ikke laves så man kan gøre det ligesom i alle mulige andre programmer, altså simpelthen copy/paste linkadressen?
Links har du altid kunnet sætte direkte ind.
Med billeder, så er du desværre nød til at skulle omklamre linket med IMG tagget.

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: NYT FORUM

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 09. jul, 2019 20:19

Dejligt med responsivt design, det var savnet.

Jeg kan dog ikke forstå at mine breadcrumps bliver helt moslet samme, selv i fuld skærm? Er det pr. design i templaten eller er det kun mig der har det problem?

Billede

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » tirsdag, 09. jul, 2019 20:31

bblauritzen skrev:
tirsdag, 09. jul, 2019 20:19
Dejligt med responsivt design, det var savnet.

Jeg kan dog ikke forstå at mine breadcrumps bliver helt moslet samme, selv i fuld skærm? Er det pr. design i templaten eller er det kun mig der har det problem?

Billede
Umiddelbart virker det fint her hos mig, i de par browsere jeg har testet det på + på en tablet og en mobil.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » tirsdag, 09. jul, 2019 20:34

Status siden i går:

* Jeg skiftet til et andet design, end det vi havde oppe i går, da dette er mere "roligt" og overskueligt.
* Der er lavet to nye underkategorier. Klassiske kamptråde, således at trådene fra de store kampe forbliver på forum. Derudover har jeg lavet et underforum til spillertrådene, hvor tidligere spillere bliver placeret.
* Kategorien med arrangementer, spørgsmål mm er lagt sammen med Liverpool diskussioner, mens køb, salg og bytte er lagt ind under Diverse.
* Tapatalk er igen aktiv, MEN der er stadig et issue med, at tweets ikke kan vises. Jeg ved ikke hvornår Tapatalk løser det problem.

Der kan stadig være småting, der skal justeres til, men så tager vi det hen ad vejen.

Aalen
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50

Re: NYT FORUM

Indlæg af Aalen » torsdag, 11. jul, 2019 09:43

Jeg kan ikke finde knappen 'marker alle fora som aflæst'. Den havde det gamle design. Hvor finder jeg den, eller hvis den ikke er der, kommer den tilbage?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: NYT FORUM

Indlæg af Cynwal » torsdag, 11. jul, 2019 10:07

Aalen skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 09:43
Jeg kan ikke finde knappen 'marker alle fora som aflæst'. Den havde det gamle design. Hvor finder jeg den, eller hvis den ikke er der, kommer den tilbage?
Klik på "Hurtige links" øverst til venstre, så kommer den som option.
...altså hvis du har nogen ulæste indlæg ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » søndag, 14. jul, 2019 09:21

En del brugere har nok oplevet, at de blev konstant smidt af forum i går lørdag.
Det har skyldtes at vi var ved at skifte server, hvilket egentlig skulle være sket fredag nat oprindeligt.
Derfor er der nok også gået en lille smule ged i synkroniseringen af databaserne, fra den gamle til den nye, så der mangler måske enkelte indlæg skrevet i går!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: NYT FORUM

Indlæg af Thommo » torsdag, 18. jul, 2019 13:18

Er det umuligt at lægge de "hurtige links" synlige, så man ikke skal trykke for at komme ind til links? for mit vedkommende ALTID "ulæste tråde", det var sådan på det gamle og det passede mig glimrende. Lille ting, men bliver træls på længere sigt. Ellers må jeg bare gå tilbage på muse knappen, men hvis nu det var let at lægge synligt, så ville det være fedt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: NYT FORUM

Indlæg af Mugge » fredag, 19. jul, 2019 20:31

Thommo skrev:
torsdag, 18. jul, 2019 13:18
Er det umuligt at lægge de "hurtige links" synlige, så man ikke skal trykke for at komme ind til links? for mit vedkommende ALTID "ulæste tråde", det var sådan på det gamle og det passede mig glimrende. Lille ting, men bliver træls på længere sigt. Ellers må jeg bare gå tilbage på muse knappen, men hvis nu det var let at lægge synligt, så ville det være fedt.
Vi kan ikke ændre på designet.
Men ved de ulæste indlæg er der et rødt ikon, som netop viser, at indlægget er ulæst. Det er vel det du eftersøger??

Billede

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: NYT FORUM

Indlæg af Thommo » fredag, 19. jul, 2019 21:07

Ja, på det gamle var "ulæste indlæg" hele tiden synlig, men det er en bagatel, og vænner mig jo til det. Som det er nu skal man trykke"hurtige links" og køre cursor´en ned og trykke på "ulæste indlæg", så marginalt mere besværligt. Men fred være med det.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar