FORUM support/info tråd

Tråde der intet har med sport at gøre føres her.
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Re: FORUM support/info tråd

Indlæg af Callesen » onsdag, 09. mar, 2011 15:17

Er det muligt, at slå smileys fra i forum, også ved andre folks indlæg?

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » onsdag, 09. mar, 2011 16:03

Callesen skrev:Er det muligt, at slå smileys fra i forum, også ved andre folks indlæg?
Hvis du benytter Firefox, så kan du slippe for de belastende små sataner ved at installere Ad Block Plus under extensions og derefter tilføje linien "http://www.liverpoolfc.dk/forum/images/smilies/*" (uden citationstegn) som filterregel. Jeg gjorde det for flere år siden, og har siden oplevet at min forumoplevelse er blevet 32,7 procent bedre.

KJ

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » onsdag, 09. mar, 2011 16:27

Callesen skrev:Er det muligt, at slå smileys fra i forum, også ved andre folks indlæg?
Jo men så vil koden bare stå der i stedet.
Men Brugerkontrolpanel => Boardindstillinger => Visningsindstillinger.
Dér kan du slå det fra.

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » onsdag, 09. mar, 2011 16:40

Jeg forsøger mig lige med KJ´s forslag først. Bruger i forvejen Firefox, så det skulle være lige til.
Vil helst undgå, at kunne se på koderne.

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » onsdag, 09. mar, 2011 23:23

@ Claus

Jeg kan ikke få det filter til, at virke?
Jeg har kopieret dit link og sat det ind. Samt forsøgt at fjerne *´nen, og det hjalp heller ikke.

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » torsdag, 10. mar, 2011 01:26

Callesen skrev:@ Claus

Jeg kan ikke få det filter til, at virke?
Jeg har kopieret dit link og sat det ind. Samt forsøgt at fjerne *´nen, og det hjalp heller ikke.
Hm, det burde ellers virke. Jeg kører med en engelsksproget version af Firefox, så du skal måske lige oversætte lidt, hvor det gøres under Tools > AdBlock Plus Preferences > Filters > Add filters, hvor linien "http://www.liverpoolfc.dk/forum/images/smilies/*" indsættes (igen, det skal være uden citationstegn, der dog her er nødvendige for at få vist adressen korrekt).

En alternativ måde at gøre det på er at højreklikke på blokken af små grimme grafikklatter (også kaldet smilies), der findes ude i venstre side af skærmen, når du skriver et indlæg og derefter vælge "Adblock Plus: Block image" i menuen for endeligt at vælge muligheden, der ender med "*".

KJ

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » fredag, 11. mar, 2011 17:48

Det virker Claus. Mange tak for hjælpen.

Brugeravatar
Styf
Alder: 33

Indlæg af Styf » onsdag, 16. mar, 2011 23:13

Hvad med at genindføre forskellige antal stjerner alt efter hvor længe du har været på forum eller hvor mange indlæg man har skrevet ligesom der eksempelvis er på RAWK? Det kunne da været meget sjovt lir. Synes også godt man kunne tilføje alder til profilerne igen, så man kan se hvor gamle folk er.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Indlæg af Arturo Bandini » torsdag, 17. mar, 2011 20:26

Styf skrev:Hvad med at genindføre forskellige antal stjerner alt efter hvor længe du har været på forum eller hvor mange indlæg man har skrevet ligesom der eksempelvis er på RAWK? Det kunne da været meget sjovt lir. Synes også godt man kunne tilføje alder til profilerne igen, så man kan se hvor gamle folk er.
Sådan noget med stjerner og rang holder ikke på et forum på størrelse med dette, dertil er moderator teamet ikke stort nok.
Jeg forklarer lige.
Det jeg mener er at et rangsystem ofte giver et incitament for spam og ligegyldige kommentarer.
Nu er det en meget sammenspillet skare der er her på forum og de fleste folk er fornuftige og er ligeglade med antal indlæg, men specielt de helt unge medlemmer bliver nemt tiltrukket af rangsystemet og kommer tit til at misbruge det.
Alder er fuldstændig ligegyldigt, hvis man gerne vil vide hvor gammel en bruger er, kan man jo bare spørge.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Kontakt:

Indlæg af Mugge » torsdag, 17. mar, 2011 20:39

Styf skrev:Hvad med at genindføre forskellige antal stjerner alt efter hvor længe du har været på forum eller hvor mange indlæg man har skrevet ligesom der eksempelvis er på RAWK? Det kunne da været meget sjovt lir. Synes også godt man kunne tilføje alder til profilerne igen, så man kan se hvor gamle folk er.
Det med rang kommer ikke tilbage. Det gav ikke andet end bøvl, og jeg er overrasket over at netop du kommer med forslaget, da du var en af dem der fik kritik for at spytte indlæg ud.

Det med alder tror jeg godt kan lade sig gøre, så det kigger jeg på.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. mar, 2011 08:01

Mugge skrev:Det med alder tror jeg godt kan lade sig gøre, så det kigger jeg på.
Er det nødvendigt? Ud fra skrivestil mm. tror jeg, at de fleste kan danne sig et rimeligt indtryk af folks alder. Hvis alderen offentliggøres, frygter jeg diverse personlige og perfide angreb i retning af:

"... det er også fordi du er et forstokket gammelt r..hul..."
eller
"... bliv nu lige tør bag ørerne knægt, før du udtaler dig sammen med de voksne.."

Dermed flyttes fokus fra den egentlige debat, over på noget i bund og grund - i hvertfald for de fleste debatter - uvedkommende.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. mar, 2011 08:04

Nu, hvor KJ har lært dig at slå andres smileys fra, vil jeg da for god ordens skyld lige høre, om der er nogen, som har informeret dig om, hvordan du undgår smileys i dine egne indlæg?

hilsen
En bekymret SKole
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Kontakt:

Indlæg af Mugge » fredag, 18. mar, 2011 15:05

Cynwal skrev:
Mugge skrev:Det med alder tror jeg godt kan lade sig gøre, så det kigger jeg på.
Er det nødvendigt? Ud fra skrivestil mm. tror jeg, at de fleste kan danne sig et rimeligt indtryk af folks alder. Hvis alderen offentliggøres, frygter jeg diverse personlige og perfide angreb i retning af:

"... det er også fordi du er et forstokket gammelt r..hul..."
eller
"... bliv nu lige tør bag ørerne knægt, før du udtaler dig sammen med de voksne.."

Dermed flyttes fokus fra den egentlige debat, over på noget i bund og grund - i hvertfald for de fleste debatter - uvedkommende.
Alder offentliggøres jo kun, hvis du selv har angivet dette i Brugerkontrolpanelet.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Kontakt:

Indlæg af Mugge » fredag, 18. mar, 2011 19:57

Har nu tilføjet alder, så det står i alle de indlæg man skriver.
Hvis man ikke ønsker at sin alder står "frit fremme", så gå ind under "Brugerkontrolpanelet", og slet fødselsdatoen.

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » fredag, 18. mar, 2011 20:10

Cynwal du skal lige ændre din alder. Du fik skrevet 1964 istedet for 1864. Forsat god weekend.

Besvar