Liverpool-Wigan 12/02/2011 (1-1)

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Brugeravatar
Irish_kop
Indlæg: 300
Tilmeldt: onsdag, 18. aug, 2010 14:04
Geografisk sted: Göteborg
Alder: 42

Liverpool-Wigan 12/02/2011 (1-1)

Indlæg af Irish_kop » onsdag, 30. mar, 2011 20:37

En rejsebeskrivelse, og oplevelsen med TIA Travels.

Fredag den 11/02.

Mig og min svenske ven, skulle som så mange gange før en tur til Liverpool.
Min gamle og trofaste billet kontakt havde efter mange år stoppet sit virke, og derfor skulle jeg for første gang prøve noget andet.
Jeg havde igennem dette forum hørt om Tia Travels, og jeg syntes deres priser var rimelige..

Ved at bestille mit fly til Manchester i god tid, kunne jeg spare flere tusind på flybilletten så jeg ville derfor også være sikker på at vi havde fodbold billetter og det hele på plads i god tid inden..

Jeg sendte en mail via Tia's hjemmeside, og efter en kort udveksling af mails blev de 2 rejser plus ekstra billet langt til side uden jeg skulle betale noget som helst upfront...

Da fredag den 11/2 endelig kom stod jeg op kl 04.30 for at komme ud til Arlanda (Stockholms lufthavn) Men den dag var vejret helt umuligt, og Stockholm oplevede det værste snekaos i mange år!
Det tog mig næsten et kvarter at gå de 400 meter til stationen igennem de store snedriver..

Det var helt umuligt for både taxa og bus at komme de 35 km ud til Arlanda, det eneste der gik var lufthavns toget inde fra byen af.
Heldigvis har vi tunnelbane i den svenske hovedstad, så det gik ok at komme ind til byen og senere med toget ud til Arlanda uden længere forsinkelser...

Der var masser af folk der ikke kom på arbejde den dag, men vi kom i hvert fald efter noget tid til vores første mål som var terminal 5 ude på Arlanda.. Spørgsmålet var så bare om flyet gik, noget jeg var meget pessimistisk omkring..

Jeg havde en ven der skulle komme til Liverpool fra Dublin, samt en svensk veninde i Liverpool som ventede på os og min billet kontakt. Jeg ventede med at sige noget til dem, i fald at miraklet skulle ske og at vi kom afsted.

Efter en times venten og et par morgen pils var der pludselig bording!!. Vi kunne ikke tro vores held eftersom samtlige fly til London var aflyst og nu gik vores til Manchester!
Så alt i alt efter kun 2 timers venten var vi på vej med det eneste fly der gik til de britiske øer den dag!

(Fra Manchesters lufthavn kan man tage et tog direkte til Limestreet, det går en gang i timen og det koster 7 pund t/r. 5 for en vej, så køb altid retur! )

Det var som altid stor gensyns glæde da toget rullede ind i Liverpool, solen skinnede og vores humør var højt da vi endelig var "hjemme" i Liverpool!

Jeg havde hørt fra Tia travels at jeg bare skulle checke ind på hotellet og sige deres navn, og så senere betale det hele til ham.
Vi skulle bo på Holiday Inn, et efter Liverpool standard super hotel nede ved charmerende Albert Dock.
Jeg gik forsigtigt og skeptisk frem til receptions disken på Hotellet, og fremstammede at vi kom gennem Tia Travels, vel forventede om at der sikkert var et eller andet galt.
Og da damen bag disken sagde WHO?? og at hun ikke viste hvad jeg snakkede om, tænkte jeg: Shit jeg viste det!!!...

Jeg forsøgte desperat med that Norwegian guy! og så var det pludselig en helt anden sag!.. ahh Tage! yeah sure no problem mate your room is ready!! Jeg må ha set ud som et spørgsmålstegn i hoved da vi fik nøglerne i hånden!

Vi havde et super fint værelse, det fineste hotelværelse jeg nogensinde har haft i England.
Og vi havde en kanon udsigt til the Liverbuilding fra værelsets store vindue...

Min Irske ven Paddy ankom til hotellet, og nu meldte lysten sig til de første pints!
Vi skulle dog først hele vejen ud til Anfield og hente de der biletter og betale for hotellet noget som vi ikke rigtig orkede.

Så jeg ringede til Tage, og spurte om vi måtte komme dagen efter og betale det hele der inden kampen.
Jeg havde regnet med at hører at han skulle ha sine penge samme dag, men det var ikke noget problem, så nu var resten af dagen vores til fri turisme! På tros af at det allerede havde været en lang dag var klokken nu kun 13 Engelsk tid.

Efter det sædvanlige besøg til The Liverbuilding, fandt vi vores "stampub" The happy Pig som ligger næsten lige bagved Liverbuilding, et sted vi fandt første gang vi var I Liverpool sammen
og vi har besøgt hver gang lige siden, det er en lille men hyggelig Pub og der sad vi vel de næste 5-6 timer og hygge snakkede..

Hotellet lå i samme bygning som The Beatles museum, og jeg havde lovet mig selv at jeg den her gang skulle se det, men det blev kun ved snakken i takt med at de mange pints blev skyllet ned.

Efter noget tid ringere min Svenske veninde som nu var færdig på sin skole!
Vi skulle ha en fornuftig bytur en aften, så vi stoppede drikkeriet et par timer og gik hjem og hvilede lidt..

Om aften stod den på Concert Square! Har man ikke været der har man ikke rigtig været i Liverpool..
Det er masser af natklubber som ligger side om side, og der er fuld tryk på!

Liverpools unge og de studerende går for det meste i byen her, og gennemsnits alderen her er lidt under de 22 år.
Der findes dog også steder for det lidt ældre publikum. Vi gik til et sted som hed The old sea compass som var nyåbnet siden jeg sidst var i byen.

Vi blev dog stoppet i døren med ordrende "only local people here tonight mate!".. Det her var åbenbart et sted som scouserne ville ha for sig selv uden de mange Norske og Irske turister.
Min svenske veninde som snart har boet der i 2 års tid, skar igennem og sagde på et imponerende scouser accent: Well I’m local and these are my friends!... Det virkede af en eller anden grund og dørmanden fjernede rebet og bød os velkommen!

Det var en super fed natklub derinde! Det var uden dansegulv og mere som en stor bar.
Det spillede god musik og vi havde en fantastisk aften..

Det sjove ved Liverpool er at man ofte falder i snak med de lokale som faktisk er utroligt venlige når man først kommer ind på dem. Vi snakkede med masser af mennesker den aften, og vi var nok også de eneste udlændinge på stedet..

(Concert Square er et must! det er let at finde midt i byen og der er masser af natklubber fyldt med de berømte Scouser tøser som elsker skandinaviske fyre, og som absolut ikke er svære at komme i kontakt med!)

Lørdag og kamp dag!

Efter en gang morgenmad på hotellet (Som ikke var noget særligt!) gjorde vi som de fleste lokale vil råde dig til,
Nemelig at tage ud til Anfield tidligt inden der pludselig bliver mangel på taxies..

Det kan altid anbefales at tage tidligt derud, der er masser af se på og masser af hyggelige pub's at varme op på..
Vi skulle dog tidligt ud alligevel for at hente vores billetter hos Tage..

Jeg ringere kl 11som aftalt, en halv time inden vi skulle komme forbi..
Tage lå vist og sov da jeg ringere, og da vi fandt hans hus et stenkast fra Anfield og ringere på åbnede han døren og et par Liverpool shots og en T-shirt. Han havde haft fest dagen inden og så en smugle træt ud..

Han lukkede os ind i sit private hjem, og ind i hans køkken.
Det havde været en god fest så det ud som om, og her stod vi så midt i hans oprydning.
En utrolig afslappet og behagelig type ham Tage....

I køkkenet lå der masser af billetter og sæsonkort med andre menneskers navne på...
Han bad os om at smide penge for hotellet og billetter i en kuvert,( han talte aldrig de penge!)

Først ville han give os sæsonkort som vi skulle komme tilbage med efter kampen, men vi ville helst ha rigtige billetter.
Han havde 2 til The Kop, og en "luxusbillet" på langsiden som var en super plads..

Jeg havde aldrig siddet på The Kop før, så jeg tog den ene, og min Svenske ven den anden, og Paddy som havde siddet på Kop før hapsede den gode billet med et smil på læben.
Tage var endag så flink at han solgte den sidste billet til købspris uden fortjeneste til ham selv! (Alt i alt super, men meget afslappende og personlig service! Men man kan 100% stole på ham!)

Inden kampen var vi hurtigt fordi The Albert, men det er simpelthen som at være midt i Oslo.
Jeg har altid været glad the pub'en The Twelfth Man som ligger ca 150 meter længere op af gaden fordi The Albert.
Den er super hyggelig, og det er næsten kun lokale der hænger der..

Vi havde nogle fantastiske timer der, og jeg fik masser af gode historier af en 80 åring gammel Liverpool fan som fortalte om gamle dage, og om hvordan de næsten uden penge tomlede ned til London til udekampe og hjem igen, det var helt utrolige historier..

Vi hyggede os så godt at vi ikke engang så eller hørte om Rooneys sakse mål mod City, selv om kampen var på stor skærm! Der var ingen der gad at snakke om det!

Eftersom vi drak med de lokale kom vi sent ind på Anfield.. De fleste vante Kopties kommer dryssede 5-10 min ind i kampen.. vi kom dog ind lige inden de sparkede kampen i gang.
Så vi stod udenfor da YNWA kom ud gennem højtalerne noget jeg fortrød lidt, for er man en sjælen gæst på Anfield skal man helst være derinde lidt før og opleve stemningen når der bliver sunget...
Især fordi det var min første gang på The Kop!

Inde på The Kop blev min glæde hurtigt ødelagt, for da jeg kom til mit sæde var det pludselig væk!
Eller det vil sige det var under den ene røvballe på måske nok verdens fedeste Liverpool fan...
Ved siden af sad en anden stor mean fucker! og han rykkede sig ikke ud af flækken da jeg prøvede at masse mig ned ved siden af det fedtbjerg som sad på den anden side!

Jeg var skide sur og sagde at sådan nogle som ham burde købe 2 pladser! vi sad og små skændtes lidt indtil Meireles flugtede bolden i kassen, og så var vi alle sammen venner igen.
Men da pausen kom, måtte jeg ud og havde noget luft..

Nede i tunellen mødte jeg min Svenske ven som havde en super plads oppe langs væggen, (ude i siden hvor der er en ekstra væg inden tribunen forsætter længere op af til The boys pen)
Og pladsen ved siden af ham var tom!

Vi forsøgt at købe en fadøl i pausen, men det kan man lige så godt glemme. vi fik vores øl tilsidst men da startede kampen igen, så vi måtte hælde den ned og gå tilbage til vores pladser.
(Skal man købe noget på Anfield må man gå ned i god tid, det er stadig aldrig lykkedes mig at få noget at spise på det stadion)

Den nye plads var fantastisk!, hvis jeg boet i Liverpool havde jeg købt sæsonkort der. vi var de eneste der kunne stå op fordi vi stod langs bagvægen.
Her stod vi sammen min ven og jeg, og vi stod op på The Kop! alle omkring os stod også op vi var nogle af de få der prøvede at starte lidt stemning til en ellers mat kamp..

Wigan udlignede og resten af kampen var en væld af brændte chancer...
Alt i alt røv sygt!

Efter kampen handlede jeg et par småting i The Club shop, men det var helvede på jord derinde med alt for mange mennesker samlet på et sted. Så skal man handle skal man gøre det inden hvor der ofte er masser af plads..

Vi sluttede vores Anfield aften af på The Park, og fik et par pints til inden vi smuttede tilbage til byen ...

Efter 2 timer var det igen muligt at få en taxa væk fra området, så der kørte vi ind til byen igen.
Man kan prøve at gå ind til centrum, men det er langt og du skal igennem skumle områder hvor jeg har hørt at flere er blevet røvet.. Så jeg venter altid et par timer og fanger en taxa der... Der er kamp om dem hele aften så man skal være på stikkerne....

Om aften spiste vi på Jamie Olivers Italienske restaurant, som lå i Liverpool 1 området.
Det var et super godt sted, og Liverpool 1 er et rigtig hyggeligt område men pæne cocktailbarer og flotte spisesteder, en verden til forskel fra Anfield området som er et hårdt sted...

Jeg havde aldrig hængt ud i Liverpool 1 før, det var for det meste nybyggede arkader, det hele så nyt og lækkert ud.
Jeg kan helt klart anbefalede det til de lidt ældre Liverpool fans, eller folk der rejser dertil med familien..

Liverpool 1 er centrum, og ligger op af Caven kvarterne...

Well!.... Alt i alt en super weekend som altid i Englands mest fantastiske by!
Men keder sig aldrig i Liverpool, det er helt sikkert!!

Tia Travels var super, hotellet var super, biletterne var super, men vi sad ikke sammen hvilket dog var et minus....

Det var alt herfra!! YNWA!!
(Beklager den halv Svenske grammatik!!)

Doug Graves
Indlæg: 104
Tilmeldt: mandag, 05. apr, 2010 13:35

Re: Liverpool-Wigan 12/02/2011 (1-1)

Indlæg af Doug Graves » mandag, 16. maj, 2011 16:43

Man bliver helt misundelig når man læser rejsebeskrivelser som denne, selvom kampen ikke gav de ønskede 3 point.

Niclas

Re: Liverpool-Wigan 12/02/2011 (1-1)

Indlæg af Niclas » torsdag, 19. jan, 2012 21:52

Super underholdende og fyldig rejsebeskrivelse. Rigtig god læsning!

Nu har jeg godt nok også lagt et lignende indlæg til fyrene der tog til Bolton kampen 27/8-2011, men jeg tænkte alligevel det ville være godt at høre lidt forskellige svar mht. til dette.

Hvis i stadig kan huske det - hvordan så jeres forbrug for denne tur ud, efter hjemkomsten. Altså, hvor meget endte i med at bruge i alt på flybillet, transport til/fra lufthavn, hotel, kampbillet, ølforbrug i løbet af turen osv.

Ved godt det efterhånden er et stykke tid siden i var afsted, men hvis i kan huske det, kunne det være lækkert med infoen, da jeg selv står sammen med et par andre og er i gang med at planlægge en tur derover :)

Besvar