Liverpool-Bolton 30/1 2010

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Brugeravatar
kolind
Indlæg: 517
Tilmeldt: lørdag, 28. jul, 2007 11:42
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 36

Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af kolind » mandag, 01. feb, 2010 22:50

Synes lige jeg vil give en lille beskrivelse af stemningen i byen. Samtidig også lige en mulighed for at få gang i rejsebeskrivelser igen.

Flyvningen derover springer jeg hurtigt over. Aalborg-Kbh, Kbh-Manchester. Eneste overraskelse var vel at easy-jet løb tør for pilsner 20 minutter efter afgang fra kbh. Skal siges til deres forsvar at der var imponerende mange tørstige liverpool og city-supportere med flyveren.

En lille rask taxatur senere stiger vi ud på oakfiled road, et par hundrede meter fra anfield. Rundturen til om søndagen blev bestilt til de, der ikke havde prøvet det før. Resten af eftermiddagen blev for vores vedkommende brugt på en forholdsvis ny beskæftigelse! Vi mødte nemlig en "regular" på baren sam doods. Han var ca 180 år gammel, og havde efter en operation fået fjernet noget fra halsen! I hvert fald kunne han ikke snakke. Men ved hjælp af meget imponerende tegnsprog og bandeord som han mimede, lykkedes det ham at få forklaret os charmen med hestevæddeløb. Med live-løb på skærmen startende hver halve time, billige Newcastle bag baren og kun 20 meter til BetFred gik eftermiddagen hurtigt! Selvom staldtipsene var mange fra de efterhånden mange fremmødte, blev det ikke til gevinster. De, i mit hoved, ellers så sikre vindernavne "Sir Georghe" og "Desperate Dan" måtte begge nøjes med 2. pladsen og helt galt gik det med "calculate" som førte fra start til næstenmål. Faktisk mener jeg at han tabte med det der lignede en kussehårslængde, hvis man kan bruge så malerisk et udtryk. Til stor underholdning for de øvrige gæster på pubben i øvrigt!

Aftensmaden blev fortæret på lark lane. Desværre var der fyldt ved agger, så det blev en anden restaurant i området.

Lørdag morgen med 6 timer til kampstart gik turen ned til den lokale morgenmadspusher! Maden var ligeså fed og vammel som altid, men stadig nødvendig for at komme i den rigtige stemning! Opvarmning på the Sandon og senere på en lidt mindre pub. Vi var syv med på turen. Desværre fik ingen af os billeter til The Kop. Noget af det der slog mig var at vi et par gange blev spurgt om vi ville købe billetter på vej mod stadion. Det har jeg ikke prøvet før! Efterspørgslen er måske mindre i øjeblikket!
5 af de syv havde billetter til Lower Centenery, så udsynet var ganske udemærket. Dog føltes stemningen på The Kop en smule sløj! Det var sjældent at der rigtigt kom gang i den. Faktisk var jublen størts da dommeren faldt og da kyrgiakos og marcherano(mener jeg??) jonglerede med hovedet op af banen;) Men i hvert fald var det tydeligt at The Kop stadig står bag Rafa!!

Efter kampen kom to af vores venner ikke umiddelbart tilbage til pubben. De var røget ind i demonstrationen omme ved "de vigtiges" indgang. En demonstration som vi ikke på forhånd havde hørt om, og som vi heller ikke mærkede noget til omme på vores side af stadion. Det lader til at SOS(Spirits of Shankly) demonstrerer til alle hjemmekampe nu....
Igår søndag gik med afslapning og stadionrundtur. For mit vedkommende blev det dog til et par timer i museet. Filmen "the road to istanbul" kører ustandseligt og den kan sagtens ses mere end en gang i træk!:) Virkeligt godt at høre historien fra spillernes side, og få kommentarer fra andre sider! For jer der har set den, må i virkelig også have grint over den lokale Liverpooldreng Lee som sneg sig på banen til sidst og er med på alle holdfotos o.lign! :clap: :lol:

Turen hjem tidligt i morges, gik forholdsvis let! Eneste minus var det store check-in kaos i manchester. Vi stod i kø i 40 minutter for bare at komme igennem security! Usædvanligt mange var åbenbart blevet træt af livet i manchester i morges...... ;)

Hvis jeg skal opsumere det vigtigste:
Liverpools gader er altså forbandet kolde i januar måned!
"Desperate Dan" var ikke den hurtigste hest på dagen!
Mathew Street lever i bedste velgående, og 4 store fadøl for £6.40 er altså kriminelt billigt når vekselkursen er ca 8.50!!! :D :headbang:

Med en stadig uspoleret rekordliste(3-0-0)(8-2) takker jeg af for nu.

/Kolind

Brugeravatar
Brando
Indlæg: 1449
Tilmeldt: torsdag, 14. jun, 2007 19:07
Alder: 52

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af Brando » mandag, 01. feb, 2010 23:47

:clap: Lækkert med en rejsebeskrivelse og god opvarmning til weekenden hvor jeg skal over og se os nappe tre point mod Everton.
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af henry » tirsdag, 02. feb, 2010 13:20

Dejligt med en rejsebeskrivelse 2 dage før man selv tager afsted. Det gør mig i godt humør, og mon ikke der kommer en lille rejsebeskrivelse fra Kick Off drengene om halvanden uges tid, når vi lander på dansk jord igen.
Billede

Brugeravatar
kolind
Indlæg: 517
Tilmeldt: lørdag, 28. jul, 2007 11:42
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 36

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af kolind » onsdag, 03. feb, 2010 10:46

Måske vil Mugge flytte den til rejsebeskrivelser? ;)

Brugeravatar
Jonas
Indlæg: 1092
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Horsens
Alder: 40
Kontakt:

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af Jonas » onsdag, 03. feb, 2010 12:59

med de ølpriser jeg er vant til heroppe nord på, er £6.50 med mindre der er tale om pints?
In Rafa i Trust

Brugeravatar
kolind
Indlæg: 517
Tilmeldt: lørdag, 28. jul, 2007 11:42
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 36

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af kolind » onsdag, 03. feb, 2010 18:13

Jonas skrev:med de ølpriser jeg er vant til heroppe nord på, er £6.50 med mindre der er tale om pints?
mangler der ikke et ord her?

Brugeravatar
Jonas
Indlæg: 1092
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Horsens
Alder: 40
Kontakt:

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af Jonas » onsdag, 03. feb, 2010 19:34

kolind skrev:
Jonas skrev:med de ølpriser jeg er vant til heroppe nord på, er £6.50 med mindre der er tale om pints?
mangler der ikke et ord her?

tror det er ordet dyrt du leder efter
In Rafa i Trust

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af texy » onsdag, 03. feb, 2010 19:52

kolind skrev:Med en stadig uspoleret rekordliste(3-0-0)(8-2) takker jeg af for nu.

/Kolind
Måske vi skulle samle sammen her på forum, så du kunne få et sæsonkort til næste sæson...

Brugeravatar
kolind
Indlæg: 517
Tilmeldt: lørdag, 28. jul, 2007 11:42
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 36

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af kolind » torsdag, 04. feb, 2010 11:35

texnymann skrev:
kolind skrev:Med en stadig uspoleret rekordliste(3-0-0)(8-2) takker jeg af for nu.

/Kolind
Måske vi skulle samle sammen her på forum, så du kunne få et sæsonkort til næste sæson...
tager gerne i mod, men der må næsten være nogen der har en bedre statistik end mig ;)

Brugeravatar
Jonas
Indlæg: 1092
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Horsens
Alder: 40
Kontakt:

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af Jonas » torsdag, 04. feb, 2010 13:20

2 kampe, 2sejr. sammenlagt 6-1
In Rafa i Trust

wittrup

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af wittrup » torsdag, 04. feb, 2010 17:30

Fedt Jonas at du kom afsted igen, De der galop/trav heste er ikke til at stole på !
Rikke kiggede med på forummet, og da hun så kolind sagde hun: det er da jonas - jeg sagde: neeej det kan da ikke passe. Så kiggede vi om på mit indlæg og så havde du sgu svaret !!!!Det er da et tilfælde der vil noget.
Jo tak vi har det godt her i det Spanske, omend det har været en hård opstart for alle. Vi synes dog nu at vi er ved at falde til og vi er efterhånden begyndt at kunne nyde det. Sune trives og går i spansk skole. Han påstår godt nok at han ikke lærer noget i skolen, men han snakker mere og mere spansk herhjemme og han lærer allerede bogstaver og han har også engelsk. Vi har i de sidste par år været nød til at prioritere Anfield/liverpool tur ned pga vores rejse til Spanien, men næste år tager vi afsted igen - Mads skal konfirmeres og det bliver han på Anfield engang i april/maj. det er hans store ønske at istedet for kirke hymner, så er det YNWA der skal skråles til. Så det får han selvfølgelig lov til. det glæder vi os alle til.
Sune siger jeg skal hilse og at han kommer hjem på ferie til august og kommer en tur over i børnehaven og siger hej. Men du er der jo nok ikke....
Håber du har det godt, det kunne jo være vi mødtes engang på en dejlig pub i LIVERPOOL.
Mange hilsner fra Los Wittrups

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af Callesen » torsdag, 04. feb, 2010 21:40

Dejligt med en rejsebeskrivelse igen, de har været savnet herinde.

Så håber der er flere der vil dele ud af dem til os andre.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af Mugge » torsdag, 11. feb, 2010 15:31

kolind skrev:Synes lige jeg vil give en lille beskrivelse af stemningen i byen. Samtidig også lige en mulighed for at få gang i rejsebeskrivelser igen.

Flyvningen derover springer jeg hurtigt over. Aalborg-Kbh, Kbh-Manchester. Eneste overraskelse var vel at easy-jet løb tør for pilsner 20 minutter efter afgang fra kbh. Skal siges til deres forsvar at der var imponerende mange tørstige liverpool og city-supportere med flyveren.

En lille rask taxatur senere stiger vi ud på oakfiled road, et par hundrede meter fra anfield. Rundturen til om søndagen blev bestilt til de, der ikke havde prøvet det før. Resten af eftermiddagen blev for vores vedkommende brugt på en forholdsvis ny beskæftigelse! Vi mødte nemlig en "regular" på baren sam doods. Han var ca 180 år gammel, og havde efter en operation fået fjernet noget fra halsen! I hvert fald kunne han ikke snakke. Men ved hjælp af meget imponerende tegnsprog og bandeord som han mimede, lykkedes det ham at få forklaret os charmen med hestevæddeløb. Med live-løb på skærmen startende hver halve time, billige Newcastle bag baren og kun 20 meter til BetFred gik eftermiddagen hurtigt! Selvom staldtipsene var mange fra de efterhånden mange fremmødte, blev det ikke til gevinster. De, i mit hoved, ellers så sikre vindernavne "Sir Georghe" og "Desperate Dan" måtte begge nøjes med 2. pladsen og helt galt gik det med "calculate" som førte fra start til næstenmål. Faktisk mener jeg at han tabte med det der lignede en kussehårslængde, hvis man kan bruge så malerisk et udtryk. Til stor underholdning for de øvrige gæster på pubben i øvrigt!

Aftensmaden blev fortæret på lark lane. Desværre var der fyldt ved agger, så det blev en anden restaurant i området.

Lørdag morgen med 6 timer til kampstart gik turen ned til den lokale morgenmadspusher! Maden var ligeså fed og vammel som altid, men stadig nødvendig for at komme i den rigtige stemning! Opvarmning på the Sandon og senere på en lidt mindre pub. Vi var syv med på turen. Desværre fik ingen af os billeter til The Kop. Noget af det der slog mig var at vi et par gange blev spurgt om vi ville købe billetter på vej mod stadion. Det har jeg ikke prøvet før! Efterspørgslen er måske mindre i øjeblikket!5 af de syv havde billetter til Lower Centenery, så udsynet var ganske udemærket. Dog føltes stemningen på The Kop en smule sløj! Det var sjældent at der rigtigt kom gang i den. Faktisk var jublen størts da dommeren faldt og da kyrgiakos og marcherano(mener jeg??) jonglerede med hovedet op af banen;) Men i hvert fald var det tydeligt at The Kop stadig står bag Rafa!!

Efter kampen kom to af vores venner ikke umiddelbart tilbage til pubben. De var røget ind i demonstrationen omme ved "de vigtiges" indgang. En demonstration som vi ikke på forhånd havde hørt om, og som vi heller ikke mærkede noget til omme på vores side af stadion. Det lader til at SOS(Spirits of Shankly) demonstrerer til alle hjemmekampe nu....
Igår søndag gik med afslapning og stadionrundtur. For mit vedkommende blev det dog til et par timer i museet. Filmen "the road to istanbul" kører ustandseligt og den kan sagtens ses mere end en gang i træk!:) Virkeligt godt at høre historien fra spillernes side, og få kommentarer fra andre sider! For jer der har set den, må i virkelig også have grint over den lokale Liverpooldreng Lee som sneg sig på banen til sidst og er med på alle holdfotos o.lign! :clap: :lol:

Turen hjem tidligt i morges, gik forholdsvis let! Eneste minus var det store check-in kaos i manchester. Vi stod i kø i 40 minutter for bare at komme igennem security! Usædvanligt mange var åbenbart blevet træt af livet i manchester i morges...... ;)

Hvis jeg skal opsumere det vigtigste:
Liverpools gader er altså forbandet kolde i januar måned!
"Desperate Dan" var ikke den hurtigste hest på dagen!
Mathew Street lever i bedste velgående, og 4 store fadøl for £6.40 er altså kriminelt billigt når vekselkursen er ca 8.50!!! :D :headbang:

Med en stadig uspoleret rekordliste(3-0-0)(8-2) takker jeg af for nu.

/Kolind
Der er skam masser af efterspørgsel på billetter. Derfor er der også mere arbejde til billethajer...

Brugeravatar
kolind
Indlæg: 517
Tilmeldt: lørdag, 28. jul, 2007 11:42
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 36

Re: Liverpool-Bolton 30/1 2010

Indlæg af kolind » torsdag, 11. feb, 2010 21:14

Mugge skrev:
kolind skrev:Synes lige jeg vil give en lille beskrivelse af stemningen i byen. Samtidig også lige en mulighed for at få gang i rejsebeskrivelser igen.

Flyvningen derover springer jeg hurtigt over. Aalborg-Kbh, Kbh-Manchester. Eneste overraskelse var vel at easy-jet løb tør for pilsner 20 minutter efter afgang fra kbh. Skal siges til deres forsvar at der var imponerende mange tørstige liverpool og city-supportere med flyveren.

En lille rask taxatur senere stiger vi ud på oakfiled road, et par hundrede meter fra anfield. Rundturen til om søndagen blev bestilt til de, der ikke havde prøvet det før. Resten af eftermiddagen blev for vores vedkommende brugt på en forholdsvis ny beskæftigelse! Vi mødte nemlig en "regular" på baren sam doods. Han var ca 180 år gammel, og havde efter en operation fået fjernet noget fra halsen! I hvert fald kunne han ikke snakke. Men ved hjælp af meget imponerende tegnsprog og bandeord som han mimede, lykkedes det ham at få forklaret os charmen med hestevæddeløb. Med live-løb på skærmen startende hver halve time, billige Newcastle bag baren og kun 20 meter til BetFred gik eftermiddagen hurtigt! Selvom staldtipsene var mange fra de efterhånden mange fremmødte, blev det ikke til gevinster. De, i mit hoved, ellers så sikre vindernavne "Sir Georghe" og "Desperate Dan" måtte begge nøjes med 2. pladsen og helt galt gik det med "calculate" som førte fra start til næstenmål. Faktisk mener jeg at han tabte med det der lignede en kussehårslængde, hvis man kan bruge så malerisk et udtryk. Til stor underholdning for de øvrige gæster på pubben i øvrigt!

Aftensmaden blev fortæret på lark lane. Desværre var der fyldt ved agger, så det blev en anden restaurant i området.

Lørdag morgen med 6 timer til kampstart gik turen ned til den lokale morgenmadspusher! Maden var ligeså fed og vammel som altid, men stadig nødvendig for at komme i den rigtige stemning! Opvarmning på the Sandon og senere på en lidt mindre pub. Vi var syv med på turen. Desværre fik ingen af os billeter til The Kop. Noget af det der slog mig var at vi et par gange blev spurgt om vi ville købe billetter på vej mod stadion. Det har jeg ikke prøvet før! Efterspørgslen er måske mindre i øjeblikket!5 af de syv havde billetter til Lower Centenery, så udsynet var ganske udemærket. Dog føltes stemningen på The Kop en smule sløj! Det var sjældent at der rigtigt kom gang i den. Faktisk var jublen størts da dommeren faldt og da kyrgiakos og marcherano(mener jeg??) jonglerede med hovedet op af banen;) Men i hvert fald var det tydeligt at The Kop stadig står bag Rafa!!

Efter kampen kom to af vores venner ikke umiddelbart tilbage til pubben. De var røget ind i demonstrationen omme ved "de vigtiges" indgang. En demonstration som vi ikke på forhånd havde hørt om, og som vi heller ikke mærkede noget til omme på vores side af stadion. Det lader til at SOS(Spirits of Shankly) demonstrerer til alle hjemmekampe nu....
Igår søndag gik med afslapning og stadionrundtur. For mit vedkommende blev det dog til et par timer i museet. Filmen "the road to istanbul" kører ustandseligt og den kan sagtens ses mere end en gang i træk!:) Virkeligt godt at høre historien fra spillernes side, og få kommentarer fra andre sider! For jer der har set den, må i virkelig også have grint over den lokale Liverpooldreng Lee som sneg sig på banen til sidst og er med på alle holdfotos o.lign! :clap: :lol:

Turen hjem tidligt i morges, gik forholdsvis let! Eneste minus var det store check-in kaos i manchester. Vi stod i kø i 40 minutter for bare at komme igennem security! Usædvanligt mange var åbenbart blevet træt af livet i manchester i morges...... ;)

Hvis jeg skal opsumere det vigtigste:
Liverpools gader er altså forbandet kolde i januar måned!
"Desperate Dan" var ikke den hurtigste hest på dagen!
Mathew Street lever i bedste velgående, og 4 store fadøl for £6.40 er altså kriminelt billigt når vekselkursen er ca 8.50!!! :D :headbang:

Med en stadig uspoleret rekordliste(3-0-0)(8-2) takker jeg af for nu.

/Kolind
Der er skam masser af efterspørgsel på billetter. Derfor er der også mere arbejde til billethajer...
Men de stod faktisk direkte udenfor shankly-gates.....3-4 timer inden kampstart, mens der var politi og officials rimelig tæt på! De har fandme nosser hvis det var ulovligt det de gjorde! Måske de ville sælge til indkøbspris....?

Besvar