LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 17. mar, 2020 15:10

Adrian
2
4%
Alexander-Arnold
1
2%
Gomez
2
4%
van Dijk
8
17%
Milner
12
26%
Fabinho
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
1
2%
Oxlade-Chamberlain
2
4%
Mane
9
20%
Salah
8
17%
Firmino
1
2%

Afgivne stemmer: 46

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » onsdag, 04. mar, 2020 14:39

Hvornår:
Lørdag d. 7. marts, kl. 13.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
BT Sport
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » onsdag, 04. mar, 2020 16:59

Vi skal vel have samlet de 11, der skal spille mod AM, og så skal vi holde farten i bolden, som vi havde mod Chelsea.

Jeg ser meget gerne, at vi får ryddet ud i de personlige fejl, løber rigtigt for hinanden og begynder at spille os igennem til ordentlige chancer.
Den skal altså sidde lige i skabet, hvis vi skal videre i CL, og det kan passende starte ud i generalprøven mod Bournemouth, så vi lige kan sætte 3 dejlige point ind på kontoen igen.

Jeg håber også, at Anfield giver den max. gas, så vi kommer i den helt rigtige mojo på alle fronter.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » onsdag, 04. mar, 2020 17:32

Milner skal starte, det må være første mand på holdkortet. Der mangler en general og indpisker på banen. Jeg kunne godt tænke mig at se Ox og Keita på midten sammen med Milner bagved, men det sker næppe. Resten af holdet giver sig selv, desværre. Var der mere konkurrence om pladserne og en større trup med kvalitet ville det være sværere at sætte en startelver, men der er kun pladserne på midten at overveje.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 04. mar, 2020 18:24

Men Emmy, selvom de sidste hvad 4 kampe (efter ferien) ikke har været op til vores standard, så er den givne start 11 jo et udtryk for en kæmpe kvalitet i hver af de 8 spillere. Set over 2 sæsoner, så er det jo tæt på verdensklasse hele vejen rundt.

Henderson er det ikke så længe siden, at de fleste ikke ville sukke over, han ikke var tilgængelig, men ham ville jeg sindsygt gerne have på holdkortet. Jeg ved ikke, hvor langt han er, og om han kan blive klar til denne kamp ?
Vi er vel nød til at satse på, at Fabinho kan nå at komme helt op i de luftlag, hvor jeg formoder, ingen af os ville bytte ham for nogle andre 6'ere ?
Gini er helt sikkert tilbage, og så må det være op til Klopp, om han bruger denne kamp som generalprøve til AM-kampen ift. taktikken i dén kamp, og om han så går med Milner, Ox, eller Keita (hvis han ellers er klar igen) ?

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » onsdag, 04. mar, 2020 18:50

Ja kæmpe kvalitet i de første 11. Men alt for lidt kvalitet i de næste 11. Vinder alt for sårbare når vores primære spillere ikke funkler eller er skadede. De næste i rækken er bare ikke gode nok. Mange har været efter Hendo, korrekt. Jeg er helt vild med ham og har været det længe. Han kan til tider virke primitiv i sit spil, men hans kraft og drive er ufatteligt vigtigt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » torsdag, 05. mar, 2020 10:00

Vi skal satanedme ha gang i den hurtige boldomgang ! Ikke noget med at gå i byen fredag. Hvis man møder op med tømmermænd får man lov til at løbe rundt om banen mens de andre spiller, og det giver 100kr i bødekassen.

Det lyder måske som serie-4 niveau, men det var sgu det niveau vi spillede på sidst!
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » torsdag, 05. mar, 2020 11:06

Hvis ikke Hendo er klar, så er dette mit håb til startelveren.

----------Alisson
Trent--Gomez--VVD--Robbo
--Oxlade---Milner---Gini
Salah-----Firmino----Mane

Hvis Hendo mod forventning skulle være klar, så fristes jeg til, at sende Gini på bænken.
"I am the normal one"

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 05. mar, 2020 11:59

texy skrev:
torsdag, 05. mar, 2020 11:06

----------Alisson
Trent--Gomez--VVD--Robbo
--Oxlade---Milner---Gini

Hvis Hendo mod forventning skulle være klar, så fristes jeg til, at sende Gini på bænken.
Gini som 6'er i så fald.

Hvorfor ham på bænken, hvis Hendo klar??

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » torsdag, 05. mar, 2020 14:31

AJJ skrev:
torsdag, 05. mar, 2020 11:59
texy skrev:
torsdag, 05. mar, 2020 11:06

----------Alisson
Trent--Gomez--VVD--Robbo
--Oxlade---Milner---Gini

Gini som 6'er i så fald.

Hvorfor ham på bænken, hvis Hendo klar??
Fordi jeg synes, at Gini har været uhyre rusten efter vinterpausen. Ikke på Fabinho-niveau, men jeg forestiller mig alligevel, at man kan få mere fra Milner.
"I am the normal one"

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » torsdag, 05. mar, 2020 15:46

En must sin kamp , igen mod et hold for den lavere del af ligaen .

Det vil nok stå dybt og leve på kontra - kommer de foran kan det blive en meget svær kamp.

Håber lysten til at spille er til stede , hvis indstillingen er ligesom de sidste par kampe så får vi ikke meget med .

Gæt : 1-1

Håb 5-0

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 32

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 05. mar, 2020 16:21

Jeg sidder på stadion. Skyder på en 2-0 sejr. Er der nogen, der har tips til barer og spisesteder?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 06. mar, 2020 09:35

Jeg tror, at det er vigtigt at få Milner med på banen for lige at vise, at der altså skal gåes til stålet fremover.

(Video) Ox calls Milner an ‘animal’ as veteran totally dominates training drill :lol:

https://www.empireofthekop.com/2020/03/ ... ing-drill/

Gini er også klar:

(Video) Wijnaldum nutmegs Gomez in rondo, much to the delight of Liverpool team-mates

https://www.empireofthekop.com/2020/03/ ... eam-mates/

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » fredag, 06. mar, 2020 10:23

Betydningen af denne kamp kan næsten ikke overvurderes. Vi har tabt tre af de seneste fire kampe. Yderligere et nederlag – eller blot et pointtab – og det vil begynde at ligne en egentlig formkrise. Der vil blive talt om gummiben og om at Man C måske alligevel kan indhente os osv. Og med en uhyre vanskelig CL-kamp samt udekampe på Goodison og Etihad kan man hurtigt se for sig, hvilket helvede vi kan risikere at bevæge os ud i. Der skal vi helt enkelt ikke hen.
Der er ingen tvivl om at spillet ikke har fungeret efter vinterpausen. Men de tre nederlag har alle vidt forskellig karakter, og to af kampene var altså udekampe mod CL-mandskaber – og i den seneste kamp stillede vi desuden med et halvt reservehold.

En hjemmekamp mod Bournemouth er en helt anden størrelse. Da vi vandt udekampen med 3-0 i December var vi fuldkommen overlegne. Vi skabte 21 chancer og havde 74% boldbesiddelse. Bournemouth skabte absolut intet.
Bournemouth er ikke et fysisk tonserhold, men forsøger at spille fodbold. Det er muligt at de vil stå meget defensivt, men det er bestemt ikke deres stil eller spidskompetence. Der skal fuldt tryk på fra vores side. Kan vi ikke få spillet til at fungere og bliver vi lukket effektivt ned, skal vi som minumum slås for hver meter og køre en sejr hjem på viljen.
Jeg er enig i, at Milner skal ind på midten – thi kunst og kamp kræver stadig stål! Jeg hælder desuden til at smide Fabinho på bænken, men jeg er ikke sikker på at Klopp har samme opfattelse.
Onwards and upwards!
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » fredag, 06. mar, 2020 12:09

Mysjkin skrev:
fredag, 06. mar, 2020 10:23
Betydningen af denne kamp kan næsten ikke overvurderes. Vi har tabt tre af de seneste fire kampe. Yderligere et nederlag – eller blot et pointtab – og det vil begynde at ligne en egentlig formkrise. Der vil blive talt om gummiben og om at Man C måske alligevel kan indhente os osv. Og med en uhyre vanskelig CL-kamp samt udekampe på Goodison og Etihad kan man hurtigt se for sig, hvilket helvede vi kan risikere at bevæge os ud i. Der skal vi helt enkelt ikke hen.
Der er ingen tvivl om at spillet ikke har fungeret efter vinterpausen. Men de tre nederlag har alle vidt forskellig karakter, og to af kampene var altså udekampe mod CL-mandskaber – og i den seneste kamp stillede vi desuden med et halvt reservehold.

En hjemmekamp mod Bournemouth er en helt anden størrelse. Da vi vandt udekampen med 3-0 i December var vi fuldkommen overlegne. Vi skabte 21 chancer og havde 74% boldbesiddelse. Bournemouth skabte absolut intet.
Bournemouth er ikke et fysisk tonserhold, men forsøger at spille fodbold. Det er muligt at de vil stå meget defensivt, men det er bestemt ikke deres stil eller spidskompetence. Der skal fuldt tryk på fra vores side. Kan vi ikke få spillet til at fungere og bliver vi lukket effektivt ned, skal vi som minumum slås for hver meter og køre en sejr hjem på viljen.
Jeg er enig i, at Milner skal ind på midten – thi kunst og kamp kræver stadig stål! Jeg hælder desuden til at smide Fabinho på bænken, men jeg er ikke sikker på at Klopp har samme opfattelse.
Onwards and upwards!
Ja sat på spidsen er det måske sæsonens vigtigste kamp - resultatet kan deffinere resten af sæsonen.

Et nederlag og der kommer endnu mere brænde på bålet (gummiben , City kommer). der kommer langt svære kampe efter denne her kamp og et nederlag her kan måske starte en lavine af dårlige resultater.

Uafgjort gavner ikke meget og fastholder os i den dårlige form.

En sejr og vi for lidt luft og forhåbentligt noget tro på tingene igen. Det skal dog være en sikker sejr, så alt andet er udelukket. Program efter denne kamp er dog stadig beværligt hvis vi ikke er på toppen (Atletico(H), Everton(U), Palace(H) og City(U)).

Jeg frygter meget om vi har den gejst og vilje der skal til - de sidste par kampe har vi set rigtig dårlige ud. Vi har manglet stort set alt
City har også et svært program, så forhåbetlig kan Arsenal og Man U drille dem lidt.

Vi har ikke vundet i 30 år og kikser det i år så bliver vi nok ikke mester mere i min tid.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 06. mar, 2020 13:06

richs skrev:
fredag, 06. mar, 2020 12:09

Vi har ikke vundet i 30 år og kikser det i år så bliver vi nok ikke mester mere i min tid.
Hvordan kan man hjælpe en person, der hyperventilerer?
Hvis en person hyperventilerer, fordi personen er bange eller angste, kan det hjælpe at forsøge at berolige vedkommende. Den hyperventilerende person skal forsøge at trække vejret dybt og langsomt og kan eventuelt forsøge at trække vejret i en pose, som man holder løst foran munden på vedkommende. Som beskrevet i afsnittet ovenfor, kan man miste for meget kuldioxid, når man hyperventilerer, men ved at ånde i en pose, øger man koncentrationen af kuldioxid i den luft, man indånder.

Besvar