Chelsea - LFC (FA) >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede fredag, 13. mar, 2020 22:31

Adrian
1
4%
Williams
3
12%
Van Dijk
1
4%
Gomez
0
Ingen stemmer
Robertson
1
4%
Fabinho
0
Ingen stemmer
Lallana
5
20%
Jones
5
20%
Minamino
2
8%
Mane
2
8%
Origi
1
4%
Milner
1
4%
Firmino
1
4%
Salah
2
8%

Afgivne stemmer: 25

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Chelsea - LFC (FA) >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » søndag, 01. mar, 2020 22:09

Hvornår:
Tirsdag d. 3. marts, kl. 20.45

Turnering:
FA Cup, 1/8-finale

TV-kanal:
BBC
6'eren

Online:
Viaplay
dPlay/Eurosportplayer
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Re: Chelsea - LFC (FA) >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 02. mar, 2020 08:56

puha, så er der noget der skal revancheres.

Jeg håber da lidt at nogle af de dårlige præstationer fra i lørdags var et produkt af at nogle af spillerne var gået i gang med at lade op til denne kamp.

Så det skal imø, være stærkeste opstilling, det kan jo så være lidt svært at kalde noget stærkt efter lørdagens resultat. Gomez og Naby kan vel godt komme tilbage, kan ikke helt gennemskue om de blev sparret i lørdags eller om de havde småskavanker; det var jo nok en blanding af de to.

Det var ihvertfald et Liverpool hold der kom ud i lørdags og tydeligvis havde tænkt sig at vinde med det lavest mulige energiforbrug og der missede de jo så lige det første mål. Og det kunne jo tyde på at flere normale startere havde en formodming om at de skulle i kamp igen i morgen.

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 25

Indlæg af VanDjik4 » tirsdag, 03. mar, 2020 06:27

Kunne godt se Mané eller Salah få spilminutter fra starten, da de virker til at få en kamp at komme igang igen, efter Atl Madrid kampen hvor det var lige ved og næsten, samt der venter en 50/50 duel mod sirmione i næste uge, som skal kæmpes for udover PrL og måske FA Cup kampen i aften bliver drevet af de rutinerede spillere og lidt unge i mellem.

Chelsea er som sådan et godt hold, og fin træner med Lampard, dog vil jeg sige de har langt op til top niveauet i Premier League, samt de er ude af CHL med en snitter på Bayern 0:3. Så deres eneste håb er pokalen og top4, mens Liverpool FC vil gå efter PrL nr 1, CHL nr2 og måske tage lidt let på kampen iaften, selvom alle kampe skal man gå efter sejren efter lørdagens famøse kamp, hvor Watford spillede Liverpool ud af banen i store dele af kampen, på ondt kontra ryk og mandsmod i bagrummet af LFCs forsvar.

YNWA. Håber på en 3:1 sejr TIL LFC! Come on REDS.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. mar, 2020 08:49

De kommer til at mangle nogle nøglespillere mod os:

Lampard må klare seg uten en rekke viktige førstelagsspillere

– Det er ingen spillere fra skadelisten som er tilbake. Ruben Loftus-Cheek skal spille for U23-laget i kveld, og forhåpentligvis få 90 minutter eller noe i nærheten av det, som er flott for ham. Utenom det vil vi ikke ha Tammy Abraham, ingen Christian Pulisic, ingen Callum Hudson-Odoi, og ingen N’Golo Kanté, sier Lampard.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/3 ... sspillere/

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. mar, 2020 08:55

VanDjik4 skrev:
tirsdag, 03. mar, 2020 06:27
mens Liverpool FC vil gå efter PrL nr 1, CHL nr2 og måske tage lidt let på kampen iaften
Det er super interessant hvor motiverede spillerne er for den her FA Cup. Hvis vi er møghamrende forkælede så har de tabt fokus i ligaen fordi de er begyndt at interessere sig for FA Cuppen, eller også blev de bare dovne af alle sejrene. For to sæsoner siden røg et ret stærkt(på papiret) Liverpool hold jo ud til West Brom, og i den kamp var de simpelthen ikke motiverede(min fortolkning) og spillede skidt og det skal man også huske når Klopp spiller med U23 spillere i de tidlige runder, hvis senior spillerne ikke er motiverede for opgaven, så er det bedre at bruge de yngre spillere, der er motiverede.

Klopp er jo i en position hvor han kan prioritere lidt pga. det kæmpe forspring i ligaen, men noget af det han skal vurdere ud fra er spillernes motivation for forskellige ting.
Altså nu røg invincibles jo ud af vinduet og det så ikke ud til at spillerne var villige til at grave specielt dybt for at undgå det, det tolker jeg som om at det ikke er noget de har vægtet specielt højt. Så håber jeg jo så at de derimod fokuserer lidt mere på en FA Cup. Champions League fokuseres der selvfølgelig altid på.

Så jeg tror at opstillingen i høj grad bliver afgjort af
-individuelle spilleres motivation. Altså hvis Klopp kan mærke at Mané gerne vil vinde FA Cuppen og Salah hellere vil være liga topscorer, så er det jo oplagt at starte med Mané inde og Salah på bænken.
-og så selvfølgelig form parametre fra træning osv.
Det kunne ligne en:

Minamino---Origi-----Mané
----Lallana-----Milner-----
---------Fabinho---------
Robbo--VvD--Joemez--Williams
--ADRIAAAAAAAAAAAAAAAAN!-
Allie, Lovren, Hoever, Gini, Jones, Salah, Firmino

Joemez er meldt tilbage i træning igen og det virkede på mig lidt som om at han blev sparet i lørdags. Man kan overveje om ikke britiske spillere er lidt mere motiverede for FA Cuppen?

Milner blev meldt klar af Klopp på pressemødet, så han skal ind og indpiske midtbanen. Hvis han altså er så klar at han kan klare 90 minutter, men hans grundform er jo altid på plads, så det tror jeg han kan.

Vores backs er meget hårdtarbejdende, så jeg gav en pause til den ene af dem.

Curtis Jones fortjener måske nok en startplads, men der er jo også en kamp der skal vindes, så hvis han ikke har overhalet Origi, Lallana og Minamino til træning, så er den jo ikke længere.

Det bliver spændende at se hvilke 11 der vælges og endnu mere spændende at se hvor motiverede de er for opgaven. Altså lige nu vil jeg hellere gamble lidt med Bournemouth kampen og gå efter den her kamp og videre FA Cup deltagelse. Både fordi en cup er mere værd end rekorder i min verden, men også fordi at hvis vi skulle gå forbi Atletico, så tror jeg at de her FA Cup kampe vil hjælpe på at holde intensiteten oppe i foråret og motivere spillerne, så de er bedre i eventuelle Champions League kampe. Men igen hvis spillerne ikke er motiverede for FA Cuppen, så er det svært for Klopp at ændre på det, og så må han vælge dem der er og få det bedste ud af det.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. mar, 2020 09:10

Vi skal have noget gejst og fight tilbage på holdet, så jeg vil gå med Gomez og Virgil, så vi forhåbentlig får styr på forsvaret igen. Så vil jeg spille Neco på højre back og beholde Robbo på den venstre.

Fabinho, Milner og Oxlade på midten.

Curtis, Firmino og Salah på toppen. Det kan også være, at Firmino skal sidde over, og at vi skal spille Mané centralt, eller at Salah skal sidde over, men jeg vil gerne se noget vildskab fra Curtis Jones, som også fortjener denne kamp.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. mar, 2020 12:41

Despite the title dream, this is one of Liverpool’s most memorable FA Cup runs ever

"Liverpool have beaten Chelsea three times in FA Cup games not held at Anfield—at Villa Park in the 1965 semi-final, at Stamford Bridge in the 1986 third round and at Old Trafford in the 2006 semi-final.

The Reds went on to win the FA Cup in all of those years cos they were dead good."

https://www.thisisanfield.com/2020/03/d ... runs-ever/

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. mar, 2020 13:01

Niels K skrev:
tirsdag, 03. mar, 2020 09:10
Curtis Jones, som også fortjener denne kamp.
Jeg ved godt jeg skrev Origi og Mina, men jeg håber virkelig også at Curtis Jones har overbevist Klopp om at han fortjener en start.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » tirsdag, 03. mar, 2020 14:11

Jeg synes, at man skal passe på med at konkludere, at hvis/når vi taber, så er det forbi spillerne er umotiverede. Det er i min optik en alt for stor undervurdering af de 11, der kamp efter kamp render på modsatte banehavldel og vil give en arm og et ben for at slå Liverpool.

Jeg ville stille ret stærkt op i denne kamp og bruge Firmino og enten Mane eller Salah. Tænker på noget i denne stil.

---------Alisson
Trent--Matip--VVD--Robbo
--Milner--Fabinho--Jones
Minamino--Bobby--Mane
"I am the normal one"

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. mar, 2020 14:45

texy skrev:
tirsdag, 03. mar, 2020 14:11
Jeg synes, at man skal passe på med at konkludere, at hvis/når vi taber, så er det forbi spillerne er umotiverede. Det er i min optik en alt for stor undervurdering af de 11, der kamp efter kamp render på modsatte banehavldel
god pointe. Og det er selvfølgelig altid en blanding af forskellige ting. Jeg kan vove den påstand at hvis Man City var inden for 10 point i tabellen, så ville spillerne have nemmere ved at grave den centimeter dybere, der kunne gøre forskellen i lørdags. Men det er jo ikke nødvendigvis sandheden.
Det Var slevfølgelig også Watfords fortjeneste at de var så meget på tæerne at der ikke er nogle nemme løsninger for os. De gjorde det virkelig godt og hatten af for den indsats.

og motivation er jo også i praksis uadskilleligt fra: rytme, form, fokus, selvtillid, træthedsniveau, holdånd, taktisk oplæg, modstanders indsats og flere andre ting; det er ikke til at sige hvornår det ene begynder og det andet slutter da det hele har indflydelse på alt det andet. Så det er jo lidt gratid for mig at konkludere det ene, da der ikke fuldstændigt kan bevises noget andet :aliboronz5:

Når jeg peger på motivation handler det lidt om at der var nogle koncentrationsfejl, der kunne tyde på at fokus var andet steds, men det kan selvfølgelig også skyldes at Watford rent faktisk formår at stresse vores forsvar og midtbane så meget at de begår de fejl. Watfords indsats skal ihvertfald have en stor del af æren, det er helt sikkert, men jeg tænker også at der var noget på dagen der gjorde at vi var nemmere at stresse, der ikke havde noget med Watford at gøre, men det kan jo også være mange andre ting end lige motivationen.
texy skrev:
tirsdag, 03. mar, 2020 14:11
Jeg ville stille ret stærkt op i denne kamp og bruge Firmino og enten Mane eller Salah. Tænker på noget i denne stil.

---------Alisson
Trent--Matip--VVD--Robbo
--Milner--Fabinho--Jones
Minamino--Bobby--Mane
Jeg er fan af den stærke opstilling, jeg vil sagtens kunne købe et argument om at Adrian har fået rigeligt spilletid(han har også gjort det godt), men at starte med Allie vil sende et stærkt signal* om hvor prioriteterne ligger.
Når nu vi er på udebane ville jeg måske gerne have Jones længere frem på banen, da jeg virkelig er blevet glad for hans sans for mål, men så skal vi jo af med en angriber eller spille 4231.

*og mig der altid øffer når der skal gøre ting pga. signal værdier, mage til hykler :roll:

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. mar, 2020 16:15

U19 spiller mod Benfica på 3 Max lige nu :army7:

Brugeravatar
Nørfjand
Geografisk sted: Over Jerstal
Alder: 45

Indlæg af Nørfjand » tirsdag, 03. mar, 2020 17:43

Og det kører ikke for godt for dem

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. mar, 2020 18:46

Nørfjand skrev:
tirsdag, 03. mar, 2020 17:43
Og det kører ikke for godt for dem
Nej, de blev udspillet på kryds og tværs. Selvom alle deres mål kom efter større eller mindre personlige fejl som 2 drops af Jaroz, 2 klodsede straffespark, hvor de dog ikke scorer på det ene og så en afretter af deres frispark, hvor Hoever må kunne gøre det bedre i muren, så kunne de jo meget nemt have scoret det dobbelte antal mål, og vi havde ikke meget mere end scoringen at byde på.

Selvom de var et år ældre i gennemsnit, så var de bare bedre over hele banen. Hurtigere i tanke og handling, bedre teknik og bedre fysik.
Særlig deres anfører, Dantas med nr. 10 imponerede mig, men der var godt nok ikke meget positivt at tage med hjem for vores spillere's vedkommende.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 03. mar, 2020 20:23

Super sprød opstilling. Fedt Klopp ryster posen.

Dælme falliterklæring Keita er skadet igen. Han kan jo ikke gøre for det, så ikke helt ok at skrive det sådan, men for pokker hvor har vi fået minimalt ud af ham.

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 03. mar, 2020 20:38

Ja, fedt at Neco og Curtis Jones får lov at være med. Minamino og Origi må også gerne stemple ind.

Besvar