Community Shield-kampen >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the Match

Afstemning sluttede torsdag, 15. aug, 2019 08:50

Alisson
2
5%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Gomez
1
2%
Van Dijk
5
12%
Robertson
1
2%
Fabinho
2
5%
Henderson
1
2%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Origi
0
Ingen stemmer
Salah
15
35%
Firmino
7
16%
Matip
8
19%
Keita
1
2%

Afgivne stemmer: 43

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

Community Shield-kampen >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » fredag, 02. aug, 2019 09:00

Hvornår:
Søndag d. 4. august, kl. 16.00

Turnering:
Community Shield

TV-kanal:
BT Sport
TV3 Max

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Community Shield-kampen >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » fredag, 02. aug, 2019 09:22

Det bliver spændende at se, hvem Klopp sætter på kortet. Det må være de bedste her og nu, og begrundelserne har han ganske sikkert fundet til træning og se her i den sidste kamp mod Lyon, hvor alle gjorde det rigtig godt, men vores offensiv blev straks noget farligere og mere sammenhængende med Firmino og Salah på banen. Spm er, om de starter eller skiftes ind ? Det er svært at vide hvem, der skal have den 3. plads: Origi, Brewster eller Shaqiri ? Oxlade synes jeg ikke har virket helt skarp endnu, selvom det bliver bedre og bedre, så han skal måske være klar til den sidste halve time ?

Fabinho så også rigtig god ud. Klopp får svært ved at vælge i mellem Hendo, Milner, Keita, Gini og i og for sig også Lallana. Jeg ved ikke, hvem Klopp vil gå med ved siden af Virgil, men Gomez gjorde det vel bedst set over hele Lyonkampen ift. Lovren ?

Man City har kun spillet deres 4 kampe i Asian Cup, og de har også en del spillere, der ikke har trænet meget med de andre, så den bliver også svær at gætte for Klopp.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 02. aug, 2019 12:07

puha. Jeg ved ikke om Klopp ikke starter med Bobby og Salah op bænken for så at sætte dem ind. Bobby fik kun en halv time imod Lyon, det er ikke meget. Men selvfølgelig også begrænset af søndagens kamp, det ved jeg.

Salah fik lidt mere tid, så han starter nok.

Jeg tror også at Oxlade er blevet hæmmet lidt når hans kantpartner har været Gini, så har taktikken hæmmet spillet, men taktikken var lagt udfra et ønske om at Oxalde og Gini skulle have spilletid, samtidig med Fabinho, Hendo og Milner.

Salah, Bobby, Keita og Oxalde, tror jeg Klopp gerne vil begrænse minutterne til.

Det taler lidt for at Origi starter i venstre siden af angrebet og så skifter Firmino og Brewster på et tidspunkt. Shaqiri og Salah gør nok det samme.

Jeg tror måske de bedste starter, fordi så kan Klopp skifte dem ud når han vil, uden at risikere at strande med dem på banen og han har brugt udskiftningerne. Og selvfølgelig er det nemmere at få en god start.

Origi-------Bobby----Salah
------Keita-----Hendo----
-----------Fabinho--------
Robbo--van Dijk--Gomez--Trent
-----------Alisson----------

Men det kommer lidt an på om Klopp helst vil have Oxlade eller Origi til at være reserven på venstre kanten; sådan helt overordnet. Men jeg tror han starter med Origi, da han er klar til 90 minutter og Bobby og Salah skal skiftes ud i pausen eller tidligt i 2. halvleg.
Jeg har valgt Gomez pga. hurtighed som er godt overfor Man City.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » fredag, 02. aug, 2019 14:09

Filos of Isk skrev:
fredag, 02. aug, 2019 12:07
puha. Jeg ved ikke om Klopp ikke starter med Bobby og Salah op bænken for så at sætte dem ind. Bobby fik kun en halv time imod Lyon, det er ikke meget. Men selvfølgelig også begrænset af søndagens kamp, det ved jeg.

Salah fik lidt mere tid, så han starter nok.

Jeg tror også at Oxlade er blevet hæmmet lidt når hans kantpartner har været Gini, så har taktikken hæmmet spillet, men taktikken var lagt udfra et ønske om at Oxalde og Gini skulle have spilletid, samtidig med Fabinho, Hendo og Milner.

Salah, Bobby, Keita og Oxalde, tror jeg Klopp gerne vil begrænse minutterne til.

Det taler lidt for at Origi starter i venstre siden af angrebet og så skifter Firmino og Brewster på et tidspunkt. Shaqiri og Salah gør nok det samme.

Jeg tror måske de bedste starter, fordi så kan Klopp skifte dem ud når han vil, uden at risikere at strande med dem på banen og han har brugt udskiftningerne. Og selvfølgelig er det nemmere at få en god start.

Origi-------Bobby----Salah
------Keita-----Hendo----
-----------Fabinho--------
Robbo--van Dijk--Gomez--Trent
-----------Alisson----------

Men det kommer lidt an på om Klopp helst vil have Oxlade eller Origi til at være reserven på venstre kanten; sådan helt overordnet. Men jeg tror han starter med Origi, da han er klar til 90 minutter og Bobby og Salah skal skiftes ud i pausen eller tidligt i 2. halvleg.
Jeg har valgt Gomez pga. hurtighed som er godt overfor Man City.
Trent, Robertson, Van Dijk, Matip, Wijnaldum, Elliot, Fabinho, Henderson, Origi og Oxlade fik også kun en halv time mod Lyon :) :) :)

Tror vi starter med de fleste der kom ind den sidste halve time mod Lyon. Hertil sat Alisson og Salah. Er i tvivl om det bliver Hendo eller Milner fra start. Så det kommer til at se således ud

--------- Alisson ----------
Trent - Matip - van Dijk - Robbo
--------- Fabinho ----------
------- Hendo - Gini --------
Salah ----- Origi ----- Oxlade
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

STMO

Indlæg af STMO » lørdag, 03. aug, 2019 08:42

Jeg kan ikke se nogen god grund til ikke at starte med Firmino sammen ned Salah. Lyon kampen viste, at de sammen løfter vores spil meget. Den her pokal skal hjem i skabet.

B.Agger

Indlæg af B.Agger » lørdag, 03. aug, 2019 09:26

Hejsa

Jeg er på Skanderborg Festivallen i morgen, i en campingvogn uden tv :(
Nogen der kender en pub i umiddelbar nærhed af Skanderborg, som viser kampen?

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » søndag, 04. aug, 2019 09:26

Der er et trofæ på spil. Men samtidig ser jeg det ikke helt om en gældende kamp - men mere den ultimative afsluttende træningskamp. Og set ud fra et trænings-synspunkt, så bør vi vel starte med Salah og Bobby, da vi har brug for at få dem op i gear til sæsonstart. Så det ville jeg vælge at gøre.

Men hvis man vil stille det måske stærkeste hold her og nu, så er det ikke sikkert, at de to bør inkluderes. Mon de ikke er midt i et "tung træning" forløb og dermed måske er mindre friske end de andre?

Jeg gad så godt, at se Brewster i denne kamp. Måske i en front trio af Wilson - Brewster - Salah. Men et eller andet sted føler jeg, at Origi fortjener at starte denne kamp mere. I sidste ende har jeg dog ingen af de to på mit forlsag til startelver.

-----------Alisson
Trent--Gomez--Van Dijk--Robbo
-----------Fabinho
-----Hendo--------Gini
Salah-------Bobby------Wilson
"I am the normal one"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 04. aug, 2019 09:46

texy skrev:Der er et trofæ på spil. Men samtidig ser jeg det ikke helt om en gældende kamp - men mere den ultimative afsluttende træningskamp. Og set ud fra et trænings-synspunkt, så bør vi vel starte med Salah og Bobby, da vi har brug for at få dem op i gear til sæsonstart. Så det ville jeg vælge at gøre.

Men hvis man vil stille det måske stærkeste hold her og nu, så er det ikke sikkert, at de to bør inkluderes. Mon de ikke er midt i et "tung træning" forløb og dermed måske er mindre friske end de andre?

Jeg gad så godt, at se Brewster i denne kamp. Måske i en front trio af Wilson - Brewster - Salah. Men et eller andet sted føler jeg, at Origi fortjener at starte denne kamp mere. I sidste ende har jeg dog ingen af de to på mit forlsag til startelver.

-----------Alisson
-----------Fabinho
-----Hendo--------Gini
Det her eksempel er et godt eksempel på noget Mikkel Bischoff sagde i slutningen af sidste sæson forudsagde: at ligemeget hvor god Matip var, så ville han blive sat af.
Jeg er dog uenig. Matip var decideret fremragende og i min optik fortjener man noget kredit, med mindre elendig form i opstarten umuliggør en startplads.
Wilson...udstillingsvindue eller banker han på for en plads på holdet?
Og hvad med Lovren? På vej væk og sidste kamp?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » søndag, 04. aug, 2019 09:59

Jesper skrev:
søndag, 04. aug, 2019 09:46
texy skrev:Der er et trofæ på spil. Men samtidig ser jeg det ikke helt om en gældende kamp - men mere den ultimative afsluttende træningskamp. Og set ud fra et trænings-synspunkt, så bør vi vel starte med Salah og Bobby, da vi har brug for at få dem op i gear til sæsonstart. Så det ville jeg vælge at gøre.

-----------Alisson
-----------Fabinho
-----Hendo--------Gini
Det her eksempel er et godt eksempel på noget Mikkel Bischoff sagde i slutningen af sidste sæson forudsagde: at ligemeget hvor god Matip var, så ville han blive sat af.
Jeg er dog uenig. Matip var decideret fremragende og i min optik fortjener man noget kredit, med mindre elendig form i opstarten umuliggør en startplads.
Wilson...udstillingsvindue eller banker han på for en plads på holdet?
Og hvad med Lovren? På vej væk og sidste kamp?

For mig er det bare et udtryk for, at man ikke kan spille med alle spillerne, selvom man gerne vil.

Gomez har jeg valgt, fordi han er fremtiden. Og så fordi vores forsvar statistisk var stærkere med VVD - Gomez sammensætningen.

Wilson har bare været uhyre god i pre-season. Og han kan enten spille sig ind i truppen eller til en stor salgs-sum.
"I am the normal one"

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 04. aug, 2019 14:55

B.Agger skrev:
lørdag, 03. aug, 2019 09:26
Hejsa

Jeg er på Skanderborg Festivallen i morgen, i en campingvogn uden tv :(
Nogen der kender en pub i umiddelbar nærhed af Skanderborg, som viser kampen?

Du kan se den inde i Århus, tæt på havnen/dokk1- old irish pubs kannikegade, 10 Århus

God kamp til alle, jeg håber på en intens kamp og fuld knald på diverse bar... Lad den bedste vinde. Jeg har hørt MAN C mangler 3 vigtige spillere, mens liverpool må spille med Origi istedet for Mané som er ikke klarmeldt i den røde trøje. Ellers stærkeste opstilling!!

Jeg gætter på 2:1 til de Røde, men realistisk kan også blive en afgørelse i straffe da City vil nok frem over stepperne men kan godt blive straffet.. We Are Champions of Europe!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 04. aug, 2019 15:15

To super stærke opstillinger. Så må vi se hvordan formen er.

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

mawope

Indlæg af mawope » søndag, 04. aug, 2019 15:26

Forstår ikke vi ikke har Brewster med. Oxlade må vel regnes for backup på venstrekanten og Shaqiri på højre. Men hvad med centralt? Der skal vel næsten være én af vores tre forreste der skal have alle 90 min. i dag. Så må vi se, om de er klar til det. Origi er vel bedst gearet til det pt. Så må vi bare håbe, han ikke går i stykker. Kom så. Sæsonens første trofæ skal høstes i dag.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » søndag, 04. aug, 2019 15:48

Slet ingen young guns med i truppen. Det skuffer mig meget.

Ellers ser det stærkt ud og med det forsvar City stiller med så skal vi simpelthen kunne score et par mål.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » søndag, 04. aug, 2019 16:08

Det er ikke en kamp der just er nem at komme til at se....
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
LR75
Geografisk sted: Gylling

Indlæg af LR75 » søndag, 04. aug, 2019 16:15

Emmy skrev:
søndag, 04. aug, 2019 16:08
Det er ikke en kamp der just er nem at komme til at se....
Hvorledes? Den er da på TV3 Max.

Besvar