Tranmere R. - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Re: Tranmere R. - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 12. jul, 2019 10:09

Bellamy_fever skrev:
fredag, 12. jul, 2019 06:13
Jesper skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 22:36
Man kan ikke bruge sådan en kamp til en videre vurdering. Der til er det egentlig bare træning. Jeg deler dog en undren over at Ox tilsyneladende ikke er mere fit. Altså han vil fysisk og dermed også fodboldmæssigt måske aldrig nå et ordentlig niveau - det er en reel risiko - men rent konditionsmæssigt forstår jeg ikke at han ser tung ud.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ku forestille mig OX har fokuseret på tung, muskel opbyggende træning efter hans MEGA skade i sidste (forrige) sæson. Der er LANG vej igen, og jeg tror stadig ikke vi skal forvente at se det bedste til ox før efter jul... hvis noge sinde.
Ja det er en reel risiko, at han aldrig kommer tilbage til tidligere niveau. Men hans potentiale er så stort, at det er værd at tage chancen i i hvert fald en hel sæson; derefter kan man vurdere på, om der fortsat skal satses på ham. En Ox på 85-90% niveau vil stadig være en fin squad-spiller, hvis han ellers kan affinde sig med en sådan rolle.

At han ser tung ud nu - jeg har ikke set kampen, kun læst denne tråd - vil jeg ikke lægge ret meget i. Jeg vil tro at han stadig er i gang med at opbygge grundkonditionen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 12. jul, 2019 11:59

Thommo skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 23:27
Det er lige præcis det der er en LFC classic, lige ved og næsten i PL, og så følger man ikke op den følgende sæson, for at tage det guld. Jeg tror simpelthen ikke, at der ikke hentes en der er KLAR udfordrer til 11´eren, og mere præcist Firmino pladsen, ellers kan jeg godt nok ikke se det bliver til andet end sølv igen. Hvis ellers City ikke render ind i 7-10 langvarige skader, og vi stort set undgår skader.
Det sjovt for mig er en LFC classic at vi klandrer pengene væk på alle mulig middelmådige spillere vi ikke rigtigt har brug for - når vi har været gode.
Altså efter Suarez salget kunne vi ikke finde et godt alternativ da Sanchez valgte Arsenal og så hentede vi Lallana, selvom vi allerede havde Coutinho til den rolle, men manglede en hurtig, teknisk og gerne målfarlig spiller han kunne aflevere bolden til.

Eller året efter vi havde købt Torres og det begyndte at se rigtig fint ud og vi bare liiige manglede den sidste kantspiller for at have en imponerende start 11'er, hvor vi købte en discount wing i Riera for også at have råd til Robbie Keane.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 12. jul, 2019 13:53

I øvrigt så er Nat Phillips da blevet voksen, jeg troede vi havde købt en 35-årig midtstopper uden at jeg havde opdaget det, men det er også lidt siden jeg så ham sidst.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » lørdag, 13. jul, 2019 15:36

Thommo skrev:
torsdag, 11. jul, 2019 23:27
Det er lige præcis det der er en LFC classic, lige ved og næsten i PL, og så følger man ikke op den følgende sæson, for at tage det guld. Jeg tror simpelthen ikke, at der ikke hentes en der er KLAR udfordrer til 11´eren, og mere præcist Firmino pladsen, ellers kan jeg godt nok ikke se det bliver til andet end sølv igen. Hvis ellers City ikke render ind i 7-10 langvarige skader, og vi stort set undgår skader.
For mig har det, som du kalder en Liverpool classic, altid været kendetegnet ved, at en af vores bedste spillere blev solgt, lige når det så ud til, at vi kunne spille med. Efter 08/09 smuttede Alonso. Efter 13/14 smuttede Suarez (og Agger - som jeg bestemt også ratede højt). Eller også har vi ikke anet, hvad vi lavede på transfermarkedet, som da vi til 02/03 sæsonen hentede El Hadji Diouf eller til 14/15 sæsonen hentede Balotelli.

Under Klopp føler jeg, at træner-teamet hele tiden har vidst hvad de vil. Og det har kontinuerligt forbedret os. Der har været identificeret transfer-targets og i nogle tilfælde alternative transfer-targets, hvis førstevalget glippede (som det heldigvis gjorde, da vi endte med Mané i stedet for Götze). Og der er ikke gået meget på kompromis, som vi så med Keita og Van Dijk.

Derudover, har der været spillerudvikling af de spillere, som vi allerede har. Og her har Klopp virkelig gjort en forskel for eksempelvis Firmino, Hendo, og Lovren, men vel også for Gomez og Trent.

Og ja, ingen er perfekt. Karius floppede. Men jeg skal da love for, at man tog konsekvensen og gjorde noget ved problemet.

På baggrund af udviklingen under Klopp er jeg ikke det fjerneste nervøs, hvis det virkelig er tilfældet, at træner-teamet ser eksempelvs Brewster, Wilson eller Kent som et bedre alternativ til, hvad de kan købe sig dyrt til. Og derudover, så kan det vel ikke udelukkes, at der kan være en strategi, hvor man har et transfer-target i kikkerten, som nærmer sig kontraktudløb. Eksempelvis Werner, vil man kunne forhandle med til januar om et gratis sommerskifte - hvilket måske kan føre til et billigt køb i januar.
"I am the normal one"

Besvar