Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 7 af 8 [ 119 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede onsdag, 22. aug, 2018 15:17
Alisson 1%  1%  [ 1 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Gomez 0%  0%  [ 0 ]
Van Dijk 6%  6%  [ 10 ]
Robertson 11%  11%  [ 19 ]
Milner 19%  19%  [ 33 ]
Wijnaldum 6%  6%  [ 10 ]
Keita 29%  29%  [ 50 ]
Mane 26%  26%  [ 46 ]
Salah 2%  2%  [ 3 ]
Firmino 1%  1%  [ 1 ]
Henderson 0%  0%  [ 0 ]
Shaqiri 1%  1%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 174

Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det er da lidt utroligt, at tråden her ikke er længere. Sæsonens første kamp og fantastisk fodbold under vores helt perfekte træner ???

Jeg kunne godt savne nogle flere minutter til Sturridge og Shaqiri i denne kamp, når det står 3-0 med en halv time tilbage, men Klopp må have en plan, og den står jeg altid bag.

Brugeravatar

LR75 skrev:
Nu udligner vi lidt på den uretfærdighedskonto.... styg offside. Jeg ville hellere have hjælp i andre kampe :-)

Præcis, jeg ville gerne have VAR, så den blev annulleret, men det er til 3-0, hvor det er meget vigtigere, at vi får kendelserne vores vej i de tætte opgør og opgør, hvor det er småt med chancer.

Det helt vanvittigt at have 11 spillere over 7.00 på whoscored. (Auguro var statisktisk bedst med 7.81 og salah havde 7.69)

Der var kun 67 spillere i hele premier league som havde et snit på 7 eller derover i sidste season.
Jeg kan ikke sige det men jeg tror aldrig jeg har set det at the statisktisk set at et helt hold var over 7.00

Billede

Geografisk sted: Aalborg
Sikker sejr. Alisson virker sikker med fødderne. TAA havde kæmpe problemer - mod et bedre hold, havde de sørget for at han trak rødt. Keita bliver et bæst for os. Godt Salah allerede er i gang igen. Mané var super

Brugeravatar

Jeg ville nok give 8,5 - 9,0 til Robertson og en 8'er til Sturridge for hans rekord-kasse...

Jack Hallows rates the Liverpool players performance after their opening day victory over West Ham United at Anfield.

Liverpool FC 4 – 0 West Ham: 19′ Salah (Robertson), 45+2′ Mané (Milner), 53′ Mané (Firmino), Sturridge 88′ (No assist).

Premier League football is back, baby!

Our beloved Liverpool hosted Manuel Pellegrini’s West Ham United in Klopp’s first opening day fixture at Anfield since joining the Reds and the club’s first overall since beating Southampton 2-1 back in 2014.

Klopp’s previous two opening day Premier League fixtures had seen plenty of goals, with a 4-3 thriller at Arsenal that kickstarted 2016 with a bang followed up by a 3-3 action-packed draw with Watford last season.

Fair to say our Redmen made sure this season would be no different!

Starting Line-Up:

Alisson Becker: 7 – Looked a picture of composure every time a back pass was played towards him. Didn’t have much to do in terms of making saves but his distribution was fantastic when called upon – one lax pass aside. Clean sheet on debut was all we could ask for really!

Trent Alexander-Arnold: 7.5 – Looked a little rusty early on which is understandable given he’d only played twice in pre-season.

Looked a bundle of energy up and down the right flank however and while he overhit a number of his crosses, there was a fantastic free kick and some solid deliveries in amongst the rest. Is the firm first choice right back now.

Joe Gomez: 8 – Started next to ‘VVD’ at centre back and despite switching off at one stage during the first half to allow Arnautovic a snap shot at goal, the English defender looked strong, fast and most importantly capable. Was very impressed by his willingness to bring the ball out from the back.

Virgil van Dijk: 8 – There really aren’t many centre backs better than this guy in the Premier League are there? Such a classy figure who just oozes confidence in both his team mates and himself.

Andrew Robertson: 8 – His delivery from the left flank is genuinely incredible. A low cross served up Mo Salah’s first league goal of the season on a silver platter and the Scot was a constant thorn in West Ham’s side throughout.

Gini Wijnaldum: 8 – With neither Fabinho and Henderson at full fitness, Gini started in the ‘6’ and the Dutchman continued the trend of just looking better every time I see him play the role. Given the freedom to move further forward following Henderson’s introduction.

James Milner: 8.5 – Somebody remind Milner he’s in his thirties! The man never stops running and that assist! I’m 22 and I’d have struggled to keep that in, let alone find Mané for a tap in! I don’t know how he does it honestly.

Naby Keïta: 9 – I’ve been eagerly waiting for this man to join over the last 12 months and the Guinean wasn’t shy in showcasing exactly why.

His use of the ball was intelligent – not least in the build up to Salah’s opening goal – and the way he slalomed through the entire West Ham defence at one stage was sublime. Went wide left later in the game, showcasing his versatility.

Will be a huge player for us this season.

Sadio Mané (Man(é) of the Match): 9 – For the third year running, Liverpool’s new number 10 found the back of the net on the opening day for the Reds – the first player to do so since John Barnes in 1989/90, 1990/91 and 1991/92!

His first was a simple tap-in courtesy of some fantastic work by Milner, while his second was a smashing predatory finish. 13 in his last 17 games for the Senegalese international!

Roberto Firmino: 8 – Considering how little pre-season he’s had in comparison to some of those out there, the Brazilian’s fitness was genuinely impeccable.

Worked typically hard up front and even though he wasn’t as sharp as he can be on his best day, he still registered an assist for Liverpool’s third. Good day at the office for Bobby.

Mohamed Salah: 8 – Another game, another goal for Mo Salah. Wasn’t the Egyptian King’s best 90 minutes in a Liverpool shirt and he was doubled up on for much of the game.

Didn’t stop him getting his 45th Liverpool goal though, the first in a bid for a second consecutive golden boot perhaps?

Substitutes:

Jordan Henderson 66′ (For Firmino): 6.5 – Brought on to get some more minutes in his legs and looked raring to go, attempting to lead the press at every opportunity. Good to see the skipper back and fit.

Xherdan Shaqiri 80′ (For Mané): 6 – Given a run out on the right hand side of the attack to allow Mané a rest and while he wasn’t on the pitch for long, he looked decent enough.

Daniel Sturridge 87′ (For Salah): 7 – Given a few minutes at the end to stretch his legs and to the amusement of his manager, ended up scoring with his first touch from a corner!

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 43
Lækker kamp af Gini, han er en af mine kæpheste, men han virker til at have haft en god pre season, har kun set scum kampen. Men han var genial idag. Sammen med 10 andre spillere :dance: . Jeg er tilfreds, sagt på godt jysk :flag5:

Edit og han fik sin kun 3. stemme idag da jeg stemte, lidt for få stemmer synes jeg, men fred være med det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Gylling

Facebook: https://www.facebook.com/lars.n.vestergaard
Thommo skrev:
Lækker kamp af Gini, han er en af mine kæpheste, men han virker til at have haft en god pre season, har kun set scum kampen. Men han var genial idag. Sammen med 10 andre spillere :dance: . Jeg er tilfreds, sagt på godt jysk :flag5:

Edit og han fik sin kun 3. stemme idag da jeg stemte, lidt for få stemmer synes jeg, men fred være med det.

Jeg er heller aldrig 100% stemplet ind på Gini, men jeg anerkender, at han har kvaliteter. Og han har været virkelig god i pre-season, og han var også god i dag. Han er en suveræn breddespiller. Og i det hele taget må alle vores modstandere frygte, hvad vi kan smide ind fra bænken. Den er mærkbart forstærket i forhold tll sidste sæson. Kan Sturridge holde sig skadesfri, så er han bare et uhyggeligt våben, vi kan true med.

Brugeravatar

Alder: 27
We shall not, we shall not be moved :-D

Geografisk sted: Skee
En helt igennem super sæson start. Vi spiller med en utrolig ro på bolden, og med meget tålmodighed. Jeg var ikke nervøs på noget tidspunkt, fordi holdet præstation gav bare så meget indtryk af kvalitet og overskud.

Vores midtbane var fantastisk, og Naby er jo genial. Altid i position til at modtage bolden, har overskud til at drive den fremad, dynamisk i feltet, og fantastisk at følge.

Gomez voksede som kampen skred frem. Han blev taget på sengen en enkelt gang i 1. halvleg, men derefter viste han, at han er fremtidens mand på den position. Robertson løb op og ned, så hans modspillers lunger må hænge i laser.

Mané og Salah viste i glimt, hvad de kan, og når de kommer i gang, så er tonsvis af mål i vente fra dem.

Mange spiller fortjener en stemme i dag. Men min stemme går til vores tre mand på midten. De skær simpelthen West Hams midtbane i små bidder.

Vi spiller fantastisk. West Ham er ikke dårlige, men blev smadret. Vi er på vej mod mesterskabet. Interessant at læse andres karakterer, men jeg er mest imponeret over Keita i dag. Vi har en del spillere, der kan drible, det har de andre hold ikke, og det gør en forskel plus at vi kan spille i et tempo de færreste kan følge med i. Robertson kan lære Arnold en del, håber de tænker over det i træningssammenhæng.

Brugeravatar

Nu vil jeg skille mig lidt ud. Ikke for at være Rasmus Modsat, men fordi jeg mener det. Jeg synes faktisk ikke vi spillede fantastisk og jeg deler ikke opfattelsen af i hvert fald en del af de højre karakterer.
Jeg synes vi spillede meget afmålt. Professionelt om man vil. I store perioder et ret langsomt spil uden særligt mange løb for boldholderen. Når vi så til gengæld sætte tempo på, så var vi overlegne. Men TAA og Salah eksempelvis manglede efter min mening meget skarphed og timing.
Også er det jo flot nok at vinde 4-0, når det hele ikke sidder i skabet.
West Ham var dog også umådeligt ringe, så vores suverænitet skal også ses i det lys.

Så alt i alt en mere end godkendt indsats med plads til forbedring når modstanderne bliver bedre.

Skal jeg fremhæve enkeltindivider, så var jeg utroligt imponeret af Wijnaldum. Hans gigantiske lår kommer til sin ret i den position. Hold da op en præstation.

Og så er det vel bare at sige tillykke til debutanterne, der alle virker som en klar forstærkning. Særligt glad var jeg dog for Sturridge, som jeg under en skadesfri sæson.

Kampens detalje: her bliver det lidt nørdet, men Keita laver en fremragende detalje før han afleverer til Robertson ved det første mål. Han laver en cuttet dribling, hvorefter han laver en super skarp aflevering, som han kun får mulighed for ved at skabe en optimal vinkel ved hjælp af driblingen.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Brugeravatar

Liverpool’s 2018-19 Premier League got off to a flying start as the Reds dismantled an average West Ham side, rolling out 4-0 winners. But what were the key stats from an absolutely emphatic game at Anfield?

DÉJÀ VU FOR HAMMERED HAMMERS

West Ham fans might feel as though they’ve seen this game before. Liverpool have now scored four goals in each of their last four games against West Ham, winning both of their games against this opposition 4-1 last season, following their 4-0 evisceration late in the 16-17 season. Across those four games, Liverpool have created 3.49 xG per game, and impressively despatched the Hammers. This result today was probably the Reds’ most complete performance, with an xG of 3.88 and an xGA of 0.40. West ham never had a sniff.

ATTACKING FLAIR OMINOUS FOR REDS’ RIVALS

Liverpool of course are already renowned for their positive, attacking football, but even by their standards this was an impressive display. Their xG of 3.88 was bettered only once last season – 3.92 in last season’s 4-1 Anfield win against, you guessed it – West Ham. Moreover, they created four big chances with an xG of over 0.60, with three of those ending in goals for Salah, Mané and Sturridge.

In terms of standout creative individuals, Milner, Firmino and Robertson all created one big chance and all notched an assist – with Milner and Robbo’s both coming from their big chances whilst Bobby set up Salah for his big miss. Salah’s xG was 1.55, as he scored one and missed one of his two big chances – 0.77 for the one he scored and 0.64 for the one he missed.

MIDDLE MEN SHINE AS MILNER AND KEITA BOSS THE MIDFIELD

A lot of the post-match talk from an impressive performance will justifiably be about Naby Keita, who ran the show in Liverpool’s midfield. His xG Build Up was an unbelievable 1.81, which along with his xG Chain of 1.95 the highest in the team. We also got a taste of his dribbling, as his two successful dribbles were the joint-highest in the side.

But if Keita ran the show, then James Milner was the star of the show. His xA of 0.92 included a big chance for Mané’s first goal, and was the Reds’ highest, along with having the most key passes (3), the most touches (122), the most passes (102) and the most successful crosses (3). He was unlucky not to get an assist for Sturridge’s goal, but the defender got a flick on it before it dropped to his England teammate.

MAIN MANÉ KEEPS THE RECORDS GOING

Another game, another record. This time for Sadio Mané, who became the first Liverpool player in the Premier League era to score on the opening day of the season three seasons running. The last man to do so was John Barnes in 89-91. Mané is now the Premier League’s joint-top scorer with two goals, adding his 12th and 13th Liverpool goals in his last 17 appearances. He’s quickly becoming a Liverpool legend.

Geografisk sted: København

Jesper skrev:
West Ham var dog også umådeligt ringe, så vores suverænitet skal også ses i det lys.

Var det ikke det samme i sidste sæson? At når vi vandt kampe overlegent, så blev modstanderne beskyldt for at være uhyre dårlige? Hammers, Brighton, Bournemouth, Watford og Brighton igen var nogle af de hold, som i sidste sæson "var så ringe", at man næsten ikke kunne forvente andet end en storsejr til os. Maribor og Spartak Moskva endte også med at falde under den kategori.

Men helt ærligt. Når man formår at gøre det så mange gange, så køber jeg ikke, at der er tale om ringe modstandere. Der kan altså godt være tale om decideret klasse hos Liverpool. Og det vurderer jeg, at der var tale om i går. Sidste sæson røg Arsenal, Porto, Man City og Roma i en lignende maskine imod Liverpool.

Jeg anser bestemt ikke West Ham for et dårligt hold. I mine øjne kommer de til at spille om pladserne fra 7-10. De mødte bare et endnu bedre hold i går.

Fed start. Så har vi Crystal Palace ude næste gang. Et hold som jeg også tror vil spille om 7-10 pladsen. Ned med armene og på med arbejdstøjet igen.

Geografisk sted: Skee
Det viser også at vores lille-holds-kompleks er væk.

texy skrev:
Jesper skrev:

Var det ikke det samme i sidste sæson? At når vi vandt kampe overlegent, så blev modstanderne beskyldt for at være uhyre dårlige? Hammers, Brighton, Bournemouth, Watford og Brighton igen var nogle af de hold, som i sidste sæson "var så ringe", at man næsten ikke kunne forvente andet end en storsejr til os. Maribor og Spartak Moskva endte også med at falde under den kategori.

Men helt ærligt. Når man formår at gøre det så mange gange, så køber jeg ikke, at der er tale om ringe modstandere. Der kan altså godt være tale om decideret klasse hos Liverpool. Og det vurderer jeg, at der var tale om i går. Sidste sæson røg Arsenal, Porto, Man City og Roma i en lignende maskine imod Liverpool.

Jeg anser bestemt ikke West Ham for et dårligt hold. I mine øjne kommer de til at spille om pladserne fra 7-10. De mødte bare et endnu bedre hold i går.

Fed start. Så har vi Crystal Palace ude næste gang. Et hold som jeg også tror vil spille om 7-10 pladsen. Ned med armene og på med arbejdstøjet igen.

Jo De hold vi slår er pga de er pivhammerende ringe. det altid den samme undskyldning (men du ved også bare at når vores rival fans siger det så er det fordi de er pisse bange for os.)

"Worst team i have seen all season"
"Even my grandma could have beaten this shit bunch"
"Relegation team"
"They gave up before hand"
"Stupid defenders"
"Making it easy for them"

Men det sjovt at det er altid kun mod os at det forholder sig sådan.

Jeg har allerede set kampen 3 gange. Jeg syntes faktisk at West ham spiller en rigtig flot kamp helevejen igennem. der er mange mange situationer hvor jeg tænkte "Flot forsvarsarbejde" fordi de gør rigtig mange ting rigtige.

Problemet er bare at hvis du spiller mod et verdensklasse hold på udebane og får 35 situationer i mod dig.
så det altså også svært ikke at lade 2 mål gå ind

I de (ca.) 33 andre situationer klare de sig flot og spiller godt.

Du kan jo nærmest sige at den 1-1 Anoutvic havde med Gomez og Alisson var en blunder som sagtens kunne have givet mål. problemet er bare vi bliver ikke spurgt 35 gange på en kamp om sådan situationer. så er vi et piv ringe defensivt hold også?

Udover dette fik vi et offside mål og sturridge fik et gratis mål pga et flick på et hjørnespark af en westham spiller.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 7 af 8 [ 119 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner