Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Generel fodbold diskussion

Side 1 af 31 [ 458 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Næste

Forfatter besked
Brugeravatar

VM tråden til stort og småt, favoritter og Danmark, Putin og banditter samt barnlig glæde over smykke mål. Men...helst ikke en hade-tråd.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jesper skrev:
VM tråden til stort og småt, favoritter og Danmark, Putin og banditter samt barnlig glæde over smykke mål. Men...helst ikke en hade-tråd.

Er det bytte, køb eller salg, hvis vi har samme mål, eller vil du have posted nogle billeder ? :love3:

Stort tillykke til vores 19 årige komet med VM udtagelsen ! Og selvfølgelig osse til vores kaptajn...-:)

Anfield Express retweetede
Liverpool FC
Liverpool FC
@LFC
·
19 min
Congratulations to @trentaa98 and @JHenderson!

Both in @England's squad for the #WorldCup.

Brugeravatar

Følgende Liverpool-spillere skal med hhv. bliver hjemme:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... -sommeren/

En del er ikke udtaget grundet deres skadesituation, en del vil få ingen eller begrænset spilletid, og en del vil sikkert ikke komme videre end gruppespillet, hvorfor der burde blive tid til ferie og en god pre season for langt de fleste ?

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Niels K skrev:

En del er ikke udtaget grundet deres skadesituation, en del vil få ingen eller begrænset spilletid, og en del vil sikkert ikke komme videre end gruppespillet, hvorfor der burde blive tid til ferie og en god pre season for langt de fleste ?

Det er vel offensiven der kan give bekymringer. De tre forreste kunne godt risikere at være godt smadrede når de kommer hjem fra ferie. over resten af banen mener jeg at bredden og kvaliteten i truppen bør gøre at vi er nogenlunde med næsten uanset hvad der sker til VM.

Det er selvfølgelig heller ikke nemt at vinde ligaen hvis ikke man kan score nok mål de første tre måneder.

Brugeravatar

Frankrigs trup udtaget! Hold da op en trup. Se bare på dem er udladt: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... a-12553521

Jesper skrev:

Er der andre end mig, her fra forum, der skal over og støtte de danske vikinger??? :flag5:

Brugeravatar

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:

Det er vel offensiven der kan give bekymringer. De tre forreste kunne godt risikere at være godt smadrede når de kommer hjem fra ferie. over resten af banen mener jeg at bredden og kvaliteten i truppen bør gøre at vi er nogenlunde med næsten uanset hvad der sker til VM.

Det er selvfølgelig heller ikke nemt at vinde ligaen hvis ikke man kan score nok mål de første tre måneder.

Spm er vel også her, hvor meget Firmino kommer til at spille, og om Egypten og Senegal kommer videre fra gruppespillet.

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:

Spm er vel også her, hvor meget Firmino kommer til at spille, og om Egypten og Senegal kommer videre fra gruppespillet.

Brassilien kommer jo kun langt hvis Firmino kommer til at spille meget :laughin:

Ja det er klart at de afrikanske hold næppe når finalen.

Men det er synd at det er alle de tre gode i samme kæde der skal afsted.

Brugeravatar

Uhh, jeg skal selvfølgelig ikke være dommer, fordi jeg startede tråden, men jeg vil blot så høfligt som overhovedet muligt bede om at den tråd ikke bliver til en klagesang over brug af Liverpool-spillere etc. Håbet var en positiv tråd, hvor folk med interesse og begejstring for VM kunne debattere det. Ellers er det den anden type debat jo helt ok, for der er vi forskellige, men kunne man ikke holde den debat andetsteds?

Brugeravatar

Beklager, men Liverpool kommer jo altid i første række :D

Jeg skal nok huske den positive vinkel eller i hvert fald tage VM-brillerne på, når/hvis jeg skriver i denne tråd :army7:

Jesper skrev:
Uhh, jeg skal selvfølgelig ikke være dommer, fordi jeg startede tråden, men jeg vil blot så høfligt som overhovedet muligt bede om at den tråd ikke bliver til en klagesang over brug af Liverpool-spillere etc. Håbet var en positiv tråd, hvor folk med interesse og begejstring for VM kunne debattere det. Ellers er det den anden type debat jo helt ok, for der er vi forskellige, men kunne man ikke holde den debat andetsteds?

klart, jeg undskylder, tænkte ikke over hvilken tråd jeg var i!

Brassilien mangler substans som de kun kan få ved at aktivere Firmino ordentligt :D. Ej de har en skuffelse ved sidste VM og har noget at revanchere. Men jeg syntes deres midtbane var for tynd sidst og det tror jeg stadig er deres største problem. Og så skal Neymar nok tilføre lidt mere modenhed til sit spil end han ellers viste for 4 år siden og det er jeg ikke overbevist om at han gør. Ellers kunne Firmino gå ind i angrebet og droppe ned og hjælpe lidt til og tilføre noget fightervilje til holdet. Jeg tror dog at det ender med at Fernandinho står og skal markere 3 modstandere af gangen og Brasilien ryger ud til et på papiret ringere hold.

Jeg glæder mig til at se hvad der sker, Belgien bukkede under for presset sidst, denne gang tror jeg de gør det bedre. Belgien skal jo finde en måde at få Hazard, Lukaku og De Bruyne til at performe på samme tid. til EM i 2016 syntes jeg de havde en slem tendens til at skulle vælge imellem Hazard og De Bruyne og så flytte den fravalgte ud på kanten. De Bruyne har spillet en god sæson hvor han har delt midtbane med Silva, så mon ikke han også kan dele den med Hazard? Hazard har også hurtigheden til at løbe rundt om Lukaku, og har i Chelsea savnet en stor makker at kunne løbe udfra. de har spillet meget 3-4-3/3-5-2-1 og jeg syntes mere de skal satse på en 3-2-1-2 og så have Naingolan og Dembele bagved De Bruyne på midten, med Hazard og Lukaku som de forreste spillere, hvor Hazard har en mere fri rolle.

England?
de har ikke den stærkeste trup, men jeg syntes at de er flyttet sig i en positiv retning, hvor de i det mindste er villige til at stille op i andet end en flad 4-4-2. Jeg blev så sur ved hver slutrunde i 00'erne fordi den eneste ændring var at de bad en ny spiller om at prøve at være klassisk venstrewing, Cole, Gerrard og flere andre højrebende spillere skulle således tonse ned af baglinjen og slå indlæg i venstresiden. Og aldrig forsøgte de at finde ud af hvordan man kunne udnytte at man havde Gerrard og Lampard på midten, men der SKULLE vælges imellem dem(easy choice skulle man tro :dontknow: ). Men man kunne jo også flytte rundt på brikkerne, bare en lille smule :wall: .

Argentina?
Messi's sidste chance og også hans chance for at blive "æraens bedste" foran Christina. Argentina har haft en vildt god trup siden jeg kunne kravle, men de får det næsten aldrig til at fungere ordentligt.

nogle gange afgøres VM mere af hvem der finder en rytme end hvem der har den bedste trup.

Tyskland og Spanien har selvfølgelig været de bedste hold de senere år og det er vel også de kedelige bud på en vinder. Men jeg har ikke så god fidus til Tyskland, jeg tror ikke at de helt finder rytmen, det er nok mest bare en mavefornemmelse for de har stadig mange gode spillere.

Vi så også i 2006 hvor Frankrig kom i finalen på trods af at de ikke var specielt gode(imø), men de havde en gruppe store ledere og nogle unge gutter til at gøre løbearbejdet og kom i finalen alligevel. Det tror jeg dog ikke de kunne have gjort hvis de var rendt ind i Tyskland, de blev hyldet for at slå Brasilien med San Marino ville have haft en fair chance imod Brasilien i den forfatning.
i 2006 så vi også Italien miste Nesta til skade og det fik flere til nærmest helt at afskrive deres chancer, mens i virkeligheden var Cannavaro og Nesta nok aldrig det bedste makkerpar, selvom de var to af de allerbedste i verden.

Jeg håber lidt at der er et uvant landshold der er et af turneringens bedste, som Italien lidt var det i 2006 og Spanien i 2008. Ja de havde gode trupper, men vi havde ikke set dem udnytte det ordentligt siden 1994. Argentina kom godt nok i finalen for 4 år siden, men jeg syntes ikke de spillede ret godt, Mascherano styrede deres midtbane med en jernnæve, men ellers var det meget på det jævne og deres offensiv blev ikke flydende som de ellers har spillerne til.

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
@ Jesper

Mon ikke, at der kommer mere aktivitet i VM-tråden, når vores gyser overstået på lørdag? Spændende bliver det i hvert fald. Ligesom Filos of Fisk vil jeg pege på Spanien og Tyskland som favoritter, men jeg har klart Brasilien som sidste hold i Top 3 foran Frankrig, der ellers har været udråbt til det helt store fra flere sider.

Filos of Isk skrev:
Brasilien mangler substans. Ej de har en skuffelse ved sidste VM og har noget at revanchere. Men jeg syntes deres midtbane var for tynd sidst og det tror jeg stadig er deres største problem. Og så skal Neymar nok tilføre lidt mere modenhed til sit spil end han ellers viste for 4 år siden og det er jeg ikke overbevist om at han gør. Ellers kunne Firmino gå ind i angrebet og droppe ned og hjælpe lidt til og tilføre noget fightervilje til holdet. Jeg tror dog at det ender med at Fernandinho står og skal markere 3 modstandere af gangen og Brasilien ryger ud til et på papiret ringere hold.

Brasiliens midtbane er ikke tynd. Jeg ser det ikke engang for givet, at Fernandinho spiller fra start. Gennem kvalen har det ofte været Paulinho, Casemiro og Renato Augusto. Endda da både førstnævnte og sidstnævnte spillede i Kina (siden skiftede Paulinho til Barca). Det har fungeret virkelig godt, og de har vel nærmest været stabiliteten selv. Der er i hvert fald ingen risiko for, at en defensiv midtbanespiller står og bliver overladt til sig selv. Tværtimod kunne man som neutral seer håbe, at de gik endnu mere all-in offensivt ved at få plads til både Coutinho, Neymar, Jesus/Firmino og Willian/Douglas Costa. Under alle omstændigheder er det ikke ligefrem et hold, der mangler substans. De spøjse 2014-dage med spillere som Julio Cesar, Hulk og Fred på holdet er ovre.

Filos of Isk skrev:
Belgien har spillet meget 3-4-3/3-5-2-1 og jeg syntes mere de skal satse på en 3-2-1-2 og så have Nainggolan og Dembele bagved De Bruyne på midten, med Hazard og Lukaku som de forreste spillere, hvor Hazard har en mere fri rolle.

Jeg synes også, at det bliver spændende at se, hvordan Belgien blander kortene, men Nainggolan er slet ikke udtaget til bruttotruppen, så han er i hvert fald ude af ligningen.

Filos of Isk skrev:
Argentina?
Messi's sidste chance og også hans chance for at blive "æraens bedste" foran Christina. Argentina har haft en vildt god trup siden jeg kunne kravle, men de får det næsten aldrig til at fungere ordentligt.

Denne gang har de ikke engang en specielt god trup, hvis man ser bort fra offensiven. Senest er Romero blevet skadet, hvorfor Caballero står til at blive deres førstevalg på mål. De kom selvfølgelig i finalen sidst med Mascherano og Biglia på midten, men især førstnævnte er faldet i niveau siden, og de passer slet ikke ind i Sampaolis spillestil med højt pres osv.. Otamendi fraregnet ser deres forsvar heller ikke stærkt ud på papiret, og selv Otamendi har jo tendens til brølere som f.eks. i CL-kvartfinalen på Etihad.

Brugeravatar

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg elsker VM. Her er nogle af mine største fodboldoplevelser, men jeg har bevidst undladt at lave det helt lange indlæg om favoritter, puljerne, Danmark etc før jeg har set alle trupperne endeligt udtaget. Men det kommer!

Brugeravatar

Her kommer mine VM-tanker:

Puljer:

A) Uruguay, Rusland, Egypten, Saudi Arabien

Førstnævnte må anses som klar favorit, selv om de skal sætte deres lid til få spillere, som skal ramme topformen. Rusland er i lang tid ikke været særligt velfungerende, men mon ikke hjemmebanefordelen trods alt giver et avancement. Salah og co kan vise sig at klemme sig igennem på Ruslands bekostning.

B) Iran, Marokko, Portugal, Spanien

Her er der nok ingen tvivl om, at Spanien trækker det længste strå. De har et rigtigt stærkt hold, hvor kombinationen af unge og rutinerede virker stærk. Portugal må anses som dem, der bliver toer, hvor de som sædvanligt skal stole på Ronaldo.

C) Danmark, Australien, Frankrig, Peru

Nok den pulje med den klareste favorit; Frankrig. Dernæst kan Danmark formentlig nok klemme sig videre på bekostning af to svage modstandere.

D)

Argentina, Island, Kroatien, Nigeria

Sikke en dynamitpulje, hvor alt kan ske. Og man skal ikke undervurdere Island i den her sammenhæng. Jeg tror umiddelbart mest på Argentina og Nigeria, selv om Kroatien vel har lige så gode muligheder.

E) Brasilien, Costa Rica, Serbien, Schweiz

Brasilien går sikkert videre og Serbien må anses som en smule stærkere end Schweiz.

F)

Sverige, Mexico, Sydkorea, Tyskland

Også en svær pulje. Sydkorea og Sverige har på hver deres måde gode kollektiver, men jeg tror at Tyskland og Mexico går videre.

G) Belgien, England, Panama, Tunesien

Det må forholdsvis sikkert være Belgien og England, der går videre. Tunesien kan måske overraske i en enkelt kamp.

H) Columbia, Japan, Polen, Senegal

Her er jeg i oprigtig tvivl. Jeg har en lille fidus til Japan og Senegal, så dem vælger jeg, selv om alle hold kan gå videre i den her pulje.

1/8 finaler

1C - 2D: Frankrig - Nigeria: Klar fransk sejr.

1A - 2B: Uruguay - Portugal: Hmm, Ronaldo og co klarer den efter straffe.

1B - 2A: Spanien - Rusland: Her er russerne chanceløse og Spanien vinder sikkert.

1D - 2C: Argentina - Danmark: Jeg har lidt på fornemmelsen af, at den kamp kan blive som mod Brasilien i 98'. Og med samme resultat.

1E - 2F: Brasilien - Mexico: De kender hinanden indgående, og det kan Mexico måske drage fordel af, men Brasilien går videre. Den kan dog godt gå i forlænget.

1G - 2H: Belgien - Senegal: Klar sejr til Belgien, der forløser talentet i den her slutrunde.

1F - 2E: Tyskland - Serbien: Et ultra stærkt forsvarende mandskab går videre.

1H - 2G: Japan - England: England har et hold uden giga stjerner. Det er nok i virkeligheden en fordel. De går videre.

1/4 finaler

Frankrig - Portugal: Den kan godt blive tricky og jeg har ikke helt så meget fidus til Frankrig som tidligere, men kan de holde truppen i harmoni, så klarer de også den her kamp. Den kan dog gå hele vejen.

Brasilien - Belgien: BUM vil den her kamp sige! Det bliver slutrundens kamp. Brasilien trækker det længste strå.

Tyskland - England: Historisk set en gigantisk kamp. På banen vinder Tyskland sikkert.

Spanien - Argentina: Messis sidste chance. Hans andet hjemland ødelægger drømmen.

Semifinaler

Frankrig - Brasilien: Jeg tror på Frankrig, men der ligger så meget historik de to nationer imellem, at det kan blive en kamp der kan gå hen at blive ganske ond.

Tyskland - Spanien: Det er den moralske finale. Jeg synes Spanien lige er den tand bedre fremad, så de vinder.

Broncekamp

Brasilien - Tyskland: Igen er der en kamp, der skal hævnes, men på trods af det, så vinder Tyskland med bedre moral.

Finale

Frankrig - Spanien: Jeg tror på en forholdsvis sikker spansk sejr. Jeg anser dem som værende lige den tand bedre end alle andre, så de får mere hæder og ære til samlingen.

Et par om Danmark:

Jeg er ikke synderligt imponeret af vores landstræner og det spil, han ind i mellem vil have os til at spille, hvor Cornelius på Drillo-agtig vis spiller højre kant, det rækker ikke på det her niveau. Eriksen har format, men det er der ingen af de andre der har. Jeg synes egentlig vi har mange boblere, men når man partout vil satse på Kvist, så siger det noget om, hvor meget man tror på fremtidens spillere. Det bliver en lala-slutrunde, hvor klaphatten ikke bliver trukket synderligt frem.

Generelt tror jeg tendensen fra eks. CL vil fortsætte, hvor det er de bedste angrebshold, der vil gå videre. Jeg tror det bliver en stor slutrunde og som altid vil hold overraske positivt, og andre vil falde igennem, så en ting kan jeg garantere: Min forudsigelse vil ikke holde! :-)

Hvad tænker I?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 31 [ 458 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Næste

Boardindeks » Fodbold » Generel fodbold diskussion