Hvornår: Søndag den 4. februar kl. 17:30
TV: See - Transmission fra 17:25
Sted: Emirates, London
Dommer: Anthony Taylor VAR: David Coote
Okay - var jeg for skeptisk mht Paul Tierney som dommer mod Chelsea? Det gik jo faktisk meget godt, Alligevel må man beundre PGMOLS evne til at optræde som en elefant i en glasbutik, ved at vælge David Coote i VAR rummet, som var ham, der IKKE intervenerede, da Ødegaard praktiserede basketball opdækning i feltet ved 1-1 kampen på Anfield. Efterfølgende var VAR chef Howard Web på TV og indrømme, at det var en fejl fra VAR's side af, og at der burde have været dømt straffe:
Til trods for, at Gunners kom bedre fra start i Premier League i 1993, med mesterskaber i 1998, 2002 og 2004 (så til sommer er det 20 år siden, de sidst blev mestre), så har Liverpool alligevel det statistiske overtag. Når vi kigger opgør på Highbury/Emirates, så har Arsenal dog ca. 2 sejre på hjemmebane, for hver gang Liverpool får en udesejr mod gunners.
Sidste 5 indbyrdes opgør
Men vi mødte senest Arsenal 8. januar og vandt, endda på Emirates, i 3. runde af FA Cup'en. Her er højdepunkter fra mødet i FA Cup på Emirates, hvor gunners så sandelig havde chancer til også at score:
Premier League bliver ikke afgjort i en enkelt kamp, men alligevel vil en Liverpool sejr putte gunners 8 point bagud i forhold til LFC. Vinder Arsenal, er de meget tættere med i opløbet, i det det dog så nok er Manchester City, som vil være den nye førerhund. Så et ægte 6 point's opgør.
Liverpool
I andre kampopgør december/januar har der været skrevet så meget om Arsenal, så fuld fokus på Liverpool i stedet for. Det gode er, at flere skadede spillere, bliver mere og mere klar til at spille på højeste niveau igen. Både Trent og Robbo fik ca ½ time mod Chelsea, og samtidig spiller de nye, unge spillere bare bedre og bedre. Specielt Conor Bradley er på vej mod det helt store gennembrud. og i de 4 sidste kampe, er han 3 af gangene blevet MoM her på Forum. Det er jo fantastisk. Så det giver lidt hovedbrud, hvordan vi kommer til at stille bedst muligt op mod gunners, og specielt hvordan Klopp tænker. Han har det med at være lidt mere konservativ i de store opgør. Det store sprøgsmål bliver: Hvis Conor Bradley skal spille, hvor skal Trent så spille? ...eller skal han på bænken igen?
Målmand: Under alle omstændigheder er det - med mindre han bliver skadet under opvarming 7-9-13 eller lignenden - selvfølgelig Alisson på kassen.
4-back kæden: Med den defensive styrke, som unge Bradley viser, hvor hans hurtighed gør, at han følger med de hurtigste, og samtidig er svær at sætte i en dribling, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at selv Klopp ikke kan komme udenom at han starter på HB. Han vil være langt den bedste til at dække op for Martinelli. På VB har Gomez været stabiliteten selv. Robertson byder dog på noget mere i offensiven, men Klopp kan jo tænke, at der vil være mere brug for Robertsons offensive kvaliteter, hvis vi slider gunners op den første time, inden vi overtager spillet/kampen og scorer i den sidste del af 2. halvleg. Præcis som det skete 8. januar. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk, at Gomez starter. Centerforsvaret er selvfølgelig Kaptajn VVD og så Konaté.
Midtbanen: Mac Allister bliver mere og mere suveræn på 6'eren, og kmapen mod Chelsea viste, at det var Liverpool, som købte den rigtige midtbanespiller i Brighton. Venstre midt har Curtis Jones snart mejslet sit navn i granit ind på holdkortet på, og han starter derfor mod gunners. Højre midtbane mener jeg så, at Klopp burde prøve at spille Trent Alexander-Arnold på, så angrebet kan få glæde af hans flødefødder (det er ofte højre, men han kan også med venstre, så "fødder") og oplæg.
Angrebet: Nunez tog hjem fra Chelsea kampen med foden i en beskyttende støvle. Ikke noget brækket, men et kraftigt tråd ovenpå foden, som nok har givet en god, stor blodansamling. Så selv om han er varm for tiden, så må han en tur på bænken til start. Han har jo også vist, at han kan være en effektfuld impact-spiller fra bænken. ...og da Trent har fået højre midtbane, så får Szoboszlai højre fløj, hvorfra han kan både være oplægger og målfarlig. På toppen starter Jota, som simpelhen er i sit livs form i øjeblikket. Hold KÆFT hvor spiller han godt. Venstre fløjen får Luiz Diaz til at lege på, så det giver følgende opstilling:
Men hånden på hjertet: Det er nok snarere den opstilling, som jeg drømmer om. Jeg tror mere på at Klopp spiller den konservativt med TAA på backen fra start - eller på bænken, og så Szoboszlai på midten og Nunez fra start i angrebet.
Men hvad siger I?
Bradleys tid skal nok komme, men har han ikke fortjent at starte inde igen?