8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. jul, 2020 10:57

texy skrev:
tirsdag, 07. jul, 2020 10:45
Niels K skrev:
tirsdag, 07. jul, 2020 09:27
Der skal spilles og tænkes hurtigt, hvis vi skal have glæde af Keita-gennembrud, og her er en Origi ikke svaret, når Mané skal have en hviler. Jeg tror, Curtis ville være en god mand med Robbo i bredden, og Firmino som link-up eller modtager.

How 'Plan B' Naby Keïta Can Still Be Key to Liverpool Success

https://www.90min.com/posts/how-plan-b- ... source=RSS
Synes efterhånden, at jeg har læst mange af den slags artikler, der finder (for mig) lidt søgte forklaringer på, hvordan vi nu kan få glæde af Keita. Faktum er, at han i mine øjne desværre ikke har slået til.

Jeg havde dog også gigantiske forventninger til ham. Troede, at vi ville få en 8er med Coutinho-agtige egenskaber. Men et Coutinho-niveau på 8eren, har han slet slet ikke været i nærheden af.

Artiklen taler om, at han mod de tæt pakkede forsvar, kan være løsningen på at åbne dem, som han retfærdigvis gjorde imod Villa, på trods af hvad jeg betragtede som en skuffende indsats. Der peges også på, at hans målfarlighed (eller den målfarliged han viste i Leipzig) også vil kunne være med til at aflaste de forreste. Begge dele kan muligvis være korrekte vurderinger. Og især på papiret ser det nok sådan ud.

For mig er Curtis Jones bare allerede en bedre løsning på den slags problemer. I mine øjne er hans teknik allerede som minimum på niveau med Keita's. Hans målfarlighed er større. Han fylder mere og er hurtigere. Jeg vil langt hellere bruge minutterne på Jones i den 8er postion, da jeg på sigt ser større chance for at have en fast starter i ham end i Keita.
Ja, jeg har også før været henne mod, at vi skulle prøve noget andet end Keita, men det var nu mere pga de konstante småskavanker. Han har vel ret beset ikke fået et ordentligt run for os endnu og sidst, havde han en helt håbløs Origi i stedet for Firmino at lege med.
Forrige gang han var med, så man en masse idéer fra Keita, og at bolden blev spillet fremad hovedsageligt, men der var der heller ikke mange, der var med på tango'en.
Jeg kan sagtens se en masse godt i hans spil, men han virker samtidig ikke spillet ind med de øvrige spillere, jeg tror bare, at han ville se bedre ud med en type som Jones på banen og naturligvis Firmino.
Man kan også sige, at vores midtbanespillere skal fylde meget defensivt, og der har han nogle utrolig flotte tal, og der ved jeg ikke rigtigt, om Jones kan følge med på nuværende tidspunkt, og derfor tror jeg, at Jones først og fremmest er tiltænkt minutter for Mané, og så kan det også være på en meget offensiv 8'er for at jagte en scoring/tage mere greb om offensiven sent i kampene som sidst.
Det bliver spændende, hvad vi bruger de sidste kampe til, og hvem som griber chancerne og imponerer mest, men vi skal da se på flere angrebsmetoder og måder at bryde lavtstående kæder ned på.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. jul, 2020 10:06

Former Liverpool boss Gerard Houllier compares Naby Keita to Reds legend

The central midfielder has had another mixed season at Anfield but Houllier believes he has a big future ahead of him at the club

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... r-22319509

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » fredag, 24. jul, 2020 10:39

Naby Keïta has made fundamental change to his Liverpool career, and it could unlock everything

Slight tweaks to Naby Keïta's style, positioning, and mentality have unlocked the player who dazzled the YouTube community back at RB Leipzig.

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... e-18651251

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » mandag, 27. jul, 2020 10:40

Vi skal da bare have meget mere af det hér:

(Video) Naby Keita’s best bits since the Premier League restart – goals, skills and leaving midfielders for dead

https://www.empireofthekop.com/2020/07/ ... -for-dead/

– Jeg synes Naby Keita er verdensklasse

Virgil van Dijk snakker varmt om sin guineanske lagkamerat.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/7 ... ensklasse/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » søndag, 02. aug, 2020 15:38

The small signs of progress that suggest Naby Keita is ready to explode

Naby Keita wasn’t among the star men for Liverpool in 2019/20, but the signs at the end of the campaign were extremely promising.

https://www.thisisanfield.com/2020/08/t ... o-explode/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. sep, 2020 09:53

Hvis han kan fastholde eller endda forbedre tallene for 2019/20 sæsonen, så kan det blive helt godt med en forhåbentlig skadesfri Keita i denne sæson:

IT'S MAKE-OR-BREAK TIME FOR NABY KEÏTA

https://anfieldindex.com/46157/its-make ... keita.html

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Emmy » søndag, 11. okt, 2020 16:05

Så er Naby tilsyneladende også blevet smittet.... :(
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Kelly » søndag, 11. okt, 2020 16:33

Nu får den klub styr på den flok idioter de har ansat, så de passer på. Helt ærligt har de en hjerne på størrelse med en ærte. De får en formue og skal sgu tage sig sammen, og sikre sig mod corona. Det er dybt kritisabelt de ikke styrer deres spillere mere.
Sikker en klaphat.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af AJJ » søndag, 11. okt, 2020 19:45

Kelly skrev:
søndag, 11. okt, 2020 16:33
Nu får den klub styr på den flok idioter de har ansat, så de passer på. Helt ærligt har de en hjerne på størrelse med en ærte. De får en formue og skal sgu tage sig sammen, og sikre sig mod corona. Det er dybt kritisabelt de ikke styrer deres spillere mere.
Sikker en klaphat.
Hvad snakker du om??

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niche » søndag, 11. okt, 2020 20:34

Kelly skrev:
søndag, 11. okt, 2020 16:33
Nu får den klub styr på den flok idioter de har ansat, så de passer på. Helt ærligt har de en hjerne på størrelse med en ærte. De får en formue og skal sgu tage sig sammen, og sikre sig mod corona. Det er dybt kritisabelt de ikke styrer deres spillere mere.
Sikker en klaphat.
Ved du præcis hvordan han er blevet smittet? Ved du præcis hvilke forholdsregler, han og klubben har taget? Hvis ikke, så er de kommentarer da mere klaphatagtige end noget andet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. okt, 2020 08:47

Niche skrev:
søndag, 11. okt, 2020 20:34
Kelly skrev:
søndag, 11. okt, 2020 16:33
Nu får den klub styr på den flok idioter de har ansat, så de passer på. Helt ærligt har de en hjerne på størrelse med en ærte. De får en formue og skal sgu tage sig sammen, og sikre sig mod corona. Det er dybt kritisabelt de ikke styrer deres spillere mere.
Sikker en klaphat.
Ved du præcis hvordan han er blevet smittet? Ved du præcis hvilke forholdsregler, han og klubben har taget? Hvis ikke, så er de kommentarer da mere klaphatagtige end noget andet.
I øvrigt skal det bemærkes at generelt har det nordlige England, Liverpool inklusive, været hårdt ramt af Corona på det seneste, regeringen i UK er f.eks. ved at indføre nye restriktioner* i Liverpool.
Så vi skal jo ikke forestille os at det er ligesom i Danmark, hvor man helst skal tage ekstra vagter på et stort slagteri for at have en god mulighed for at få Corona.

Nu har jeg forsvaret ham, så håber jeg fandme ikke at Naby har haft lavet en Kyle Walker!

*https://www.liverpoolecho.co.uk/news/li ... r-19087820

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af athomsen » mandag, 12. okt, 2020 11:33

Er det overhovedet bekræftet? Klubben var hurtigt ude, da Shaqiri blev meldt COVID-19 ramt af landsholdsforbundet

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af TG12 » mandag, 12. okt, 2020 11:50

Filos of Isk skrev:
mandag, 12. okt, 2020 08:47
Niche skrev:
søndag, 11. okt, 2020 20:34
Kelly skrev:
søndag, 11. okt, 2020 16:33
Nu får den klub styr på den flok idioter de har ansat, så de passer på. Helt ærligt har de en hjerne på størrelse med en ærte. De får en formue og skal sgu tage sig sammen, og sikre sig mod corona. Det er dybt kritisabelt de ikke styrer deres spillere mere.
Sikker en klaphat.
Ved du præcis hvordan han er blevet smittet? Ved du præcis hvilke forholdsregler, han og klubben har taget? Hvis ikke, så er de kommentarer da mere klaphatagtige end noget andet.
I øvrigt skal det bemærkes at generelt har det nordlige England, Liverpool inklusive, været hårdt ramt af Corona på det seneste, regeringen i UK er f.eks. ved at indføre nye restriktioner* i Liverpool.
Så vi skal jo ikke forestille os at det er ligesom i Danmark, hvor man helst skal tage ekstra vagter på et stort slagteri for at have en god mulighed for at få Corona.

Nu har jeg forsvaret ham, så håber jeg fandme ikke at Naby har haft lavet en Kyle Walker!

*https://www.liverpoolecho.co.uk/news/li ... r-19087820
Jeg tror helt ærligt vi kommer til at se MANGE spillere vende hjem fra landsholdspause med positive Covid19 test og ikke kun fra LIverpool.

Det er tæt på uundgåeligt - særligt de som rejser til Afrika og Sydamerika frygter jeg for. Der er "skyggetallet" altså inficerede ikke testede ganske stort, og selvom de helt sikkert bliver skærmet så meget de kan, kan man aldrig helgardere sig.

Sådan helt nøgternt tror jeg faktisk aflysning af "Internationale" og "europæiske" kampe ville være det rette i denne situation. Det ville give bedre vilkår for at kunne afvikle de nationale turneringer uden at påtvinge unødig risiko.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. okt, 2020 13:23

TG12 skrev:
mandag, 12. okt, 2020 11:50
Filos of Isk skrev:
mandag, 12. okt, 2020 08:47
Niche skrev:
søndag, 11. okt, 2020 20:34
Kelly skrev:
søndag, 11. okt, 2020 16:33
Nu får den klub styr på den flok idioter de har ansat, så de passer på. Helt ærligt har de en hjerne på størrelse med en ærte. De får en formue og skal sgu tage sig sammen, og sikre sig mod corona. Det er dybt kritisabelt de ikke styrer deres spillere mere.
Sikker en klaphat.
Ved du præcis hvordan han er blevet smittet? Ved du præcis hvilke forholdsregler, han og klubben har taget? Hvis ikke, så er de kommentarer da mere klaphatagtige end noget andet.
I øvrigt skal det bemærkes at generelt har det nordlige England, Liverpool inklusive, været hårdt ramt af Corona på det seneste, regeringen i UK er f.eks. ved at indføre nye restriktioner* i Liverpool.
Så vi skal jo ikke forestille os at det er ligesom i Danmark, hvor man helst skal tage ekstra vagter på et stort slagteri for at have en god mulighed for at få Corona.

Nu har jeg forsvaret ham, så håber jeg fandme ikke at Naby har haft lavet en Kyle Walker!

*https://www.liverpoolecho.co.uk/news/li ... r-19087820
Jeg tror helt ærligt vi kommer til at se MANGE spillere vende hjem fra landsholdspause med positive Covid19 test og ikke kun fra LIverpool.

Det er tæt på uundgåeligt - særligt de som rejser til Afrika og Sydamerika frygter jeg for. Der er "skyggetallet" altså inficerede ikke testede ganske stort, og selvom de helt sikkert bliver skærmet så meget de kan, kan man aldrig helgardere sig.

Sådan helt nøgternt tror jeg faktisk aflysning af "Internationale" og "europæiske" kampe ville være det rette i denne situation. Det ville give bedre vilkår for at kunne afvikle de nationale turneringer uden at påtvinge unødig risiko.
Helt enig. Eller i det mindst burde de samle de internationale kampe og sige at så spiller vi alle landskampene i februar måned og så har vi også en situation, hvor incitamentet for at holde en god karantæne er ekstra stort for de nationale forbund, da det ville være dem selv, der mistede spilleren i 14 dage og ikke deres klubber når de kommer hjem.

Aflysning ville være at foretrække, men det er svært at få folk til at gå med på den, landsholdsfodbold står i forvejen af klubfodbold og der er kræfter, der kæmper benhårdt for at bremse den udvikling.
Men det her med at vi har en lukket gruppe på et hold, men så spræder man alle de lukkede grupper ud på andre lukkede grupper og så samler man den igen, det er jo en god opskrift på at et PL hold må starte med 3 U19 spillere en dag kort tid efter november pausen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. dec, 2020 09:46

Klopp forklarer lidt omkring skader og svingende præstationer:

Liverpool get welcome injury boost before top of the table clash with Tottenham

The Reds and Spurs go into the game neck and neck on 25 points, with both looking to strike a huge blow in the Premier League title race

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-23174966

Besvar