FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » torsdag, 17. sep, 2020 13:53

Problemet er jo nok også lidt at den værdisætning vi har på de spillere vi evt. kunne sælge først, slet ikke holder længere.
Shaqiri: ?
Origi: ?
Wilson: ?
Grujic: ?

Jeg tror nu nok man kunne låne billigt i disse dage, men det med at optage lån på et tidspunkt man ikke kan betale af på afdragene, det er risikabelt.

Nu får vi Thiago, så mon ikke der tænkes i at sælge 1-2 spillere? Måske Brewster og Gini?

Men med den historik FSG har de sidste 4-5 år, så tror jeg påd e fortsætter med at bygge fundamentet til fremtiden og ikke på at optimere 1-2 år frem.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 14:37

ilusio skrev:Problemet er jo nok også lidt at den værdisætning vi har på de spillere vi evt. kunne sælge først, slet ikke holder længere.
Shaqiri: ?
Origi: ?
Wilson: ?
Grujic: ?

Jeg tror nu nok man kunne låne billigt i disse dage, men det med at optage lån på et tidspunkt man ikke kan betale af på afdragene, det er risikabelt.

Nu får vi Thiago, så mon ikke der tænkes i at sælge 1-2 spillere? Måske Brewster og Gini?

Men med den historik FSG har de sidste 4-5 år, så tror jeg påd e fortsætter med at bygge fundamentet til fremtiden og ikke på at optimere 1-2 år frem.
Ja, det er helt sikkert et kæmpe problemet at prisen på spillere der kan presse på for en plads i vores start 11’er er kun faldet en lille smule hvis overhovedet. Men prisen på spillere niveauet under er faldet en hel del mere.

Ja, det er også det jeg mener, vi kan låne, men når vi ikke kan betale af på lånet, så skal vi enten have afdragsfrihed i nogle år, men låner du til at købe en spiller, så er løbetiden som regel lig med kontraktlængden; så har vi ikke ret lang tid til at øge omsætningen igen.
Så kan man låne til at betale renterne, men det er jo heller ikke super fedt at begynde på.

Og hvad så hvis Salah ikke bliver skadet og bare har en super sæson?
Så har vi gældsat os på en farlig måde for at hente en dyr spiller, der ikke rigtigt flytter os fremad.
Hvis vi var tilbage i 2017 og der var flere åbentlyse huller i start 11’eren, så var risikovilligheden måske også lidt større.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: FSG

Indlæg af Mads T. » torsdag, 17. sep, 2020 15:41

Handlen med Thiago skulle ifølge flere journalister, være at vi betaler summen på £20 mil. over de næste 4 år (kontraktperioden), mens £7 mil. kan blive aktuelle i add-ons hvis vi vinder PL eller CL. På den måde skal vi kun af med et mindre beløb om året.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 17:06

Mads T. skrev:Handlen med Thiago skulle ifølge flere journalister, være at vi betaler summen på £20 mil. over de næste 4 år (kontraktperioden), mens £7 mil. kan blive aktuelle i add-ons hvis vi vinder PL eller CL. På den måde skal vi kun af med et mindre beløb om året.
Det tror jeg også er blevet mere og mere normalt at man gør det sådan. Hænger måske sammen med den lave rente de senere år, og de stigende transfersummer.

Men det er klart at det er en kæmpe fordel for os, og kunne vel også have været et krav for at vi kunne handle med Bayern lige nu og her.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 17:30

Iøvrigt hørte jeg i en eller anden podcast, har glemt hvilken, at Liverpool ville/burde trække Tsimikas transferen ud for at undgå at fans ville juble i et halvt minut og så forlange flere signings.

Det kunne man vel godt forestille sig at der ikke var super travlt med at få Thiago ind. Da han gik hele vejen til Champions League finalen, så har han vel haft ferie helt til landsholdspausen, det burde han ihverfald, så det her er vel rundt regnet det tidligste man kunne få ham ud på anlægget i Melwood.

Personligt tænker jeg mere man har forhandlet og smadret sparegrise rundt omkring for at finde de nødvendige penge for at få handlen i hus. Ikke mindst har man afventet resultaterne fra de tidlige trøjesalg og afgørelsen på hvordan tv-rabatten skulle betales og sidst håbede man jo nok at der var villige købere til nogle af vores spillere der har svært ved at komme på bænken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 21. sep, 2020 18:56

Liverpool FC rapporterer om rekordsalg, og Nike sliter med å levere nok drakter

Alle de tre nye Nike-draktene er svært populære blant supporterne.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/9 ... k-drakter/

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » tirsdag, 22. sep, 2020 08:43

Hvis Jota bare nogenlunde lever op til den beskrivelse man kan læse om ham, så er det et klasse-transfervindue.
Intet mindre, og igen, tak FSG. God styring af klubben i svære tider.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. sep, 2020 13:02

Inntektstapene på kampdager kan bli direkte ubehagelige for Liverpool og de andre Premier League-klubbene

Nyheten om at den britiske regjeringen ikke tillater fans på tribunene likevel fra 1. oktober, var en kraftig strek i regningen for Premier League-klubbene.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/9 ... -klubbene/

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. sep, 2020 16:19

Det kan for nogen klubber ende katastrofalt at der ikke snart bliver åbnet op for tilskuere. Økonomisk kan klubberne simpelthen ikke holde til at miste så stor en del af indtægterne
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » torsdag, 24. sep, 2020 17:25

Emmy skrev:
torsdag, 24. sep, 2020 16:19
Det kan for nogen klubber ende katastrofalt at der ikke snart bliver åbnet op for tilskuere. Økonomisk kan klubberne simpelthen ikke holde til at miste så stor en del af indtægterne
Så må der være nogen spillere, som går ned i løn, når nu deres kunnen ikke mere genererer den samme indtægt til deres klub,
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. sep, 2020 18:47

Den tanke er nem at få og kan virke simpel. Men jeg tror ikke det er særligt realistisk i forhold til kontrakter og klausuler i kontrakterne. Det vil nok give et helvedes slagsmål med spillerne og deres fagforening
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » torsdag, 24. sep, 2020 19:57

Så var det måske på sin plads at mange spillere gik ned i løn.
Jeg tror ikke de lider så grælt endda under denne krise..... og generelt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » torsdag, 24. sep, 2020 20:00

Kan se andre tænker ligeså.
Hvis det skal blive et slagsmål virker det jo latterligt ifht situationen og den generelle lønophedning de sidste mange år.
Jeg elsker vores spillere, men de får AAAAALLLLTTTT for mange penge.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. sep, 2020 20:35

Jamen jeg er fuldstændig enig. Det sker nok bare næppe
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » torsdag, 24. sep, 2020 22:23

Tænk hvis covid 19 var en virkelig dødelig virus.
Vores selvoptagethed ville ha destrueret os.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar