Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » tirsdag, 21. jul, 2020 10:21

Helt som forventet. En kæmpe fuck finger til FFP og UEFA
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. jul, 2020 16:34

Jeg ryster altså ikke i bukserne over, at shitty ser ud til at købe Ferran Torres og Aké for tilsammen ca. 70 mio. pund.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » torsdag, 30. jul, 2020 18:14

Niels K skrev:
torsdag, 30. jul, 2020 16:34
Jeg ryster altså ikke i bukserne over, at shitty ser ud til at købe Ferran Torres og Aké for tilsammen ca. 70 mio. pund.
Samme her, det ændrer intet på deres styrke. Kun bredden og den savner ikke i forvejen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. aug, 2020 10:05

Selvom jeg synes, klubben er kvalmende klam, så siger det alligevel noget, når en ret så dygtig træner og spiller, der kun har været træner for topklubber med nogle af de bedste spillere, hvor han har kunnet købe, dem han pegede på, siger sådan om Liverpool og Klopp, og det skal vi nok også tænke på, hvis dette transfervindue ender uden de store køb (selvom jeg håber på min. Thiago, som Pep var fuldstændig pjattet med ;) ):

– Ingen motstander har gitt meg mer hodebry og tøffere konkurranse enn dette Liverpool-laget

Det er ikke José Mourinhos Real Madrid som har gitt Pep tøffest kamp så langt i managerkarrieren.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/7 ... ool-laget/

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af ElTorro » tirsdag, 04. aug, 2020 10:20

United ser ud til at lukke Sancho-handlen i den nærmeste fremtid
https://www.skysports.com/football/news ... -year-deal
Jeg synes, det er en kende bekymrende. Virkelig En god spiller med mange år foran sig, der sammen med Rashford og Greenwood kommer til at danne en (potentiel) rædselstrio de næste ti års tid... Ang. Citys køb af Ake og Torres — er det blevet officielt?
Jeg synes, det giver god mening for at være ærlig. Torres har et glimrende potentiale og er vel tiltænkt at skulle erstatte Silva på sigt, mens Ake har bevist sig som en ok habil boldspillende midterforsvar.
Ingen alarmerende rødblink endnu, men det slog mig netop, at vores konkurrenter (Chelsea, City, United) forynger deres trupper, mens vores bliver stadig ældre.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » tirsdag, 04. aug, 2020 12:14

Ro på. Ole's still at the wheel :-)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 04. aug, 2020 17:16

De får en dødelig og ung fronttrio, som kan holde de næste ti år. Jeg tror inden særligt længe, så starter de med Greenwood, Rashford, Sancho. En meget stærk fronttrio. Og en billig fronttrio, for det er jo kun Sancho som de har købt. De udvikler også selv gode spillere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » tirsdag, 04. aug, 2020 18:42

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 04. aug, 2020 17:16
De får en dødelig og ung fronttrio, som kan holde de næste ti år. Jeg tror inden særligt længe, så starter de med Greenwood, Rashford, Sancho. En meget stærk fronttrio. Og en billig fronttrio, for det er jo kun Sancho som de har købt. De udvikler også selv gode spillere.
Ja, potentielt dødelig.

Meeen, de skal også lige vise, at de er store spillere.

Greenwood har været meget stærk her post-Corona. Men det er også alt, hvad han har vist på et højt niveau. 9-10 kampe i en sæsonafslutning, hvor alle omgivelserne mindede om træningsbanen. Han er bestemt et gigantisk talent. Men lad os lige se, når det hele ikke er nyt længere. Eller når der pludselig kommer et pres fra tilskuerne. Abraham (som i mine øjne kan blive den komplette angriber) trådte også ind på scenen som lyn og torden, indtil det pludselig blev hverdag, og modstanderne fik mere fokus på ham.

Sancho er verdensklasse i Tyskland. Vil han også være det i PL. Det bør ham blive i mine øjne. Men det skal stadig lige bevises.

Rashford ligner the real deal. Men han skal vel lige levere endnu en sæson på niveau med denne for at bevise, at han har en verdensklassespillers stabilitet.

Som sagt har den trio (og så er der endda Martial, som jeg ville vælge foran Greenwood) bestemt potentialet til at blive gigantisk og langtidsholdbar. Men jeg tror ikke, at det er i den næste sæson eller to, at de kommer op på det øverste trin af skammelen på baggrund af den fronttrio.

Desværre har de Fernandes. Og han er verdensklasse. Det er i mine øjne på grund af ham, at de muligvis kan spille med i næste sæson, hvis de forstærker den defensive midtbane og deres backs.
Kloppite

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af ElTorro » tirsdag, 04. aug, 2020 20:23

Fedt med forståelse for bekymring, Drejer. Så godt, du smed et lignende indlæg ind nogenlunde samtidig i en anden tråd.

Og godt indlæg, Texy. For mit vedkommende er Rashford en absolut klassespiller, der snarere har manglet konsistente (og gode) spillere omkring sig — vel derfor min bekymring, tror jeg. Helt enig med Martial og Greenwood. Tror, jeg nævnte Greenfood dels pga. form, dels for at italesætte den britiske stamme. Tror ikke nødvendigvis, de er en markant spiller som hold i næste sæson, men jeg må da indrømme, det (desværre) ser lovende ud for dem.

Jeg håber på en klassesigning eller to. Vi er stadig godt med, men jeg synes lidt, historien efterhånden har vist, det sjældent nytter at hvile for længe på laurbærene :-)

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 05. aug, 2020 09:30

Jeg forstår virkelige ingenting af financial fair play, kan læse at The Athletic skriver at Man City har 300 mio £ til at købe spillere for denne sommer ? Hvordan kan det lade sig gøre, de må da trods alt også have miste kæmpe store summer pga Corona, og de ved stadig ikke hvordan næste sæson kommer til at forløb.

Jeg synes dog Ake er et klogt valg af City, og rygterne lyder på at Diego Carlos eller Koulibaly er i kikkerten som makker til Laporte, ingen tvivl om at Pep godt ved han skal have styrket det midterforsvar.

Jeg må indrømme at det er frustrerende, at nu hvor vi er på toppen af England med den bedste træner, så har vi åbenbart ikke pengene til at spille med i transfer kampen, men vi må bare satse på at Klopp igen kan trylle med spillere der ikke koster kassen, men ingen tvivl om modstanden bliver noget større i næste sæson.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 05. aug, 2020 11:07

Helt enig med ElTorro og Redtothebone.

Se på de sidste fem år, der har været fire vindere af PL. Hvor er Leicester i dag? og hvad sker der med Chelsea, som desperat køber alt de kommer i nærheden for at komme med i mestersksbskampen. Man kan LYNHURTIGT sejle agterud.
Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 09:30
Jeg må indrømme at det er frustrerende, at nu hvor vi er på toppen af England med den bedste træner, så har vi åbenbart ikke pengene til at spille med i transfer kampen, men vi må bare satse på at Klopp igen kan trylle med spillere der ikke koster kassen, men ingen tvivl om modstanden bliver noget større i næste sæson.
Sådan har jeg det også. Men vi må sætte vores lid til at Klopp kan udføre mirakler, og så gør det ikke noget af shitty får en meget kort sommerferie :music:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. aug, 2020 13:13

Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 09:30
Jeg forstår virkelige ingenting af financial fair play, kan læse at The Athletic skriver at Man City har 300 mio £ til at købe spillere for denne sommer ? Hvordan kan det lade sig gøre, de må da trods alt også have miste kæmpe store summer pga Corona, og de ved stadig ikke hvordan næste sæson kommer til at forløb.
Fordi de er ejet af fyrstefamilien i en oliestat, der har købt dem for at måle penislængder med andre fyrstefamilier fra andre oliestater.

Det statsejede flyselskab Ethihad øgede tidligere sponsoratet, midt i en kontraktperiode, bare fordi, det vil jo nok ske igen hvis det er nødvendigt, eller prinsen køber en luksus boks på stadion til en fantasillion pund.

UEFA har i FFP henseende tilladt at klubber slår de næste to regnskaber sammen, så det giver jo også City en gylden mulighed for at gamble, da det ekstra år giver bedre mulighed for at vaske de penge som ejerne skyder ind i klubben.

Og selv hvis det skulle gå helt galt og Man City måtte sidde ude af CL i to sæsoner, så kæber de jo en masse dyre spillere på femårige kontrakter, så de har stadig tre år i CL.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » onsdag, 05. aug, 2020 14:19

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 11:07
Helt enig med ElTorro og Redtothebone.

Se på de sidste fem år, der har været fire vindere af PL. Hvor er Leicester i dag? og hvad sker der med Chelsea, som desperat køber alt de kommer i nærheden for at komme med i mestersksbskampen. Man kan LYNHURTIGT sejle agterud.
Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 09:30
Jeg må indrømme at det er frustrerende, at nu hvor vi er på toppen af England med den bedste træner, så har vi åbenbart ikke pengene til at spille med i transfer kampen, men vi må bare satse på at Klopp igen kan trylle med spillere der ikke koster kassen, men ingen tvivl om modstanden bliver noget større i næste sæson.
Sådan har jeg det også. Men vi må sætte vores lid til at Klopp kan udføre mirakler, og så gør det ikke noget af shitty får en meget kort sommerferie :music:
Leicester var en 100 års begivenhed - en anomali.

Men tag det nu roligt - der har simpelthen været så meget klasse over, hvad vores klub har foretaget sig de sidste 5 år. Hvorfor skulle det ikke fortsætte sådan? Vær nu lidt optimistisk. Der er ikke grund til andet!

Og ja, Drejer - man skal forstærke sig på toppen - det modsatte synspunkt er jo også lidt svært at indtage. Men kunsten er jo at gøre det inden for den givne økonomiske kontekst, hensynet til truppens harmoni (som er essentiel for Klopps virke) osv. osv.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. aug, 2020 11:51

BREAKING NEWS

Inter Milan have signed Alexis Sanchez on a free transfer from Manchester United on a three-year deal.
https://www.skysports.com/transfer-centre

Det er lidt vildt, man vidste jo godt at vi ville ende der omkring

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. aug, 2020 12:24

New Manchester City winger Ferran Torres says he left Valencia in part because they would not make him captain and one of their highest-paid players.

https://www.bbc.com/sport/football/53664330

Knægten er 20 år :doh1: Velbekomme City - I har fået jer endnu en klaphat.

Besvar