Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Thommo » fredag, 14. feb, 2020 18:29

Niels K skrev:
onsdag, 12. feb, 2020 13:00
(Video) Pep admits he only wins because he has ‘incredible players in big clubs’ – not because he’s ‘the best’

https://www.empireofthekop.com/2020/02/ ... -the-best/
Jeg synes Pep er svær at blive klog på, arrogant, barnlig, ydmyg og meget andet i en stor pærevælling. Jeg havde mine tvivl om ham, sammen med flere forumister husker jeg, op til hans PL entre, og han er klart bedre end jeg forventede, men verdens bedste manager er jo nærmest umuligt at 'kåre da præmisserne er totalt forskellige.

Klopp med Pep som assistent kan/kunne jo heller ikke få eksempelvis huddersfield version 18/19, til bare at komme op på et tåleligt niveau, som man ikke fik ondt i hovedet af at glo på, i løbet af et par minutter. Det er i hvert fald min påstand.

Lidt sjovt som Rodgers i sin tid blev skudt i skoen, at han kun var var "god manager" pga han havde Suarez,Cou og SteG, mens Klopp og Pep er gode punktum. Ikke pga de også har klasse spillere, men sådan er det jo nok bare i en sort/hvid verden som mange lever i :dontknow: .
Verden er smask fuld af hyklere....

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af pow9199 » fredag, 14. feb, 2020 20:03

Og måske skal han ikke være manager for et hold i CL næste sæson, alt efter hvad CAS siger!!!!! Det her er GIGANTISK for os

https://www.marca.com/en/football/inter ... b4567.html

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » lørdag, 15. feb, 2020 21:57

pow9199 skrev:
fredag, 14. feb, 2020 20:03
Og måske skal han ikke være manager for et hold i CL næste sæson, alt efter hvad CAS siger!!!!! Det her er GIGANTISK for os

https://www.marca.com/en/football/inter ... b4567.html
Både og. Jeg føler egentlig vi så småt har overhalet dem. Jeg synes hele sagen er en katastrofe for engelsk fodbold. Dybest set gavner det kun de hold, der ikke kan hamle op med dem = Spurs, MU, Chelsea og Arsenal. Jeg har ikke behov for, at de får unødvendig hjælp. Men selvfølgelig skal City straffes noget så eftertrykkeligt.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Mads T. » søndag, 16. feb, 2020 00:34

Ja jeg ser også hellere City få den CL plads end Man u. Håber dog at Sheffield U. eller wolves ender med 5. pladsen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » mandag, 24. feb, 2020 11:56

:cry:

– Vi blir ikke behandlet med den samme respekten som Liverpool

Raheem Sterling har hengt seg opp i hvem som stemmes frem som årets spiller.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/2 ... liverpool/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 20. maj, 2020 11:29

Avgjørelse om Manchester Citys Champions League-utestengelse nærmer seg

Pep Guardiolas mannskap kan utestenges fra Europa i to år.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/5 ... ermer-seg/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. jun, 2020 08:12

Høringen over

Manchester Citys skjebne avgjøres i juli

CAS-høringen ble avsluttet i dag og det er knyttet stor spenning til utfallet.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/6 ... es-i-juli/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. jun, 2020 09:02

Qatari Sports Investment, the owners of Paris Saint-Germain, are closing in a takeover of Leeds United. They will buy a stake initially and take complete control at a cost of £120m if Leeds are promoted to the Premier League: Closing in on takeover

Leeds owner Andrea Radrizzani will consider using part of the proceeds of the sale to buy another European club, possibly Genoa in Serie A which is currently up for sale.

------------------

Everton have secured a £200m naming rights deal for their new stadium at Bramley-Moore Dock with Russian billionaire Alisher Usmanov. The ten year deal would see the stadium branded with the name of his holding company, USM. He already has a naming rights deal on the training ground: Naming rights deal

Everton are fortunate as clubs have not found it easy recently to secure naming rights deals for new stadiums as has been the case for Tottenham Hotspur and West Ham United.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 23. jun, 2020 09:22

Niels K skrev:
tirsdag, 23. jun, 2020 09:02
Qatari Sports Investment, the owners of Paris Saint-Germain, are closing in a takeover of Leeds United. They will buy a stake initially and take complete control at a cost of £120m if Leeds are promoted to the Premier League: Closing in on takeover

Leeds owner Andrea Radrizzani will consider using part of the proceeds of the sale to buy another European club, possibly Genoa in Serie A which is currently up for sale.
Noooo!
bliver PSG så feeder for Leeds eller omvendt?

Men ok, det er mig selv der følger med i Engelsk fodbold, så det er lidt min egen skyld.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. jul, 2020 11:48

Det ligner en kamp mellem Leicester, Chelsea, manure og Wolves om de 2 sidste CL-pladser, og Leicester er holdet, der helt har tabt pusten, mens de 3 andre er i god form, selvom Chelsea fik en mavepuster mod West Ham i går.

Umiddelbart ser det desværre ud til, at scum har det letteste program tilbage, selvom det afhænger af, hvem der har noget at spille for. Det kan dog se ud som om, at den 26.07 kan være dagen, hvor de skal afgøre tingene mod hinanden i de 2 opgør.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » torsdag, 02. jul, 2020 13:55

Thommo skrev:
fredag, 14. feb, 2020 18:29
Lidt sjovt som Rodgers i sin tid blev skudt i skoen, at han kun var var "god manager" pga han havde Suarez,Cou og SteG, mens Klopp og Pep er gode punktum. Ikke pga de også har klasse spillere, men sådan er det jo nok bare i en sort/hvid verden som mange lever i :dontknow: .
Altid noget af en dåse orme at åbne...

Det eneste vi vel med rimelig sikkerhed kan konstatere er, at Rodgers i 8 kampe hentede 12 point (1,5 point per kamp) med en trup som han selv havde sammensat og udviklet igennem 3 år. Klopp hentede i 30 kampe 48 (1,6 point per kamp) point med samme trup, uden at have forudgående indflydelse på den. Lige på det område, vil jeg mene, at sammenligningsgrundlaget er brugbart.

Da Rodgers havde haft tre fulde sæsoner i Liverpool, havde han både fået skabt et konkurrencedygtigt mandskab og ødelagt det igen. Da Klopp havde været i LFC i tre fulde sæsoner kørte han rundt i en open top bus og viste CL pokalen til masserne.

Al ære og respekt for Rodgers, men hans navn hører ikke til i samme sætning som Klopps. Han har gjort det godt efter Liverpool, og han har fundet sin hylde i Leicester, tror jeg. Men jeg kan simpelthen ikke se ham nogensinde få rigtig succes i en topklub i en af de 5 store ligaer.

Men jeg medgiver, at min vurdering er farvet af, hvor aldeles tåbeligt det var i mine øjne, at ville bytte Hendo for Clint Dempsey?? Og så af at have læst artikler som nedenstående, hvor han for mig fremstår decideret amatør-agtig.

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 42616.html
Kloppite

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » torsdag, 02. jul, 2020 14:59

texy skrev:
torsdag, 02. jul, 2020 13:55
Thommo skrev:
fredag, 14. feb, 2020 18:29
Lidt sjovt som Rodgers i sin tid blev skudt i skoen, at han kun var var "god manager" pga han havde Suarez,Cou og SteG, mens Klopp og Pep er gode punktum. Ikke pga de også har klasse spillere, men sådan er det jo nok bare i en sort/hvid verden som mange lever i :dontknow: .
Altid noget af en dåse orme at åbne...

Det eneste vi vel med rimelig sikkerhed kan konstatere er, at Rodgers i 8 kampe hentede 12 point (1,5 point per kamp) med en trup som han selv havde sammensat og udviklet igennem 3 år. Klopp hentede i 30 kampe 48 (1,6 point per kamp) point med samme trup, uden at have forudgående indflydelse på den. Lige på det område, vil jeg mene, at sammenligningsgrundlaget er brugbart.

Da Rodgers havde haft tre fulde sæsoner i Liverpool, havde han både fået skabt et konkurrencedygtigt mandskab og ødelagt det igen. Da Klopp havde været i LFC i tre fulde sæsoner kørte han rundt i en open top bus og viste CL pokalen til masserne.

Al ære og respekt for Rodgers, men hans navn hører ikke til i samme sætning som Klopps. Han har gjort det godt efter Liverpool, og han har fundet sin hylde i Leicester, tror jeg. Men jeg kan simpelthen ikke se ham nogensinde få rigtig succes i en topklub i en af de 5 store ligaer.

Men jeg medgiver, at min vurdering er farvet af, hvor aldeles tåbeligt det var i mine øjne, at ville bytte Hendo for Clint Dempsey?? Og så af at have læst artikler som nedenstående, hvor han for mig fremstår decideret amatør-agtig.

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 42616.html
Vi skal heller ikke glemme, at sæsonen vi var tæt på med Rodgers var uden flere kampe om ugen. Det kom sæsonen efter, hvor han fejlede stort. Lidt ligesom det går skidt for Leicester nu hvor kampene ligger tæt. Han har ikke vist, at han kan håndtere et hold, der gerne vil spille med om mere end 1 trofæ.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 03. jul, 2020 11:05

texy skrev: Det eneste vi vel med rimelig sikkerhed kan konstatere er, at Rodgers i 8 kampe hentede 12 point (1,5 point per kamp) med en trup som han selv havde sammensat.
Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i den overordnede pointe. Men jeg vil mene at der kan stilles spørgsmålstegn til hvor meget BR selv havde sammensat sin trup. Der var Commoli og en transfer komite. Jeg syntes i hvertfald at hele maskinen nu er mere velsmurt, så klopp kan arbejde sammen med rekruterings afdelingen for st de konkurrerer, men det kan man selvfølgelig også tilskrive Klopps evner til at samarbejde.
Jeg kan bare konstatere at typemæsigt var det nogle helt andre spillere vi erstattede Suarez og Sterling med.

Men overordnet vil jeg sige at som minimum var/er Rodgers en urutineret manager og det kan da være at han kan drive det til mere på et senere tidspunkt. Men jeg vil også mene at ledelsen er blevet bedre generelt i klubben.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » søndag, 05. jul, 2020 08:38

Filos of Isk skrev:
fredag, 03. jul, 2020 11:05
Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i den overordnede pointe. Men jeg vil mene at der kan stilles spørgsmålstegn til hvor meget BR selv havde sammensat sin trup. Der var Commoli og en transfer komite.
Det er muligt, at du har ret. Det ved jeg reelt ikke. Men det er ikke det, der står i den artikel, jeg linkede til. Den antyder, at Rodgers i høj grad havde indflydelse på transfers, men at han konstatnt hang ejerne ud i medierne. Og det har jeg læst flere steder.

En ting ved jeg dog. Comolli var væk, da Rodgers tiltrådte. Og ham (og måske Kenny også) kunne vi ellers takke for Suarez og Hendo. Men Carroll, Downing og Adam trækker nok ned i et regnestykket, selvom det var et mesterstykke, at få Suarez ind. I øvrigt har jeg læst i gamle artikler, at det var Comolli, der scoutede og anbefalede Coutinho, men kreditten for den handel, kan han ikke få, da han var væk.

Men Dempsey? Det var Rodgers. Dempsey???
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 21. jul, 2020 09:42

Good source confirms the despicable amount of money Manchester City want to spend this summer

https://www.empireofthekop.com/2020/07/ ... is-summer/

Besvar