Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 17. sep, 2019 11:42

John Stones og Nicolas Otamendi var midtstopperparet mot Norwich, og statistikken viser at City bare har vunnet 68 prosent av kampene som de har startet sammen i.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Thommo » tirsdag, 17. sep, 2019 15:27

Niels K skrev:
tirsdag, 17. sep, 2019 11:42
John Stones og Nicolas Otamendi var midtstopperparet mot Norwich, og statistikken viser at City bare har vunnet 68 prosent av kampene som de har startet sammen i.
68% var mere end jeg regnede med, i betragtning af at det sejlede totalt i midterforsvaret mod Norwich(de 30-40 min jeg så). Men okay, offensiven har jo nok scoret en 3-6 mål i mange af de 68%, og dermed reddet forsvarets røv
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 17. sep, 2019 16:19

Thommo skrev:
tirsdag, 17. sep, 2019 15:27
Niels K skrev:
tirsdag, 17. sep, 2019 11:42
John Stones og Nicolas Otamendi var midtstopperparet mot Norwich, og statistikken viser at City bare har vunnet 68 prosent av kampene som de har startet sammen i.
68% var mere end jeg regnede med, i betragtning af at det sejlede totalt i midterforsvaret mod Norwich(de 30-40 min jeg så). Men okay, offensiven har jo nok scoret en 3-6 mål i mange af de 68%, og dermed reddet forsvarets røv
Ja, det må jo nødvendigvis ligge højt med alle deres sejre, men vi skal jo sammenligne med vores og se på den forskel, deres dårligere forsvar giver os af fordele ift. de små marginer, denne sæson sikkert også afgøres på. Vi er jo foran med 5 allerede, og deres usikre defensiv giver ekstra arbejde til de forreste, og chancerne for at de taber endnu flere point til os de næste måneder er da blevet noget større.

Sidste sæson lå Matip/VvD på 75% win ratio, og i år er den 100, så det er jo noget bedre end Stnoes/Otamendi. Matip startede 16 gange, hvor de 12 var med VvD.
Gomez havde 7 sejre i 9 starter (78%), og det havde Lovren også med et nederlag (til Man City).

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 17. sep, 2019 23:10

Chelsea face Mason Mount injury blow ahead of Liverpool clash as midfielder limps off

https://www.football.london/chelsea-fc/ ... l-16935752

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. nov, 2019 14:22

Det må være på tide at lette på hatten og sige "Chapeaux" til Brendan Rodgers for hans arbejde i Leicester.
Han gør det sgu' godt, og får holdet til at ligne det bedste Leicester hold siden Raineri's i deres mesterskabssæson. Vardy har fundet tilbage til niveauet fra den sæson, og Maddison ser altså god ud.

Så: "Well done, Mr. Rodgers!"

...og så håber jeg i den grad, at Leicester stadig ligger på andenpladsen efter dagens kamp på Anfield!!! 8-)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

MLS
Indlæg: 18
Tilmeldt: lørdag, 05. okt, 2019 22:19

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af MLS » søndag, 10. nov, 2019 16:53

Cynwal skrev:
søndag, 10. nov, 2019 14:22
Det må være på tide at lette på hatten og sige "Chapeaux" til Brendan Rodgers for hans arbejde i Leicester.
Han gør det sgu' godt, og får holdet til at ligne det bedste Leicester hold siden Raineri's i deres mesterskabssæson. Vardy har fundet tilbage til niveauet fra den sæson, og Maddison ser altså god ud.

Så: "Well done, Mr. Rodgers!"

...og så håber jeg i den grad, at Leicester stadig ligger på andenpladsen efter dagens kamp på Anfield!!! 8-)
Helt enig, er også imponeret af deres nye forsvarsspiller Soyuncu, en mere end værdig erstatning til den (for dyre) Maguire.
Men hele holdet har oppet sig efter ankomst af Brendan Rodgers, og med Smeichel i ny strorform lukker de hellere ikke mange mål ind.
Hvis de holder formen er de bare svære at slå og en god kandidat til top 4 i år

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » søndag, 10. nov, 2019 21:37

Lige nu er vi markant foran City, Chelsea og Leicester. Og netop de to hold skal City møde før vi selv skal møde Leicester. Det vil sige, at de uanset hvad vil tage point fra hinanden. Jeg har stadigvæk City som vores suverænt værste konkurrenter, men både Chelsea og Leicester har værktøjer, der kan gøre ondt på Citys defensiv, som bare virker skrøbelig, når den en sjælden gang udsættes for pres.
Vi har selv et lokalopgør og et par lumske udebaneopgør, så vi skal være klar i hver eneste kamp, men vi kommer ikke udenom at lige nu ser vores program altså fint ud i den kommende tid (bortset fra antallet af kampe).
City har derudover også United og Arsenal, som på gode dage vil kunne drille lidt.
Lige nu får Rodgers og Lampard stor ros for hvad de gør hos deres respektive klubber.
Jeg vil dog specielt have et vågent øje til Chelsea, hvis de får ophævet deres transferforbud et vindue tidligere end hvad dommen går på.



Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. nov, 2019 07:35

Jesper skrev:
søndag, 10. nov, 2019 21:37
Jeg vil dog specielt have et vågent øje til Chelsea, hvis de får ophævet deres transferforbud et vindue tidligere end hvad dommen går på.
Jeg har faktisk tænkt, at en tidligere ophævelse af transferforbud, kan risikere at smadre det for Chelsea. De har fået fantastisk gang i en stribe unge spillere, men hvordan vil stemningen i truppen blive, hvis de pludselig bænkes, fordi et mega-indkøb partout skal have spilletid? ...... og ofte skal nye spillere lige bruge i hvert fald et par måneder på at falde ind. Se bare Fabinho: Der er en verden til forskel på hans spil nu kontra i starten i hans Liverpool tid.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 11. nov, 2019 10:45

Cynwal skrev:
mandag, 11. nov, 2019 07:35
Jesper skrev:
søndag, 10. nov, 2019 21:37
Jeg vil dog specielt have et vågent øje til Chelsea, hvis de får ophævet deres transferforbud et vindue tidligere end hvad dommen går på.
Jeg har faktisk tænkt, at en tidligere ophævelse af transferforbud, kan risikere at smadre det for Chelsea. De har fået fantastisk gang i en stribe unge spillere, men hvordan vil stemningen i truppen blive, hvis de pludselig bænkes, fordi et mega-indkøb partout skal have spilletid? ...... og ofte skal nye spillere lige bruge i hvert fald et par måneder på at falde ind. Se bare Fabinho: Der er en verden til forskel på hans spil nu kontra i starten i hans Liverpool tid.
Nu har vi jo heldigvis allerede købt ham, men vi så jo hvordan et van Dijk indkøb ændrede os. Jeg kan godt lide at påpege at vi allerede havde forbedret os markant defensivt, men det ændrer ikke ved at van Dijk gjorde en kæmpe og øjeblikkelig forskel da han kom ind.

Men det er svært at lave den slags transfers. Det handler både om at spilleren skal have så meget ekstra kvalitet end de spillere der bestrider pladsen i dag, men så også om at spilleren skal have store mentale styrker og taktisk og Social/kulturel intelligent.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. nov, 2019 12:00

Filos of Isk skrev:
mandag, 11. nov, 2019 10:45
Cynwal skrev:
mandag, 11. nov, 2019 07:35
Jesper skrev:
søndag, 10. nov, 2019 21:37
Jeg vil dog specielt have et vågent øje til Chelsea, hvis de får ophævet deres transferforbud et vindue tidligere end hvad dommen går på.
Jeg har faktisk tænkt, at en tidligere ophævelse af transferforbud, kan risikere at smadre det for Chelsea. De har fået fantastisk gang i en stribe unge spillere, men hvordan vil stemningen i truppen blive, hvis de pludselig bænkes, fordi et mega-indkøb partout skal have spilletid? ...... og ofte skal nye spillere lige bruge i hvert fald et par måneder på at falde ind. Se bare Fabinho: Der er en verden til forskel på hans spil nu kontra i starten i hans Liverpool tid.
Nu har vi jo heldigvis allerede købt ham, men vi så jo hvordan et van Dijk indkøb ændrede os. Jeg kan godt lide at påpege at vi allerede havde forbedret os markant defensivt, men det ændrer ikke ved at van Dijk gjorde en kæmpe og øjeblikkelig forskel da han kom ind.

Men det er svært at lave den slags transfers. Det handler både om at spilleren skal have så meget ekstra kvalitet end de spillere der bestrider pladsen i dag, men så også om at spilleren skal have store mentale styrker og taktisk og Social/kulturel intelligent.
Jamen...., vi er sådan set enige :D
...men.... :D Jeg vil alligevel påpege, at for en trup - i dette tilfæde Chelseas - som måske i øjeblikket overpræsterer, muligvis grundt fed stemning internt, som trækker de unge "ekstra" op, så er risikoen for at smadre "det gode / det der virker lige nu" i mine øjne langt større, end chancen for at finde den éner, der brænder igennem på alle de punkter du nævner. Fat Frank har sgu gjort det godt, må jeg indrømme, og Chelsea virker som en harmonisk enhed, som oven i købet spiller langt mere underholdende end under tidligere tiders "catenaccio-tilbedere".
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » mandag, 11. nov, 2019 14:30

Jeg er stor tilhænger af at spillere og trænere kan vise følelser. Men jeg er også stor tilhænger af, at der slås ned på at dommerne "angribes". Derfor er jeg ikke enig i, at Guardiola slipper for en form for straf: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rpool.html


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. nov, 2019 15:31

Jesper skrev:
mandag, 11. nov, 2019 14:30
Jeg er stor tilhænger af at spillere og trænere kan vise følelser. Men jeg er også stor tilhænger af, at der slås ned på at dommerne "angribes". Derfor er jeg ikke enig i, at Guardiola slipper for en form for straf: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rpool.html


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Han viser sig ligeså usympatisk som forventet. Ingen grund til at spille mere tid på ham.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. nov, 2019 15:58

Mesterskabet er langt fra vundet.

Her er en artikel, om de gange det gik galt og hvorfor.

https://www.skysports.com/football/news ... r-the-reds
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. nov, 2019 12:57

Hr. Drejer skrev:
mandag, 11. nov, 2019 15:58
Mesterskabet er langt fra vundet.

Her er en artikel, om de gange det gik galt og hvorfor.

https://www.skysports.com/football/news ... r-the-reds
Enig, men det ligger temmelig godt til os, når vi ser på det forestående kampprogram og dette, hvor der tages udgangspunkt i, at 100 point vinder titlen:

Liverpool could not be better placed right now to win every trophy that is available to them.

The Reds are eight points clear at the top of the Premier League and nine clear of defending champions City. So, if we assume 100 points wins the title, Klopp's side can conceivably draw three games and lose two to accumulate the points while City would need to win 25 out of their last 26 matches to get there.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. nov, 2019 16:31

Bernardo Silva suspendert i én kamp

Manchester City-spilleren har blitt suspendert i én kamp og må betale en bot på 50 000 pund.

Portugiseren la ut en Twitter-melding hvor han la ved ett bilde av lagkamerat Benjamin Mendy og ett bilde av karakteren som befinner seg på pakningen til det spanske sjokolademerket «Conguitos». Silva må også gjennom et kurs etter å ha brutt FA-regel E3.

Manchester Citys neste kamp er mot Chelsea på Etihad Stadium.

BBC Sport

@BBCSport

Manchester City forward Bernardo Silva has been suspended and fined for his tweet relating to team-mate Benjamin Mendy.

Besvar