11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 07. feb, 2019 10:40

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-15793091

Salah slipper for to kval-kampe til African cup of nations fordi 'gypten gerne vil afprøve "fringe players" da de er sikrede på kvalifikation.

Det er dejligt når landshold også tager hensyn til sine spilleres klubkarrierer. Jeg tænker ikke at det gør noget godt for billetsalget at annoncere at Salah ikke skal med og der var sikkert mange VIP's der var villige til at betale godt for en photo-op. med Mo Salah. :army7:

Det egyptiske forbund skylder så også Salah på belejlighedskontoen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 13. feb, 2019 12:47

https://www.goal.com/en/news/live/trans ... mr41ixt6e8
Juventus are reportedly planning a mega-bid for Liverpool star Mohamed Salah and will offer Paulo Dybala plus €50m (£43.9m/$56.6m), according to Tuttosport.
de må da have spist søm! :army5:

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » onsdag, 13. feb, 2019 13:07

Filos of Isk skrev:https://www.goal.com/en/news/live/trans ... mr41ixt6e8
Juventus are reportedly planning a mega-bid for Liverpool star Mohamed Salah and will offer Paulo Dybala plus €50m (£43.9m/$56.6m), according to Tuttosport.
de må da have spist søm! :army5:
Hvis vi skal lege FM, så kan desmide Ronaldo oveni handelen. Så begynder det vel at ligne noget. Eller 200 mio£ plus Dybala
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 13. feb, 2019 18:19

Emmy skrev:
Filos of Isk skrev:https://www.goal.com/en/news/live/trans ... mr41ixt6e8
Juventus are reportedly planning a mega-bid for Liverpool star Mohamed Salah and will offer Paulo Dybala plus €50m (£43.9m/$56.6m), according to Tuttosport.
de må da have spist søm! :army5:
Hvis vi skal lege FM, så kan desmide Ronaldo oveni handelen. Så begynder det vel at ligne noget. Eller 200 mio£ plus Dybala
Så hellere gå ned til £40m ..
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 13. feb, 2019 19:29

Emmy skrev:
Filos of Isk skrev:https://www.goal.com/en/news/live/trans ... mr41ixt6e8
Juventus are reportedly planning a mega-bid for Liverpool star Mohamed Salah and will offer Paulo Dybala plus €50m (£43.9m/$56.6m), according to Tuttosport.
de må da have spist søm! :army5:
Hvis vi skal lege FM, så kan desmide Ronaldo oveni handelen. Så begynder det vel at ligne noget. Eller 200 mio£ plus Dybala
Som minimum. Når de har råd til at betale Aaron Ramsey - AARON RAMSEY!!! :shock: - £400k pr. uge, så har de også råd til at betale prisen for Salah :dance:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 05. mar, 2019 09:21

Salah er blevet kritiseret meget på det seneste, for ikke at være klinisk nok. Senest på sine 2 kæmpechancer mod Everton. Det er også berettiget nok, for han skulle da have sikret os de 3 point. Men med al den fokus der har været på en mulig ny rekord, så synes jeg det er forståeligt, hvis det har siddet i hovedet på ham i afslutningsøjeblikkene og dermed hæmmet ham en smule. Han er konkurrencemenneske, så selvfølgelig ville han gerne have sat rekorden.
Men nu er den væk den åndssvage rekord, så er jeg sikker på Salah kommer tilbage i næste kamp og jeg har allerede Oddset på ham som målscorer i næste kamp.

Vi er ikke færdige endnu. Vi skal nok få muligheden for at vende det igen, så lad os gribe den!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. mar, 2019 10:32

Jeg taler på ingen måde om scoringskrise, da det vil være lidt voldsomt med sidste sæson in mente og en aktuel 2. plads på topscorerlisten, men i de seneste kampe er der noget, der begynder at ligne et lidt kedeligt mønster.
Lige som jeg fik lange løg af at se på Coutinho's afslutninger udenfor feltet, som virkede som tilbagelægninger til målmanden, indtil han valgte at skyde måske 5 meter tættere på mål, og så fandt han tilsyneladende også noget ekstra saft og kraft frem i skuddene, hvorefter de ofte sad helt perfekt, så synes jeg også, at Salah mangler kraft/fart i sine afslutninger, da målmanden oftest kan gribe dem uden problemer. Målmanden ved samtidigt, at han altid sigter efter det lange hjørne, og hvis Salah ikke rammer den 100% præcist, så den sidder helt ovre i krogen, så bliver det helt ufarligt, og dér har vi været vel her i 2019 ?
Salah rammer stort set altid målet, og det er jo som hovedregel stærkt, men jeg ville nu gerne have, at han bare bankede til kuglen, alt hvad han kan, når han stort set altid er ret tæt på mål/i feltet i stedet for altid at sigte efter det lange hjørne.
Han vil også kunne få langt flere assists på kontoen, hvis han ser efter medspillere i gode positioner, nu hvor han ofte selv har 3-4 spillere efter sig i feltet/på kanten.
Ligesom Grønnemark kan forbedre spillernes evne til at kaste lange indkast, så kan Salah vel stadig træne på at få et endnu hårdere spark, og det tror jeg, at han ville kunne nyde godt af.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » tirsdag, 19. mar, 2019 11:05

Niels K skrev:Jeg taler på ingen måde om scoringskrise, da det vil være lidt voldsomt med sidste sæson in mente og en aktuel 2. plads på topscorerlisten, men i de seneste kampe er der noget, der begynder at ligne et lidt kedeligt mønster.
Lige som jeg fik lange løg af at se på Coutinho's afslutninger udenfor feltet, som virkede som tilbagelægninger til målmanden, indtil han valgte at skyde måske 5 meter tættere på mål, og så fandt han tilsyneladende også noget ekstra saft og kraft frem i skuddene, hvorefter de ofte sad helt perfekt, så synes jeg også, at Salah mangler kraft/fart i sine afslutninger, da målmanden oftest kan gribe dem uden problemer. Målmanden ved samtidigt, at han altid sigter efter det lange hjørne, og hvis Salah ikke rammer den 100% præcist, så den sidder helt ovre i krogen, så bliver det helt ufarligt, og dér har vi været vel her i 2019 ?
Salah rammer stort set altid målet, og det er jo som hovedregel stærkt, men jeg ville nu gerne have, at han bare bankede til kuglen, alt hvad han kan, når han stort set altid er ret tæt på mål/i feltet i stedet for altid at sigte efter det lange hjørne.
Han vil også kunne få langt flere assists på kontoen, hvis han ser efter medspillere i gode positioner, nu hvor han ofte selv har 3-4 spillere efter sig i feltet/på kanten.
Ligesom Grønnemark kan forbedre spillernes evne til at kaste lange indkast, så kan Salah vel stadig træne på at få et endnu hårdere spark, og det tror jeg, at han ville kunne nyde godt af.
Ja, skud fra distance - det er ikke lige spidskompetencen... Og helt klart et parameter, hvor han ligger svagt ift. de andre topangribere i PL. Hazard, Kane, Aubameyang, Lacazette, Rashford, Saha, Firmino, Mané, Aguero, Sane - ja selv Sterling...

Om han kan knække koden ligesom Cou, ved jeg ikke. Cou var også en ekstraordinær udvikling. For han gik jo fra at lave tilbagelægninger til at skrue den op i hjørnet fra 25m på frispark.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » onsdag, 20. mar, 2019 09:11

Det kan da sagtens være, at Echo har ret i, at Salah's manglende 10-15% skarphed ift at få kuglen i nettet simpelthen skyldes træthed, og det kan jo både være fysisk og mentalt. I givet fald, så passer det jo perfekt med 14 dages "ferie" til Salah netop nu:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15999080

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » torsdag, 21. mar, 2019 10:22

Noget af et cadeau fra Hazard til Mo Salah:

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 97276.html


The Anfield Wrap

@TheAnfieldWrap

Eden Hazard "What Mo Salah is doing is incredible... I want to reach that level."
1,191
7:01 PM - Mar 20, 2019

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Scherwin » lørdag, 23. mar, 2019 10:53

tror salah godt kan lide at være i LFC

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 23. mar, 2019 22:29

Niels K skrev:Noget af et cadeau fra Hazard til Mo Salah:

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 97276.html


The Anfield Wrap

@TheAnfieldWrap

Eden Hazard "What Mo Salah is doing is incredible... I want to reach that level."
1,191
7:01 PM - Mar 20, 2019
Gad vide hvad meningen er med det tweet? Fisker han efter et tilbud fra Klopp? Synes nu han er overdrevent beskeden, i mine øjne er han da - mindst - på niveau med Salah.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Skovdal » lørdag, 23. mar, 2019 23:02

Sledgehammer skrev:
Niels K skrev:Noget af et cadeau fra Hazard til Mo Salah:

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 97276.html


The Anfield Wrap

@TheAnfieldWrap

Eden Hazard "What Mo Salah is doing is incredible... I want to reach that level."
1,191
7:01 PM - Mar 20, 2019
Gad vide hvad meningen er med det tweet? Fisker han efter et tilbud fra Klopp? Synes nu han er overdrevent beskeden, i mine øjne er han da - mindst - på niveau med Salah.
Når man kigger på ham kan man godt få tanken .. Han er dog ikke i nærheden statwise...
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 24. mar, 2019 08:45

Skovdal skrev:
Sledgehammer skrev:
Niels K skrev:Noget af et cadeau fra Hazard til Mo Salah:

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 97276.html


The Anfield Wrap

@TheAnfieldWrap

Eden Hazard "What Mo Salah is doing is incredible... I want to reach that level."
1,191
7:01 PM - Mar 20, 2019
Gad vide hvad meningen er med det tweet? Fisker han efter et tilbud fra Klopp? Synes nu han er overdrevent beskeden, i mine øjne er han da - mindst - på niveau med Salah.
Når man kigger på ham kan man godt få tanken .. Han er dog ikke i nærheden statwise...
Jeg ved ikke lige hvor mange assists han laver, men det er rigtigt at han ikke scorer så ofte som Salah, og en del af hans mål er endda på straffespark. Måske faktorer som forskellige roller på holdene, medspillernes kvalitet etc. også spiller ind på hans stats, men når man ser en Chelsea-kamp, så forekommer han at være lige så vigtig for Chelsea som Mo er for os. Og måske endda vigtigere.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af YNWA! » søndag, 24. mar, 2019 10:10

Jeg vil faktisk mene at Hazard er vigtigere for Chelsea end Mo er for os. Alt i Chelsea går igennem Hazard. Giv ham bolden og han tryller eller laver assists. Jeg mener godt vi kan skabe en del uden Salah selvom det er rart at have ham med.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar