29 - Fabio Borini

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

29 - Fabio Borini

Indlæg af AndreasN » onsdag, 17. sep, 2014 00:38

Synes nu har var okay i dag. Vi skal simpelthen tilbage til diamanten og spille med to angribere, og jeg kan ikke se det give mening med både Balotelli og Lambert. Dertil er de simpelthen for ens. Med Borini på holdet og Sterling på den offensive, så vil der igen være plads til, at Coutinho kan gøre det, han er bedst til.

I dag er han forkrampet og låst i sit spil. Han har ikke den bevægelse foran sig, der ellers kan gøre ham så dødsensfarlig. Det resulterede i, at han prøvede for meget på egen hånd. Med Borini og Sterling foran sig har han to spillere, der er eminente til at løbe dybt og skabe plads til ham. Jeg håber inderligt, at vi får Balotelli-Borini-duoen at se mod West Ham. Alternativt kunne man prøve med Sterling helt fremme og Lallana på den offensive med Coutinho på midten. Så er man tilgengæld efterladt med kun en dybdeløber på banen.

Borini har derudover er godt forsøg på hold og arbejder for mange af de "døde" bolde, hvilket var med til at gøre os langt farligere. Jeg holder simpelthen ikke til flere kampe med en angriber. Desuden er alle vores mål faldet, når vi har haft to angribere på banen undtagen et enkelt.
Liverpool Football Klopp

blaestbarn
Indlæg: 73
Tilmeldt: torsdag, 19. aug, 2010 22:11

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af blaestbarn » onsdag, 17. sep, 2014 01:36

AndreasN skrev:Synes nu har var okay i dag. Vi skal simpelthen tilbage til diamanten og spille med to angribere, og jeg kan ikke se det give mening med både Balotelli og Lambert. Dertil er de simpelthen for ens. Med Borini på holdet og Sterling på den offensive, så vil der igen være plads til, at Coutinho kan gøre det, han er bedst til.

I dag er han forkrampet og låst i sit spil. Han har ikke den bevægelse foran sig, der ellers kan gøre ham så dødsensfarlig. Det resulterede i, at han prøvede for meget på egen hånd. Med Borini og Sterling foran sig har han to spillere, der er eminente til at løbe dybt og skabe plads til ham. Jeg håber inderligt, at vi får Balotelli-Borini-duoen at se mod West Ham. Alternativt kunne man prøve med Sterling helt fremme og Lallana på den offensive med Coutinho på midten. Så er man tilgengæld efterladt med kun en dybdeløber på banen.

Borini har derudover er godt forsøg på hold og arbejder for mange af de "døde" bolde, hvilket var med til at gøre os langt farligere. Jeg holder simpelthen ikke til flere kampe med en angriber. Desuden er alle vores mål faldet, når vi har haft to angribere på banen undtagen et enkelt.
+1 har bestemt heller ikke afskrevet borini i et to-mands angrib... meeeeen han skal dælme steppe up

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 17. sep, 2014 05:04

Problemet med Borini er hverken hans ærgerrighed, løb uden bold, eller taktiske disciplin, for er han fuldt ud på niveau med resten af vores offensive spillere - og bedre end nogle endda. Til gengæld er hans first touch, samt vendinger og kombinationer i små rum alt for dårlige til den type fodbold, som vi gerne vil praktisere. Hvor tit ser vi ham i øvrigt afdrible en modspiller? Aldrig. Det kan derimod Sturridge, Sterling, Coutinho, Balotelli, Markovic, Lallana, og til dels Henderson. Lambert er heller ikke nogen ørn udi den disciplin, men han bidrager derimod med en opspilsstation gennem hans fysik.

Som jeg ser det, så er Borini en vaskeægte "poacher", der skal serviceres i feltet. Det opererer vi på ingen måde med, da Rodgers filosofi er bygget op omkring spillere, der deltager i det offensive spil overalt på den sidste tredjedel og som kan udfordre og sætte en modspiller.

Her finder jeg slet ikke Borini god nok qua. de mangler, som jeg nævnte før. Derfor håber jeg heller ikke, at han starter på lørdag.

Brugeravatar
Brockins
Indlæg: 165
Tilmeldt: fredag, 27. dec, 2013 01:21

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Brockins » onsdag, 17. sep, 2014 08:26

Emmy skrev:
MKJ skrev:Så er vi kommet til det punkt, hvor Borini efter min mening SKAL spille ved siden af Balotelli, så længe Sturridge er skadet. Hvordan tingene hurtigt kan ændre sig. Både i forhold til transfervinduet få uger tilbage, men også i forhold til sidste sæson, hvor angrebet bare kørte som smurt med Suarez. Nu har vi brug for en tidligere Sunderland-angriber for at få tingene til at fungere.
Nej det skal edme ikke. Hvis der skal spilles med 2 angribere så er det ind med Lambert. Borini har været fornærmende ringe i de indhop han har fået indtil nu.
Så er det heldigt, at du ikke er vores træner.

Det er trivielt, at Lambert og Balotelli minder om hinanden, jf. hvorfor de ikke har spillet sammen sådan rigtigt. Hvis du vidste lidt om fodbold ville du vide, at vores problem i går - og i lørdags - var manglende bevægelse i forreste række, da Suarez og Sturridge ikke er med. Balotelli bevæger sig ikke ret meget. Lambert endnu mindre. Borini er ikke særlig god som sådan, men kom med bevægelse og et press, der skabte rum for Balotelli i går.

Hvis vi får en angriber som Borini på banen, der løber bagom forsvaret, kunne det være at folk som Coutinho og Lallana også blev bedre. Nej, det er sgu da ikke optimalt, men nok den bedste løsning p.t. Alternativet er at spille 4-2-3-1, hvor Gerrard sejler og hvor vi skal spille en ude-af-position Lallana/Coutinho en meget uprøvet og lidt imponerende Markovic på kanterne.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af AndreasN » onsdag, 17. sep, 2014 10:13

Min pointe er heller ikke, at Borini skal starte hver gang. Det kan vi hurtigt blive enige om, at han ikke er god nok til. Min pointe er, at vi bliver nødt til at holde fast i at spille en diamant på midten og to angribere foran - det er uden sammenligning den opstilling, vi praktiserer bedst. Når Sturridge ikke er med, og vi vælger kun at spille med Balotelli, så er det simpelthen for nemt at lukke ned for vores nøglespillere som Coutinho, Gerrard, Sterling og Balotelli. Coutinho har ikke en eneste spiller, han kan lave sine geniale afleveringer til, fordi modstanderen har nemt ved at lukke rummene af, der kan løbes i - så har vi Balotelli, der slet ikke løber i dem (hvilken han selvfølgelig heller ikke skal).

Hvis Borini spiller på toppen, så har vi i ham og Sterling to spillere, der kan skabe masser plads til ikke mindst hinanden, men også til Balotelli. Borini er i høj grad en dybdeløber, og en angriber, der konstant søger de frie rum, hvilket er med til at flytte modstanderen forkerte steder hen på banen. Så betyder det sådan set mindre, at han ikke er vanvittig dygtig fodboldspiller, da han vil gøre Sterling, Balotelli, Coutinho og Gerrard meget bedre. I går havde Gerrard ingen han kunne slå sine skærende afleveringer til, fordi rummene ikke kunne skabes.

Jeg føler mig helt overbevist om, at vi vinder mod West Ham, hvis vi stiller op som skrevet. Omvendt tror jeg ikke, vi vinder, hvis vi gør det samme som mod Villa og Ludogorets. Når Sturridge er tilbage og kan tage pladsen fra Borini, så ser det blot endnu bedre ud. Imø. er det dog essentielt, at vi holder fast i systemet selv uden ham.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Emmy » onsdag, 17. sep, 2014 10:40

MKJ skrev:
Emmy skrev:
MKJ skrev:Så er vi kommet til det punkt, hvor Borini efter min mening SKAL spille ved siden af Balotelli, så længe Sturridge er skadet. Hvordan tingene hurtigt kan ændre sig. Både i forhold til transfervinduet få uger tilbage, men også i forhold til sidste sæson, hvor angrebet bare kørte som smurt med Suarez. Nu har vi brug for en tidligere Sunderland-angriber for at få tingene til at fungere.
Nej det skal edme ikke. Hvis der skal spilles med 2 angribere så er det ind med Lambert. Borini har været fornærmende ringe i de indhop han har fået indtil nu.
Så er det heldigt, at du ikke er vores træner.

Det er trivielt, at Lambert og Balotelli minder om hinanden, jf. hvorfor de ikke har spillet sammen sådan rigtigt. Hvis du vidste lidt om fodbold ville du vide, at vores problem i går - og i lørdags - var manglende bevægelse i forreste række, da Suarez og Sturridge ikke er med. Balotelli bevæger sig ikke ret meget. Lambert endnu mindre. Borini er ikke særlig god som sådan, men kom med bevægelse og et press, der skabte rum for Balotelli i går.

Hvis vi får en angriber som Borini på banen, der løber bagom forsvaret, kunne det være at folk som Coutinho og Lallana også blev bedre. Nej, det er sgu da ikke optimalt, men nok den bedste løsning p.t. Alternativet er at spille 4-2-3-1, hvor Gerrard sejler og hvor vi skal spille en ude-af-position Lallana/Coutinho en meget uprøvet og lidt imponerende Markovic på kanterne.
Og hvis du vidste lidt om fodbold ville du vide at hverken Lambert eller Balo er så stationære og dovne som du og mange andre gør dem til. De vil sagtens kunne fungere i et tomands angreb.
BR kunne starte med at spille Cou og Lallana på deres optimale pladser, det ville hjælpe en del mere end at putte Borini på banen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Surf » onsdag, 17. sep, 2014 10:52

En af de ting, der frustrerer mig ved Balotelli alene på toppen, og som jeg tror Borini vil kunne afhjælpe, er at Balo ikke søger de tabte bolde. F.eks. bolde, der ser ud til at ryge ud til hjørneflaget, og som er sikre at hente for modstandernes back. Sådan en umulig bold søger Balotelli aldrig, men det var noget Suarez elskede. Og bare det at se Suarez komme løbende, selv 20 meter væk, skabte skræk hos backen, der skulle hente bolden. Lidt af det samme har Borini, og selvom han næppe skaber skræk ved hans blotte tilstedeværelse, så kan den slags være med til at stresse forsvaret mere generelt, så de afvikler deres bolde dårligere i kampen, selv når de har tid.

Jeg ser heller ikke Borini som en, der nogen sinde bør være førstevalg hos Liverpool. Men når vi nu har skadede spillere, så er han altså den mulighed vi har (sammen med Lambert selvfølgelig). Og jeg er enig med AndreasN i, at vi meget gerne må se vores to italienere starte på toppen sammen i weekenden.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Brockins
Indlæg: 165
Tilmeldt: fredag, 27. dec, 2013 01:21

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Brockins » onsdag, 17. sep, 2014 11:03

Balotelli løber ikke bagom forsvaret. Hele vores spilfilosofi sidste år var at løbe bagom forsvaret via Sturridge, Sterling og Suarez. Det er måske også forklaringen på, hvorfor Coutinho er blevet så dårlig. Ingen at aflevere bagom til. Borini gør det lidt og derfor brugbar, selvom han ikke er en topspiller.

Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Ma Captain » onsdag, 17. sep, 2014 11:14

Jeg synes at Borini spillede hæderligt igår, og fortjener chancen far start på lørdag hvis Sturridge ikke når at blive klar.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 17. sep, 2014 16:58

@ AndreasN

Jeg er helt enig i, at vi skal spille med to angribere mod West Ham, da jeg heller ikke ser Balotelli som værende typen, der kan begå sig alene på toppen i vores system. Det argumenterer jeg også for i mit indlæg i efter-kamp tråden mod Ludogoretz.

Som jeg også skriver i det indlæg, så vil jeg dog langt hellere forsøge mig med Sterling på top, da han ligesom Sturridge (og Borini) kan søge de frie rum, som Balotellis tilstedeværelse skaber. Sterling på toppen gør plads til, at vi kan få lov til at spille Coutinho på 10'er positionen. Der kan han få lov til at modtage bolden i rummet mellem deres forsvar og midtbane, hvor han mod Ludogoretz og Aston Villa hele tiden modtog bolden mellem modstanderens midtbane og angreb, hvilket han havde svært ved at håndtere.

Borini gjorde et OK indhop igår, og jeg kan også godt lide hans personlighed. Jeg vil dog bare langt hellere afprøve Sterling på en lidt uvant plads, end jeg vil lade Borini starte en vigtig og svær udekamp mod West Ham.

Brugeravatar
Harvey
Indlæg: 1894
Tilmeldt: søndag, 05. aug, 2007 11:04

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Harvey » fredag, 10. okt, 2014 16:29

Borini melder nu ud, at han mener at kunne danne et skarpt makkerpar med sin landsmand Balotelli!!!! han prøver åbenbart at snakke sig på holdet. I stedet kunne du ha gjort et godt indtryk mod West Ham, da du fik lov til at starte inde, men det gjorde du så ikke.

http://www.liverpool.no/Nyheter/-Jeg-ka ... telli.aspx
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 10. okt, 2014 17:09

Han er uden for pædagogisk rækkevidde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

grauballemanden
Indlæg: 220
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af grauballemanden » fredag, 10. okt, 2014 17:34

Hr. Drejer skrev:Han er uden for pædagogisk rækkevidde.
Harvey eller Borini?
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Aarhus » fredag, 10. okt, 2014 18:35

Synes nu det er ganske fint, han tror på egne evner. Om det lykkes ham at spille sig ind på holdet, må tiden vise. For tiden tror jeg faktisk hellere, jeg vil se ham før Lambert på banen.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Redmaniac » fredag, 10. okt, 2014 19:28

Aarhus skrev:Synes nu det er ganske fint, han tror på egne evner. Om det lykkes ham at spille sig ind på holdet, må tiden vise. For tiden tror jeg faktisk hellere, jeg vil se ham før Lambert på banen.
Og her sidder jeg og ønsker mig N'gog tilbage.

Til Lamberts forsvar skal det dog siges, at hans spil i denne sæson har været langt under det, som han præsterede for Southampton.

Besvar