37 - Martin Skrtel

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Pakken » fredag, 27. dec, 2013 01:36

texy skrev:Har lige set highlights og jeg synes ærligt talt, at det er hårdt at laste Skrtel for de to mål. Især for det sidste, hvor det er tydeligt, at Sakho fanges alt for langt fremme i banen og let overspilles, således at Man City reelt har en to mod en situation.

Det første mål er ganske enkelt formidabelt af Kompany. Manden er så bomstærk. Man kan i hvert fald ikke klandre Skrtel for ikke at prøve at presse ham. Både Agger (ved Norwich' mål) og Sakho (imod West Ham, hvor Mignolet efterfølgende hiver en mirakelredning frem) har tabt lignende dueller imod dårligere modspillere i luftspillet. Faktisk er det, der skræmmer mig mest ved 1-1 målet, at først Henderson fuldstændigt slipper sin man ved bagerste stolpe og efterfølgende gør Sakho det samme. Hvis Mignolet lige havde fået hånden på eller Joe Allen havde lykkedes med at holde bolden ude, så var Hendersons og Sakhos modtsandere komplet frie til at prikke riposten ind. Der må sgu' ikke kigges fodbold på dødbolde...

Allerbedst havde det selvfølgelig været, hvis Lucas helt upresset havde kunne vurdere boldens retning bedre, således athan havde fået hovedet på i stedet for at den passerer 5 centimeter over ham. Hvis han ikke havde flyttet sig to-tre meter ud imod hjørneflaget fra hans udgangsposition, så var bolden enten faldet til ham, eller i det mindste havde der ikke været plads til Kompany.

Med andre ord, masse af småfejl i den situation, men vi må videre i stedet for at dvæle ved dem. Forhåbentligt kan Rodgers analysere billederne og bruge dem til at sørge for, at vi fremadrettet begår færre fejl ved dødbolde.
Meget enig i betragtningerne her, hvilket jeg også har uddybet i kamptråden.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Emmy » fredag, 27. dec, 2013 08:18

Det holder desværre bare ikke. Ved Kompanys scoring burde det være helt tydeligt for enhver at Skrtel dækker forkert op. Det er miniput lærdom at man ikke står bagved den spiller man dækker op. Med Kompanys styrke har Skrtel ikke en chance for at komme foran ham og heade bolden væk. Skrtel prøver at dække op ved hjælp af råstyrke og lidt trøjehiveri men det viser sig at han ikke er den stærkeste dreng i klassen.
Ved den anden scoring skal Skrtel bare følge Negredo fremfor at buse over mod Navas. Det efterlader et kæmpe hul så Negredo kan løbe ned og score.
Dårligt forsvarsspil i begge situationer. Han er ved at være en rigtig dyr herre at have rendende rundt i det forsvar, incl de 2 selvmål.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af TomViolence » fredag, 27. dec, 2013 09:37

De "fejl", som I siger, at Skrtel begår, bliver begået hver spillerunde af klasseforsvarsspillere. Jeg bebrejder overhovedet ikke Skrtel for kampen i går, og synes egentlig, at han havde en ganske fin kamp.
Scouser by heart.

Siden 2009.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af texy » fredag, 27. dec, 2013 09:39

Emmy skrev:Det holder desværre bare ikke. Ved Kompanys scoring burde det være helt tydeligt for enhver at Skrtel dækker forkert op. Det er miniput lærdom at man ikke står bagved den spiller man dækker op. Med Kompanys styrke har Skrtel ikke en chance for at komme foran ham og heade bolden væk. Skrtel prøver at dække op ved hjælp af råstyrke og lidt trøjehiveri men det viser sig at han ikke er den stærkeste dreng i klassen.
Ved den anden scoring skal Skrtel bare følge Negredo fremfor at buse over mod Navas. Det efterlader et kæmpe hul så Negredo kan løbe ned og score.
Dårligt forsvarsspil i begge situationer. Han er ved at være en rigtig dyr herre at have rendende rundt i det forsvar, incl de 2 selvmål.
Fair nok hvis man vil tildele Skrtel skyld for det første mål. Det er trods alt hans mand. Men ved mål to, er det helt klart Sakho, der fejler. Det er ham, der står alt for langt fremme uden så at være tæt nok på sin direkte modstander. Han bliver let overspillet, og så er de to mod Skrtel. Sakho skulle enten have været i stand til at stoppe kontraen med et frispark, eller også skulle han have stået længere tilbage sammen med Skrtel.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Emmy » fredag, 27. dec, 2013 09:52

Står man som forsvarsspiller i den svære situation at man er alene med to mand så er det absolut sidste man gør det Skrtel gjorde. Man suser ikke efter spilleren med bolden men dækker den mand af som er uden bold. Går du først til manden med bolden og han spiller den anden fri så er du solgt.
Måske kan en anden spiller nå tilbage, en dårlig dribling kan ødelægge angrebet eller målmanden kan redde et skud eller lign. Man gør ikke som Skrtel.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Hekkem » fredag, 27. dec, 2013 11:47

texy skrev:
Emmy skrev:Det holder desværre bare ikke. Ved Kompanys scoring burde det være helt tydeligt for enhver at Skrtel dækker forkert op. Det er miniput lærdom at man ikke står bagved den spiller man dækker op. Med Kompanys styrke har Skrtel ikke en chance for at komme foran ham og heade bolden væk. Skrtel prøver at dække op ved hjælp af råstyrke og lidt trøjehiveri men det viser sig at han ikke er den stærkeste dreng i klassen.
Ved den anden scoring skal Skrtel bare følge Negredo fremfor at buse over mod Navas. Det efterlader et kæmpe hul så Negredo kan løbe ned og score.
Dårligt forsvarsspil i begge situationer. Han er ved at være en rigtig dyr herre at have rendende rundt i det forsvar, incl de 2 selvmål.
Fair nok hvis man vil tildele Skrtel skyld for det første mål. Det er trods alt hans mand. Men ved mål to, er det helt klart Sakho, der fejler. Det er ham, der står alt for langt fremme uden så at være tæt nok på sin direkte modstander. Han bliver let overspillet, og så er de to mod Skrtel. Sakho skulle enten have været i stand til at stoppe kontraen med et frispark, eller også skulle han have stået længere tilbage sammen med Skrtel.
Jeg vil sige det er dem begge to. Er midtbanen overspillet, og modstanderne kommer i en kontra - endda her i overtal - så skal forsvarsspillerne bakke og blive ved med at bakke indtil de når eget felt. Samtidigt med de bakker, skal de samle sig. Sakho går frem og Skrtel går udad. Begge ting er ikke hensigtsmæssigt og foretage sig i situationen.

Men inden dette sker, skal der trækkes et professionelt frispark - ala det Glen Johnson gør, da han indkasserer et gult kort. Han havde i det mindste rutine/nosser nok til at lave det - hvor Joe Allen har muligheden for det, men trækker sig, og giver sig ikke 100% i boldjagten for at lave det nødvendige frispark. Her bliver der tøvet og vores forsvar kommer i problemer.

Der bliver lavet fire fejl ved denne scoring.
1) Manglende professionelt frispark (Joe Allen)
2) Manglende bakken af forsvaret (Sakho)
3) Manglende samling af forsvaret (Martin Skrtel)
4) Drop af målmanden (Simon Mignolet)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af AndreasN » fredag, 27. dec, 2013 11:57

Jeg ser det som den største fejl, at vi tillader et hold som City at køre de her omstillinger mod os. Vi skal simpelthen blive bedre til at afslutte vores angreb, når vores småspil kommer i problemer - i det her tilfælde forsøger Allen at spille på tværs frem for at afslutte, og det synes jeg er et generelt problem for, når vi møder hold med den her kvalitet. Det vil typisk gå godt mod mindre hold, der ikke er så skarpe i omstillingerne, men så snart modstanderen hedder City, Chelski, Arsenal etc., så er det vigtigt, at vi undgår at få omstillingerne mod os.

Det er hverken Sakho eller Skrtels fejl, at de kommer igennem, men det ligner mere et resultat af et forsvar, der ikke har særlig lang tid sammen på bagen. Det kommer med tiden.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Thommo » søndag, 29. dec, 2013 19:33

Rystende, Skrtel er 1. valg som jeg ser det. Han må dælme bygge 5 kilo muskler på inden næste kamp, det bliver svært, men hvis ikke det er sket må han bænkes. Han trætter mig ualmindeligt meget, i tiden. Indtil Ilori har vist han fejler, bør han være 4. valg, Skrtel 5. valg. Kors mand hvor koster han da bare, her hen over julen.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af TomViolence » søndag, 29. dec, 2013 20:30

Jeg er stadig fan af Skrtels præstationer i denne sæson. I mine øjne bliver han gjort til syndebuk. Han er mit 1. valg som forsvarer.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af nikand » søndag, 29. dec, 2013 20:55

Skrtel er i mine øjne syndebukken i truppen. Altså i mediernes billede, især herhjemme, hvor Agger hyldes i stor stil.

Skrtel er den mand, BR har størst tillid ift. Opdækning af modstandernes bedste header.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Thommo » søndag, 29. dec, 2013 21:32

nikand skrev:Skrtel er i mine øjne syndebukken i truppen. Altså i mediernes billede, især herhjemme, hvor Agger hyldes i stor stil.

Skrtel er den mand, BR har størst tillid ift. Opdækning af modstandernes bedste header.
Jeg ville ikke stille med Agger, som formen er pt, Sakho Toure. er min foretrukne. Og der er historisk vis altid en syndebuk på dette forum, noget jeg normalt ikke forsvarer. Og ved nu heller ikke om ret mange disser ham? Det er vel totalt 2-3 styk, incl mig. Han har været det klart svageste led i forsvaret. Enten er det selvtilliden der mangler, ellers er disse manglende kilo muskler som jeg har skrevet om problemet. Han bruger også tøse kneb KONSTANT, og alligevel står han som den lille efter næsten hver dødbold.
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Bojangles » søndag, 29. dec, 2013 22:45

Det har jo ret beset været Liverpools store problem siden Hyypiä forlod os. Hverken Agger, Skrtel eller Carragher har været eller er særligt stærke på hovedet. Skrtel har blot været den der er stærkest til at klare den fysiske duel.

Nu har vi fået Sakho, som er dem overlegne på hovedet, men stadig ikke er blandt de bedste i verden til det - og når resten af holdet heller ikke kan, så står vi altid i det problem. Vi havde i perioden med Carroll fuldt styr på det, da han gik ned og kontrollerede det. Han er netop at betegne som en af verdens aller bedste med hovedet.

Jeg mener ikke vi i truppen har nogen reel løsning til det. Agger, Kolo, Skrtel, Sakho vil altid komme i problemer, når de står overfor Carroll, Kompany og lignende.

Jeg syntes alle 4 er rigtig gode forsvarsspillere. Og jeg forstår godt at Agger har trukket det korte strå, da hans største styrke er det offensive, hvor jeg mener de andre trumfer ham i andre aspekter - dog ikke i lederskab, hvor han klart trumfer de andre (ved ikke med Kolo)

Men alt i alt, er jeg rigtig glad for at have alle 4 i truppen, og jeg er lige tryg ved at have hvem af dem på banen.

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af And I'm Javert » søndag, 23. mar, 2014 10:12

Do not forget my name!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Thommo » søndag, 23. mar, 2014 18:35

And I'm Javert skrev:Ret sjov læsning på RAWK:

http://www.redandwhitekop.com/forum/ind ... c=311918.0

:lol:
Sigorney Weaver=ham der mexikaneren. Det er sgu godt luret, den er lige i øjet.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 23. mar, 2014 19:43

Skrtel har i PL scoret lige så mange mål som Hendo og Coutinho til sammen. Og hans selvmål er ikke talt med.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar