CL 2018-19

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL 2018-19

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. dec, 2018 08:50

Nu skal man passe på med at underkende rutine - særligt hvis sulten for alvor stadig er der, men det kan da se ud som om, at de gamle drenge er ved at være mætte. Uanset så tror jeg ikke, at vores fart og højintensive spil passer dem særlig godt, og det ligner en stor bet for dem, hvis de må undvære den snu og dygtige Th. Müller.

Vi skal et stykke tilbage i historien for at finde betydende kampe klubberne imellem, og der gjorde vi det fint. Vi vandt også overbevisende forrige sommer i en træningskamp på deres bane, men det vigtigste må være Klopp's tidligere 29 møder med Bayern som træner for hhv. Mainz og Dortmund, og her må Dortmund være mest relevante må være Dortmund-tiden, da de er friskest, og da holdene var mere jævnbyrdige.

Klopp står med 9-3-8, og sådan en statistik er der vist ikke mange trænere, der kan prale af i Tyskland:

Slik har Liverpool og Klopp gjort det mot Bayern tidligere

Liverpool ble trukket mot Bayern München i åttendedelsfinalen. Dette er første gang de to lagene møtes i Champions League.
17.12.2018 kl 13:56 (oppdatert: 17.12.2018 kl 15:44)Hans Christian Boge-Fredriksen

Det er to av de største klubbene i verden som barker løs mot hverandre allerede i 1/8-finalen av denne sesongens Champions League. De er blant de mestvinnende klubbene i Mesterligaens historie, med fem troféer hver. Kun Real Madrid og AC Milan har flere.

Vant sist mot Bayern

Forrige gang de to lagene møttes i en tellende kamp var UEFA Super Cup-finalen 2001. Da kom Bayern som regjerende Champions League-mester, mens Liverpool var regjerende UEFA-Cup mestere.
Liverpool vant 3-2 etter scoringer av John Arne Riise, Emile Heskey og Michael Owen.

I tellende kamper har Liverpool og Bayern München kun møttes sju ganger gjennom historien. Liverpool har kun et tap, og det må vi helt tilbake til november 1971 for å finne. Hele fire av kampene har endt uavgjort, mens to ganger har Liverpool vunnet.

Mange husker nok tilbake til semifinalen i Serievinnercupen i 1981 som de største kampene mot Bayern München. Etter 0-0 hjemme i den første kampen, ble det 1-1 i Tyskland, og Liverpool gikk dermed videre til finalen på grunn av bortemålsregelen. I finalen ble for øvrig Real Madrid slått 1-0 etter en sen scoring fra Alan Kennedy.

Klubbene møttes i pre-season forrige sesong. Da vant Liverpool overbevisende 0-3 borte på Allianz Arena i München.

Klopp med middels historie mot Bayern

Jürgen Klopp har gjennom sine mange år som trener i Borussia Dortmund og Mainz møtt Bayern en rekke ganger. Hele 29 ganger har han møtt Tysklands mestvinnende lag, og det første møtet må vi helt tilbake til sesongen 2004/05 for å finne.
På de 29 kampene mot Bayern, noterte Klopp seg for ni seiere, fire uavgjort, og hele 16 tap, ifølge transfermarkt. Bayern er faktisk den klubben Klopp har tatt færrest poeng mot i snitt i sin karriere.
Nå skal det påpekes at på de ni kampene han ledet Mainz, et betydelig svakere lag enn Borussia Dortmund og Liverpool, ble det kun et poeng.

Det vil si at statistikken til Klopp mot Bayern som Dortmund-trener er meget god, med 9-3-8 som beholdning. Han vant altså flere ganger mot Bayern enn han tapte med Dortmund, en statistikk få kan matche.

Vi får håpe Liverpool og Klopp kan fortsette gode statistikker når Bayern München gjester Anfield 19. februar. Returoppgjøret blir spilt på Allianz Arena 13. mars.

Kilde: UEFA.com og Transfermarkt

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. dec, 2018 09:28

Alle i Spanien trækker vejret lettet over ikke at have trukket Liverpool :dance:

https://www.givemesport.com/1431266-liv ... toplay=off

Brugeravatar
Champen
Alder: 28

Indlæg af Champen » tirsdag, 18. dec, 2018 13:10

Hvor er det fuldstændig dybt godnat at rejseselskaberne tager så meget for Liverpools kampe. De er simpelthen de aller største “sortbørs” handlere af dem alle, de gør det bare på en lovlig måde. Travelsense tager 7995,- pr person med kun 1 overnatning for Bayern-LFC i München! Dortmund-Tottenham med 1 overnatning koster kun 2695,-. Det er simpelthen direkte svineri..
CV: LFC-Reading 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Brighton 1-0, LFC-Norwich 4-1

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. dec, 2018 17:10

Klopp vil bare helst gemme Juve til finalen, og Dortmund er ok at trække i næste runde :lol:

https://www.skysports.com/football/news ... ons-league

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. feb, 2019 11:19

Er vi ved at kende BM's start 11er ? Vi må lige se, om Neuer bliver klar, og ellers er det vist kun i midterforsvaret, der kan være tvivl om den ene plads:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-15820286

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 13. feb, 2019 11:35

Niels K skrev:Er vi ved at kende BM's start 11er ? Vi må lige se, om Neuer bliver klar, og ellers er det vist kun i midterforsvaret, der kan være tvivl om den ene plads:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-15820286
Det mere interessante er om de vil forsøge at score de mål de skal for at gå videre på hjemmebane, eller på udebane imod et van Dijk-løst forsvar?

For det er ret afgørende for hvordan vores egen midtbane skal se ud. Jeg ved godt at Milner-Hendo-Gini ikke er en populær midtbane, men hvis FAbinho skal spille CB, så er det en meget reel mulighed.

Jeg vil dog foretrække Keita-Hendo-Gini, men det er også et stort sats at starte uden Milner i en CL-kamp. Men Keita har fået tur i den og jeg vil ikke have noget imod at "gemme" Milner lidt til Man Utd kampen.
Friskhed er selvfølgelig også en faktor, Henderson og Gini er kun lige vendt tilbage fra skader og især Henderson kunne jeg godt forestille mig ikke kom helt op på 100% inden Bayern-kampen, og så er vi vel ude i en Keita-Gini-Milner midtbane, der jo egentlig startede sæsonen rigtig fint.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. apr, 2019 15:53

Der er endnu ingen hold, der har sendt Klopp's Liverpool ud af Europa over 2 kampe:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/4 ... gen-klopp/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 26. apr, 2019 13:59

Rigtig godt interview med Suarez her op til mødet mod sin gamle klub:

https://www.theguardian.com/football/20 ... layer-join

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 03. maj, 2019 13:39

Nu er LFC vs Barca kamptråden jo ikke oppe endnu, men jeg tænker, at vi skal finde på noget ekstra ordinært på hjemmebane, og der er da nogle muligheder, der kunne være gode at prøve af:

1: Joe Gomez ind i det centrale forsvar, selvom Matip spillede stråelende i Barcelona. Vi skal fremad, og vi kommer til at være sårbare overfor omstillinger, hvorfor det vil være en fordel med hurtige Gomez og VvD til at fange udbryderne.

2: Trent på højre back, så vi får vores velkendte trusler fra begge backs i en kamp, vi skal dominere, og hvor så mange som muligt skal kunne kreere chancer. Milner kunne også være et bud på højre back, da han er virkelig god i det offensive, og da vi er nød til at ofre lidt i defensiven.

3: Chambo på midten så længe, han kan holde (måske 60 minutter) ? Det vil være lidt af en kanin op af hatten, så vi har nogle overraskelser til dem.

4: Firmino tilbage

Om vi skal spille med double pivot, må kampen vise, og både Henderson og Gini kan jo spille 8'eren og trække ned ved siden af Fabinho, hvis vi opdager, at de løber igennem os for let med kun een 6'er.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » fredag, 03. maj, 2019 13:49

Det er jo umiddelbart oplagte forslag. Specielt det med Gomez i centerforsvaret, hvis han er frisk nok (det lignede det efter min mening ikke i onsdags, hvor han var vores dårligste mand). Men egentlig ville jeg gribe det an helt omvendt. Vi skal ikke nødvendigvis spillere mere offensivt end vi plejer. Vi skal først og fremmest sørge for ikke at lukke mål ind, hvilket kan blive svært nok i sig selv. For jeg tror simpelthen ikke på, at vi kan score fem mål på 90 minutter. Spændingen skal holdes i live længst muligt, og så skal vi gerne score et mål i første halvleg. Derefter vil en 2-0-scoring skabe panik hos Barca nærmest uanset hvor sent den måtte falde - selvfølgelig gerne før 94. minut, men budskabet fremgår forhåbentlig.

Jeg synes, at vi skal have det udgangspunkt, at vi kun skal score tre, og dermed opnå forlænget spilletid, og det kræver, at vi holder buret rent. Vi skal dermed sætte vores lid til øget skarphed, da vi næppe skaber væsentligt flere og større muligheder end på Camp Nou.

Det kunne selvfølgelig være dejligt med en gentagelse af Man City-kvartfinalen fra sidste år, hvor vi bare blæser derud af i 10-15 min. og scorer tre mål, men det er nok at sætte forhåbningerne for højt.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 03. maj, 2019 14:13

Ja, jeg har naturligvis også blik for at holde 0'et, men jeg mener, at vi tilspillede os overtaget i store dele af kampen dernede, men vi manglede den offensive kvalitet i højre side (Trent/Milner) og Firmino til at kunne holde bedre i bolden og spille os bedre igennem.

Oxlade er også en fighter, der er god i genvindingspresset og som kan lave et fint stykke defensivt arbejde. Jo mere vi kan holde dem på egen banehalvdel, jo bedre må det være. De er altså allerfarligst, når de suser rundt i og omkring feltet, hvor der næsten er garanti for at de vil score, så jeg mener, at vi står bedre stillet med at risikere nogle omstillinger imod os end at vi stiller os lidt længere tilbage og lader dem komme.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » fredag, 03. maj, 2019 14:42

Ja, efter at have tænkt mere over det, er jeg enig på flere punkter. Den ekstra offensive kvalitet over vores højre side, som TAA vil give, er helt essentiel. Og så er han efter min mening ikke så dårlig defensivt, som andre har givet udtryk for.

Hvis Firmino er helt klar, skal han selvfølgelig starte inde, men han ville da også kunne være et godt es at smide ind undervejs. Specielt hvis vi skal spille 120 minutter.

Oxlade skal højst bruges som indskifter. Han har ikke startet inde for førsteholdet i et år. Det ville da være galimatias at sætte ham på holdkortets startopstilling.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. maj, 2019 10:22

Oxlade fra start er naturligvis under forudsætning af, at han er klar til det. Gomez fra start i Spanien kom da lidt som en overraskelse for mig, så det kunne jo være, at Ox faktisk er klar, og så er det jo lidt en joker at smide på bordet, og jeg mener, at vi skal have nogle overraskelser klar udover, at batterier og tanke skal være på max., så vi kan levere noget helt fantastisk i 90+ minutter.

edit. Klopp overvejer at starte med Oxlade mod Newcastle, så han er ved at være der, og ift. en start mod Barca ville en halvleg mod Newcastle sikkert ikke være helt tosset:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... start.html

Man havde jo hele tiden håbet, at Gomez og Chambo ville blive klar til at kunne bidrage i den sidste afgørende del af sæsonen, og det ser da lige akkurat ud til at lykkes ?

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 08. maj, 2019 08:18

Vil næsten hellere møde Spurs i finalen og sende dem hjem med hænderne tomme end Ajax.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 08. maj, 2019 13:32

Jeg vil helst møde Ajax i finalen, Cl findes fordi vi gerne vil se hold mødes på tværs af Europæiske landsgrænser. ah ok, CL findes for at tjene mad cash til UEFA og klubberne.

Men hvis nu vi skulle lave en Sevilla-nedsmeltning, så vil jeg altså hellere have at Ajax tager den.
Jeg vil også hellere have at Ajax får de ekstra præmie penge - for andenpladsen
Jeg elsker at et hold fra en lidt mindre liga kan komme i finalen.

Det bliver spændende at se hvad der sker i aften og i finalen.

Besvar