Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 26. okt, 2018 14:19

Oomph242 skrev:
Mon ikke bare de lejer ham og betaler løn hans løn... det er set før fra PSG.
Det er nok mest sandsynligt, det irriterer mig bare også lidt, jeg kan godt lide tanken om at Man Utd smidder penge ud af vinduet.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 26. okt, 2018 15:56

Filos of Isk skrev:
Oomph242 skrev:
Mon ikke bare de lejer ham og betaler løn hans løn... det er set før fra PSG.
Det er nok mest sandsynligt, det irriterer mig bare også lidt, jeg kan godt lide tanken om at Man Utd smidder penge ud af vinduet.
Bare rolig. De penge de - måske - kommer til at tjene/spare ved at skibe Alexis afsted til Paris bruger de sikkert til at hente et nyt fyrsteligt betalt, underpræsterende navn til toilettet :mrgreen: Jeg tænker umiddelbart Gareth Bale el.lign.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » fredag, 26. okt, 2018 16:15

Filos of Isk skrev:
Jesper skrev:Jeg er ikke enig. Jeg har sagt fra dag 1 at de har fået en særdeles god træner. Og nok vil det tage tid og nok vil de få nogle op- og nedture, men de kommer til at få en god sæson. Og ser man på dem, så spiller de noget særdeles flot fodbold, hvor nogle af de her nye talenter ser uhyre spændende ud.
Jeg synes de spiller en slags Wenger version 2, hvor Arsenal-dna'et ikke er fjernet, men snarere udviklet med et lidt mere hurtigt og direkte spil.
Samtidigt er Emery taktisk snu og kan også godt dirigere i modstandernes styrker.
De overpræsterer ikke, de er imø bsre undervurderet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Tror du har ret. Samtidig har folk som Lacazette og Aubumeyang fået tid til at vænne sig til ligaen og klubben og så kommer der en ny træner så de pludselig er lidt lige med de andre i forhold til forholdet med chefen. Det skal man ikke kimse af, jeg er lidt nervøs over at de har fået så mange point i deres forventede dårligste periode.
Vi får se den 03.11, hvor jeg er sikker på, at vi vil udnytte deres svagheder defensivt, og vores defensiv deler til gengæld ikke gaver ud, og de har ikke kvaliteten til at gøre noget ved vores defensive styrke.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » fredag, 26. okt, 2018 16:41

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Jesper skrev:Jeg er ikke enig. Jeg har sagt fra dag 1 at de har fået en særdeles god træner. Og nok vil det tage tid og nok vil de få nogle op- og nedture, men de kommer til at få en god sæson. Og ser man på dem, så spiller de noget særdeles flot fodbold, hvor nogle af de her nye talenter ser uhyre spændende ud.
Jeg synes de spiller en slags Wenger version 2, hvor Arsenal-dna'et ikke er fjernet, men snarere udviklet med et lidt mere hurtigt og direkte spil.
Samtidigt er Emery taktisk snu og kan også godt dirigere i modstandernes styrker.
De overpræsterer ikke, de er imø bsre undervurderet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Tror du har ret. Samtidig har folk som Lacazette og Aubumeyang fået tid til at vænne sig til ligaen og klubben og så kommer der en ny træner så de pludselig er lidt lige med de andre i forhold til forholdet med chefen. Det skal man ikke kimse af, jeg er lidt nervøs over at de har fået så mange point i deres forventede dårligste periode.
Vi får se den 03.11, hvor jeg er sikker på, at vi vil udnytte deres svagheder defensivt, og vores defensiv deler til gengæld ikke gaver ud, og de har ikke kvaliteten til at gøre noget ved vores defensive styrke.
Jeg skrev jo helt præcist at de får deres op- og nedture. Jeg har dem ikke som mesterskabskandidat, men afgjort top 4. Jeg skrev sådan set bare at de ikke overpræsterer, men var undervurderede. Så ja, vi kan godt vinde over dem. Men det bliver ikke let!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 26. okt, 2018 18:52

Emery’s hold minder til dels om Rodgers anno 2013/2014 sæsonen. Direkte og offensivt flot spil, men til tider yderst sårbare defensivt. Arsenal er bedre organiseret, men besidder ikke samme individuelle kvaliteter som Rodgers Liverpool mandskab.

Det irriterer mig lidt, at Arsenal får denne rænessance, da der ikke skulle gå meget galt i denne sæson før de ville risikere års tilbagegang taget deres profilers respektive alder i betragtning. Omvendt har jeg langt mere sympati for Arsenals måde at drive en fodboldklub på sammenlignet med Chelsea, City og til dels Manchester United.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » lørdag, 27. okt, 2018 10:16

Robbie_God_Fowler skrev:Emery’s hold minder til dels om Rodgers anno 2013/2014 sæsonen. Direkte og offensivt flot spil, men til tider yderst sårbare defensivt. Arsenal er bedre organiseret, men besidder ikke samme individuelle kvaliteter som Rodgers Liverpool mandskab.

Det irriterer mig lidt, at Arsenal får denne rænessance, da der ikke skulle gå meget galt i denne sæson før de ville risikere års tilbagegang taget deres profilers respektive alder i betragtning. Omvendt har jeg langt mere sympati for Arsenals måde at drive en fodboldklub på sammenlignet med Chelsea, City og til dels Manchester United.
Spændende betragtning. Rogers famlede, som nogle måske husker, faktisk i starten. Mest fordi spillerne spillede uden for position i varianter af 4-2-3-1 og 4-3-3. Så "opfandt" han diamanten, der dels fik Gerrard til at blomstre, men også makkerskab mellem Suarez og Sturridge.
Det var i øvrigt en detalje, som jeg ikke synes han fik nok kredit for.

Emery er måske på samme måde pragmatisk, fordi det ikke er en rendyrket Emery-stil. Derfor skrev jeg også Wenger version 2.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Xick » lørdag, 27. okt, 2018 13:05

Det gik ikke helt efter planen mht. det jeg gerne ville i denne i denne tråd. Jeg havde tænkt mig at skrive i sidste landskampspause, men en spontan rejse fik ændret det. Så nu kaster jeg mig over det igen, inden 10. spillerunde.

Holdene er listet fra stærkest til svageste.

Manchester City

Manchester City – Fulham 3-0
Cardiff – Manchester City 0-5
Manchester City – Brighton 2-0
Liverpool – Manchester City 0-0
Manchester City – Burnley 5-0

Manchester City er holdet man skal slå for at blive mestre i år. Det lykkedes os desværre ikke på hjemmebane. De har siden sidste opdatering scoret 15 gange og ikke indkasseret nogle mål. Selvom de ikke har haft det sværeste kampprogram, udover en udekamp mod os, så har de vundet i overbevisende facon. De formår at lukke af for modstanderne samtidig med de altid er målfarlige. De virker som det komplette hold uden svagheder. De resultater de har opnået er endda uden Kevin De Bruyne, som kun har fået ca. 30 minutter siden han blev skadet.

Styrker:
Deres evne til at lukke kampe, de formår at sikre sejren inden for de første 60 minutter, så de har mulighed for at rotere og spare spillere. Det, og deres store bredde gør at de får det lettere i de tætpakkede kampprammer.

Svagheder:
Selvom deres defensiv er blevet langt stærkere, så synes jeg de virker ”nervøse” til tider, og det kan potentielt koste dem point. Selvom de formåede at lukke helt af for os.

Chelsea

Chelsea – Cardiff 4-1
West Ham – Chelsea 0-0
Chelsea – Liverpool 1-1
Southampton – Chelsea 0-3
Chelsea – Manchester united 2-2

Selvom de har spillet 3 uafgjorte ud af de sidste 5, så synes jeg stadig de imponerer. Jeg tager hatten af for Sarri og hvor hurtigt han fik vendt humør og spil i Chelsea. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke havde regnet med, at det ville gå så hurtigt. Jeg troede også, at det kun ville være midlertidig spilleglæde og resultater og Chelsea ville falde i niveau efter et par måneder. Det er ikke sket og jeg begynder at tvivle på, om det overhovedet kommer til at ske.

Styrker:
Jeg synes de ser stærke ud centralt på banen. Med spillere som Ross Barkley der har fundet sin form, er de heller ikke så sårbare. Jeg synes Fabregas har gjort det godt som stedfortræder for Jorginho. Eden Hazard er, som han spiller lige nu, ligaens bedste spiller. Han har evnen til at afgøre kampe på egen hånd, som vi også erfarede i Carling cup’en.

Svagheder:
Der er ikke en back up til Hazard og hvis han bliver skadet, så ser det straks værre ud for Chelsea. De mangler også en målscorer. Morata har stadig ikke fundet formen og Giroud laver nok heller ikke 25+ mål i sæsonen.

Arsenal

Newcastle – Arsenal 1-2
Arsenal – Everton 2-0
Arsenal – Watford 2-0
Fulham – Arsenal 1-5
Arsenal – Leicester – 3-1

Arsenal har kun tabt 2 kampe i sæsonen, og det er i mod Manchester City og Chelsea, i deres 2 første kampe og de havde chancerne til at slå Chelsea. Ligesom Sarri har fået styr på Chelsea, så har Unai Emery virkelig fået gang i Arsenal. Hvilket efter min mening er en endnu større præstation. Arsenal spiller fantastisk flot offensiv fodbold, og jeg er enig med Robbie_God_Fowler, når han sammenligner det med Rodgers 13/14. Men jeg synes også, man ser lidt det samme i Arsenals angreb, som man så i vores sidste sæson. Det 3. mål mod Leicester var noget af de flotteste offensive spil, jeg har set siden vores fronttrio var på toppen i sidste sæson. Arsenal nyder også godt af Europa League, hvor nogle af deres spillere har fået spilletid og samtidig tanket selvtillid. Jeg synes, at Arsenal ser uhyggelige ud, ligesom mange frygtede Liverpools fronttrio sidste sæson, så tror jeg, at mange vil frygte Arsenals i denne sæson.

Styrker:
Det siger næsten sig selv, men deres angreb er virkelig imponerende og i sær med Bellerin der bidrager med noget bredde. Så har det ”nye” Arsenal også givet Özil spilleglæden igen. Han kan blive utrolig vigtig for Arsenal, for hvis han er i topform, så er han stadig en fantastisk spiller. Matteo Guendouzi er simpelthen imponerende, hvilken spiller de har fået ind der. Jeg synes, at han har en stor andel i Arsenals succes.

Svagheder:
Arsenal spiller kun 1 rigtig god halvleg og de har vist at de kan presses. Deres forsvar ser stadig noget skrøbeligt ud i sær når de så gerne vil spille bolden op.

Tottenham

Tottenham – Liverpool 1-2
Brighton – Tottenham 1-2
Huddersfield – Tottenham 0-2
Tottenham – Cardiff 1-0
West Ham – Tottenham 0-1

Tottenham blev lidt ramt af skader og det har påvirket deres spil enormt meget. Uden Dele Alli og Christian Eriksen har de set meget lidt imponerende ud. Jeg synes de skal føle sig heldige, at de kun har tabt mod os. De kunne meget vel have smidt point mod West Ham. Jeg tror, at de får ørene i maskinen på mandag mod Manchester City. Jeg synes de har svært ved at finde takten og er meget afhængige af enkeltmandspræstationer for at vinde kampe. Det bliver spændende at se om det nye stadion giver nyt liv til Tottenham. Jeg tror, at det vil være godt for Tottenham, hvis de ryger ud af Champions League. Jeg synes ikke de har bredden til at spille med i Champions League og uden problemer sikre sig en top-4. Der skal i hvert fald investeres massivt i januar, hvis de går videre i Champions League.

Styrker:
Tottenham har nogle fantastiske spillere og Pochettino er god til at udvikle og få det bedste ud af dem. Jeg synes i sær Lucas Moura har været god ind til videre. Men Erik Lamela er også begyndt at spille godt for dem.

Svagheder:
Den manglende bredde tror jeg kan komme til at koste Tottenham en plads i top-4 i år. Det kan godt være, at der bliver købt ind til januar, men så skal de spillere de køber også ”hit the ground running”. Jeg tror ikke, at de kan tillade sig at vente en halv sæson, som de gjorde med Lucas Moura. Jeg synes også, at de har problemer i målet, Hugo Lloris virker meget svingende og har gjort det i et stykke tid.

Manchester United

Watford – Manchester United 1-2
Manchester United – Wolves 1-1
West Ham – Manchester United 3-1
Manchester United – Newcastle 3-2
Chelsea – Manchester United 2-2

Som resultaterne ovenfor viser, så er det godt nok en klub der svinger i præstation. Manchester United lider meget under, at de ikke kan spille mere end én god halvleg. Det er en klub i kæmpe problemer lige nu. Der er ikke noget klart spilkoncept, ingen stærkeste start 11’er, problemer mellem manager og spillere, kontraktproblemer og ingen opbakning fra United fans. Manchester United fik et flot resultat ude mod Chelsea og de spillede ganske fint. Men de kan simpelthen ikke være konsistente. De kampe, hvor spillerne ved de skal præstere, som i mod Chelsea, der kan de godt, men hvis Mourinho skal sætte dem op til det, så kniber det. Jeg tror ikke, at Mourinho kan vende rundt på det. Jo længere Mourinho er ved roret, desto værre kommer det til at gå United.

Styrker:
Det er virkelig svært at pege på andet eller andre end De Gea og Luke Shaw. De Gea reddede dem mange point sidste sæson og kommer til at gøre det igen i år. Luke Shaw har spillet godt, og vel blandt de 3-4 bedste på positionen lige pt. Der har været små glimt af Martial, men jeg tror ikke han ”bryder igennem” nu.

Svagheder:
Stort set alt. Det lugter lidt af Arsenal med Wenger ved roret. Der er spillere der ikke kan/vil spille godt. Konfrontationer mellem manager og spillere på ugentlig basis. Gamle United spillere der rakker ned på spillere, manager og ledelse. United har nogle af de dyreste og bedst betalte spillere i verden og de spiller langt under niveau. Lukaku ligner en der har taget 20 kilo på i forhold til sidste sæson, Pogba kan ikke finde niveauet fra VM og er tydeligvis utilfreds med spillestil og taktik. United og Mourinho ligner en skilsmisse, hvor ingen af parterne vil acceptere det og det i mellemtiden går ud over alle i nærheden af dem.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » søndag, 28. okt, 2018 09:49

En ringe bane kan give Spurs en fordel mod Man City:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... d-15338223

edit: Det havde nok hjulpet dem, hvis de havde stillet med Delle Alli og Eriksen fra start :wall:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » fredag, 16. nov, 2018 14:01

Topp seks etter et dusin kamper:

Man City faretruende sterke – Man United hektet av

Liverpool ligger pent plassert rett bak de lyseblå fra Manchester og rett foran konkurrenter fra London. Vi har sett på topplagene så langt i sesongen.
14.11.2018 kl 16:04 Torbjørn Flatin tflatin

Manchester City

Favoritten har scoret desidert mest og sluppet inn færrest sammen med Liverpool. De virker minst like gode som forrige sesong, hvor de knuste rekorder i øst og vest. Ikke minst har de en armada med kreative spillere som både kan skape og score mål, hvor Raheem Sterling er i sitt livs form (6 mål) og støttes/utfordres av Mahrez (4), David Silva (4), Sané (3) og Bernardo Silva (3). Skaden til Kevin De Bruyne synes knapt å ha påvirket dem. På topp kjemper igjen Kun Aguero (8) om toppscorertittelen mens stopperduoen Stones og Laporte også gjør City sterke defensivt og i tillegg har god dekning.
Er det i det hele tatt mulig å finne svakheter? Vikaren til Aguero, Gabriel Jesus, virker klart mer ustabil og troppen har vel heller intet annet midtbaneanker med kvalitetene til Fernandinho, og her vil en tro at skader kan påvirke. Kunne vi også ane en viss frykt for kvalitetene til Liverpool da Pep Guardiola gikk uvanlig forsiktig til verks på Anfield i oktober?

Liverpool

Resultatmessig i rekordklassen, hvor de helrøde nå er blitt et meget vanskelig lag å score mot. Virgel van Dijk og Alisson har blitt store profiler i forsvaret og Joe Gomez kommer nå som et skudd som partner til store Virgil. Andy Robertson har også hatt en bra start på venstrebacken. Lengst fremme er Mohamed Salah og Sadio Mané på første side av toppscorerlistene i Premier League med seks nettkjenninger på 12 kamper, mens det er litt betenkelig at neste på statistikken til Liverpool bare har to (Firmino, Milner, Shaqiri, Sturridge). Et pluss er godt spill fra nyinnkjøpte Xherdan Shaqiri når han har fått sjansen.
Det største problemet til Jürgen Klopp er likevel å finne balansen og riktig utnyttelse av spillerne på midtbanen. Fabinho begynner å vise tendenser til det midtbaneankeret han forventes å bli, etter en vanskelig innkjøringsperiode i kjølvannet av overgangen fra Monaco, mens skader har bidratt til at Naby Keita heller ikke har kommet skikkelig i gang.

Chelsea

Den nye manageren Maurizio Sarri har imponert med hurtig å få på plass en startellever som det byttes lite på og som tar til seg hans ideer. Rudiger og David Luiz har kommet inn og fått tillit i forsvaret, og Kepa Arrizabalaga har erstattet Courtois i målet på en tilsynelatende smertefri måte. Det andre store kjøpet, Jorginho, har fint glidd inn på midtbanen sammen med N’Golo Kanté. I tillegg har laget ligaens kanskje beste spiller i Eden Hazard.
En aner at med et betydelig kjøp eller to til og Sarri har et mulig mesterlag nå. Et av de kjøpene vil en forvente at blir en spiss. Alvaro Morata og Olivier Giroud er bra spillere, men gir ikke de blå helt Manchester City eller Liverpool kvalitet lengst fremme.

Tottenham

Uten ny stadion og uten spillerkjøp i sommer virker Spurs å være rimelig fornøyd med 4.plass så langt. Laget har scoret minst av de såkalte «topp seks» lagene, sammen med Manchester United, og den store profilen Harry Kane har ikke gnistret helt til tross for seks mål så langt. Da er det verre med hans undersåtter Dele Allis og Christian Eriksen som har et og null mål i protokollen. En bra høst fra spillere som tidligere var på terskelen i Lamela og Moura oppveier noe, og manager Pochettino er flink til å skape et nokså gjerrig mannskap bakover hvor Kieran Trippier har vært et pluss, men totalt sett har Tottenham vært et hakk under de tre beste. De behøver både en ny arena, og å forsterke spillerstallen.

Arsenal

Fansen på Emirates virker å være fornøyd med hva den nye sjefen Unai Emery har fått til så langt. Det har kommet fornyet kraft og energi i laget. Xhaka og den nye mannen Torreira gir The Gunners en tøffere midtbane, mens Lacazette og Aubameyang gir Arsenal trøkk lengst fremme. Hvis i tillegg Özil og/eller Mkhitaryan har dagen er de en match for de aller fleste. I den bakre fireren har Emery slitt mer med å få kabalen til å gå opp og hvor skadede Koscielny har vært savnet. Bernd Leno synes å ha beseglet dagene til Petr Cech som førstekeeper i Premier League og det var nok på tide.
Arsenal møter naboen Tottenham, og skal til Old Trafford, tidlig i desember og må gi alt dersom de ikke skal miste kontakten med topp fire.

Manchester United

Etter 12 kamper i Premier League 2018/19 har Manchester United negativ målforskjell. Tygg litt på den. Mannskapet til Mourinho har ofte startet kampene dårlig, og bare delvis greid å snu flisa underveis. Smalling/Lindelöf virker å være det foretrukne stopperparet, men har ikke overbevist. De Gea i målet har vel heller ikke vært helt på tidligere bestenivå, selv om han fortsatt er viktig for dette mannskapet. I det hele tatt virker den defensive ryggraden som lag til José Mourinho gjerne kjennetegnes av å være uvanlig veik. En type som midtbaneankeret Nemanja Matic virker å være langt unna sitt tidligere nivå, mens profilen Paul Pogba varierer sterkt i prestasjonene. Et lyspunkt er Anthony Martial med seks scoringer, mens kraftspissen Lukaku har nøyt seg med fire så langt.
Noe ventes snart å skje på Old Trafford, enten gjennom nytt blod i form av manager eller nye spillere, eller kanskje begge deler, men med 12 poeng etter Manchester City er laget hektet av for godt i kampen om gullet. Sju poeng opp til topp fire vil også kreve en sterk forbedring av formen som er blitt vist så langt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » tirsdag, 06. aug, 2019 13:01

Transfer-vinduet lukker snart. Meget er blevet sagt om Liverpools manglende aktivitet i dette vindue. Nogle konkluderer, at vi står stille, og som konsekvens vil Man City hale fra os, mens de øvrige måske vil hale ind på os. Reelt kunne de to ting sagtens ske, uanset om vi havde handlet dyrt ind. Men ser vores nærmeste konkurrenter virkelig stærkere ud på papiret, end de gjorde sidste år? Og hvad hvis man forsøger at medregne noget så diffust, som stemningen i omklædningsrummet/truppen?

Man City:

De har købt Rodri (backup for Fernandinho) og Angelino (backup på LB). Derudover skulle de være i gang med at hente Cancelo i Juventus, mens Danilo sendes den anden vej (ændring i backup på HB).

De har sagt farvel til deres anfører Kompany i midterforsvaret og til Delph, som var lidt allround backup, men mest på backs.

Og så er der rygterne. Sané har i store dele af sommeren været på vej til Bayern. Nu er han så blevet skadet, hvilket nok stopper den transfer, men ikke ændrer på den offensive svækkelse.

Min konklusion: Købet af Rodri giver ekstra bredde på den defensive midtbane, hvor de var sårbare i sidste sæson. Omvendt betyder skaden til Sané og tabet af Kompany, at bredden i offensiven og midterforsvaret er blevet forringet. Og derudover mister de en leder på og udenfor banen, hvilket får mig til at konkludere, at de står marginalt svagere end i sidste sæson.

Chelsea:

Chelsea er forhindret i at handle i dette vindue pga. straf fra UEFA. Derfor hentede de allerede i januar Pulisic, mens de har aktiveret den købsaftale, der var en del af lejeaftalen med Kovacic.

Hazard er blevet solgt.

Lampard er blevet manager, hvilket uden tvivl bringer noget ”feel good factor” med sig.

Min konklusion: Pulisic kunne have været en forstærkning af truppen, men salget af Hazard får dem – uanset glæden over tilbagevendte Lampard - til at se markant svagere ud i mine øjne.

Tottenham:

Lyons spændende midtbanespiller Ndombele er blevet hentet. Jeg tror, at han bliver en forstærkning. Både af bredden og af startelveren.

Der er sagt farvel til Trippier, Llorente og Janssen. Det ændrer nok ikke det store på starteleveren, men salget af Trippier må alt andet lige gøre lidt ondt på bredden.

Og så er der rygterne om Eriksen. Her er tiden imod Spurs. Jeg tænker, at drømmeløsningen for dem er et salg, der kan finansiere købet af Fernandes i Sporting. Men kan dette nås?

Min konklusion: Spurs er svækket. Det er de pga. Eriksen. Han har været deres stabilt bedst præsterende spiller sammen med Kane igennem flere sæsoner. Bliver han ikke solgt, vil der stadig være uro, fordi han så skal sælges mid-season. Spiller man ham indtil da eller giver man andre chancen på pladsen? Og selvom det skulle lykkes at hente Fernandes indes deadline, så er han i mine øjne bare ikke på Eriksens niveau. PL vil være et kæmpe step op for ham.

Arsenal:

Arsenal har hentet Pepé og Ceballos (på lån). Det lugter af PLs mest frygtindgydende offensiv.

Men de har også mistet deres anfører Koscielny i midterforsvaret, som i forvejen var deres klart svageste led samt Aaron Ramsey på midten og Welbeck i angrebet. Det påvirker både deres startelver og bredden.

Min konklusion: Jeg tror af en eller anden grund, at Arsenal vil være lettere styrket, da de har en offensiv, der muligvis kan levere noget i stil med vores 13/14 offensiv. Samtidig er der blevet lukket ned for uroen omkring Koscielny efter hans salg. Deres defensiv betyder dog, at jeg ikke tror, at de kommer til at blande sig i top 2. Heller ikke selvom det skulle lykkes dem at hente en ny midterforsvarer før deadline.

Man Utd:

Man Utd har fået gjort noget ved deres forsvar. De har hentet Maguire og Wan-Bissaka. To klare forstærkninger som jeg ser det.

De har mistet Valencia og Herrera. Afgangen af Herrera svækker deres bredde på midten en smule.

Rygterne er nok de meste interessante i forhold til Man Utd. Pogba vil væk og Lukaku er smidt til Anderlechts U-hold for at træne, mens man håber på at sælge ham dyrt. Både Fernandes og seneste Eriksen har været nævnt som erstatninger for Pogba. Skulle Lukaku blive solgt, ser det ud til, at man endnu ikke helt ved, om der skal hentes en erstatning. Dybala ville have for meget i løn.

Min konklusion: Uha, det er spændende at følge med i. Jeg synes, at Solskjær har ageret klogt i først og fremmest at styrke det defensive fundament. Og skulle han få solgt Pogba, vil det i mine øjne styrke holdet nærmest uanset, hvem der kommer ind. Han er efter min vurdering decideret skadelig for holdet. Eriksen ville være et kæmpe scoop for dem, men jeg ansér det stadig for at være usandsynligt. Som jeg ser det, går de styrket ind til den kommende sæson. Der er dog lidt uvished i forhold til eventuel uro, hvis Pogba ikke sælges. Og så er største svaghed måske i sidste ende Solskjær selv, som endnu ikke er noget stort ”manager-navn”. Det kan han komme til at lide under, hvis der kommer modgang.

Liverpool:

Og dermed når jeg måske frem til min egentlige pointe. Og det er, at vi efter min vurdering ikke har haft et svagere vindue, end de nærmeste konkurrenter. Vi har fået vores største stjerner på lange kontrakter. Vi har forhåbentlig Ox tilbage efter en hel sæson ude (og så kan det vel ikke tolkes som andet, end styrkelse af bredden) og Gomez efter en halv sæson ude. Den aldrende og efterhånden knap så hurtige Sturridge er blevet erstattet af en sulten ung, energisk og hurtig Brewster. Det vurderer jeg personligt som minimum status quo. Uanset hvad, så lader det til, at der er kongestemning og tro på tingene i vores lejr. Og som CL-mestre hvorfor skulle der ikke også være det?

Men indtil videre er det hele jo papir-snak.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Thommo » tirsdag, 06. aug, 2019 15:42

texy skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 13:01

De har købt Rodri (backup for Fernandinho)
Det er skrevet mange gange, men jeg gætter og tror på han slår Fernandinho efter lidt tilvæning, og det må jo betyde de forstærker 11´eren yderligere, hvis min påstand holder, og synes det er meget optimistisk at skrive de er svækket, men man skal jo være optimistisk for at tro på det med det nul-vindue vi har haft indtil videre :dontknow: .

Jeg håber troligt på en giga signing denne sommer, der kommer i 11´eren, eller kan true for alvor.... I offensiven altså
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 06. aug, 2019 17:04

Thommo skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 15:42
texy skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 13:01

De har købt Rodri (backup for Fernandinho)
Det er skrevet mange gange, men jeg gætter og tror på han slår Fernandinho efter lidt tilvæning, og det må jo betyde de forstærker 11´eren yderligere, hvis min påstand holder, og synes det er meget optimistisk at skrive de er svækket, men man skal jo være optimistisk for at tro på det med det nul-vindue vi har haft indtil videre :dontknow: .

Jeg håber troligt på en giga signing denne sommer, der kommer i 11´eren, eller kan true for alvor.... I offensiven altså
Samt må man heller ikke undervurdere, at de har fået De Bruyne tilbage på fuld styrke. Det er vel deres bedste spiller...
Ham måtte de undvære stortset hele sidste sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 06. aug, 2019 17:26

Jeg er stort set enig i det hele, texy. Ift. Man City ser jeg dem ikke som svækkede men mere status quo, og der bliver det bare spændende at se, hvor stor en indflydelse Kompany havde på deres hold ift. at skulle holde snuden skarpt i sporet igennem hele sæsonen, og det var jo trods alt også ham, der kvalmende irriterende bankede det dér one in a million langskud ind for dem, der sikrede dem titlen til aller, aller sidst.

Det må tiden vise, og så bliver det vigtigt, at de andre hold møder op med den rette indstilling og bedste start 11'er, når de møder dem, og at dommerne deler mange flere ostemadder ud for deres unoder (og så har jeg ikke nævnt alle forbundene's FFP sager, der kører mod dem).

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » tirsdag, 06. aug, 2019 18:02

Thommo skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 15:42
texy skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 13:01

De har købt Rodri (backup for Fernandinho)
Det er skrevet mange gange, men jeg gætter og tror på han slår Fernandinho efter lidt tilvæning, og det må jo betyde de forstærker 11´eren yderligere, hvis min påstand holder, og synes det er meget optimistisk at skrive de er svækket, men man skal jo være optimistisk for at tro på det med det nul-vindue vi har haft indtil videre :dontknow: .

Jeg håber troligt på en giga signing denne sommer, der kommer i 11´eren, eller kan true for alvor.... I offensiven altså
Det har du muligvis ret i. Jeg synes nu, at Fernandinho har spillet på et vanvittigt niveau over de seneste to sæsoner, så jeg har svært ved at se nogen spiller gøre det bedre. Han er i mine øjne den altoverskyggende årsag til, at de har kunnet spille med Silva og Silva på midten samtidig.

Som andre skriver, er De Bruyne nu tilbage. Det havde jeg overset, og det styrker bredden, hvis han finder niveauet. Men selvom han er dygtig, så var han dog aldrig Salah-niveau i mine øjne (de to top kandidater til årets spiller forrige sæson). Og i hans fravær har Bernardo Silva spillet eminent. Jeg kan kun se De Bruyne komme tilbage på holdet på bekostning af en af de to Silvaer. Hvis Rodri skal spille, hjælper det nok med De Bruyne i forhold til den defensive balance. Men offensivt ser jeg ham ikke bedre end hverken den ene eller anden Silva.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 06. aug, 2019 18:09

Jeg er nu også spændt på, hvordan Leicester anvender de 80 mille for Maguire. De plejer at købe rigtig godt ind, og jeg kan godt se dem puste de 3 hold, der ser ud til at kæmpe om 4. pladsen i nakken ligesom Wolves og måske Everton.

Villa har da brugt sygt mange penge, og jeg kunne godt se, at de kommer til at ligge i den helt tunge ende alligevel.

Besvar