Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 06. aug, 2020 13:21

AJJ skrev:
torsdag, 06. aug, 2020 12:24
New Manchester City winger Ferran Torres says he left Valencia in part because they would not make him captain and one of their highest-paid players.

https://www.bbc.com/sport/football/53664330

Knægten er 20 år :doh1: Velbekomme City - I har fået jer endnu en klaphat.

:lol: når man ikke kan finde glæde i Liverpools køb, kan man altid finde glæde ved, at nedgøre konkurrentens køb.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » torsdag, 06. aug, 2020 15:56

AJJ skrev:
torsdag, 06. aug, 2020 12:24
New Manchester City winger Ferran Torres says he left Valencia in part because they would not make him captain and one of their highest-paid players.

https://www.bbc.com/sport/football/53664330

Knægten er 20 år :doh1: Velbekomme City - I har fået jer endnu en klaphat.
Hvis evnerne er så meget bedre end de andres, så kan han jo være fint i sin ret til at ville have en høj løn.

Da Mbappe signede for PSG, var der vel ingen der rynkede på næsen af, at en så ung spiller nu skulle aflønnes på Cavani og måske endda næsten på Neymar niveau?

Men kender ikke helt denne Torres' niveau, selvom Valencia ellers er mit favorit-hold i Spanien.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2390
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. aug, 2020 21:50

Sammenligningen med Mbappe er måske ikke helt valid. Hvis han havde samme talent, havde du nok hørt om ham, specielt som Valencia-fan. Mbappe kendte vi alle, da han spillede i Monaco.

Alt stritter bare på mig, når en 20-årig vil være anfører i stedet for Parejo med over 300 klubkampe for Valencia. Og i øvrigt skal føre sig frem i medierne med sine krav.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » fredag, 14. aug, 2020 17:41

Så var det jo helt uinteressant for os:

Willian now 9th highest paid player in the league, earning more than every Liverpool player

https://www.chelsea-news.co/2020/08/wil ... ol-player/

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » fredag, 14. aug, 2020 17:56

Hold kæft hvor tåbeligt. Han skal såmænd nok gøre en fin indsats for Arsenal, men det er jo helt skørt med den løn.
Mon ikke det iøvrigt giver lidt ballade? De er den klub der er hårdest ramt af corona og manglende tilskuere/indtægter. Har fyret en del og bedt spillerne gå ned i løn. Og så ødsler de af budgettet på en 32-årig
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 15. aug, 2020 09:36

Niels K skrev:Så var det jo helt uinteressant for os:

Willian now 9th highest paid player in the league, earning more than every Liverpool player

https://www.chelsea-news.co/2020/08/wil ... ol-player/
Og så i tre år Billede

Det ligner jo meget Alexis Sanchez om igen.

De må da håbe at de kan komme af med Özil og Lacazette.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » lørdag, 15. aug, 2020 23:56

Filos of Isk skrev:
lørdag, 15. aug, 2020 09:36
Niels K skrev:Så var det jo helt uinteressant for os:

Willian now 9th highest paid player in the league, earning more than every Liverpool player

https://www.chelsea-news.co/2020/08/wil ... ol-player/
Og så i tre år Billede

Det ligner jo meget Alexis Sanchez om igen.

De må da håbe at de kan komme af med Özil og Lacazette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu er det jo et Chelsea medie, der skriver det. Jeg har en god ven, som er Arsenalfan, og følger rigtig meget med i, hvad der sker i klubben. Han siger, at de mest troværdige rygter går på, at han får 100k om ugen, men med en del præstationsbaserede bonusser. Det lyder også mere realistisk synes jeg, specielt set i lyset af, at man kører en intern undersøgelse, der foreløbig har resulteret i, at den sportslige chef har fået sparket pga. for høje udgifter i visse sager - eksempelvis Özils forlængelse af kontrakten og Pepés overgangssum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 16. aug, 2020 12:52

Niche skrev:
Filos of Isk skrev:
lørdag, 15. aug, 2020 09:36
Niels K skrev:Så var det jo helt uinteressant for os:

Willian now 9th highest paid player in the league, earning more than every Liverpool player

https://www.chelsea-news.co/2020/08/wil ... ol-player/
Og så i tre år Billede

Det ligner jo meget Alexis Sanchez om igen.

De må da håbe at de kan komme af med Özil og Lacazette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu er det jo et Chelsea medie, der skriver det. Jeg har en god ven, som er Arsenalfan, og følger rigtig meget med i, hvad der sker i klubben. Han siger, at de mest troværdige rygter går på, at han får 100k om ugen, men med en del præstationsbaserede bonusser. Det lyder også mere realistisk synes jeg, specielt set i lyset af, at man kører en intern undersøgelse, der foreløbig har resulteret i, at den sportslige chef har fået sparket pga. for høje udgifter i visse sager - eksempelvis Özils forlængelse af kontrakten og Pepés overgangssum.
Ja, det kan jo godt være. Han ikke er så dyr igen, det er ikke altid så gennemsigtigt og nogle gange tæller man sign-on-fee og agent honorar med i lønnen og Max potentielle bonusser. Nogle gange tæller man intet andet en grundlønnen med. Men Arsenal bruger stadig deres penge de forkerte steder imø.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » søndag, 16. aug, 2020 23:20

Det er jeg enig i, men William er dog stadig en fremragende spiller.
Senest rettet af Niche søndag, 16. aug, 2020 23:22, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 16. aug, 2020 23:21

Niche skrev:
Ja, det kan jo godt være. Han ikke er så dyr igen, det er ikke altid så gennemsigtigt og nogle gange tæller man sign-on-fee og agent honorar med i lønnen og Max potentielle bonusser. Nogle gange tæller man intet andet en grundlønnen med. Men Arsenal bruger stadig deres penge de forkerte steder imø.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Det er jeg enig i, men William er dog stadig en fremragende spiller.[/quote]
Ja, jeg er egentlig også ret glad for at han forlader Chelsea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. aug, 2020 06:59

Interessant at se, som flere artikler begynder at stille spørgsmålstegn ved Pep Guardiola. Han har uden tvivl stået i spidsen for en række fantastiske hold, som har spillet fantastisk fodbold, men alligevel: Har det mere været spillerne, der var årsagen, og spørgsmålet "Kan han vinde Champions League uden Messi på holdet" begynder at lure i horisonten.

Lad mig med det samme sige, at jeg har stor respekt for Pep's resultater, og hans normalt offensive tilgang til spillet. Samtidig er jeg fuldt ud med på, at det ikke er nok bare at samle en trup med måske 10 ud af verdens bedste Top 30 spillere, men at det kræver et enormt Man-management at få sådan en samling overbetalte krukker med millioner på bankbogen til at arbejde sammen.

Men sprækkerne i facaden er så småt ved at opstå, og der er måske en "Kejserens nye klæder" stemning på vej. ....altså, at når først den lille dreng har råbt: "Han har jo ikke noget på", så kan flere pludselig se det. Efter Man City's exit mod Lyon har både BBC Sport's chief football writer Phil McNulty og Chris Waddle været ude efter Guardiola. Begge hæfter sig ved, at han taktisk stillede op, hvor han søgte at dæmme op for Lyons styrker, i stedet for at sætte holdet efter egne styrker.

Phil McNulty:
https://www.bbc.com/sport/football/53795780

Chris Waddle:
https://www.bbc.com/sport/football/53794738

På mig virker det også mærkeligt, at i en kamp, hvor man er storfavorit, at man så stiller med 3 mands backkæde, som reelt bliver et 5-mands forsvar og med så stærke offensive kræfter som Bernardo Silva, David Silva, Riyad Mahrez og Phil Foden på bænken.

Men resultatet bliver jo nok bare, at Abu Dhabi prinserne poster yderligere milliarder i projektet, nu hvor der er givet frit lejde til underskud grundet Corona situationen, samt vel vidende at de nu har driblet uden om FFP to gange, med minimale "slap on the wrist" bøder.

Men jeg er dælme klar på sidelinjen med cola og popcorn hvis "Verdens bedste træner"-facaden begynder at krakelere på Pep Guardiola.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » mandag, 17. aug, 2020 08:04

Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
"We're not racist, we only hate the mancs"

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » mandag, 17. aug, 2020 08:51

Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Han har vel været verdens bedste til det han gør. Tror vi skal passe på med at tale Pep for meget ned, men jeg har da også min tvivl om, om han ville kunne gøre det samme som eksempelvis Alex Ferguson, Arsene Wenger eller for den sags skyld Klopp. Men vi kommer aldrig til at se Pep tage et projekt, hvor han skal bygge en klub op eller at se ham i den samme klub igennem så lang tid, at det han overtager skal genopbygges, så det må forblive en ufuldkommen diskussion. Debatten om at han ikke kan vinde Chl uden Messi, burde vel gå på, at han ikke kan vinde uden Xavi, Inesta og Messi, da de tre havde lige stor betydning for hvordan de dengang spillede, eller Xavi vel nok var den mest betydningsfulde spiller, der har været på et Barca hold nogensinde. Det har i hvert fald ikke været nemt for Pep at være uden de tre, da de alle passede 110% ind i hans boldbesiddende genpres fodbold, men om han er/var verdens bedste træner, det mener jeg ikke (som flertallet herinde), at han har bevist i de klubber og med det materiale han har ført sig frem med.

AJJ
Indlæg: 2390
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » mandag, 17. aug, 2020 09:07

Man City er jo i den meget frygtede "transition". Rygraden på holdet er væk eller aldrende/skadesudsat (Kompany, Fernandinho, Silva, Aguero) og skal erstattes af en ny, der kan sørge for den afgørende stabilitet.

Det nytter ikke at spille champagnebold i 4 ud af 5 kampe, når man i den 5. falder sammen og taber til Norwich eller Wolves, Man U hjemme, middelmådige Tottenham. Så ender man ganske vist med 100 mål, men på 81 point...

Rodri, Jesus, Laporte er formentligt ikke svaret.

Kan Pep løse den udfordring?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. aug, 2020 09:14

Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Titlen som fodboldens version af "Kejserens nye klæder" havde jeg ellers klæbet på Ole Gunner Solskjaer, da Man U forlængede kontrakten med ham efter en stribe sejre i starten mod bundhold.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar