Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 08. aug, 2019 21:57

Jesper skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 21:56
Er der én side, ser samler op på køb og salg og sammenligner klubberne?


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

https://www.transfermarkt.com/premier-l ... bewerb/GB1

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 08. aug, 2019 22:02

texy skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 21:52
Oomph242 skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 21:10

De nåede desværre lige at få afløseren ind for Eriksen. Synes nu Tottenham fik et ret godt transfervindue. Priser mig lykkelig for de ikke fik Dybala. Arsenal gjorde det også godt.
Jeg tvivler stærkt på, at Lo Celso er i nærheden af Eriksens niveau. Det er muligt, at han kan blive det, men jeg kan ikke se ham komme i nærheden i sæson 1 i Spurs. Han kommer til PL på baggrund af en enkelt stærk sæson i Spanien. Er det erfaring nok til med det samme at blive en profil i PL?

I øvrigt er Lo Celso vel mere en klassisk 8er, end Eriksen der spiller som et mix af en 8er og 10er.
Jeg vil da mene han er tiltænkt som erstatningen for Eriksen. Men ja han skal da nok have lidt tilvænningstid, det er vel meget normalt. Eriksen er heller ikke solgt endnu, så desværre kan vi risikere at han tager en sæson mere. Jeg synes stadig de har haft et godt transfervindue. Om vi får kamp om anden pladsen må tiden vise.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » torsdag, 08. aug, 2019 22:12

Kamp om 2. pladsen ?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 08. aug, 2019 22:45

Niels K skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 22:12
Kamp om 2. pladsen ?
Ja jeg har desværre ikke forventninger om vi kan true City. Men lad os nu se.

Vores bærende kræfter på holdet, blev brugt rigtig meget i sidste sæson og hoveddelen af dem har for andet år i træk brugt sommerferien på slutrunder. Det tror jeg desværre sætter sine spor i denne sæson.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. aug, 2019 23:03

Oomph242 skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 21:10
texy skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 20:54
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 13:22
Det er lidt dødt omkring Eriksen. Jeg tvivler på han ryger i dag, og Spurs er ved at købe Lo Celso. Bare ikke Eriksen ryger på bænken hele næste sæson, nu hvor han kun har et år tilbage.
Det vil jeg da virkelig håbe, at han gør. For det første fordi det vil svække Tottenham's startelver markant. Og for det andet, fordi de så ikke kommer til at tjene en eneste krone på ham. Eriksen? Han er så stort et navn, at klubberne nok skal stå i kø for at få ham næste sommer - uanset hvor lidt spilletid han skulle få.

Jeg er dog ganske overbevist om, at han bliver solgt inden den 2. september. Formentlig for omkring £50M til Real Madrid.
De nåede desværre lige at få afløseren ind for Eriksen. Synes nu Tottenham fik et ret godt transfervindue. Priser mig lykkelig for de ikke fik Dybala. Arsenal gjorde det også godt.
Ja, som skrevet tidligere, så synes jeg at Spurs' vindue minder om vores sidste sommer. Den gang lavede vi et afgørende vindue, og det tror jeg også deres kan blive. Det er dem vi kommer til at kæmpe mod om 2. pladsen - håber sæføli vi tager 1. pladsen :)


Jeg ved ikke om Eriksen ryger til RM. Jeg synes ikke Zidane har udtalt sig om ham i medierne, mens han har talt om Pogba. Måske Eriksen ryger til AM. Men jeg ser heller ik Lo Celso som en direkte erstatning til Eriksen. Argentineren er mere en tovejsspiller.

Jeg er også bekymret for Salah, Mane, Firmino, som alle har deltaget i landsholdsturneringer denne sommer. Det lugter af, at de går 'døde' i anden halvdel af sæsonen, eller får overbelastningsskader.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » fredag, 09. aug, 2019 10:13

Jeg er ikke enig med Drejer. I mine øjne har Arsenal haft det bedste transfervindue. Deres vanvittige offensiv er blevet endnu giftigere (hvis Pepe lever op til hypen), og med Luiz og Tierney fik de forstærket en ret tvivlsom defensiv.

Generelt tror jeg dog, at det bliver langt mere tæt i toppen i denne sæson. Jeg forestiller mig ikke et solo-løb imellem City og os. Arsenal, Spurs og muligvis også Man Utd vil være lige så stærke kandidater. Det afhænger lidt af, hvilket momentum holdene får bygget op igennem sæsonens først tredjedel. Chelsea tror jeg ikke så meget på, fordi de har mistet Hazard. Men hold øje med Wolves. De kan overraske...
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » fredag, 09. aug, 2019 14:34

Guardiola bekrefter at Sané blir ute lenge

Leroy Sané må operere, og kan være ute for sesongen.

Guardiola håper at vingen er tilbake i februar eller mars.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Red Man Walking » fredag, 09. aug, 2019 14:41

Utroligt synd for spilleren, utroligt fortjent for City.

Den slags skader kan være svære at komme tilbage fra (og således også for AOC). Gad vide om vi ser Sane på samme fantastiske niveau igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 09. aug, 2019 16:06

Red Man Walking skrev:
fredag, 09. aug, 2019 14:41
Utroligt synd for spilleren, utroligt fortjent for City.

Den slags skader kan være svære at komme tilbage fra (og således også for AOC). Gad vide om vi ser Sane på samme fantastiske niveau igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det er synd for Sané, som var/er en fantastisk spiller; var han for øvrigt ikke rygtet tilbage til Tyskland?

Når det er sagt, så sidder der jo en lille :twisted: i baghovedet og tænker, at et par (yderligere) City-skader af den karakter er det, der kan hjælpe os til at tage springet forbi dem i PrL... :oops:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Red Man Walking » fredag, 09. aug, 2019 18:26

Sledgehammer skrev:
Red Man Walking skrev:
fredag, 09. aug, 2019 14:41
Utroligt synd for spilleren, utroligt fortjent for City.

Den slags skader kan være svære at komme tilbage fra (og således også for AOC). Gad vide om vi ser Sane på samme fantastiske niveau igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det er synd for Sané, som var/er en fantastisk spiller; var han for øvrigt ikke rygtet tilbage til Tyskland?

Når det er sagt, så sidder der jo en lille :twisted: i baghovedet og tænker, at et par (yderligere) City-skader af den karakter er det, der kan hjælpe os til at tage springet forbi dem i PrL... :oops:
Han har været rygtet ganske heftigt til Bayern München jo.

Normalt har jeg det lidt ambivalent med at vinde på baggrund af udtalte forringelser hos modstanderen. I tilfældet City arbejder jeg dog med et lidt andet moralkodeks. Hele deres absurd brede trup er jo bygget på et fundament af (formodentligt) ulovlige hyperinflaterede sponsorater som gør at enhver skade til deres stjerner kun bringer os nærmere lige og rimelige konkurrencevilkår.

KDB og Fernandinho watch outBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » fredag, 09. aug, 2019 19:28

Pochettino var tidligere på sommeren ude og forklare verden, at man slet ikke kunne sammenligne hans Tottenham med "big spending" Liverpool.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-16665876

Hvad mener manden mon så nu? Siden Klopps første sommer-transfervindue i 2016 ser net spend således ud for top 6:

Man City - €526,7M
Man Utd - €436,8M
Arsenal - €265M
Spurs - €126,5M
Liverpool - €83M

Manden er løbet tør for undskyldninger for ikke at matche Liverpool.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 10. aug, 2019 10:31

texy skrev:
fredag, 09. aug, 2019 19:28
Pochettino var tidligere på sommeren ude og forklare verden, at man slet ikke kunne sammenligne hans Tottenham med "big spending" Liverpool.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-16665876

Hvad mener manden mon så nu? Siden Klopps første sommer-transfervindue i 2016 ser net spend således ud for top 6:

Man City - €526,7M
Man Utd - €436,8M
Arsenal - €265M
Spurs - €126,5M
Liverpool - €83M

Manden er løbet tør for undskyldninger for ikke at matche Liverpool.
Jeg fik nu Liverpool's netspend til 69 mille inkl. de 5 mille for Grujic og inkl. lejeindtægter på udlejede spillere, så det giver et netspend pr. vindue på ca. 8,5 mille på de 8 vinduer, Klopp har haft i alt at handle i.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 10. aug, 2019 10:44

Niels K skrev:
lørdag, 10. aug, 2019 10:31
texy skrev:
fredag, 09. aug, 2019 19:28
Pochettino var tidligere på sommeren ude og forklare verden, at man slet ikke kunne sammenligne hans Tottenham med "big spending" Liverpool.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-16665876

Hvad mener manden mon så nu? Siden Klopps første sommer-transfervindue i 2016 ser net spend således ud for top 6:

Man City - €526,7M
Man Utd - €436,8M
Arsenal - €265M
Spurs - €126,5M
Liverpool - €83M

Manden er løbet tør for undskyldninger for ikke at matche Liverpool.
Jeg fik nu Liverpool's netspend til 69 mille inkl. de 5 mille for Grujic og inkl. lejeindtægter på udlejede spillere, så det giver et netspend pr. vindue på ca. 8,5 mille på de 8 vinduer, Klopp har haft i alt at handle i.
Må ærligt indrømme at jeg går mere op i PL titlen end netspend.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » lørdag, 10. aug, 2019 10:58

Niels K skrev:
lørdag, 10. aug, 2019 10:31
texy skrev:
fredag, 09. aug, 2019 19:28
Pochettino var tidligere på sommeren ude og forklare verden, at man slet ikke kunne sammenligne hans Tottenham med "big spending" Liverpool.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-16665876

Hvad mener manden mon så nu? Siden Klopps første sommer-transfervindue i 2016 ser net spend således ud for top 6:

Man City - €526,7M
Man Utd - €436,8M
Arsenal - €265M
Spurs - €126,5M
Liverpool - €83M

Manden er løbet tør for undskyldninger for ikke at matche Liverpool.
Jeg fik nu Liverpool's netspend til 69 mille inkl. de 5 mille for Grujic og inkl. lejeindtægter på udlejede spillere, så det giver et netspend pr. vindue på ca. 8,5 mille på de 8 vinduer, Klopp har haft i alt at handle i.
Grujic blev handlet i januar, og er dermed ikke med i mine tal. Jeg lagde tallene fra sommervinduet 2016 og frem til i dag sammen.

Jeg kan se, at jeg havde glemt Chelsea på - €139,1M

Chelsea står i øvrigt til at modtage €56M for Morata næste sommer. Jeg brugte disse links.

Man City: https://www.transfermarkt.com/mancheste ... verein/281
Man Utd; https://www.transfermarkt.com/mancheste ... verein/985
Arsenal: https://www.transfermarkt.co.uk/fc-arse ... /verein/11
Chelsea: https://www.transfermarkt.com/fc-chelse ... verein/631
Spurs: https://www.transfermarkt.com/tottenham ... verein/148
Liverpool: https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... /verein/31

Af en eller anden årsag er Arsenals transfers opgjort i £, så dem måtte jeg omregne til €.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 10. aug, 2019 11:12

Nårh, jeg lagde ikke mærke til, at du brugte euro, og så passer det vel meget godt.

Van Dijk blev jo også købt i januar, og derfor tog jeg Grujic med, da det var Klopp's første vindue at handle i.

Besvar