Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 16. apr, 2019 23:00

Hvis man er fodboldromantiker kan man ikke andet end beundre Ajax.

Rinus Michel og Johan Cruyffs totalfodbold lever i bedste stil hos Erik Ten Hag og co.

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. apr, 2019 23:06

Man U og Ronaldo ryger ud samme aften. Dejlig aften!


Ajax fortjente det, de spiller en kontrolleret form for totalfodbold.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 17. apr, 2019 07:53

Det var ret så tydeligt at se i går, hvor svært det egentlig er at spille mod Barcelona. På mange måder gjorde United det rette, men når Barcelona spiller med førstegangs berøringer og når de glider af på tacklingerne, så kommer de konstant i overtalt. Og til sidst drænes modstanderen bare.
Derudover har de individualister. Messi er måske i sit livs form. Umulig at stoppe. Og det Coutinho lavede i går, det er en klassiker, men noget som ingen andre kan gøre tilsvarende.
Det bliver en meget, meget svær opgave, hvor vi på ingen måde vil blive andet end håbefulde underdogs.
I den anden kamp, så lavede Ajax på en måde en “Roma”, hvor de på flot spil sneg sig til semifinalen. Men her ender det også, hvilket gør kampen i dag til en moralsk semifinale.

Edit: jeg kan se at vi i en evt semifinale vil skulle starte ude. Det ville øge vores chancer betydeligt, synes jeg
Senest rettet af Jesper onsdag, 17. apr, 2019 09:23, rettet i alt 1 gang.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 17. apr, 2019 07:59

AJJ skrev:Er det dem i grisefarvet (Edit), som Barcelona spiller mod, der skal forestille at tage point fra City?
Ja. Og nu er de heldigvis, formentlig, pisket til det.

Spurs kan også


Sent from my iPhone using Tapatalk

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » onsdag, 17. apr, 2019 08:04

Solskjaer bliver fyret inden nytår.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

VanDjik4
Indlæg: 320
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 17. apr, 2019 09:34

Wormie skrev:Solskjaer bliver fyret inden nytår.
United er også færdige for sæsonen, det eneste der kan give dem store spillere til klubben, er at give dem en skyhøj løn så de ender ligesom Alexis på bænken... Eller Pogba som spiller for at komme væk fra klubben (Real Madrid rygtes) , da klubben er ude af CHL kurs.



... Men så længe United nakker Man City om en uge, så ville det da være matchbold 1 de misser mod the double.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 17. apr, 2019 09:46

Ajax spiller en virkelig underholdende gang bold i øjeblikket. De minder mig om Monaco for et par sæsoner siden. Et fantastisk ungt hold med potentiale til reelt at gå hele vejen. Men desværre også et hold, der bliver splittet til atomer til sommer.

Uanset hvem der render ind i af Man City og Spurs, så er der lagt op til et brag af en fodboldkamp. Det er der i øvrigt også i den anden semifinale, hvis det vel og mærke er os, der går videre.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 17. apr, 2019 10:20

texy skrev:Ajax spiller en virkelig underholdende gang bold i øjeblikket. De minder mig om Monaco for et par sæsoner siden. Et fantastisk ungt hold med potentiale til reelt at gå hele vejen. Men desværre også et hold, der bliver splittet til atomer til sommer.

Uanset hvem der render ind i af Man City og Spurs, så er der lagt op til et brag af en fodboldkamp. Det er der i øvrigt også i den anden semifinale, hvis det vel og mærke er os, der går videre.
Ajax spiller som Ajax! :x ikke en eller anden døgnflue fra Sydfrankrig 8-) og ift. det der med, at de bliver rippet til sommer. Ja, det kommer nok til at ske, men det har altså været en strategi i klubben i årtier. Det skete i generationen, der vandt CL i '95, ligesom det skete i den næste gyldne generation i midt 00'erne med Sneijder, Van der Vaart og Zlatan, og det sker jo drypvis hele tiden. Hollændere er købmænd.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 17. apr, 2019 10:46

Tom_Jorsal skrev:
texy skrev:Ajax spiller en virkelig underholdende gang bold i øjeblikket. De minder mig om Monaco for et par sæsoner siden. Et fantastisk ungt hold med potentiale til reelt at gå hele vejen. Men desværre også et hold, der bliver splittet til atomer til sommer.

Uanset hvem der render ind i af Man City og Spurs, så er der lagt op til et brag af en fodboldkamp. Det er der i øvrigt også i den anden semifinale, hvis det vel og mærke er os, der går videre.
Ajax spiller som Ajax! :x ikke en eller anden døgnflue fra Sydfrankrig 8-) og ift. det der med, at de bliver rippet til sommer. Ja, det kommer nok til at ske, men det har altså været en strategi i klubben i årtier. Det skete i generationen, der vandt CL i '95, ligesom det skete i den næste gyldne generation i midt 00'erne med Sneijder, Van der Vaart og Zlatan, og det sker jo drypvis hele tiden. Hollændere er købmænd.
Det her Ajax-hold har langt mere kvalitet, end Ajax har haft i mange år. Og den slags kvalitet havde Monaco også med blandt andet Mbappé, Falcao, Silva, Lemar, Bakayoko, Mendy og Fabinho på holdet, da de nåede semifinalen i 2017. Ungt, talentfuldt og en lidt naiv (men smuk) offensiv tilgang til kampene. Det synes jeg kendetegnede Monaco i 2017. Og det synes jeg kendetegner Ajax i 2019. Deraf sammenligningen.

Og ja, Ajax sælger altid deres bedste (tak for Suarez...). Men det er stadig synd. Jeg gad godt at se dette hold få endnu en sæson sammen.
Kloppite

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 17. apr, 2019 20:41

Aftenens store spørgsmål for mig er hvem man bør holde med i City vs. Spurs?

Det oplagte svar ville selvfølgelig være at holde med City for at de får flest mulige CL-kampe til at tage fokus og kræfter fra PL. Spørgsmålet er dog hvor meget disse kampe reelt vil betyde? Semifinalerne vil som jeg læser det ligge ml. deres PL-kampe mod Burnley/Leicester og Leicester/Brighton. Med deres absurd dybe trup vil de uagtet træthed være giga favoritter og jeg tvivler på at de vil sætte point til her. Taber de point er det i de to næste kampe efter min mening.

Jeg tror faktisk jeg hælde til at håbe på et City nederlag. Citys helt store sæsonmål er CL-titlen og glipper dette tror jeg godt det kunne sætte sig mentalt i holdet/klubben. Denne skuffelse tror jeg potentielt kunne have ligeså stor eller større værdi end de to ekstra kampe. Oven i det vil en evt. finale mod Spurs eller Ajax næsten være for godt til at være sandt.

Tager jeg fejl og hvorfor?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 17. apr, 2019 21:00

Jeg holder fast i at jeg er pisse ligeglad med hvordan det går I CL bare spurs tager point fra dem på søndag.
En god håndfuld skader til City vil også være fint
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pede » onsdag, 17. apr, 2019 21:22

Vanvittig kamp på Etihad. 3-2 til City efter 21 min.

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 17. apr, 2019 21:50

Jesper skrev:Det var ret så tydeligt at se i går, hvor svært det egentlig er at spille mod Barcelona. På mange måder gjorde United det rette, men når Barcelona spiller med førstegangs berøringer og når de glider af på tacklingerne, så kommer de konstant i overtalt. Og til sidst drænes modstanderen bare.
Derudover har de individualister. Messi er måske i sit livs form. Umulig at stoppe. Og det Coutinho lavede i går, det er en klassiker, men noget som ingen andre kan gøre tilsvarende.
Det bliver en meget, meget svær opgave, hvor vi på ingen måde vil blive andet end håbefulde underdogs.
I den anden kamp, så lavede Ajax på en måde en “Roma”, hvor de på flot spil sneg sig til semifinalen. Men her ender det også, hvilket gør kampen i dag til en moralsk semifinale.

Edit: jeg kan se at vi i en evt semifinale vil skulle starte ude. Det ville øge vores chancer betydeligt, synes jeg
Jeg er uenig. Barca ser ikke gode ud bagtil og de skaber ikke specielt meget over de 2 kampe mod Scum.
Messi er lige så god som han altid har været, men ellers synes jeg ikke de ligner et vinderhold.

Jeg tror vi har gode odds for at slå dem hvis vi spiller vores spil og presser dem og ikke er bange.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » onsdag, 17. apr, 2019 22:38

Gud Fader i skuret for et kønsløst, forkælet og intetsigende publikum Manchester Cheaty dog har.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 17. apr, 2019 22:49

Det er simpelthen så ynkeligt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar