Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » torsdag, 09. maj, 2019 09:25

Mambo skrev:Jeg kan sagtens forstå folk er irriterede over at skulle møde Tottenham, fordi det vil være ubærligt at tabe til dem, og fordi en finale mod Ajax ville være så meget federe. (Især fordi vi ville køre dem over) Men vi skal da ikke fokusere på, hvordan det vil være at tabe til det hold vi møder! Vi har fået en modstander der i den grad er til at tale med. Ja, Tottenham kender os godt gennem Premier League, men Klopp og co. kender også dem godt. Vi undgår at møde klassiske finalehold som Bayern, Barcelona, Manchester City, Juventus og Real. Vi kan ikke tillade os at brokke os over finalemodstanderen. Vi går ind til finalen med en væsentligt bedre hold end sidste år, mod en væsentligt svagere modstander og med en trup der efterhånden har masser af erfaring med finalesituationer og skulle spille med et stort mentalt pres på skuldrene.
Du har ret! Jeg er selv en af dem, der er nervøs ved Tottenham. Måske fordi tidligere tiders fjumren rundt sidder så fast i hukommelsen og netop at tabe til et andet engelsk hold i en europæisk finale vil føles som det sidste søm i kisten.

Men du har ret! Vi er et bedre hold og med mere erfaring i vigtige kampe - især vores sidste 2 måneder i PL må have styrket vores psyke betydeligt. Så du har ret! Tak - jeg vil tage den tankegang til mig.

YNWA

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 09. maj, 2019 09:34

Jesper skrev:
YNWA! skrev:jeg kan slet ikke overskue at skulle møde Tottenham. Jeg hader det pishold lige så meget som scum
Det er vel fordi du er bange for at tabe? Se det som en gave. Chancen for at smadre dem. Vi bør da være favoritter.


Sent from my iPad using Tapatalk
Ikke bare "bør være". Vi ER favoritter. Klare favoritter endda. Klubben - og de fleste af vores spillere - har stået i finaler før, og finalerutine kan bestemt ikke undervurderes. Vi har en bedre trup og en bedre start-11´er end dem, kik bare på PrL stillingen.

På den anden side tæller selvfølgelig, at bolden er rund, at alt kan ske "any given Sunday" for nu at bruge en NFL-kliche, og det er selvfølgelig grunden til, at folk herinde, mig selv incl., ville have foretrukket Ajax. Det vil være ganske ulideligt at tabe til Spurs, og kampen i går viste med al ønskelig tydelighed, at de unge Ajax-knægte ikke kunne modstå situationens pres. Det ville de, tror jeg, heller ikke kunne have gjort i finalen, så vi ville have mast dem helt og aldeles. Spurs bliver trods alt en vanskeligere opgave.

Heldigvis så vi også i aftes - som om vi ikke vidste det i forvejen - at Tottenham ikke er usårlige. Selv et rystet Ajax hold spillede sig frem til store chancer, så mon ikke Mané, Salah og Firmino kan gøre det samme? Ellers må Origi og Gini jo træde til... :gunfire:

Havde nogen for et halvt år siden spået, at vi ville stå i en finale igen, og at modstanderen IKKE var RM, Barca, Juve, Bayern, City eller PSG, ville vi nok allesammen have sagt ja tak.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. maj, 2019 10:54

Uanset hvem, der gik til finalen, så kan vi ikke andet end at være tilfredse. Ajax havde bestemt fortjent det over 2 kampe, men til gengæld fik vi lige øjnene op for, at Spurs har spillerne til at afgøre kampene, selvom de spillet ud af banen og ser gumpetunge ud.
Alli kan altid slå en afgørende aflevering lige som Eriksen, og vi har selv prøvet at slå os på Son lige som Moura også var deres farligste mand mod os sidst.

Dvs. lige som vi skulle have passiviseret Barca's offensive spillere, så skal Spurs' også forhindres afleveringsmuligheder, markeres tæt og tvinges til at aflevere bagud.

Det kræver som altid en kollektiv indsats fra vores side, og kollektivt er vi altså min. et hak bedre end Spurs pt., hvilket deres generelle formbarometer understreger, og man kan se det på banen. De virker trætte og slidte, når du ser ned over hele banen, men de har nogle dygtige individualister forrest.

Jeg tror, at vores sult er størst, vi har en kæmpe hævntørst efter sidste års finale, og så har vi langt mere erfaring end Spurs ift. at stå i finaler og i det hele taget spille afgørende kampe på den helt store scene.

Den skal simpelthen være vores.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » torsdag, 09. maj, 2019 12:25

Niels K skrev:Uanset hvem, der gik til finalen, så kan vi ikke andet end at være tilfredse. Ajax havde bestemt fortjent det over 2 kampe, men til gengæld fik vi lige øjnene op for, at Spurs har spillerne til at afgøre kampene, selvom de spillet ud af banen og ser gumpetunge ud.
Alli kan altid slå en afgørende aflevering lige som Eriksen, og vi har selv prøvet at slå os på Son lige som Moura også var deres farligste mand mod os sidst.

Dvs. lige som vi skulle have passiviseret Barca's offensive spillere, så skal Spurs' også forhindres afleveringsmuligheder, markeres tæt og tvinges til at aflevere bagud.

Det kræver som altid en kollektiv indsats fra vores side, og kollektivt er vi altså min. et hak bedre end Spurs pt., hvilket deres generelle formbarometer understreger, og man kan se det på banen. De virker trætte og slidte, når du ser ned over hele banen, men de har nogle dygtige individualister forrest.

Jeg tror, at vores sult er størst, vi har en kæmpe hævntørst efter sidste års finale, og så har vi langt mere erfaring end Spurs ift. at stå i finaler og i det hele taget spille afgørende kampe på den helt store scene.

Den skal simpelthen være vores.
Det spændende er hvad den lange forberedelsestid kan gøre for trupperne. Tottenham virker trætte nu, men kan de nå at få energien og det mentale overskud tilbage inden finalen? Kan de få rystet den lange dårlige periode af sig og "nulstilles" inden finalen? Vi ved, at Spurs i god form er et virkeligt godt hold og kommer de i fysisk og psykisk god form, så kan det blive en meget lige kamp.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 09. maj, 2019 12:32

Niels K skrev:Uanset hvem, der gik til finalen, så kan vi ikke andet end at være tilfredse. Ajax havde bestemt fortjent det over 2 kampe, men til gengæld fik vi lige øjnene op for, at Spurs har spillerne til at afgøre kampene, selvom de spillet ud af banen og ser gumpetunge ud.
Alli kan altid slå en afgørende aflevering lige som Eriksen, og vi har selv prøvet at slå os på Son lige som Moura også var deres farligste mand mod os sidst.

Dvs. lige som vi skulle have passiviseret Barca's offensive spillere, så skal Spurs' også forhindres afleveringsmuligheder, markeres tæt og tvinges til at aflevere bagud.

Det kræver som altid en kollektiv indsats fra vores side, og kollektivt er vi altså min. et hak bedre end Spurs pt., hvilket deres generelle formbarometer understreger, og man kan se det på banen. De virker trætte og slidte, når du ser ned over hele banen, men de har nogle dygtige individualister forrest.

Jeg tror, at vores sult er størst, vi har en kæmpe hævntørst efter sidste års finale, og så har vi langt mere erfaring end Spurs ift. at stå i finaler og i det hele taget spille afgørende kampe på den helt store scene.

Den skal simpelthen være vores.
Når jeg kikker på Spurs, så ser jeg max 2-3 spillere, der ville kunne komme i betragtning til en startplads hos os, nemlig Eriksen, Kane når han ellers er skadesfri og i form samt måske Dele Alli. Son og Moura er gode, ikke bedre end det vi har i forvejen, men de ville være stærke forbedringer af vores bredde.

Lloris er god på sine gode dage, men alt for ustabil. Vertonghen og Alderweireld er gode, men ikke på niveau med VvD og Matip/Gomez. Og Robbo/Trent contra Trippier/Rose? Not even close. Jeg har svært ved at se hvordan sådan et Spurs-forsvar skal dæmme op for et toptrimmet og topmotiveret Mané/Salah/Firmino angreb med Robbo og Trent ræsende op og ned ad kanterne. Og når VvD og co., herunder en tændt Gini og en Hendo, der vel næppe har været bedre end han er p.t., kan lukke ned for Barcas angreb kan de vel også holde Spurs fra livet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » torsdag, 09. maj, 2019 13:15

Kasper88 skrev:
Mads T. skrev:Jeg tror det er Pochettinos sidste sæson i Tottenham det her.
Så du tror, at Spurs vinder finalen? Hvor skulle han i øvrigt tage hen?

Hans udtalelser om at han måske ville forlade klubben hvis de vinder. Hvorfor skulle det ikke også gælde hvis de taber? Jeg synes han virkede overdrevet emotionel i går, så derfor tænker jeg at han allerede ved at det bliver hans sidste kamp med Tottenham. Selvfølgelig rent gæt fra min side, men synes også det virker logisk.

Der er mange klubber som vil være efter en dygtig manager til sommer. Barcelona, Bayern og PSG for at nævne et par stykker. Derudover kan man jo ikke helt afvise, at United fortryder at de ikke gik efter Poch og måske vil gøre et forsøg igen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 09. maj, 2019 13:32

Mads T. skrev:
Kasper88 skrev:
Mads T. skrev:Jeg tror det er Pochettinos sidste sæson i Tottenham det her.
Så du tror, at Spurs vinder finalen? Hvor skulle han i øvrigt tage hen?

Hans udtalelser om at han måske ville forlade klubben hvis de vinder. Hvorfor skulle det ikke også gælde hvis de taber? Jeg synes han virkede overdrevet emotionel i går, så derfor tænker jeg at han allerede ved at det bliver hans sidste kamp med Tottenham. Selvfølgelig rent gæt fra min side, men synes også det virker logisk.

Der er mange klubber som vil være efter en dygtig manager til sommer. Barcelona, Bayern og PSG for at nævne et par stykker. Derudover kan man jo ikke helt afvise, at United fortryder at de ikke gik efter Poch og måske vil gøre et forsøg igen.
Oppe i mit hoved så valgte Man Utd. at skrive permanent med OGS fordi Pochettino enten blev for dyr eller havde andre planer.

Men det kan også være de bare ikke ved hvad de laver og så at nogle fans havde skrevet på Reddit at de skulle forlænge med OGS og så blev det sådan.

Bayerm ville være et godt fit for ham tror jeg, Barcelona tænker jeg går mere in-house

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 09. maj, 2019 13:40

Mads T. skrev:
Kasper88 skrev:
Mads T. skrev:Jeg tror det er Pochettinos sidste sæson i Tottenham det her.
Så du tror, at Spurs vinder finalen? Hvor skulle han i øvrigt tage hen?

Hans udtalelser om at han måske ville forlade klubben hvis de vinder. Hvorfor skulle det ikke også gælde hvis de taber? Jeg synes han virkede overdrevet emotionel i går, så derfor tænker jeg at han allerede ved at det bliver hans sidste kamp med Tottenham. Selvfølgelig rent gæt fra min side, men synes også det virker logisk.

Der er mange klubber som vil være efter en dygtig manager til sommer. Barcelona, Bayern og PSG for at nævne et par stykker. Derudover kan man jo ikke helt afvise, at United fortryder at de ikke gik efter Poch og måske vil gøre et forsøg igen.
Tænk det spekulerede jeg slet ikke over da han græd, jeg tænkte bare tilbage på Mourinho og hvordan det altid lykkedes ham at stjæle opmærksomheden fra spillere. Det var lidt det samme jeg tænkte i går om billederne af Poch. Men alright, han kommer jo konstant med citater, som antyder, at han er på vej væk.

Med hans historik i Espanyol, så antager jeg, at Barcelona må være et no-go for ham, det mener jeg tilmed, at han selv har udtalt. Bayern har lige hentet Kovac og vinder han metal, så giver de ham vel en sæson mere. PSG kunne være en mulighed, det ville være lidt af en omvæltning at komme til en af verdens mest ivrige købeklubber.
Corner taken quickly...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 09. maj, 2019 13:41

Pochettino skifter pga. sin fortid hos Espanyol - ifølge ham selv - aldrig til Barca. Det samme skulle vist være tilfældet med Marseille (pga. fortid hos PSG) og en klub i Argentina.

Edit:
Kasper var hurtigere.

Edit 2:
Pochettino spillede for Newell's Old Boys, så han vil aldrig skifte til Rosario Central. Rent off-topic har Angel Di Maria udtalt at han ikke vil foretage det modsatte skifte, da han er Central-Dreng, hvorimod han ikke ville have noget i mod at skifte til Barca trods sin fortid hos Real Madrid..

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 09. maj, 2019 14:53

Måske er det blot forhandlingstaktik fra Pochettino's side.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 09. maj, 2019 22:42

Hvordan kan Azpilicueta IKKE få rødt kort for den tackling?

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Dagens Kampe

Indlæg af Icipher » torsdag, 09. maj, 2019 23:03

AJ skrev:Hvordan kan Azpilicueta IKKE få rødt kort for den tackling?
Tror det der redder ham er at han kun snitter modstanderen - men ja, den burde være til rødt.

Chelsea har generelt ikke set gode ud.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 09. maj, 2019 23:32

AJ skrev:Hvordan kan Azpilicueta IKKE få rødt kort for den tackling?
Tænk hvis dommeren havde givet ham det mål for lidt siden, efter han i stedet burde have været sendt i bad for længst.
Corner taken quickly...

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » fredag, 10. maj, 2019 08:44

AJ skrev:Pochettino skifter pga. sin fortid hos Espanyol - ifølge ham selv - aldrig til Barca. Det samme skulle vist være tilfældet med Marseille (pga. fortid hos PSG) og en klub i Argentina.
Kommer vel an på hvor mange nuller der er på kontrakten.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 12. maj, 2019 13:55


Besvar