Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 07. sep, 2008 01:29

Den er helt galt med det danske landshold, det kan vi godt blive enige om, men derfor skal landsholdsfodbold selvfølgelig ikke afskaffes. Måske Morten Olsen skulle afskaffes?
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Styf » søndag, 07. sep, 2008 02:57

Selvfølgelig skal landsholdsfodbold ikke afskaffes. Min pointe var bare at hvis det stod til mig skulle det. Der skal selvfølgelig også spilles EM og VM slutrunder men disse kvalifikationskampe kunne man godt arrangere lidt anderledes.

Det irritere mig virkelig at der er fjorten dages pause rimeligt ofte i klubfodbolden men sådan er det jo. Så gerne at det var anderledes men der er jo ikke rigtigt nogle alternativer. Dog burde venskabskampe midt i klubturneringer afskaffes. Det burde kun være noget man spillede som opvamrning til diverse slutrunder. Ellers er de totalt overflødige.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. sep, 2008 10:18

Landsholdet hører industrisamfundet til og er en forældet konstruktion i en globaliseret verden, hvor national identitet og nationale grænser langsomt opløses.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LFC Søren » søndag, 07. sep, 2008 12:54

eNu så jeg ikke kampen i går, hvilket er typisk for mange landskampe i de senere år. Jeg har ellers i mange år fulgt holdet, men i de senere år under MO, har jeg ganske langsomt mistet interessen, og at de ikke kvalificerer sig til div. slutrunder, rør mig overhoved ikke.

Når landsholdet har spillet, er faktisk det første jeg tjekker, om Agger er blevet skadet. At MO altid er pinlig at hører på, og aldrig vil indrømme, at DK spiller af helvedes til, selvom alle kan se det, gør faktisk det hele en smule underholdende.

Hvis landsholdet hvilket det stadig tyder på, kan få danskerne op af stolene, så fint med mig, jeg tror bare ikke det bliver med mig. så længe MO står i spidsen, jeg håber dog interessen kommer tilbage på et senere tidspunkt.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » søndag, 07. sep, 2008 15:10

http://www.justin.tv/widgets/jtv_live.r ... annel=nern

Hvis nogle skulle være interesserede i at se All Ireland finalen i Hurling
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 10. sep, 2008 11:20

Styf skrev: Aftenens kamp er en af de mest kedelige fodboldkampe jeg nogensinde har set. Ingen af holdene hverken kunne eller ville noget.

Det er skræmmende at vi imod et hold som (insert: Standard liege x 2, Sunderland, Boro, Villa) kun kan skabe en eneste chance igennem hele kampen. Det er simpelthen en skandale.
Desværre kan L'pool sagtens konkurrere med DK i at spille yderst kedelige kampe.....jeg kæmper en hård kamp for at tvinge mine kammerater til at se CL-bold med L'pool, men de foretrækker nærmest hvad som helst andet - og sådan ser de neutrale fans vist desværre på os!

Derudover...håber jeg da, at Laursen under et af sine magtfulde kommando-raids med bolden kommer til at trampe ovenpå Nani, så denne først bliver pillet ud af hans knopper umiddelbart inden Villas kamp kl. 16 lørdag!

Og så må DK da gerne vinde :)
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 10. sep, 2008 16:01

:roll:

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af John Barnes » onsdag, 10. sep, 2008 17:32

Vi taber 3-0 til Portugal. Jeg tror overhovedet ikke på point i aften. Så det sagt ;)
Billede

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » onsdag, 10. sep, 2008 21:04

Hr. Drejer skrev:Landsholdet hører industrisamfundet til og er en forældet konstruktion i en globaliseret verden, hvor national identitet og nationale grænser langsomt opløses.
Det er jo netop det. Nu er jeg kun 20 år, så måske er det fordi jeg er vokset op i tiden hvor denne udvikling virkelig har taget fat, at jeg ikke har de store præferencer når mit land spiller.

Selvfølgelig hepper jeg på vores landshold, ligemeget hvilken sportsgren, men taber vi, er det ikke noget der bekymrer mig i nogen som helst grad - snarere tværtimod. Taber Liverpool eller Brøndby, ja så er det meget anderledes.

Jeg mener hetzen af Morten Olsen er uberettiget. Ok, han har måske være lige lovlig konservativ omkring sit spillervalg - bare tag Niclas Jensen, han spillede jo nærmest på landsholdet, da han var nr. 2 på sin plads i selv FC København. Ej, måske ikke, men der er for mange, der bare ikke kan følge med i det absolutte tempo i dagens topfodbold, som stadig render rundt på landsholdet.

På den anden side har Morten Olsen nok bare forsøgt at holde fast i nogle spillere, der kender hans principper og ligesom kan danne rygraden på landsholdet. Og især i de senere år har det været svært at få øje på oplagte kandidater, der kan varetage denne rolle. I nyere tid har vi kun fået Agger og Bendtner op af réel kvalitet.

På det nuværende landshold har vi Agger, Christian Poulsen og Bendtner, der har niveauet til at præge et landshold. Bendtner mangler stadig en del erfaring og Christian Poulsen har aldrig brudt sig om at være den styrende på midtbanen - det efterlader Daniel Agger, men kan en midterforsvarer stå for hele holdet? Tvivlsomt.

Vi mangler i høj grad spillere med réel talent. Teknik, speed og fysik. De danske spillere kan lidt af hvert, men er sjældent rigtig effektive på nogle områder. Derfor har vi utroligt mange boldflyttere og utroligt få, der rent faktisk tør bede om bolden.

Væk med middelmådigheden og fremhersk eliten. Dansk fodbold går igennem nogle magre år, men jeg mener først og fremmest det skal tilskrives spillermaterialet og ikke så meget trænerens kompetence - for Morten Olsen er stadig den vel nok dygtigste træner i Danmark.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 10. sep, 2008 21:13

Alonso gir dig ret i det første, har det selv på samme måde med landsholdet og Liverpool. Det er faktisk så grumt jeg knap nok gider sætte mig til at se DK spille landskamp, især når det er mod "mindre" lande. Fx weekendens kamp. og den idag, tja kommer nok kun til at følge med pga et par kammerater kommer og ser den.
For nogle år siden var interessen langt større. Ved ikke om det er pga min interesse for Liverpool og landsholdet er støt faldene i resultater osv.

Men det skal dog siges, der findes stadig unge mennesker der går op i landsholdet. Faktisk er jeg overrasket over at læse mine veninders kommentarer før og efter landsholdskampe på facebook. Det virker til det er dem som går mest op i landsholdet. Eller bare fordi de ytre sig mere på det her punkt?
Bevar mig vel, der er da også fyre som går op i det. Men største delen af dem som følger fodbold, har et klubhold som de hellere se vinde eller følger tættere.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 10. sep, 2008 22:10

Haha deter sgu god humor.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1054582.ece

Hvordan svarer Olsen efter kampen?

Spillerne havde det svært i den varme

6%

Vi skal huske på, at Portugal har et af verdens bedste landshold

46%

Marginalerne var på deres side.

21%

Vi spillede godt det sidste kvarter i første halvleg men det er ikke nok mod et hold som Portugal.

24%

Jon Dahl er vigtig for holdet for han løber meget.

4%

OLsen er sur, knotten og vrisser alle de ovennævnte plus et par nye undskyldninger på bordet.

0%
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » onsdag, 10. sep, 2008 22:31

Af alle så er det en af de unævnelige... :evil:

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af John Barnes » onsdag, 10. sep, 2008 22:32

Så kom scoringen fra Portugal. Nem scoring af Nani.
Billede

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 10. sep, 2008 22:44

Det mest utrolige ved første halvleg er at DK faktisk har de største chancer, minus scoringen.

Man må sige Agger tildels er skyld i målet offside eller ej så må han ikke stoppe op på den måde og lade ham løbe frit ned foran mål.

for nogle år siden ku Dk spille sig til målene, nu sidder kommentatorene og håber på dødbolde. Det er altså skidt!

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 10. sep, 2008 23:35

Endelig sker der noget, og selvfølgelig er det Agger, der tager sagen i egne fødder og tager noget initiativ og fører bolden op, til efterfølgende scoring, 1-1.

... Og straffespark til Portugal umiddelbart efter - og 2-1 :roll:

Besvar