Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 02. feb, 2020 19:19

pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 19:10
Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:40
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:19
Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.
Jeg synes det er helt galt at spillet går videre i 2-3 minutter før straffet på Aguero dømmes. Hvad nu hvis Spurs i mellemtiden var gået op og havde scoret eller fået tilkendt et straffespark? Skulle det så være annulleret?
Hvad så hvis det var sket? Så trækkes spillet tilbage. Kan ikke se andet, end at det er glimrende at vente 2 minutter (ikke 3, for så vidt at det skulle gøre en forskel), og checke imens spillet kører. Havde du foretrukket de havde stoppet spillet og så stået og ventet i stedet?
Der må være en grænse. Hvad nu hvis der var gået 5 minutter? Eller man var nået at gå til pause? Eller kampen slut og spillerne gået i bad? Skulle man så kalde dem på banen igen for at tage et VAR-straffe?

Ja, jeg vil foretrække at man stopper spillet og venter. VAR-rummet må lynhurtigt beslutte sig for, at her ere en situation, der skal kikkes igennem, og så give dommeren besked om at stoppe spillet. Jeg henviser til hvordan det håndteres i NFL, hvor det imo fungerer fint.
Senest rettet af Sledgehammer søndag, 02. feb, 2020 19:24, rettet i alt 2 gange.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 02. feb, 2020 19:21

City er godt nok blevet et slattent hold, håndtere modgang ufattelig dårligt.. ringere end Arsenal og Tottenham :shock:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 02. feb, 2020 19:24

Sledgehammer skrev:
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 19:10
Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:40
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:19
Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.
Jeg synes det er helt galt at spillet går videre i 2-3 minutter før straffet på Aguero dømmes. Hvad nu hvis Spurs i mellemtiden var gået op og havde scoret eller fået tilkendt et straffespark? Skulle det så være annulleret?
Hvad så hvis det var sket? Så trækkes spillet tilbage. Kan ikke se andet, end at det er glimrende at vente 2 minutter (ikke 3, for så vidt at det skulle gøre en forskel), og checke imens spillet kører. Havde du foretrukket de havde stoppet spillet og så stået og ventet i stedet?
Der må være en grænse. Hvad nu hvis der var gået 5 minutter? Eller man var nået at gå til pause? Skulle man så kalde spillerne på banen igen for at tage et VAR-straffe?

Ja, jeg vil foretrække at man stopper spillet og venter. VAR-rummet må lynhurtigt beslutte sig for, at her ere en situation, der skal kikkes igennem, og så give dommeren besked om at stoppe spillet.
Jeg er enig!
VAR er i forvejen forvirrende som tilskuer på stadion. Især dem uden stormskærm. Man fatter ikke hvad der foregår i de minutter VAR og dommer konferere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » søndag, 02. feb, 2020 19:26

6 sejre så er vi mestre!
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » søndag, 02. feb, 2020 20:36

Og hvis øvrige hold fortsætter med samme pointsnit, så behøver vi bare 6 point mere. Det er vildt.

Brugeravatar
Hagman
Indlæg: 679
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 19:52

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hagman » søndag, 02. feb, 2020 21:13

Hold op... :D
Vi blev mestre for længe siden.
Vi havde en 'lille' matchbold da vi slog City 3-1 på anfield, og førte ligaen med 9 points.
At vi så har 22 points forspring nu, fortæller bare at vi er SÅ meget bedre end de andre - ihvertfald når det kommer til kynisme :gunfire:

Stats er:
22 points ned til 2. pladsen.
Bedre målforskel (+9)
73 points ud af 75 mulige.

Vi er bare verdens bedste hold - længere er den ikke.
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 02. feb, 2020 22:00

Det kunne være man skulle få lavet en Liverpool tatovering hvor der står The Treble 2020 på, ligesom ham Brøndby-idioten. :D :D :D

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Dagens Kampe

Indlæg af pow9199 » søndag, 02. feb, 2020 22:09

Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 19:19
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 19:10
Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:40
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:19
Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.
Jeg synes det er helt galt at spillet går videre i 2-3 minutter før straffet på Aguero dømmes. Hvad nu hvis Spurs i mellemtiden var gået op og havde scoret eller fået tilkendt et straffespark? Skulle det så være annulleret?
Hvad så hvis det var sket? Så trækkes spillet tilbage. Kan ikke se andet, end at det er glimrende at vente 2 minutter (ikke 3, for så vidt at det skulle gøre en forskel), og checke imens spillet kører. Havde du foretrukket de havde stoppet spillet og så stået og ventet i stedet?
Der må være en grænse. Hvad nu hvis der var gået 5 minutter? Eller man var nået at gå til pause? Eller kampen slut og spillerne gået i bad? Skulle man så kalde dem på banen igen for at tage et VAR-straffe?

Ja, jeg vil foretrække at man stopper spillet og venter. VAR-rummet må lynhurtigt beslutte sig for, at her ere en situation, der skal kikkes igennem, og så give dommeren besked om at stoppe spillet. Jeg henviser til hvordan det håndteres i NFL, hvor det imo fungerer fint.
Hvordan ændrer det på den tid der tager, at spillet stoppes? Og det er naturligvis meget fint at være i stand til at opfinde tænkte scenarier, men ingen af de scenarier du beskriver der er hverken relevante eller logisk konsistente ift det du foreslår, og beklageligvis er sammenligningen med NFL også på nogle ret skæve grundlag.

Hvis det tager 45 minutter at afgøre en situation, hvilket ingen dom i spillets historie formentlig har taget endnu, hverken med eller uden VAR, så er det fordi det er den påkrævede tid, og der er taget en både velovervejet og fornuftig beslutning, at man tager sig tid til at få lavet de korrekte kendelser og at det vil tage længere tid i begyndelsen.

Og det er også meget fint at kunne sammenligne med andre sportsgrene, men football er tur-baseret og således er dets regler på det punkt tættere på skak end fodbold. Derudover har de en noget længere erfaring med at bruge video-dommere, og sidst jeg så NFL var de også i stand til at kalde spil tilbage. Vi taler jo ikke om at spillet i fodbold skal fortsætte ud over det næstkommende spilstop, men at dommeren skal lade det køre til der er et spilstop (hvad så vidt jeg ved allerede er den øvre grænse for hvor længe de kan trække spillet tilbage).

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 02. feb, 2020 22:18

pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 22:09
Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 19:19
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 19:10
Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:40
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:19
Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.
Jeg synes det er helt galt at spillet går videre i 2-3 minutter før straffet på Aguero dømmes. Hvad nu hvis Spurs i mellemtiden var gået op og havde scoret eller fået tilkendt et straffespark? Skulle det så være annulleret?
Hvad så hvis det var sket? Så trækkes spillet tilbage. Kan ikke se andet, end at det er glimrende at vente 2 minutter (ikke 3, for så vidt at det skulle gøre en forskel), og checke imens spillet kører. Havde du foretrukket de havde stoppet spillet og så stået og ventet i stedet?
Der må være en grænse. Hvad nu hvis der var gået 5 minutter? Eller man var nået at gå til pause? Eller kampen slut og spillerne gået i bad? Skulle man så kalde dem på banen igen for at tage et VAR-straffe?

Ja, jeg vil foretrække at man stopper spillet og venter. VAR-rummet må lynhurtigt beslutte sig for, at her ere en situation, der skal kikkes igennem, og så give dommeren besked om at stoppe spillet. Jeg henviser til hvordan det håndteres i NFL, hvor det imo fungerer fint.
Hvordan ændrer det på den tid der tager, at spillet stoppes? Og det er naturligvis meget fint at være i stand til at opfinde tænkte scenarier, men ingen af de scenarier du beskriver der er hverken relevante eller logisk konsistente ift det du foreslår, og beklageligvis er sammenligningen med NFL også på nogle ret skæve grundlag.

Hvis det tager 45 minutter at afgøre en situation, hvilket ingen dom i spillets historie formentlig har taget endnu, hverken med eller uden VAR, så er det fordi det er den påkrævede tid, og der er taget en både velovervejet og fornuftig beslutning, at man tager sig tid til at få lavet de korrekte kendelser og at det vil tage længere tid i begyndelsen.

Og det er også meget fint at kunne sammenligne med andre sportsgrene, men football er tur-baseret og således er dets regler på det punkt tættere på skak end fodbold. Derudover har de en noget længere erfaring med at bruge video-dommere, og sidst jeg så NFL var de også i stand til at kalde spil tilbage. Vi taler jo ikke om at spillet i fodbold skal fortsætte ud over det næstkommende spilstop, men at dommeren skal lade det køre til der er et spilstop (hvad så vidt jeg ved allerede er den øvre grænse for hvor længe de kan trække spillet tilbage).
Det er vel ikke utænkeligt at situationen var opstået i 44. eller 89. minut og der således allerede var fløjtet til pause eller kampslut inden VAR-rummet havde besluttet sig? Skulle man så have kaldt spillerne tilbage på banen?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » søndag, 02. feb, 2020 22:45

Hvis VAR skal bede dommeren stoppe spillet umiddelbart efter, de har set en situation, som dommeren ikke dømmer, så havde vi måske ikke fået vores scoring i sidste kamp, hvor mange så et straffe til Ings ?

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 03. feb, 2020 09:25

Niels K skrev:
søndag, 02. feb, 2020 22:45
Hvis VAR skal bede dommeren stoppe spillet umiddelbart efter, de har set en situation, som dommeren ikke dømmer, så havde vi måske ikke fået vores scoring i sidste kamp, hvor mange så et straffe til Ings ?
Korrekt, men det ville vi aldrig have fundet ud af, eftersom situationen jo så ikke ville have udviklet sig så langt. Trods alt mindre træls end at blive fradømt en scoring man troede man havde lavet, vil jeg mene ... ;)
Senest rettet af Sledgehammer mandag, 03. feb, 2020 09:28, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 08. feb, 2020 20:43

Emre Cans mål i dag!...
Fed kamp i øvrigt, hvor mange spejdere må have slikket sig om munden

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 09. feb, 2020 13:43

Hvordan kan det egentlig være at nogle hold har meget kort pause, andre en del længere?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 09. feb, 2020 14:07

Jesper skrev:
søndag, 09. feb, 2020 13:43
Hvordan kan det egentlig være at nogle hold har meget kort pause, andre en del længere?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Mener at læse at alle hold havd enlige langt pause, ca.
Har ikke selv tjekket op på det, kan blot konstatere City har fri i næste weekend, og spiller idag, så de for ihvertfald også en 2 ugers tid.
Mener ihvertfald at have læst at det var passet sammen så alle hold fin deres pause, men at der stadig bliver spillet fodbold
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 09. feb, 2020 14:21

Bellamy_fever skrev:
Jesper skrev:
søndag, 09. feb, 2020 13:43
Hvordan kan det egentlig være at nogle hold har meget kort pause, andre en del længere?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Mener at læse at alle hold havd enlige langt pause, ca.
Har ikke selv tjekket op på det, kan blot konstatere City har fri i næste weekend, og spiller idag, så de for ihvertfald også en 2 ugers tid.
Mener ihvertfald at have læst at det var passet sammen så alle hold fin deres pause, men at der stadig bliver spillet fodbold
Det giver mening, men lidt utraditionelt.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar