Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » fredag, 15. feb, 2019 08:55

Niels K skrev:Siden hvornår er Trump blevet racist ? Er det fordi, han ønsker at beskytte landets grænser, at han pr. definition er racist, eller er der noget, der er gået forbi min opmærksomhed ?
Læs 5 random tweets fra ham, så er du ikke i tvivl.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » fredag, 15. feb, 2019 09:18

Kasper88 skrev:
jørgen lk skrev:
sjampen skrev:
Kasper88 skrev:
Men interessant diskussion og fedt med et anderledes perspektiv, sjampen! Er det dét perspektiv, der bunder i din "FSG out" signatur?
Overhovedet ikke. Det er noget nær 97% en joke som primært er til for at provokere den her måske meget typisk Liverpoolfan mentalitet, med at alting er OK og jo mere positivt man er jo bedre fan er man. Solanke er bedre end Messi, i hvert fald indtil han blev solgt så er det Brewster. Om 5 år er det en ny, men man i hvert fald sikker på han spiller i Liverpool. For Liverpool gør aldrig noget forkert.

De sidste få procent, handler om seriøse problemstillinger. At vi konstant sælger vores bedste spiller og samtidig er nærige med de helt store transfer og lønsummer, at vi ikke skaber samme forretning som konkurrenter mht. til sponsorer etc, at FSG ikke investerer i klubbens infrastruktur som stadion og træningsanlæg. Alt sammen det jeg som den første gerne skal indrømme ikke længere ser ud til at tegne Liverpool FC. Også selvom jeg synes man er nærig når det kommer til at forbedre et ældgammelt stadion, at det lugter af vi slår os til tåls med endnu en New Balance trøjeaftale og så videre. Men sådan nogle seriøse problemer er efter min mening alt for komplekse til at redegøre for i en skide signatur. Men at provokere, det finder jeg altid morsomt.

Det jeg prøver at sige er bare, at Man City er en klub der sportsligt har spillet fallit. Det er jeg helt enig i. Jeg kunne nu også komme med nogle argumenter for at Liverpool gør det samme og lad os ikke glemme hvem den originale købeklub i PL var tilbage i 80'er, omend det er før min tid. Lad os lade det ligge.

Det jeg siger er bare, at man kan simpelthen ikke som fan af Liverpool skyde Man City i skoene at de er dårlige ejere fordi de er moralsk anløbne personer, hvilket jeg er helt enig i Mansour er. For vi har præcist samme etiske problemer, både direkte i klubben og i vores "omgangskreds". Nu ved jeg ikke personligt hvad John Henry synes om Donald Trump, men magteliten i Boston er i hvert fald generelt rimelig tæt knyttet til republikanerne. Hvilket vel ikke er så underligt når det er dem der passer på deres penge. Og lad os bare slå fast, at fra et menneskerettighedssynspunkt er USA altså heller ikke for godt kørende, navnligt ikke når man tager i betragtning at de ikke bare er et "first world country", men anser sig selv for at være "THE first world country". Liverpool FC er fulgt ud ligeså dobbeltmoralske og uetiske på nogle punkter som Man City er. Og nu tvivler jeg på at Mansour personligt har brudt flere menneskerettigheder end John Henry, selvom det står skidt til i Emiraterne.
Er der ikke forskel på om ejer er korrupt eller hovedsponsor er korrupt (eller handler uetisk/i strid med menneskerettigheder etc.)?
Citys hovedsponsor er jo også ejet 100% af UAE.
Men der er nok ingen banker, der kan se sig fritaget for uetisk adfærd.
For et års tid siden så jeg en udsendelse om HSBC (og Kina), det er godt nok ikke kønne sager, nogen siger at HSBC er verdens mest kriminelle organisation.

Har du nogen inside-viden om magteliten i Boston? Traditionelt stemmer New England-staterne demokratisk, ved Midtvejsvalget stemte 60% demokratisk. Nu er der selvfølgelig forskel på populationen og magteliten, men støtter magteliten så primært Republikanerne
eller Trump? Jeg vil spise en kasse søm på at det er førstnævnte.
Jeg deler din mening om City kontra Liverpool. Jeg synes ikke, at Citys "cooking with the books" kan sammenlignes med noget Liverpool har gjort og ej heller at de brud på de humanitære rettigheder, der foregår i UAE kan sammenlignes med noget. Mansour er trods alt vicestatsminister og royal. Han har magten så at sige sammen med sin familie.

Angående politik i Boston, så er jeg ret sikker på, at Boston Globe, som er ejet af John W. Henry er anti-Trump. De har i hvert fald skrevet mange artikler om Trump, der ikke sætter ham i et specielt kønt lys. John Henry selv har også udsendt statement omkring sin opbakning til anti-racisme i sport og støttede op om de spillere i Amerika, der "took a knee" i protest mod diskrimination og undertrykkelse af folk af anden race. Jeg tvivler på, at Henry og Trump er perlevenner. På den anden side forlyder det, at Red Sox (ejet af Henry) vil møde op i det Hvide hus og blive lykønsket af Trump for at vinde World Series. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at de og Henry og resten af Boston er pro-Trump og det betyder heller ikke, at republikanere partout er racister. Om du skal spise søm, det kan jeg dog ikke svare på. :P
https://liverpooloffside.sbnation.com/2 ... erpool-kit

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » fredag, 15. feb, 2019 09:21

Niels K skrev:
Jeg føler mig temmelig ensom ift at give en ung spiller som Solanke længere snor ift hans alder, og at han vel var en af de store stjerner på ungdomslandsholdene, at Southgate inviterede ham med til træninger med A-landsholdet, og at Chelsea var kede af at miste ham. Det er jo ikke et hvilket som helst talent men at sammenligne med Messi, er der vist ingen, der har gjort. Alle LFC fans håber vel på gennembrud for vores talenter - særligt de lokale, og når Klopp holder på ham så længe og har givet ham en del spilletid, så regner jeg med, at der er et vist talent i spilleren. Og ja, jeg håber så sandelig, at vi har en kommende 1. holdsspiller i Brewster, Duncan og/eller Glatzel - naturligvis.
Fuldkommen enig.

Naturligvis vil det være de færreste af vores unge spillere, der ender som faste startere eller store stjerner. Men det skal vel ikke afholde os fuldkommen fra at give de bedste en chance, når manager-teamet ser potentialet og talentet? Det er jo ikke fordi, at man er sikker på succes, når man handler i andre klubber. Desuden har vi lige nu Gomez og Trent rendende, som er lysende eksempler på, at vores nuværende manager-team godt kan finde spillere af rette niveau fra vores egne ungdomsrækker.
Kloppite

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 15. feb, 2019 10:52

texy skrev:
Niels K skrev:
Jeg føler mig temmelig ensom ift at give en ung spiller som Solanke længere snor ift hans alder, og at han vel var en af de store stjerner på ungdomslandsholdene, at Southgate inviterede ham med til træninger med A-landsholdet, og at Chelsea var kede af at miste ham. Det er jo ikke et hvilket som helst talent men at sammenligne med Messi, er der vist ingen, der har gjort. Alle LFC fans håber vel på gennembrud for vores talenter - særligt de lokale, og når Klopp holder på ham så længe og har givet ham en del spilletid, så regner jeg med, at der er et vist talent i spilleren. Og ja, jeg håber så sandelig, at vi har en kommende 1. holdsspiller i Brewster, Duncan og/eller Glatzel - naturligvis.
Fuldkommen enig.

Naturligvis vil det være de færreste af vores unge spillere, der ender som faste startere eller store stjerner. Men det skal vel ikke afholde os fuldkommen fra at give de bedste en chance, når manager-teamet ser potentialet og talentet? Det er jo ikke fordi, at man er sikker på succes, når man handler i andre klubber. Desuden har vi lige nu Gomez og Trent rendende, som er lysende eksempler på, at vores nuværende manager-team godt kan finde spillere af rette niveau fra vores egne ungdomsrækker.
Men at Solanke i sidste ende endte med at blive solgt, er vel også en indikation at der givetvis var talent i ham , men at det simpelthen ikke rakte til LFC niveau. Derfor kan han jo snildt gøre en figur for midterklubber som eks. Bournemouth, Everton, United o.lign. Det er jo en svær trick at give tillid, men også tage den svære beslutning før eller siden. Ibe er et godt eksempel; få, jeg selv inklusiv, forstod at vi solgte ham - han ville jo ende med at blive bedre end Sterling var vi overbeviste om, alle tegnene var der. Han tog bare aldrig det næste skridt (indtil videre må jeg vil hellere sige..) og vi endte med at lave en ret god handel på ham.

Selvfølgelig er der også eksempler på det modsatte. Så man må nok bare accepterenat vi sofa managers ikke har en kinamands chance for reelt at kunne vurdere unge spilleres fremtid - til det ser vi dem bare ikke spille ofte nok, samt kender for lidt til deres personlighedstræk samt miljø osv. Vi kan godt lege med, men tænker vi bør stole på de folk vi har ansat til opgaven, de gør det jo meget godt.
Senest rettet af Bellamy_fever fredag, 15. feb, 2019 15:37, rettet i alt 1 gang.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » fredag, 15. feb, 2019 14:23

Bellamy_fever skrev:
Men at Solanke i sidste ende endte med at blive solgt, er vel også en indikation at der givetvis var talent i ham , men at det simpelthen ikke rakte til LFC niveau. Derfor kan han jo snildt gøre en figur for midterklubber som eks. Bournemouth, Everton, United o.lign. Det er jo en svær trick at give tillid, men også tage den svære beslutning før eller siden. Ind er et godt eksempel; få, jeg selv inklusiv, forstod at vi solgte ham - han ville jo ende med at blive bedre end Sterling var vi overbeviste om, alle tegnene var der. Han tog bare aldrig det næste skridt (indtil videre må jeg vil hellere sige..) og vi endte med at lave en ret god handel på ham.

Selvfølgelig er der også eksempler på det modsatte. Så man må nok bare accepterenat vi sofa managers ikke har en kinamands chance for reelt at kunne vurdere unge spilleres fremtid - til det ser vi dem bare ikke spille ofte nok, samt kender for lidt til deres personlighedstræk samt miljø osv. Vi kan godt lege med, men tænker vi bør stole på de folk vi har ansat til opgaven, de gør det jo meget godt.
Det har du ret i. Jeg tror ikke et sekund på, at vi så noget i nærheden af det niveau, som Solanke ender på i Liverpool. Men samtidig tror jeg, at det giver langt bedre mening, at følge hans udvikling i en anden klub, når man kunne få £19M for ham + TILBAGEKØBSKLAUSUL. Med mindre den klausul er £100M eller noget andet vanvittigt, så var det jo en drømmeløsning for os.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » fredag, 15. feb, 2019 14:29

texy skrev:
Bellamy_fever skrev:
Men at Solanke i sidste ende endte med at blive solgt, er vel også en indikation at der givetvis var talent i ham , men at det simpelthen ikke rakte til LFC niveau. Derfor kan han jo snildt gøre en figur for midterklubber som eks. Bournemouth, Everton, United o.lign. Det er jo en svær trick at give tillid, men også tage den svære beslutning før eller siden. Ind er et godt eksempel; få, jeg selv inklusiv, forstod at vi solgte ham - han ville jo ende med at blive bedre end Sterling var vi overbeviste om, alle tegnene var der. Han tog bare aldrig det næste skridt (indtil videre må jeg vil hellere sige..) og vi endte med at lave en ret god handel på ham.

Selvfølgelig er der også eksempler på det modsatte. Så man må nok bare accepterenat vi sofa managers ikke har en kinamands chance for reelt at kunne vurdere unge spilleres fremtid - til det ser vi dem bare ikke spille ofte nok, samt kender for lidt til deres personlighedstræk samt miljø osv. Vi kan godt lege med, men tænker vi bør stole på de folk vi har ansat til opgaven, de gør det jo meget godt.
Det har du ret i. Jeg tror ikke et sekund på, at vi så noget i nærheden af det niveau, som Solanke ender på i Liverpool. Men samtidig tror jeg, at det giver langt bedre mening, at følge hans udvikling i en anden klub, når man kunne få £19M for ham + TILBAGEKØBSKLAUSUL. Med mindre den klausul er £100M eller noget andet vanvittigt, så var det jo en drømmeløsning for os.
Ja, stigende til 25 mille, ikke ? Det var da en vinder for os på alle måder.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 15. feb, 2019 15:00

Niels K skrev:
texy skrev:
Bellamy_fever skrev:
Men at Solanke i sidste ende endte med at blive solgt, er vel også en indikation at der givetvis var talent i ham , men at det simpelthen ikke rakte til LFC niveau. Derfor kan han jo snildt gøre en figur for midterklubber som eks. Bournemouth, Everton, United o.lign. Det er jo en svær trick at give tillid, men også tage den svære beslutning før eller siden. Ind er et godt eksempel; få, jeg selv inklusiv, forstod at vi solgte ham - han ville jo ende med at blive bedre end Sterling var vi overbeviste om, alle tegnene var der. Han tog bare aldrig det næste skridt (indtil videre må jeg vil hellere sige..) og vi endte med at lave en ret god handel på ham.

Selvfølgelig er der også eksempler på det modsatte. Så man må nok bare accepterenat vi sofa managers ikke har en kinamands chance for reelt at kunne vurdere unge spilleres fremtid - til det ser vi dem bare ikke spille ofte nok, samt kender for lidt til deres personlighedstræk samt miljø osv. Vi kan godt lege med, men tænker vi bør stole på de folk vi har ansat til opgaven, de gør det jo meget godt.
Det har du ret i. Jeg tror ikke et sekund på, at vi så noget i nærheden af det niveau, som Solanke ender på i Liverpool. Men samtidig tror jeg, at det giver langt bedre mening, at følge hans udvikling i en anden klub, når man kunne få £19M for ham + TILBAGEKØBSKLAUSUL. Med mindre den klausul er £100M eller noget andet vanvittigt, så var det jo en drømmeløsning for os.
Ja, stigende til 25 mille, ikke ? Det var da en vinder for os på alle måder.
I det hele taget lader det til at vores køb-/slagsfolk har fået rigtig godt styr på tingene. Den her Solanke-handel er sq fint skruet sammen, og ligeledes Danny Ward og Danny Ings handlerne, for blot at nævne et par af de seneste. Gode penge for folk der ikke havde nogen fremtid på Anfield, og gode klausuler for folk der måske alligevel har...
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 15. feb, 2019 19:57

Niels K skrev:Siden hvornår er Trump blevet racist ? Er det fordi, han ønsker at beskytte landets grænser, at han pr. definition er racist, eller er der noget, der er gået forbi min opmærksomhed ?
Man skulle tro at de fleste havde opdaget det da han kaldte de amerikanske nynazister for "very fine people". Trump-familien har i øvrigt i mange år været store støtter af KKK. Hvis det ikke er helt nok til at overbevise dig, så kunne man jo lige læse hans tweets og se hans valgkamp igen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » fredag, 15. feb, 2019 20:23

ThunderZtorm skrev:
Niels K skrev:Siden hvornår er Trump blevet racist ? Er det fordi, han ønsker at beskytte landets grænser, at han pr. definition er racist, eller er der noget, der er gået forbi min opmærksomhed ?
Man skulle tro at de fleste havde opdaget det da han kaldte de amerikanske nynazister for "very fine people". Trump-familien har i øvrigt i mange år været store støtter af KKK. Hvis det ikke er helt nok til at overbevise dig, så kunne man jo lige læse hans tweets og se hans valgkamp igen.
Nu skal det ikke lyde som om, at jeg er Trumpfan. Jeg er ikke fan af nogen amerikansk politiker, men jeg havde stor sympati for Obama, selvom det ikke var meget, han fik gennemført.
Jeg synes generelt, amerikanernes måde at føre diverse valgkampe og debattere på er forfærdelige. Jeg husker godt (men havde egentlig glemt) episoden med de højreekstremistiske grupper med de få fremmødte og den forfærdelige påkørsel, og Trump's dårlige måde at kommentere begivenheden på. Det var på ingen måde i orden og kan ikke forsvares, da disse mennesker ikke skal forsvares.

Bortset fra dén episode, som er slem nok i sig selv, så mener jeg egentlig ikke, at han taler værre til afroamerikanere (må man skrive det ?*), hispanics (er det ok ?*) eller native americans (det mener jeg faktisk lige er blevet politisk ukorrekt at sige...*), end han gør til hvide amerikanere. Han taler generelt ikke særlig pænt eller politisk korrekt til dem, der har en anden holdning end ham selv, men der er til gengæld også mange, der går voldsomt/over stregen til ham og generelt, så orker jeg ikke at høre på nogle af dem og har mere lyst til at skifte kanal eller bladre en side frem for det er uværdigt og fordummende hele vejen rundt.

Er der beviser for, at familien Trump støtter/har støttet KKK ?

* Jeg har seriøst ikke styr på, hvad man må/ikke må kalde folk derovre længere, og det ændres tilsyneladende hele tiden. For mig er de jo alle amerikanere, og betegnelserne skal jo blot forklare oprindelsen, og de hvide kan vel så passende kaldes euro amerikanere ?

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 17. feb, 2019 18:47

Kai Havertz er god. Men han bliver RIGTIG god indenfor de næste år.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » mandag, 18. feb, 2019 21:43

Matic skulle have haft rødt nu.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 19. feb, 2019 06:48

Sq ærgerligt, at det ikke er Chelsea vi har i weekenden. Kunne være rart at få den kamp krydset af, på et tidspunkt, hvor de absolut ikke har tur i den.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 19. feb, 2019 08:34

Red Man Walking skrev:Sq ærgerligt, at det ikke er Chelsea vi har i weekenden. Kunne være rart at få den kamp krydset af, på et tidspunkt, hvor de absolut ikke har tur i den.
Men Tottenham - de er sgu altid heldige - har dem inden længe :shock: :x
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 19. feb, 2019 14:35

Robbie_God_Fowler skrev:Kai Havertz er god. Men han bliver RIGTIG god indenfor de næste år.
Han minder meget om en ung Julian Draxler talent-mæssigt.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 20. feb, 2019 21:37

En rigtig Costa kamp. Det koger, både på lægterne og i hovedet på Costa.

Besvar