Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » søndag, 10. feb, 2019 19:39

Kasper88 skrev:At Chelsea er dårlige defensivt, fik jo bevis på mod Bournemouth. Man City (latterlige sugardaddyklub) har jo ikke tabt deres point mod tophold, men mod bund og midterhold. Jeg væmmes bare over, at den klub køber sig til trofæer. Lad os sætte en stopper for det i denne sæson og så håbe, at FFP sætter en stopper for Man Citys fremtid. De skal forblive med blot at være en parentes i engelsk fodbolds historie, fældet af FFP og deres ejers brud på menneskerettighederne.
:army7:

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » søndag, 10. feb, 2019 20:14

YNWA! skrev:
Kasper88 skrev:
Mandal skrev:
YNWA! skrev:De pointtab mod Leicester og West Ham kan blive rigtig dyre.
Selvfølgelig kan de det, men hvis vi ender med at blive to'er med f.eks 95 point, så er det mere bare at tage hatten af for at City er sindsygt gode...
...til at købe ind for ulovlige sugardaddy penge.*
Ro på Kasper. Ja City har brugt mange penge, men man må også tage hatten af for det hold.
Det er ikke et spørgsmål om at have brugt mange penge. Det er et spørgsmål om udelukkende at have brugt penge fra ejerens hånd. Det er sjæleløst og ikke respektfuldt og det er den slags, der gør, at man kommer under undersøgelse for brud på FFP. Jeg tager ikke hatten af for noget hold, der er kommet frem til succes via ulovlige midler og brud på regler. Jeg har langt større respekt for Man Utd, Arsenal og Tottenham og det, de har opnået kontra Chelsea og City. Det City formår at fortsætte med at gøre, er skæmmende for sporten. En sport, som i øvrigt i forvejen er gennemvædet af korruption. Det sidste jeg kunne finde på, er at tage hatten af for dem.

Og dybt seriøst, så er det ikke engang fra et Liverpool-fan perspektiv, at jeg er så harm over City, det er fra min kærlighed til sporten og ønske om retfærdighed og renlighed i den. Så jeg har samme afsky for PSG som City. De får aldrig min respekt.
Corner taken quickly...

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » søndag, 10. feb, 2019 20:21

Niels K skrev:
Kasper88 skrev:At Chelsea er dårlige defensivt, fik jo bevis på mod Bournemouth. Man City (latterlige sugardaddyklub) har jo ikke tabt deres point mod tophold, men mod bund og midterhold. Jeg væmmes bare over, at den klub køber sig til trofæer. Lad os sætte en stopper for det i denne sæson og så håbe, at FFP sætter en stopper for Man Citys fremtid. De skal forblive med blot at være en parentes i engelsk fodbolds historie, fældet af FFP og deres ejers brud på menneskerettighederne.
:army7:
Inden vi kommer alt for højt op på hesten, bør vi måske feje bare en smule for egen dør.

Citys ejere bryder menneskerettighederne. Så langt er vores egen ejer ikke sunket, men som klub tegnede vi trods alt et sponsorat for ussel mammon med en virksomhed som i hvert fald er medskyldig i nogle relativt massive problemer i Tibet. Hvilket selvfølgelig er en ufattelig kompliceret situation, men menneskerettigheder er trods alt heller ikke lige noget man forbinder med sagen. Der foregår så vidt jeg ved også massere af tortur og mord. Vi tegnede dog sponsoratet alligevel. Indtil det altså blev for politisk, så droppede vi i alt stilhed sponsoratet uden et ord offentligt.

Vores hovedsponsor har både været involveret i en situation hvor man konspirerede med Iran der var blokeret som følge af sanktioner, givetvis fordi der kunne hives en dejlig hurtigt skilling hjem. De har også haft deres del af problemer ude i østen. Bl.a. har de været relativt hårdt sanktioneret fordi de ikke udøvede tilstrækkelig kontrol med hvidvasknings og terrorbekæmpelsesopgaverne. Lad os håbe vi er dybt involveret med en virksomhed er trods alt kun laver en Danske Bank og røvrender skatteydere etc., og ikke indirekte er med til finansieringen af terrorisme. Man skal huske at se det positive i al ting.

Selv omkring holdet er den gal. Det er vel ikke mere end et par uger siden de lige tog en smuttur til slaraffenlandet Dubai, hvor vi alle ved at menneskerettigheder er i højsædet. Der findes jo næppe noget sted som Emiraterne hvor alle skal behandles ordenligt...Eller nårh nej, det er vidst lige omvendt. Men mon ikke holdet havde en fremragende tur! Det var der vel nogle ubetalte eller i bedste fald underbetalte slaver der sørgede for, ellers blev de vel i bedste fald tortureret og i værste fald likvideret.

City er et klamt plastik hold som har købt til til relevans, men på samme tid solgt deres sjæl og ikke længere er en rigtig fodboldklub. Men at kritisere dem for at være dårlige mennesker, som fans af Liverpool, er definitionen af et sammenfald mellem geologi og driften af planteliv i en glasbygning.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » søndag, 10. feb, 2019 20:51

sjampen skrev:
City er et klamt plastik hold som har købt til til relevans, men på samme tid solgt deres sjæl og ikke længere er en rigtig fodboldklub. Men at kritisere dem for at være dårlige mennesker, som fans af Liverpool, er definitionen af et sammenfald mellem geologi og driften af planteliv i en glasbygning.
Det sidste med at kritisere dem (hvem er dem?) for at være dårlige mennesker, må altså lige stå for din egen regning. Det er for mig at se lidt noget du griber ud af den blå luft, for det har jeg ikke udtalt. Det er Mansour, som er et dårligt menneske. Det vil jeg gerne stå ved. Det er Sheik Mansour, der af Amnesty er under beskyldning for at "sportsvaske" Abu Dhabi. Dvs. bruge Man City til at vaske billedet af Abu Dhabi som en stat, der bryder menneskerettighederne, så de kan fortsætte med dette i ro og fred og så han kan proppe endnu flere pund i lommerne på Sterling etc. Mansour er tillige en del af den royale familie og visestatsminister i de forenede emirater, så det er uomtvisteligt, at han bærer et ansvar og med rette derfor er under anklage.

Men det er faktisk en interessant debat, du lægger op til. Og lad os bare tage udgangspunkt i Tibet-sagen, som jeg godt husker, så synes jeg da, at det er tankevækkende, at vi havde folk i og omkring Liverpool, der protesterede imod dette. Det foregik altså ikke i stilhed. Samtidig har de i City ikke de store protester mod deres ejers handlinger. Tværtimod har deres manager, Pep Guardiola, travlt med at protestere mod de indespærrede katalanske politikere og for løsrivelse af Katalonien, men brud på menneskerettigheder interesserer ham åbenbart kun, når den ene, der bryder dem ikke sørger for, at Peps bankkonto er i plus.

Selvom det er interessante problematikker du nævner omkring vores sponsorer, og noget jeg ikke havde indsigt i, så er det ikke at udøve tilstrækkelig kontrol ikke det samme som at bryde menneskerettigheder. Det er stadig beskæmmende og på ingen vis positivt, men det er ikke en entydig indikation på korruption, der kan sidestilles med, hvad der foregår i emiraterne, synes jeg.

Jeg savner lidt konkrete håndbare beviser omkring de ting du skitserer, hvilket selvfølgelig ville ændre mit syn på sagen, men for nu, undrer jeg mig blot over, at du ikke også har smidt Boston Globe ind i sammenligningen, da det vel havde ligget til højrebenet? Jeg ser holdbare beviser/udtalelser for Mansours korruption, jeg ser ikke helt det samme omkring FSGs til tider aftaler med suspekte sponsorer etc.

https://www.theguardian.com/law/2018/no ... gulf-image

Til gengæld kan vi roligt blive enige om, at City er et klamt plastik hold, som har købt sig til relevans. Jeg synes bare ikke, det ligefrem ændrer det i positiv retning, at deres ejer tillige styrer en bund-korrumperet stat og der blot bliver vendt det blinde øje til mens, der foregår ting som er langt værre end brud sportlige nøgterne krav og på FFP-regler.

Men interessant diskussion og fedt med et anderledes perspektiv, sjampen! Er det dét perspektiv, der bunder i din "FSG out" signatur?

Lidt mere omkring mændene bag Man City emperiet/legetøjsbutikken/sportvaskeriet:

http://www.josimar.no/artikler/the-men- ... side/5040/
Corner taken quickly...

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » søndag, 10. feb, 2019 21:54

Kasper88 skrev:
Men interessant diskussion og fedt med et anderledes perspektiv, sjampen! Er det dét perspektiv, der bunder i din "FSG out" signatur?
Overhovedet ikke. Det er noget nær 97% en joke som primært er til for at provokere den her måske meget typisk Liverpoolfan mentalitet, med at alting er OK og jo mere positivt man er jo bedre fan er man. Solanke er bedre end Messi, i hvert fald indtil han blev solgt så er det Brewster. Om 5 år er det en ny, men man i hvert fald sikker på han spiller i Liverpool. For Liverpool gør aldrig noget forkert.

De sidste få procent, handler om seriøse problemstillinger. At vi konstant sælger vores bedste spiller og samtidig er nærige med de helt store transfer og lønsummer, at vi ikke skaber samme forretning som konkurrenter mht. til sponsorer etc, at FSG ikke investerer i klubbens infrastruktur som stadion og træningsanlæg. Alt sammen det jeg som den første gerne skal indrømme ikke længere ser ud til at tegne Liverpool FC. Også selvom jeg synes man er nærig når det kommer til at forbedre et ældgammelt stadion, at det lugter af vi slår os til tåls med endnu en New Balance trøjeaftale og så videre. Men sådan nogle seriøse problemer er efter min mening alt for komplekse til at redegøre for i en skide signatur. Men at provokere, det finder jeg altid morsomt.

Det jeg prøver at sige er bare, at Man City er en klub der sportsligt har spillet fallit. Det er jeg helt enig i. Jeg kunne nu også komme med nogle argumenter for at Liverpool gør det samme og lad os ikke glemme hvem den originale købeklub i PL var tilbage i 80'er, omend det er før min tid. Lad os lade det ligge.

Det jeg siger er bare, at man kan simpelthen ikke som fan af Liverpool skyde Man City i skoene at de er dårlige ejere fordi de er moralsk anløbne personer, hvilket jeg er helt enig i Mansour er. For vi har præcist samme etiske problemer, både direkte i klubben og i vores "omgangskreds". Nu ved jeg ikke personligt hvad John Henry synes om Donald Trump, men magteliten i Boston er i hvert fald generelt rimelig tæt knyttet til republikanerne. Hvilket vel ikke er så underligt når det er dem der passer på deres penge. Og lad os bare slå fast, at fra et menneskerettighedssynspunkt er USA altså heller ikke for godt kørende, navnligt ikke når man tager i betragtning at de ikke bare er et "first world country", men anser sig selv for at være "THE first world country". Liverpool FC er fulgt ud ligeså dobbeltmoralske og uetiske på nogle punkter som Man City er. Og nu tvivler jeg på at Mansour personligt har brudt flere menneskerettigheder end John Henry, selvom det står skidt til i Emiraterne.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 11. feb, 2019 00:41

Her er forresten en video, til de interesserede, der ret godt skitserer problematikken ved, hvordan Man City er drevet (finansielt og lidt fokus på de humanitære brud). En dybtegående video på de humanitære problematikker og brud kunne også være interessant, men i første omgang må vi "nøjes":
Corner taken quickly...

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af athomsen » mandag, 11. feb, 2019 09:28

Kasper88 skrev:6-0 og stadig ingen lyd og stemning på Emptihad. Der kommer lidt desperate forcerede krampetrækninger af og til, men de udmunder aldrig i andet. Det er omtrent ligeså rystende, at et stadion kan være så atmosfæreforladt som resultatet er rystende. Da de sang højest, handlede det om Steven Gerrard og deres patetiske forsøg på at få en rivalisering med Liverpool op at stå. Det kommer jo aldrig til at ske.
Og her gik jeg og troede, at vi kunne hente lidt på målscoren :roll:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. feb, 2019 09:32

Kasper88 skrev:Her er forresten en video, til de interesserede, der ret godt skitserer problematikken ved, hvordan Man City er drevet (finansielt og lidt fokus på de humanitære brud). En dybtegående video på de humanitære problematikker og brud kunne også være interessant, men i første omgang må vi "nøjes":
Der er nok kun een i hele Verden, der har nosser til at banke UAE og Quatar på plads, og det er:
Billede

...og nu "brexit'er" Man C og UAE snart uden for hendes rækkevidde :(
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 11. feb, 2019 11:23

YNWA! skrev:De pointtab mod Leicester og West Ham kan blive rigtig dyre.
Ja det kan de, men hvis og hvis og hvis .... drop nu de spekulationer, de fører alligevel ikke til noget, og skulle vi nu alligevel gå hen og snuppe troføet, så kan City med lige så stor ret snakke om at nederlagene til CP og Newcastle blev rigtig rigtig dyre for dem.

Bundlinien er at sæsonen er lang og alle hold taber points i kampe de "burde" have vundet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 11. feb, 2019 14:57

Cynwal skrev:
Kasper88 skrev:Her er forresten en video, til de interesserede, der ret godt skitserer problematikken ved, hvordan Man City er drevet (finansielt og lidt fokus på de humanitære brud). En dybtegående video på de humanitære problematikker og brud kunne også være interessant, men i første omgang må vi "nøjes":
Der er nok kun een i hele Verden, der har nosser til at banke UAE og Quatar på plads, og det er:
Billede

...og nu "brexit'er" Man C og UAE snart uden for hendes rækkevidde :(
Ja, der har jo været artikler fremme og vist også udtalelser fra formanden for La Liga, at hvis ikke UEFA gør noget ved det, så vil La Liga gå til konkurrencekommisionen og dermed Vestager.

Jeg fandt endnu en interessant og foruroligende video. Denne video går i dybden med City Football Groups ønske om at blive et globalt brand. De har således planer om at købe en klub i hver liga og gøre den til en "City"-klub. Identiteten bliver suget ud af historiske klubber og erstattet med lidt mammon, så Citys ejere til gengæld kan bruge klubberne som et universelt og finansielt brand og intet andet, hvor de samtidig kan "cook the books", så deres regnskaber ser fornuftige ud, uden at være det. Det er tankevækkende, hvor let, man kan omgå reglerne, så længe man tænker lidt ud af boksen. Det siger en del om, hvor vage reglerne er og til hvilken grænse folk som Mansour er villig til at gå i håb om at sportsvaske sit omdømme og UAEs omdømme:

Corner taken quickly...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. feb, 2019 11:54

sjampen skrev:
Kasper88 skrev:
Men interessant diskussion og fedt med et anderledes perspektiv, sjampen! Er det dét perspektiv, der bunder i din "FSG out" signatur?
Overhovedet ikke. Det er noget nær 97% en joke som primært er til for at provokere den her måske meget typisk Liverpoolfan mentalitet, med at alting er OK og jo mere positivt man er jo bedre fan er man. Solanke er bedre end Messi, i hvert fald indtil han blev solgt så er det Brewster. Om 5 år er det en ny, men man i hvert fald sikker på han spiller i Liverpool. For Liverpool gør aldrig noget forkert.

De sidste få procent, handler om seriøse problemstillinger. At vi konstant sælger vores bedste spiller og samtidig er nærige med de helt store transfer og lønsummer, at vi ikke skaber samme forretning som konkurrenter mht. til sponsorer etc, at FSG ikke investerer i klubbens infrastruktur som stadion og træningsanlæg. Alt sammen det jeg som den første gerne skal indrømme ikke længere ser ud til at tegne Liverpool FC. Også selvom jeg synes man er nærig når det kommer til at forbedre et ældgammelt stadion, at det lugter af vi slår os til tåls med endnu en New Balance trøjeaftale og så videre. Men sådan nogle seriøse problemer er efter min mening alt for komplekse til at redegøre for i en skide signatur. Men at provokere, det finder jeg altid morsomt.

Det jeg prøver at sige er bare, at Man City er en klub der sportsligt har spillet fallit. Det er jeg helt enig i. Jeg kunne nu også komme med nogle argumenter for at Liverpool gør det samme og lad os ikke glemme hvem den originale købeklub i PL var tilbage i 80'er, omend det er før min tid. Lad os lade det ligge.

Det jeg siger er bare, at man kan simpelthen ikke som fan af Liverpool skyde Man City i skoene at de er dårlige ejere fordi de er moralsk anløbne personer, hvilket jeg er helt enig i Mansour er. For vi har præcist samme etiske problemer, både direkte i klubben og i vores "omgangskreds". Nu ved jeg ikke personligt hvad John Henry synes om Donald Trump, men magteliten i Boston er i hvert fald generelt rimelig tæt knyttet til republikanerne. Hvilket vel ikke er så underligt når det er dem der passer på deres penge. Og lad os bare slå fast, at fra et menneskerettighedssynspunkt er USA altså heller ikke for godt kørende, navnligt ikke når man tager i betragtning at de ikke bare er et "first world country", men anser sig selv for at være "THE first world country". Liverpool FC er fulgt ud ligeså dobbeltmoralske og uetiske på nogle punkter som Man City er. Og nu tvivler jeg på at Mansour personligt har brudt flere menneskerettigheder end John Henry, selvom det står skidt til i Emiraterne.
Jeg føler mig temmelig ensom ift at give en ung spiller som Solanke længere snor ift hans alder, og at han vel var en af de store stjerner på ungdomslandsholdene, at Southgate inviterede ham med til træninger med A-landsholdet, og at Chelsea var kede af at miste ham. Det er jo ikke et hvilket som helst talent men at sammenligne med Messi, er der vist ingen, der har gjort. Alle LFC fans håber vel på gennembrud for vores talenter - særligt de lokale, og når Klopp holder på ham så længe og har givet ham en del spilletid, så regner jeg med, at der er et vist talent i spilleren. Og ja, jeg håber så sandelig, at vi har en kommende 1. holdsspiller i Brewster, Duncan og/eller Glatzel - naturligvis.

Hele det andet afsnit synes jeg nu nok, at FSG er ved at modbevise på det kraftigste, og jeg er spændt på, hvad den næste trøjesponsor skal hoste op med og til næste udbygning af Anfield.

Omkring dobbeltmoral, så er det jo noget, ingen af os kan sige os fri for i et eller andet omfang, men skal det betyde, at vi ikke må udtale os/have en mening, når noget er rigtig slemt ? Altså jeg ryger, men jeg vil gøre alt for, at mine børn ikke starter på det. Må jeg ikke synes at en bilist, der kører 200 km/t, hvor 110 er tilladt er sindsyg, selvom jeg selv kører 120 på samme strækning osv, osv, osv. ?

Omkring stormagts/geo politiske spm mener jeg, at vi/DK/Europa gør klogest i at koble os på USA, selvom alt naturligvis ikke er perfekt derovre, men det er for mig nu langt at foretrække ift Kina, Rusland, mellemøsten osv.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. feb, 2019 21:44

Der burde bare være direkte rødt til Young for at skubbe DI Maria ud af banen. Det er simpelthen så vanvittigt farligt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 12. feb, 2019 22:00

Emmy skrev:Der burde bare være direkte rødt til Young for at skubbe DI Maria ud af banen. Det er simpelthen så vanvittigt farligt

Latterlig dom. Fuldstændig sindssygt.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. feb, 2019 22:20

Sikke da en frastødende og afskyelig måde at behandle en tidligere spiller på. Hjerneblæste tåber
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 12. feb, 2019 22:22

Emmy skrev:Sikke da en frastødende og afskyelig måde at behandle en tidligere spiller på. Hjerneblæste tåber

De har fandeme godt af at han gav tilbage da de scorede.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar