Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » fredag, 13. jun, 2008 21:29

Mht. til kommentator diskussionen, er jeg så den eneste der synes at Thomas Kristensen er lidt undervurderet? Han har måske ikke verdens største fodboldforstand, men han er da i den grad entuisastisk. I øvrigt har han imo en fantastisk stemme i modsætning til Strudal og Helveg, der lyder som når man gnider hånden i flamingo-pap.

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » fredag, 13. jun, 2008 21:54

Hvordan man kan få den idé, at Helveg skulle kunne have noget spændende at sige som medkommentator, dét er ikke til at forstå. Toft må da sidde og tænke - "du er flink nok, men du er godt nok dødvægt"!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
vorstrup
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 892
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 00:00
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af vorstrup » fredag, 13. jun, 2008 22:02

2-0 til Holland. Godt mål igen.
Godt spillet af hestefjæset, godt kørt af feen og lidt heldigt at RVP for lagt den ind, men godt mål.
Læg især mærke til hvordan Sneijder (tror det er ham) trækker Gallas med ind i banen, så han ikke kan gå ud og møde robben.
Hvorfor komme til din bedste vens begravelse? Han kommer alligevel ikke til din.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » fredag, 13. jun, 2008 22:08

Holder fortsat med Holland, men ikke så meget efter Kuyt gik ud og Robben og Van Persie kom ind :(
Vi mennesker er mærkelige ;)

Brugeravatar
vorstrup
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 892
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 00:00
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af vorstrup » fredag, 13. jun, 2008 22:14

2 mål på 2 minutter. Ligesom i Italien-Rumænien.

Fedt fedt fedt.
Hvorfor komme til din bedste vens begravelse? Han kommer alligevel ikke til din.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » fredag, 13. jun, 2008 22:16

Så kan franskmændende lære dét, kan de!!

"Hvis I er frække nok til at score mod os, så går vi da bare op og scorer mod jer igen!", synes man næsten at Holland siger med det mål.

Arrogante eller ej - de er altså efter foreløbig to kampe i slutrunden godt på vej til i hvert fald at være de moralske mestre.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » fredag, 13. jun, 2008 22:16

Sikke et par pragtmål, først Henry og så Robben fra en nærmest umulig vinkel. Det tror jeg ikke Frankrig kan komme sig over.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » fredag, 13. jun, 2008 22:34

Det er jo ikke bare det, at Holland scorer - det er måden, de gør det på. Det er jo perlemål på stribe.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » fredag, 13. jun, 2008 22:45

Nedtur for Frankrig og nedtur for Italien. Faktisk kan Rumænien tillade sig at indkassere et etmåls nederlag til Holland og så alligevel gå videre, vel at mærke hvis Frankrig og Italien spiller uafgjort i deres indbyrdes kamp!

Hollandsk totalfodbold. Ka' sgu godt li' Van Basten's tilgang til fodboldspillet og så ham gerne som næste Liverpool manager.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » fredag, 13. jun, 2008 22:59

DD skrev:Nedtur for Frankrig og nedtur for Italien. Faktisk kan Rumænien tillade sig at indkassere et etmåls nederlag til Holland og så alligevel gå videre, vel at mærke hvis Frankrig og Italien spiller uafgjort i deres indbyrdes kamp!

Hollandsk totalfodbold. Ka' sgu godt li' Van Basten's tilgang til fodboldspillet og så ham gerne som næste Liverpool manager.
Jeg sad præcis og tænkte det samme. Kan ikke andet end elske det Holland. Prøv bare at se hvor godt de har spillet mod VM-finalisterne. Så har man fortjent at gå hele vejen. Hørte iøvrigt noget om at Van Basten har solgt den hollandske sjæl ved ikke at spille flot fodbold. Sikke noget vås om et hold der bare SKAL føre med to mål fodbold før de er tilfredse. Og nogen der kan tælle antalet "helikopter-finter" i kampen? Jeg talte tre ihvertfald. Super. Van Tasten har skabt et Holland der som udgangspunkt spiller totalfodbold, men som også kan spille taktisk. Fart, teknik, målfarlighed. Sådan.

Ja, fortsætter det sådan, hvilket jeg håber det gør og rækker til en finale mod enten Spanien eller Portugal, så håber jeg at Van Tasten lægger vejen forbi Liverpool som træner.

Dette EM ligner indtil videre en sejr for den offensive fodbold. Og tak for det.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » fredag, 13. jun, 2008 23:04

Det er lidt absurd som fordomme af den ene og anden måde kommer ind i denne tråd.
Først var det svenskerne, hvor vi danskere (eller i hvert fald nogle/mange af os) åbenbart hader svenskere.
Og nu erfarer jeg så, at hollændere er arrogante. Der kan man bare se.

Jeg vil tillade mig, at hævde, at det modsatte faktisk er tilfældet. Tværtimod undrer jeg mig over at tyskerne ikke bliver nævnt som værende det folkefærd vi ”hader” mest. Og ligeledes, hvis hollænderne skulle være arrogante, hvad så med franskmændene?

Vedr. kommentatorerne er jeg enig med forum. Helveg er tam og jævn kedelig, men han ødelægger ikke en fodboldkamp på samme måde som Strudahls nasale og irriterende stemme. En anden slags kommentator – stadionspeakerne. Er det ikke besynderligt, at de ikke har lært at udtale spillernes navne? Bla. indskiftningen af van Persie, ja det er godt nok et svært navn at udtale, men sådan har det været hele vejen igennem. Hvis man kendte spillerne ville der også være en rimelig chance for at lære udtalen. Hvilke krav stilles der til stadionspeakerne i dag?

Af de kampe jeg har set hidtil, har hollænderne været involveret i de 2 suverænt bedste kampe, dejligt med "the recovery" af total-fodbolden. Og sågar Cruyff klapper af spillerne, det er bravour hele vejen igennem.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Mikkel K
Indlæg: 1540
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:24
Geografisk sted: Århus C
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel K » fredag, 13. jun, 2008 23:09

Hvilken kanon kasse Sneijder får lavet til sidst.

Han knækker jo næsten, så meget som han får drejet rundt!
Billede

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Styf » fredag, 13. jun, 2008 23:32

Jeg sagde det allerede inden slutrunden. Holland kan blive genrejst som en stor fodboldnation i denne turnering og sammen med Portugal er de vel det bedste bud på en vinder lige nu. Hollan har nu ikke bare slået men fuldstændigt ydmyget og udslettet både verdensmestrene og viceverdensmestrene som højst sandsynligt begge to er færdige i turneringen. Begge hold trænger i den grad til et generationskifte for gennemsnitalderen er alt for høj og spillerne er for mætte. Van Nistelrooy, Engelaar, Robben, van Persie, van der Vaart og så i særdeleshed Kuyt og Sneijder har været helt outstanding og det eneste jeg kan ægre mig over at jeg kom til at tage Robben af mit EM manager hold da jeg ikke troede at han ville blive sin skade kvit til kampen. Holland spiller både underholdene og effektivt. Et utroligt sympatisk hold med fremragende spillere. De er helt dem som jeg holder med ved dette EM.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alex Brockins » lørdag, 14. jun, 2008 00:06

Uh-ha, det er dejligt fodbold, Holland spiller. Hvorfor spiller vi ikke sådan?
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Guffi182 » lørdag, 14. jun, 2008 01:47

Holland vinder EM !
Billede

Besvar