Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
The Real Kramer

Re: Dagens Kampe

Indlæg af The Real Kramer » onsdag, 11. jun, 2008 21:33

Hæske skrev:
The Real Kramer skrev:
Hæske skrev:Håber der ligger en strand butik i nærheden de kan købe badevinger og andet legetøj i til anden halvleg.
Nu er strande nok ikke lige just det de har mest af i Schweiz :D
Så en sø butik hvis det er bedre... (Please la dem ha en sø eller 12)
Det tror jeg nok. Jeg så da om ikke andet de første 4-7 stykker inde på banen :D

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 11. jun, 2008 21:36

Tvivler bare på stadion de ligger inde med badedyr, badevinger osv.
For en gangs skyld er de der plastik rør man slår mod hinanden brugbare :mrgreen:

The Real Kramer

Re: Dagens Kampe

Indlæg af The Real Kramer » onsdag, 11. jun, 2008 21:37

Haha! 1-0 til dig!

For lige at bruge et par minutter på kampen (har først lige set målet):
Lugter den egentlig ikke af offside ? Det må eet eller andet sted have været snert ?

De viste den kun lige en enkelt gang på det stream jeg følger med på.

veffe

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe » onsdag, 11. jun, 2008 21:42

The Real Kramer skrev:Haha! 1-0 til dig!

For lige at bruge et par minutter på kampen (har først lige set målet):
Lugter den egentlig ikke af offside ? Det må eet eller andet sted have været snert ?

De viste den kun lige en enkelt gang på det stream jeg følger med på.
Har set den et par gange og den er godkendt herfra.

Tyrkenes målmand Volkan må ha en underlig fornemmelse, han har stået rigtig godt og bliver så snydrt af en våd bane.
-Sad faktisk lige inden scoringen og tænkte på om han kunne være et emne som reserve for Reina.

Og så tror jeg heller ikke alle mand slutter på banen, både pga den våde bane, men også pga de sidste 2 kampe de har spillet indbyrdes og hvis tyrkerne ikke score hurtigt (hvilket mit odds ikke REGNER ;) med) så kan de godt blive ondskabsfulde.

Men tænding i 2 halveg det er jeg sikker på vi får. :)

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 11. jun, 2008 21:47

Veffe håber så tyrkerne hurtigt får sejlet en båd i havn med en bold ombord.
Også må der gerne komme en til i havn. Gerne et fragtskib som har plads til et par stykker :mrgreen:

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 11. jun, 2008 21:52

Dumt at sætte hånden på der.
Ham der kommer lige bagved ville have ramt den og sendt den i en fin bue mod det lange hjørne. tror jeg da hehe

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » onsdag, 11. jun, 2008 22:02

The Real Kramer skrev:
Hæske skrev:Håber der ligger en strand butik i nærheden de kan købe badevinger og andet legetøj i til anden halvleg.
Nu er strande nok ikke lige just det de har mest af i Schweiz :D
Men de har alligevel vundet America's Cup!!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 11. jun, 2008 22:02

Tut tut :lol:

Et rigtig godt mål må man sige. super indlæg og lige så godt hovedstød

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » onsdag, 11. jun, 2008 22:04

En lille meget nem gåde:

2 tyrkere scorer i samme kamp, stillingen i kampen er 1-1, intet af målene var et selvmål...

Hvordan kan det lade sig gi' sig?
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » onsdag, 11. jun, 2008 22:46

henrik1 skrev:Fordi du ofte der stöder ind i den holdning.

Ja jeg fremkommer tit med dem fordi jeg så tit stöder på dem. Synes du da selv jeg helt uopfordret smider rundt med det?

Det ka nda godt väre den svenske selvironi ligger på et meget lille sted. Eller også ligger den danske selverkendelse på et meget lille sted. Denne debat om Sverige-DK kan let spore ud, det har den gjort för. Men jeg tror nu godt de fleste kan skelne mellem humor og alvor, og hvis det er humor når personer i byen i Köbenhavn/Helsingör begynder at skubbe til en eller provokere fordi man har längere hår/er svensk eller kollegaer/studiekammerater siger at vi svenskere ödelägger det danske uddannelsessytem, så ja Martin, så er vores selvironi ret lille. Jeg ved ihvertfald at jeg ofte bliver spurgt af mine svenske venner hvorfor danskere hader os så meget. Og jeg synes sku ikke de savner humor eller selvironi.
Nej, selvfølgelig er de situationer du beskriver ikke manglende selvironi. Det er da ekstremt ærgeligt, hvis folk bliver korporlige. Men med hensyn til uddannelsessystemet er der jo desværre noget om snakken på enkelte studier, omend det ikke er den menige svenskers skyld, men en absurd lovgivning på området. Det kan man ikke klandre enkeltpersoner for at udnytte.
Og ja, jeg synes du bringer debatten på bane ret så ofte. Om det er umotiveret eller ej, kan jeg ikke huske. Men det er vel fordi det går dig meget på, og så er det da også fair nok.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Jordan
Indlæg: 267
Tilmeldt: mandag, 10. mar, 2008 09:52
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jordan » onsdag, 11. jun, 2008 22:47

Tak til Tyrkiet. Målet til 2 - 1 betød at jeg vandt på resultatet. Ellers var det en dejlig intens kamp, og jeg er bare glad for at Schweiz er så vandvittig ineffektive på deres kontra.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » onsdag, 11. jun, 2008 23:05

Martin VP skrev:
henrik1 skrev:Fordi du ofte der stöder ind i den holdning.

Ja jeg fremkommer tit med dem fordi jeg så tit stöder på dem. Synes du da selv jeg helt uopfordret smider rundt med det?

Det ka nda godt väre den svenske selvironi ligger på et meget lille sted. Eller også ligger den danske selverkendelse på et meget lille sted. Denne debat om Sverige-DK kan let spore ud, det har den gjort för. Men jeg tror nu godt de fleste kan skelne mellem humor og alvor, og hvis det er humor når personer i byen i Köbenhavn/Helsingör begynder at skubbe til en eller provokere fordi man har längere hår/er svensk eller kollegaer/studiekammerater siger at vi svenskere ödelägger det danske uddannelsessytem, så ja Martin, så er vores selvironi ret lille. Jeg ved ihvertfald at jeg ofte bliver spurgt af mine svenske venner hvorfor danskere hader os så meget. Og jeg synes sku ikke de savner humor eller selvironi.
Nej, selvfølgelig er de situationer du beskriver ikke manglende selvironi. Det er da ekstremt ærgeligt, hvis folk bliver korporlige. Men med hensyn til uddannelsessystemet er der jo desværre noget om snakken på enkelte studier, omend det ikke er den menige svenskers skyld, men en absurd lovgivning på området. Det kan man ikke klandre enkeltpersoner for at udnytte.
Og ja, jeg synes du bringer debatten på bane ret så ofte. Om det er umotiveret eller ej, kan jeg ikke huske. Men det er vel fordi det går dig meget på, og så er det da også fair nok.
Ja det går mig faktisk lidt på. Derfor er det også rart at høre folk herinde skyde fordommene ned. At jeg bringer det på bane så ofte er nok fordi jeg har lidt svært ved at forstå det. Klassikeren er som regel at svenskere opfører sig som svin på Bakken. Men der er jo også danskere der opfører sig uheldigt herovre. Hvis vi skal snakke om ironi kan jeg jo konstatere at mange skåninger, faktisk et flertal, foretrækker DK over Stockholm og faktisk identificerer sig mere med jer.

Med hensyn til uddannelsessystemet, så har du da ret i at det er et problem med hensyn til nogle uddannelser. Sikkert primært medicin. Men på jura-studiet er vi 3 svenskere i min årgang. Det er jo ikke ret mange. Og to ud af de tre vil alligevel arbejde i DK bagefter. Det er dog en følsom debat. Og selvom jeg kan se det fra den danske side, for det er jo reelt ikke jeres problem at der ikke er pladser her, så kan jeg nu godt forstå at mange svenskere vælger det danske uddannelsesystem for at forfølge deres drømme. Og i er milevidt foran svenskerne på det punkt. Ligesom arbejdsmarkedet er langt foran i DK. På det punkt er danskere meget tolerante.

For at lige få tråden tilbage til topic inden vi får en irrettesættelse, så kan man vel konstatere at det ikke blev værtslandenes EM. Der var vel ingen der havde store forventninger, men Schweitz skuffer nu alligevel lidt. Og skade på Frei eller ej, så synes jeg nok de burde kunne lidt bedre. Ikke fordi Tyrkiet er dårlige.

Hatten af for Sionko. Havde nok aldrig troet han var så god. Baros var da også ok. Det er dog langt fra samme Tjekkiet som for fire år siden. Synes iøvrigt ikke Ronaldo var dårlig idag som nogle af jer siger.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » onsdag, 11. jun, 2008 23:12

Det var sgu en hård skæbne for Schweiz, der har arbejdet op til det her i EM i mange, mange år.

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel » torsdag, 12. jun, 2008 09:29

henrik1 skrev:Jeg ved ihvertfald at jeg ofte bliver spurgt af mine svenske venner hvorfor danskere hader os så meget.
Jeg fornemmer heller ikke - som Martin - at problemet er så stort, som du gør det til, Henke. Naturligvis er der den gamle rivalisering mellem de 2 fodboldlandshold. Arvefjendeopgør - Sverige var altid den modstander, man helst ville slå. Måske bunder rivaliseringen et eller andet sted i Svenskekrigene i 1600-tallet, hvor I nappede Skåne, Halland og Blekinge fra os. ;) Men mig_der og Martin er også inde på noget omkring selvironi (og sarkasme). Danskere er verdensmestre i disse discipliner, og på folk, der ikke fanger det, virker det arrogant og nedladende. Så er du inde på noget omkring fordomme - vi har tendens til at betragte svenskere over én kam som langhårede fyre (kvinderne kan vi ikke sige noget grimt om!) med guldøl i hånden. Danskere kan være lidt svære at komme ind på livet af, så vi er gode til at gemme os bag selvironi, sarkasme og fordomme. Men inderst inde mener vi sjældent noget personligt ved det. Og der kommer jo også meget godt ud af Sverige, som du kan høre på de forskellige indlæg. Jeg er - nu vi snakker om det gode - også selv et produkt (på min fars side) af en romance opstået mellem en svensker og en dansker på Malmø-færgen i starten af 1900-tallet.

PS: jeg holder ikke med Sveriges fodboldlandshold. Sådan har det altid været. Men i ishockey, tennis og skiløb har jeg altid holdt med svenskerne.
Just the fax ma'am. Just the fax.

The Real Kramer

Re: Dagens Kampe

Indlæg af The Real Kramer » torsdag, 12. jun, 2008 18:53

Er det utrolige sket at Bayern har købt et flop ??

For Marcell Janssen har godt nok været katastrofal for tyskerne i 1. halvleg i dag. Egentlig ikke ufortjent at kroaterne fører 1-0.

Og så burde Ballack iøvrigt have kindfede 3 gange dagligt for det evindelige tuderi overfor dommeren. Argh!

Besvar