Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kamp

Indlæg af Niels K » fredag, 31. dec, 2021 07:53

Oomph242 skrev:
torsdag, 30. dec, 2021 10:06
Niels K skrev:
søndag, 26. dec, 2021 20:53
Oomph242 skrev:
søndag, 26. dec, 2021 20:03
mortenbak skrev:
søndag, 26. dec, 2021 19:57
Kunne være fint, hvis de kunne nappe et point fra Chelski.
Men det ser ud til at Russerne har fået styr på dem nu desværre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du kalder Chelsea russere og man City arabere. Mener du så vi (liverpool) er amerikanere?
Er du gal, hvor har du ligget i hi længe, mand. Siden der var noget, der hed fodbold, har man svinet hinandens hold til på alle mulige lødige og mindre lødige måder.
De fleste er meget, meget taknemmelige for, at vi ikke har russiske eller arabiske ejere, og jeg håber, du forstår hvorfor, da jeg ikke gider udpensle det.
Om amerikanere er et fy-ord for dig, må du selv ligge og rode med, men de fleste amerikanere kan dateres tilbage til de britiske øer, og jeg formoder, at du kan tælle vores ejere med...
Amerikanere er ikke mere et fy ord for mig en russere, Arabere eller andre. Jeg skærer ikke alle over i en kam eller synes nogen folkefærd er mindre værd end andre eller mindre berettiget til, at eje.

Gør du det?

Ejermæssigt så jeg helst ejere med passion for spillet og ikke ejere som i klubben for pengene. FSG er her mere for forretning og penge end for fodbolden. Helst så jeg Liverpool som en selvejende klub, men det vil nok aldrig ske.

Det jeg eks. elsker ved England er, at hvis man er født der så betragtes man som englænder. De går ikke op i oprindelse eller hvor man kan dateres til.

Kan du fortælle mig hvorfor der her altid lægges oprindelse af ejerne på når det er arabere eller russere. Men ikke eks. Hvis det er Amerikanere, briter, indere osv. hvorfor er det så vigtigt at pointere deres oprindelse?
Jeg forstår simpelthen ikke, at jeg er nød til at svare på dette, som jeg skrev længere oppe... :dontknow:

Hvis jeg skal lave en liste over de vigtigste ting her i livet, så står frihed helt øverst. Personlig frihed, uden det går ud over andre naturligvis.

En islamisk stat, der regerer efter sharia er det stik modsatte. Kommunismen har flest menneskeliv på samvittigheden historisk. Deres befolkninger har ikke basale frihedsrettigheder, og formuen samler sig på et fåtal.
Hvis man er en del af kongefamilien/den politiske elite eller en af deres hangarounds, så er man repræsentanter for systemer, som jeg synes er rædselsfulde.
Jeg tror de fleste englændere har det som mig og mange andre med folk, der kommer til ens land og efterkommere af dem. De skal være hjerteligt velkomne, hvis de bidrager positivt til vores land og samfund. Længere er den ikke.

Hvis en amerikansk ejer af en klub var dømt for pædofili, så skulle du nok høre nogle sange rundt om på stadions, og når der blev skrevet herinde. Men Amerika er altså et frit og demokratisk land, og det står aller øverst for mig. Det hedder i øvrigt sportswashing.

For mig betyder det knap så meget, om ejerne er super fodboldfans og sidder på stadion hver gang. Træneren og spillerne skal være passionerede, men det er langt vigtigere, at de er dygtige forretningsmænd, som har fået vækstet vores klub enormt. Vi havde en ejer i Moores, men han havde ikke penge nok at smide i klubben ift. de nye ejere af diverse klubber. Vores nuværende model er sund, og det er en rigtig god ting.

Hvis du ikke skelner til sådanne ting, så synes jeg jo, at der må være et eller andet galt.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 01. jan, 2022 15:03

Hoft nytår alle herinde.

Sidder og ser arsenal city, Arsenal er godt nok deres egen værste fjende de burde vinde denne kamp men er godt på vej til at smide det hele væk pga dumme fejl, utroligt at lancazette får lov at hå at brokke sig konstant.
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 01. jan, 2022 15:27

Tegneserie forsvarsspil af Arsenal ved 1-2 målet. Hold kæft det var ringe mand
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 01. jan, 2022 15:30

Det er lidt træls at vi har det bedste hold i 30 år, og så er der lige et hold som er bedre, og som vinder mesterskaberne på stribe.

Man C er verdensmestre i at få andre hold til at implodere. Arsenal har været det bedste hold gennem hele kampen, men Man C løber med alle tre point. Nu er de 12 point foran, og kampen mod Chelsea virker efterhånden en anelse ligegyldig. om vi bliver nr. 2 eller nr. 3 er vel underordnet i det store billede.

btw: Rodri er lige blevet føjet til listen over hadespillere. Han er gennemført usympatisk, og får lov til ekstremt mange unoder.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 01. jan, 2022 15:32

Spørgsmålet er om Rodri burde have været på banen til at score til 1-2. En (endnu engang) rædderlig præstation af dommerteamet og VAR i ligaen. Der er ingen linje eller rød tråd. Det er ren gætværk og det er beskæmmende, at det rammer nogle hold hårdt. Begrebet clear and obvious bliver ikke brugt som det skal. Jeg er træt af, at dommerstanden år efter år er så dårlig og selv når de får teknologiskhjælp udefra, så er de ikke blevet bedre.
Synd for Arsenal. De var bedst på banen, men de har nogle spillere på deres hold, som er garant for at tabe fatningen, men dommeren lagde en linje, hvor Arsenal intet måtte og City alt måtte, hvilket også kan ses på, hvor mange kort han udstak til hvert hold.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 01. jan, 2022 15:49

Der er forlydender om, at VAR-teamet instruerede dommeren i, at der var riv i trøjen på Silva og dommeren derfor skulle ud og se situationen igennem. Hvis det passer, så er der da ingen grund til at kalde ham ud, de har jo påvirket ham i i hvilken retning han skal dømme så. De siger jo nærmest til ham, at du skal dømme straffespark, fordi vi kan se, at der er riv i trøjen. Så tro da pokker, at det altid betyder en omstødelse af en dom, når dommeren lunter ud mod VAR-skærmen selv.
Corner taken quickly...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. jan, 2022 11:36

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 01. jan, 2022 15:30
btw: Rodri er lige blevet føjet til listen over hadespillere. Han er gennemført usympatisk, og får lov til ekstremt mange unoder.
Fernandinho er stolt af sin Padawan.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 03. jan, 2022 20:27

Så blev en ellers træls fodboldweekend lige meget bedre ... :lol:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » mandag, 03. jan, 2022 20:48

Ja det var et dejligt plaster på såret
Og så lige en VM finale i dart, som dessert

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » mandag, 10. jan, 2022 22:52

Burnley-Villa 1-0

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 11. jan, 2022 08:24

Mané og Keita videre med sejre og begge blev MoM's. Keita er grineren i den lille video:

Keita og Guinea danset seg til tre poeng

Naby Keita tok kapteinsrollen på alvor da Guinea tok tre poeng i sin første kamp i Afrikamesterskapet.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/1 ... tre-poeng/

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 11. jan, 2022 14:56

Niels K skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 08:24
Mané og Keita videre med sejre og begge blev MoM's. Keita er grineren i den lille video:

Keita og Guinea danset seg til tre poeng

Naby Keita tok kapteinsrollen på alvor da Guinea tok tre poeng i sin første kamp i Afrikamesterskapet.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/1 ... tre-poeng/
Jeg så noget af begge kampe, og jeg var godt nok ikke imponeret over niveauet. Spændende, om niveauet er højere i dag, hvor Salah og Egypten skal i aktion.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 11. jan, 2022 15:46

Cynwal skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 14:56
Niels K skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 08:24
Mané og Keita videre med sejre og begge blev MoM's. Keita er grineren i den lille video:

Keita og Guinea danset seg til tre poeng

Naby Keita tok kapteinsrollen på alvor da Guinea tok tre poeng i sin første kamp i Afrikamesterskapet.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/1 ... tre-poeng/
Jeg så noget af begge kampe, og jeg var godt nok ikke imponeret over niveauet. Spændende, om niveauet er højere i dag, hvor Salah og Egypten skal i aktion.
På den anden side er vi virkelig glade for at de ikke fik hevet deres spillere hjem i december, som de gerne ville så de havde tid til at træne sammen. :geek:.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 11. jan, 2022 18:52

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 15:46
Cynwal skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 14:56
Jeg så noget af begge kampe, og jeg var godt nok ikke imponeret over niveauet. Spændende, om niveauet er højere i dag, hvor Salah og Egypten skal i aktion.
På den anden side er vi virkelig glade for at de ikke fik hevet deres spillere hjem i december, som de gerne ville så de havde tid til at træne sammen. :geek:.
Der er ikke meget "Egyptian Kings" over Egyptens præstation mod Nigeria. De spiller stort set efter opskriften: Flæk en lang violin i retning mod Salah, og så se, om han kan få noget ud af den.
Det er langt fra ophidsende at se på. Nigeria er kommet med meget mere energi og vilje, og ligger fortjent til at få 3 point i første opgør med en 1-0 sejr, her hvor tillægstiden i anden halvleg lige er gået i gang.

EDIT: Slut - 1-0 sejr til Nigeria
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 11. jan, 2022 22:34

Cynwal skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 18:52
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 15:46
Cynwal skrev:
tirsdag, 11. jan, 2022 14:56
Jeg så noget af begge kampe, og jeg var godt nok ikke imponeret over niveauet. Spændende, om niveauet er højere i dag, hvor Salah og Egypten skal i aktion.
På den anden side er vi virkelig glade for at de ikke fik hevet deres spillere hjem i december, som de gerne ville så de havde tid til at træne sammen. :geek:.
Der er ikke meget "Egyptian Kings" over Egyptens præstation mod Nigeria. De spiller stort set efter opskriften: Flæk en lang violin i retning mod Salah, og så se, om han kan få noget ud af den.
Det er langt fra ophidsende at se på. Nigeria er kommet med meget mere energi og vilje, og ligger fortjent til at få 3 point i første opgør med en 1-0 sejr, her hvor tillægstiden i anden halvleg lige er gået i gang.

EDIT: Slut - 1-0 sejr til Nigeria
Lad os håbe de ikke går videre.

Besvar