Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » mandag, 09. apr, 2012 21:29

Jamen, hvis det er med den på, så skal jeg da gerne bevise det for din skyld, Belloni. ;)

http://www.bold.dk/blog/2175/1/El-Barca ... onel-Messi
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Guffi182 » mandag, 09. apr, 2012 21:51

Bliver dommerne bare dårligere og dårligere i top fodbold?
Billede

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 09. apr, 2012 22:00

Guffi182 skrev:Bliver dommerne bare dårligere og dårligere i top fodbold?
Det virker bestemt som om det bare går en vej........n
e
d
a
d
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 10. apr, 2012 09:29

@Emmy, men det er da helt utroligt, at vi efterhånden hver weekend en eller 2 store fejlkendelser.

Især i år har de været utrolig dårlige til, at dømme straffespark, de giver ikke de åbenlyse og så giver de nogen hvor man tænker :wall: Der er ingen linje whatsoever, og det bare ikke godt nok.
Billede

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 10. apr, 2012 16:55

Synes nu også at dommernes job er blevet sværere og sværere med årene - især pga. teknologien, der gør det muligt at få hvert en lille detalje med i det ypperste slow-motion som f.eks. med Suarez vs. "ham polakken i målet", hvor man noterede sig en bevægelse i hans læg.
Det vil en dommer aldrig nogle sinde have mulighed for at se, og mange af de tvivlsomme domme der kommer sker næsten altid i situationer hvor der skal træffes en hurtig beslutning, og det er derfor ikke forventeligt, i hvert fald for mig, at der altid bliver ramt rigtigt. De er trods alt mennesker og ikke robotter, og så gør det desuden heller ikke nemmere at mange spillere er begyndt at falde ved den mindste berøring. Det skete, så vidt jeg ved, ikke i en tilnærmelsesvis så stor grad for 10-20 år siden.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7306
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 10. apr, 2012 17:14

Meget muligt, men der er INGEN undskyldning for Lee Masons håndsudrækning til Man Utd mod QPR. Ej heller for Dave Bryan og Mike Jones 2 offside mål til Chelsea mod Wigan.

Men vi kan glæde os over, at Bryan, grundet sin ringe indsats mod Chelsea, ikke skal agere liniedommer i aftenens kamp på Ewood Park.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JTN » tirsdag, 10. apr, 2012 19:54

Arda skrev:Men vi kan glæde os over, at Bryan, grundet sin ringe indsats mod Chelsea, ikke skal agere liniedommer i aftenens kamp på Ewood Park.
Jeg synes nu ellers vi har sparet op til lidt held efterhånden...
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jan » tirsdag, 10. apr, 2012 20:00

Problemet har ikke en skid at gøre med teknologi. Selvfølgelig ved vi alle, at det går hurtigere i dag end for 40 år siden. Spillet har udviklet sig, men det har dommerstanden også.
Ved scums mål er liniedommeren mig bekendt på linie, i modsætning til hvad der ellers kan være en svær opgave for en liniedommer. Dommeren er ovenikøbet placeret perfekt til at se skuespillet fra scum-spilleren. Det er ene og alene en negligeren af fodboldreglerne for at fremme scums mesterskabschance, intet andet.
Hvordan i hulen kan Suarez få et gult kort for at blive jokket over vristen? Fordi dommeren mener, at Suarez konsekvent filmer og derfor negligerer fodboldreglerne og dømmer Suarez fordi "han ikke skal tro han er noget".
De to dommere forholder sig ikke til hvad de ser. Ingen dommer placeret hvor de er i de pågældende situationer kan ved deres fulde fem påstå, at de dømte efter hvad de så/opfattede - det er én stor løgn.
Kernen i de problematiske situationer, som der har været rigtig mange af i PL-sæsonen generelt er, som det ganske rigtigt skrives ovenfor, den totale mangel på en konsekvent linie. Jeg så, godt nok Championship, Reading v Leeds i påsken. Leeds fik en mand kylet ud ret tidligt, men derefter gik kampen amok i vilde og vanvittige tacklinger, men dommeren lod det hele passere.
Så fik man da luft ;)
Up The RedMen... we go again!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 10. apr, 2012 21:42

Jeg tvivler på at der ville være lige så stor debat om dommerkendelser hvis der var det samme teknologiske udstyr som i start 90'erne bl.a.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 10. apr, 2012 23:17

AllanShore skrev:Jeg tvivler på at der ville være lige så stor debat om dommerkendelser hvis der var det samme teknologiske udstyr som i start 90'erne bl.a.
Arrhh - i start 90'erne havde man sgu også kunnet se, at offside/schwalbe/rødt kort combo'en fra Young var et aktivt medlem af Dansk Blindesamfund værdigt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 10. apr, 2012 23:24

FYI, så er jeg altså ikke i gang med at forsvare dommen fra QPR kampen :D
Omend hvor rød jeg end er, så går jeg endnu ikke med så farvet et stel.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » onsdag, 11. apr, 2012 07:28

AllanShore skrev:FYI, så er jeg altså ikke i gang med at forsvare dommen fra QPR kampen :D
Må beundre din sans for ikke at påtage dig umulige opgaver ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » onsdag, 11. apr, 2012 14:23

Cynwal skrev:
AllanShore skrev:FYI, så er jeg altså ikke i gang med at forsvare dommen fra QPR kampen :D
Må beundre din sans for ikke at påtage dig umulige opgaver ;)
Man skal jo vælge sine kampe med omhu når man er i "fjendeland". Tænk hvad der var sket hvis Frodo havde gået direkte til Saurons dør og bedt om en duel?! :o
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » onsdag, 11. apr, 2012 16:37

AllanShore skrev:
Cynwal skrev:
AllanShore skrev:FYI, så er jeg altså ikke i gang med at forsvare dommen fra QPR kampen :D
Må beundre din sans for ikke at påtage dig umulige opgaver ;)
Man skal jo vælge sine kampe med omhu når man er i "fjendeland". Tænk hvad der var sket hvis Frodo havde gået direkte til Saurons dør og bedt om en duel?! :o
Har du problemer med kraftig hårvækst på fødderne? :shock:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 11. apr, 2012 17:54

Nu da PL er afgjort, er det godt at de andre store ligaer ikke er det. Jeg glæder mig helt vildt til aftnens brag på Westfalen Stadion (kalder jeg det altså stadig) mellem hjemmeholdet (og de forsvarende mestre) Dortmund og så Bayern München. Der kan kun side 80.000 tilskuere på stadion, men ellers havde det været muligt at sælge 455.000!
Tre points forspring har Dortmund i tabellen, men Bayerns målscore er seks mål bedre, så vinder de i aften vil de komme a point, men med mindst otte mål bedre score (afhængig af sejrens størrelse). Der resterer herefter fire runder, og skægt nok er Dormunds to næstfølgende kampe - udover Bayern på 2. pladsen - Schalke på 3. pladsen, og ja, Gladbach på 4. pladsen. Så der er lagt op til masser af spænding, omend det ligner en matchbold i tilfælde af sejr til Dortmund.

...

Også i Spanien er mesterskabskampen helt åben. Real Madrid gæster (også i aften) Vicente Calderon, hvor de dog plejer at give deres lokalrivaler lesterlige tæsk. Men mon ikke Atletico med Falcao i spidsen er opsatte på at ødelægge mulighederne for Real Madrid? I week-enden vinder både Real Madrid og Barcelona givetvis (selvom Levante har overrasket stort), men så følger den afgørende kamp mellem de to titelkonkurrenter på Camp Nou lørdag d. 21 april, der - som i Tyskland - er femtesidste spillerunde. Det resterende program er i øvrigt:

Barcelona
14. april Levante-Barcelona
21. april Barcelona-Real Madrid
29. april Rayo Vallecano-Barcelona
2. maj Barcelona-Malaga
6. maj Barcelona-Espanyol
13. maj Real Betis-Barcelona

Real Madrid
11. april Atletico Madrid-Real Madrid
14. april Real Madrid-Sporting Gijon
21. april Barcelona-Real Madrid
29. april Real Madrid-Sevilla
2. maj Athletic Bilbao-Real Madrid
6. maj Granada-Real Madrid
13. maj Real Madrid-Mallorca

...

Endelig er mesterskabet i Italien også blevet spændende efter Milan (inden sejren over Chievo) kun fik et ud af seks mulige point, og de kan blive overhalet af (stadig ubesejrede) Juventus på ny såfremt turinerne slår Lazio hjemme - Lazio som i øvrigt er inde i en skarp dyst om den CL-kval givende 3. plads med Udinese (den fjerde Cl plads er røget til Tyskland).
Den franske liga, som jeg dog ikke følger så meget, er også ganske spændende, da Montpellier med Giroud på toppen overraskende mere end mathcer nyrige PSG. Pt er de a point, men Montpellier mangler otte kampe (PSG syv) og har en fire mål bedre målscore.

Besvar