Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 26. jun, 2008 12:59

Stor ros til tyrkerne herfra!

Det var ikke spillemæssigt uforglemmeligt, hvad de præsterede i de første fire kampe, men deres kampvilje og never say die-attitude var imponerende.....desværre kan det være, at de nu tager patent på titlen som comeback-konger :(

Men mod tyskerne var de klart bedst og skabte flest chancer med deres reservespækkede team (men tyskerne har jo før haft besvær, når de spiller mod andethold - portugal 2000 samt Tjekkiet 2004!), og ud fra de 90 minutter i går kunne de være gået fortjent i finalen. Det var naturligvis synd med de mange skader, men når man scorer så mange advarsler som tyrkerne har gjort, kan man bare ikke forvente en optimal start-11'er.

Hvis det spillemæssige niveau bliver hævet med et par kilometer og underholdningsniveauet fastholdes, kan det blive en uforglemmelig kamp i aften. Russerne virkede ustoppelige mod Holland, men jeg håber, at spanierne viser, at de mener det alvorligt ved denne slutrunde.

Viva espana...
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » torsdag, 26. jun, 2008 14:40

Glad for at Tyskland gik videre. Det bliver sikkert en god finale uanset om de skal møde Spanien eller Rusland.

Det her med reservehold tror jeg ikke man skal tillægge så stor bertydning. Ofte vil reservespillere jo vise hvad de kan, og kan derfor tit spille op mod rigtigt gode hold da de har viljen. Det er absolut ikke første gang man ser et reservebetonet hold spille op mod et godt holds stærkeste 11'er. Det er dog ikke noget vi Liverpool-fans er så vandt til :(

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » torsdag, 26. jun, 2008 15:00

Jeg er absolut ikke imponeret over tyrkerne i den her turnering og godt tilfreds med at kampen igår fik den rigtige vinder. Tyrkiet er kommet så langt på lige dele desperation (slutminutterne mod Kroatien og Tjekkiet) og rent held (mod Schweiz) og de var tæt på igen igår, især takket være skandaløst ringe målmandsspil fra Jens Lehmann.

I aften kæmper Rusland og Spanien om at blive europas næstbedste fodbold-nation - fodbold er et simpelt spil med 22 mand og en bold, og tyskerne vinder altid til sidst ;)

Another Wasted Corner

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Another Wasted Corner » torsdag, 26. jun, 2008 15:08

Jeg synes egentlig Tyrkiet har spillet ganske frisk til og imponerede bestemt igår mod et stereotypt spillende tysk mandskab. Og så synes jeg da også tyrkerne har vist god moral med deres mange sidste minutsmål i gennem hele turneringen, selvfølgelig har heldet også tilsmilet dem, men de har også søgt heldet. Flot at de kom frem til semifinalen!

Glæder mig rigtig meget til dagens kamp; inden turneringen var jeg pro Spanien, men efter at være blevet ekstremt begejstret for det russiske spil, ja, så håber jeg næsten at russerne kommer i finalen og vinder den. Uanset hvad, så vil jeg holde med Spanien eller Rusland i en finale mod tyskerne!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 26. jun, 2008 16:15

Det mest unfair hold i længere tid går så ud og beskylder tyskerne for at have handlet unfair og snydt. Jeg kan bestemt ikke lide tyskerne, men de kommentarer Kazim Kazim kommer med er så dobbeltmoralske.
Lær dog for fanden at tabe. Du skulle ikke engang have været i semifinalen Kazim. Endelig fik tyrkerne, hvad de fortjente nu mangler vi bare, at tyskerne taber finalen til Rusland eller Spanien (helst Spanien!)
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » torsdag, 26. jun, 2008 17:57

Masche20 skrev:Det mest unfair hold i længere tid går så ud og beskylder tyskerne for at have handlet unfair og snydt. Jeg kan bestemt ikke lide tyskerne, men de kommentarer Kazim Kazim kommer med er så dobbeltmoralske.
Lær dog for fanden at tabe. Du skulle ikke engang have været i semifinalen Kazim. Endelig fik tyrkerne, hvad de fortjente nu mangler vi bare, at tyskerne taber finalen til Rusland eller Spanien (helst Spanien!)
Jeg ville nu gerne se et link til disse kommentarer. Jeg vil ikke erklære mig uenig i dit indlæg, for man har set henover de seneste år, hvad det er for en mentalitet og moral, tyrkerne går på - og navnlig fra - banen med, men derfor ville jeg nu stadig gerne se det på tryk.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » torsdag, 26. jun, 2008 20:35

Mine to favorithold i dagens semifinale. Kan ikke være bedre. På trods af Torres håber jeg nok lidt på russerne.
Under alle omstændigheder, må det bedste hold vinde ... og det tror jeg så osse, bliver Rusland ;)

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » torsdag, 26. jun, 2008 21:23

DD skrev:Mine to favorithold i dagens semifinale. Kan ikke være bedre. På trods af Torres håber jeg nok lidt på russerne.
Under alle omstændigheder, må det bedste hold vinde ... og det tror jeg så osse, bliver Rusland ;)
Nej desværre, for de burde være mødtes i finalen i stedet for. Det er en fryd og se både russerne og spanierne, men pga. den mærkelige sammensætning, at hold der mødes i indledende pulje, kan mødes igen før finalen, har gjort, at den mulighed ikke var der.

Derudover synes jeg ikke tyrkerne får den kredit de fortjener. De har vist sandt mod og god moral og tyskerne var meget heldige i går. De kunne så let som ingenting have pakket sig igår, men de ville fremad og det var en fornøjelse og det var helt klart dem, der gjorde kampen seværdig, ikke tyskerne.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Ryehauge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ryehauge » torsdag, 26. jun, 2008 21:34

Torres er markant dårligere for Spanien, end han er for Liverpool. Jovidst, han er dækket tæt op, men han holder også hele tiden på bolden for længe og laver tit de forkerte ting. Jeg håber lidt, han kan lyse op, nu hvor Villa er gået ud med en skade og Torres er den eneste frontmand, for det er sgu mere Torres end Spanien som helhed, jeg holder med.

Der var iøvrigt straffe på Torres og ikke frispark den anden vej, men dommeren virker også lidt til at favorisere Rusland.

Ryehauge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ryehauge » torsdag, 26. jun, 2008 21:54

Sådan! Godt mål.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » torsdag, 26. jun, 2008 22:08

Han skylder efterhånden et mål, den gode Fernando.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » torsdag, 26. jun, 2008 22:16

Hjernedøde udskiftninger. Hvad sker der mon oven i hovedet på det gamle fjols?

edit: godt set med indskiftningen af Guiza!!

Men jeg kan stadig ikke se fidusen i at bruge den sidste af sine udskiftninger 20 min før tid.
Og så skal han fanme ikke pille Torres ud.
Senest rettet af Emmy torsdag, 26. jun, 2008 22:19, rettet i alt 1 gang.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 26. jun, 2008 22:16

Nu vil jeg fandme gerne slå det fast. Aragones er simpelthen den mest mærkværdige træner i længere tid.
Endnu engang tager han Torres ud. Ikke nok med, at han er pisse racistisk, så bæger han samtidig et underligt nag til Torres.
Det var så den sidste udskiftning.
Jeg kunne ikke snuppe Aragones inden slutrunden og det har bestemt ikke ændret sig siden.
At ham Guiza scorer får mig ikke til at ændre mening. Torres havde gjort det samme, men det bare det nag til Torres man kan fornemme Aragones render rundt med.
Jeg synes Torres attitude overfor ham er fuldt berettiget.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Balthazar » torsdag, 26. jun, 2008 22:19

Emmy skrev:Hjernedøde udskiftninger. Hvad sker der mon oven i hovedet på det gamle fjols?
Ja, det er fuldstændigt vanvittigt!

Nu starter Güiza nok inde i finalen :roll:
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Ryehauge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ryehauge » torsdag, 26. jun, 2008 22:26

De spiller god fodbold, Spanien.

Besvar