Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RobertS » onsdag, 11. jun, 2008 12:38

Jeg har det på samme måde som VP og Merseyside Boys, kan virkelig godt lide landet Sverige men sportsligt bliver det straks værre! Jeg ved til gengæld klart hvorfor! Sverige bliver ved med at tæve Island i alle sport vi møder dem i og det slider på nerverne og tolerancen ;) Dog har vi for nyligt magtet at slå dem i håndbold, og det betød vist farvel til dem til OL eller VM eller EM eller et eller andet? :lol: (jeg er ikke håndbold interesseret så derfor uvidende ;) )

Men har været mange gange i Sverige, elsker Gotland og Stockholm og Svenske piger er jumm jumm :mrgreen:
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Janse » onsdag, 11. jun, 2008 15:40

henrik1 skrev:Det glæder mig da at høre i er nogle der er lidt positive overfor Sverige. Men jeg mente nu ikke kun landsholdet, men også sådan generelt. Nu kan jeg se i alle 4 er fra Jylland, så måske ser i lidt anderledes på svenskere der end man gør i Nordsjælland/Københavnsområdet, hvor man sommetider skal passe ret meget på at fortælle man er halvt svensker.
Jeg håber ikke at en af de 4, der er fra Jylland gælder mig, for det vil jeg sgu nødigt have hængende på mig ;) Er egentlig rimelig tilfreds med min Østerbro adresse, og vil ikke gerne bytte for noget i Jylland - no offence...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » onsdag, 11. jun, 2008 16:08

Martin VP skrev:Henrik, jeg så en undersøgelse i en af de større danske aviser for nyligt, hvor det kom frem, at det hold de fleste danskere holder med til EM faktisk er Sverige. Så mon ikke du ser lidt spøgelser, selvom det naturligvis er ufedt for din mor på hendes job?
Jeg selv holder aldrig med Sverige i sport, og jeg har det endog meget svært med deres fodboldlandshold. Der er ingen specifik grund, men sådan er det bare, beklager meget :oops: Men jeg kommer meget i Sverige, holdet meget af landet og kommer fint ud af det med mine svenske kolleger - synes jeg da selv. Jeg kan bare ikke rigtigt Sverige i sport.
Nej Martin jeg synes sku ikke jeg ser spögelser. Du bor jo selv i Helsingör. Hvorfor ikke bare spörge nogle i de forskellige butikker du kommer i. Bare vent og se. Og jeg synes sku også man stöder på det flere steder. Men som dansker vil man vel helst ikke erkende det over for sig selv formoder jeg. Der er jo egentlig ikke rigtigt nogen grund til at danskere skal hade svenskere synes jeg.

Jeg siger iövrigt ikke at nogen skal holde med Sverige i sport. Det er knapt så jeg gör det selv. Og det passer altså heller ikke som en skriver at vi altid tror vi vinder EM og VM. Op til denne slutrunde viste en undersögelse i svenske Expressen, at svenskerne er det land der tror mindst på sit landshold under dette EM, og at den spiller der kommer til at floppe störst bliver ZLatan. Derimod kan jeg give ret i at der kan herske lidt "vi er bedst" herovre i andre sportsgrene som hockey, atletik osv. Men der synes jeg også Sverige har noget at have det i.

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mig_der » onsdag, 11. jun, 2008 16:09

På det kontor jeg opholder mig er der en god blanding af nationaliter. Og mit indtryk er at det ofte er svenskerne der har sværest ved at forstå en joke omkring deres oprindelses land.

Specielt vores skotte og australierer er med på en hver joke omkring deres lande, og kan så sandelig også godt fyre et par gode jokes om danmark af.
Så selvom jeg intet har imod Sverige, så kan jeg godt fremstå som en svensker hader på kontoret hos vores elskværdige svenskere. Simpelthen fordi de har svært ved at forstå jokes omkring dem selv. Men om det her så kun gælder for vores svenskere eller det er generelt ved jeg selvfølgelig ikke, men det skulle da ikke undre mig at meget af grunden til at svenskere tror danskere ikke kan li dem, er fordi det er humoren der rammes ved siden af med.

Derudover holder jeg ikke med sverige, fordi de er nogle på mit kontor der ville være ulidelige såfrem de vandt :). Spanien er mine favoritter og pt gør de det da pænt.
Og derudover, hvordan kan en Bornholmer ikke holde med sverige? Er det ikke cirka samme land?
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » onsdag, 11. jun, 2008 16:13

Hvad er det lige, jeg skal spørge om i de butikker, jeg kommer i?
Men ok, jeg skal da ikke blankt kunne afvise, at der er noget om dine påstande. Jeg synes bare, du fremkommer med det så tit, at det på den måde kunne virke som om, du ser spøgelser.
Ellers tror jeg måske, der kan være noget om det, mig der er inde på; den svenske selvironi kan måske ligge på et meget lille sted?
I like my sugar sweet

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » onsdag, 11. jun, 2008 16:43

Martin VP skrev:Hvad er det lige, jeg skal spørge om i de butikker, jeg kommer i?
Men ok, jeg skal da ikke blankt kunne afvise, at der er noget om dine påstande. Jeg synes bare, du fremkommer med det så tit, at det på den måde kunne virke som om, du ser spøgelser.
Ellers tror jeg måske, der kan være noget om det, mig der er inde på; den svenske selvironi kan måske ligge på et meget lille sted?
Fordi du ofte der stöder ind i den holdning.

Ja jeg fremkommer tit med dem fordi jeg så tit stöder på dem. Synes du da selv jeg helt uopfordret smider rundt med det?

Det ka nda godt väre den svenske selvironi ligger på et meget lille sted. Eller også ligger den danske selverkendelse på et meget lille sted. Denne debat om Sverige-DK kan let spore ud, det har den gjort för. Men jeg tror nu godt de fleste kan skelne mellem humor og alvor, og hvis det er humor når personer i byen i Köbenhavn/Helsingör begynder at skubbe til en eller provokere fordi man har längere hår/er svensk eller kollegaer/studiekammerater siger at vi svenskere ödelägger det danske uddannelsessytem, så ja Martin, så er vores selvironi ret lille. Jeg ved ihvertfald at jeg ofte bliver spurgt af mine svenske venner hvorfor danskere hader os så meget. Og jeg synes sku ikke de savner humor eller selvironi.

Brugeravatar
vorstrup
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 892
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 00:00
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af vorstrup » onsdag, 11. jun, 2008 19:50

Crap! Quaresma sidder på bænken på mit EM-hold
Hvorfor komme til din bedste vens begravelse? Han kommer alligevel ikke til din.

veffe

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe » onsdag, 11. jun, 2008 20:05

vorstrup skrev:Crap! Quaresma sidder på bænken på mit EM-hold
Han laver da en kasse og det må da tælle helt godt ;)

Endnu en kamp, hvor jeg blev ganske godt underholdt.
Tjekkerne spillede noget bedre end i første kamp og Sionko var imo deres bedste idag.
Men Portugal er en tand skarpere og vinder egentlig fortjent, pga bedre omgang med bolden i alle ledende.
Deco var min MoM efter en forrygende kamp (og jeg fatter ikke han er på salgslisten i Barca :o ), efterfulgt af en rigtig godt spillende simão.
Tudetøsen var trods en scoring og en flot frispilning til quaresma sindsyg ringe :D
-En spiller som Moutinho ligger man ikke meget mærke til, men fuck han arbejder godt i baggrunden af Deco og Petit, så de kan få større frihed. Det var en spiller jeg gerne så i klubben.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » onsdag, 11. jun, 2008 20:20

veffe skrev:
vorstrup skrev:Crap! Quaresma sidder på bænken på mit EM-hold
Han laver da en kasse og det må da tælle helt godt ;)

Endnu en kamp, hvor jeg blev ganske godt underholdt.
Tjekkerne spillede noget bedre end i første kamp og Sionko var imo deres bedste idag.
Men Portugal er en tand skarpere og vinder egentlig fortjent, pga bedre omgang med bolden i alle ledende.
Deco var min MoM efter en forrygende kamp (og jeg fatter ikke han er på salgslisten i Barca :o ), efterfulgt af en rigtig godt spillende simão.
Tudetøsen var trods en scoring og en flot frispilning til quaresma sindsyg ringe :D
-En spiller som Moutinho ligger man ikke meget mærke til, men fuck han arbejder godt i baggrunden af Deco og Petit, så de kan få større frihed. Det var en spiller jeg gerne så i klubben.
Kan godt forstå, du placerer en smiley, Veffe ;)

Bortset fra det, enig i, at Decco overstrålede alle - måske er det ham, vi skal hente til Liverpool i sommer? Njah, en fremragende spiller, men en træls personlighed, lidt som en anden spiller fra Portugal.

Kan portugiserne holde niveauet, kan de fint ende i endnu en finale.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » onsdag, 11. jun, 2008 21:18

Flot af Schweiz' tyrkiskfødte Yakin at undlade at juble i større grad over sit mål.

ret bizart sådan at se en slutrundekamp hvor banen er så dyngvåd, at bolden næsten ligger død foran stregen, før han sparker den ind.

The Real Kramer

Re: Dagens Kampe

Indlæg af The Real Kramer » onsdag, 11. jun, 2008 21:20

Ja, det er da helt vildt så meget det regner!

Kom nu Tyrkiet - så spiller man for en gangs skyld på at de kan vinde, og så kan de ikke udnytte deres chancer.

Egentlig ganske udmærket underholdning på trods (eller måske på grund?) af øsregnen!

Puha, den var snært på!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 11. jun, 2008 21:22

Håber der ligger en strand butik i nærheden de kan købe badevinger og andet legetøj i til anden halvleg.

Det er helt vildt hvor meget vand der er faldet på så kort tid.
Der kan godt komme et rødt kort i den her kamp.
Tacklingerne kommer hårdere og hurtigere. og pga bolden stopper pludseligt at tacklingen kommer alt for sent/tidligt.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » onsdag, 11. jun, 2008 21:26

Badevinger?? Næh du, de har sgu brug for Noahs Ark!

The Real Kramer

Re: Dagens Kampe

Indlæg af The Real Kramer » onsdag, 11. jun, 2008 21:28

Hæske skrev:Håber der ligger en strand butik i nærheden de kan købe badevinger og andet legetøj i til anden halvleg.
Nu er strande nok ikke lige just det de har mest af i Schweiz :D

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » onsdag, 11. jun, 2008 21:29

The Real Kramer skrev:
Hæske skrev:Håber der ligger en strand butik i nærheden de kan købe badevinger og andet legetøj i til anden halvleg.
Nu er strande nok ikke lige just det de har mest af i Schweiz :D
Så en sø butik hvis det er bedre... (Please la dem ha en sø eller 12)

Besvar