Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » tirsdag, 10. jun, 2008 21:53

Den sene kamp er stort set på det jævne. Grækenland forsøgte vel knap nok at angribe før midt i første halvleg - indtil da kunne man have udstykket svenskernes banehalvdel til parcelhusgrund, parkeringsplads eller lignende. Desværre er svenskerne ikke specielt skarpe i offensiven.

Grækerne ligner sig selv - samme træner, vel stort set samme spillere og nøjagtig samme spil-koncept som i sidste EM-slutrunde, gab...!

Det minder lidt om Rumænien-Frankrig; Det ene hold vil intet, det andet hold kan intet, omend det dog skal siges at Sverige virker noget mere fremadrettet end sammenligningen Frankrig.

Ryehauge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ryehauge » tirsdag, 10. jun, 2008 22:16

Og så blev der scoret to mål i den typiske 0-0-kamp.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 10. jun, 2008 22:16

Skodsvenskere... :(
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Pongolle
Indlæg: 1537
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 17:32
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pongolle » tirsdag, 10. jun, 2008 22:28

Nu godt nok, havde 100.- på Zlatan som første målscorer :)
Billede

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » tirsdag, 10. jun, 2008 23:45

Emmy skrev:Skodsvenskere... :(
Øh hvorfor det?

Stort med sejr omend spillet ikke var prangende. Nu er Chippen nok ude resten af EM, mens Sebastian Larsson får chancen og forhåbentlig sit gennembrud. Er ikke helt enig med jer i at Sverige var li så ueffektive som Frankrig. 2-0 mod et så defensivt hold er da til at leve med, og jeg synes da flere af spillerne viste god vilje. Så meget som systemet nu tillader. Husk li på at Sverige ikke er et klassehold som Frankrig. En stjerne (Zlatan), to ex-stjerner på vej mod pension, (Ljungberg og Henke) samt nogle ok spillere i Kim Källström, Rosenberg, Linderoth og Mellberg. Resten er altså ret ordinære, modsat Frankrig.

Iøvrigt mærkeligt at de fleste svenskere altid håber på DK ved slutrunder og glædes på deres vegne, mens danskere altid skal rakke ned på Sverige og håbe de ryger ud. Er det lillebrorskompleks?

Tillykke Pongolle. Havde selv spillet på Villa som første målscorer i Spanien-kampen.

Mikkel K
Indlæg: 1540
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:24
Geografisk sted: Århus C
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel K » tirsdag, 10. jun, 2008 23:52

henrik1 skrev:
Emmy skrev:Skodsvenskere... :(
Iøvrigt mærkeligt at de fleste svenskere altid håber på DK ved slutrunder og glædes på deres vegne, mens danskere altid skal rakke ned på Sverige og håbe de ryger ud. Er det lillebrorskompleks?
Det er heller ikke alle, der har det sådan
Billede

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » onsdag, 11. jun, 2008 00:25

Mikkel K skrev:
henrik1 skrev:
Emmy skrev:Skodsvenskere... :(
Iøvrigt mærkeligt at de fleste svenskere altid håber på DK ved slutrunder og glædes på deres vegne, mens danskere altid skal rakke ned på Sverige og håbe de ryger ud. Er det lillebrorskompleks?
Det er heller ikke alle, der har det sådan
Nej, det er måske ikke lige holdet, jeg holder allermest med i denne turnering, men jeg håber da i hvert fald, at de kommer videre fra gruppen - og også længere. Spanien holder jeg naturligvis med, og jeg så dem gerne stå i en finale mod f.eks. Holland. Bronzekampen må så gerne være med svenskerne!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Ryehauge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ryehauge » onsdag, 11. jun, 2008 01:01

Jeg håber nu egentlig også, at Sverige klarer det fornuftigt og i dagens kamp, hvor de mødte et så defensivt græsk hold, var jeg da også skabs-svensker. Nu tog jeg jo også en test her forleden, der påstod, at jeg var 90% svensker.

Og så er Sverige altså lillebroderen! ;)

Så er første runde vel overstået. Holland, Spanien, Tyskland og Portugal er i nævnte rækkefølge de fire positive oplevelser indtil videre, mens Italien, Rusland, Tjekkiet samt Frankrig og Rumænien har underpræsteret. Det bliver spændende at se, om der sker ændringer i ande runde. Mon ikke især Italien viser sig at være noget bedre, når de står overfor et tamt rumænsk mandskab?

Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Janse » onsdag, 11. jun, 2008 01:57

henrik1 skrev:
Emmy skrev:Skodsvenskere... :(
Iøvrigt mærkeligt at de fleste svenskere altid håber på DK ved slutrunder og glædes på deres vegne, mens danskere altid skal rakke ned på Sverige og håbe de ryger ud.
Der er af en eller anden grund noget om det, og der er sikkert en god grund, som jeg ikke lige kan finde frem til på dette tidspunkt. Måske har danskere bare altid lidt ondt i røven hvis det går andre godt, når vi selv er en bitter joke...

Jeg holder nu under alle omstændigheder med Sverige, det er jo trods alt tættere på en både Fyn og Jylland ;) Iøvrigt betragter jeg dem qua deres nationalsang som en repræsentant for hele Norden, ikke kun Sverige...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » onsdag, 11. jun, 2008 02:14

Det glæder mig da at høre i er nogle der er lidt positive overfor Sverige. Men jeg mente nu ikke kun landsholdet, men også sådan generelt. Nu kan jeg se i alle 4 er fra Jylland, så måske ser i lidt anderledes på svenskere der end man gør i Nordsjælland/Københavnsområdet, hvor man sommetider skal passe ret meget på at fortælle man er halvt svensker. Min helsvenske mor som arbejder i DK, kun fordi hun egentlig er gået i pension og ikke har fundet et mindre job i Sverige, kommer tit og fortæller mig om hvordan flere af hendes kolleger er rigtigt ondskabsfulde mod hende og de andre svenske kolleger derinde. Sjovt nok udsættet hun ofte for denne "nordiske" rascisme af danskere som samtidig har gjort det til en mærkesag at svine Pia Kjærsgaard i alle frokostpauser. Ret hyklerisk synes jeg nok. Jeg må faktisk erkende at jeg havde ret meget mod svenskere selv da jeg flyttede herover for 7 år siden. Det var meget modvilligt. Men det er jo bare den holdning man er opvokset med. Nu 7 år senere ser jeg først og fremmest mig selv som svensker uden at overhovedet skamme mig over den danske side. Og jeg er sku også ret flov over den holdning jeg havde overfor svenskere før. Jeg har selv oprettet en tråd hvor jeg gør lidt grin med nordmænd, og sådanne tråde er vel også fine nok. Jeg kan selv grine når jeg hører jokes om vores lange hår, vores lidt "åbne"(eller billige om i vil) blondiner og vores naivisme. Men der er sku langt fra lidt uskyldig humor til den had man desværre ofte oplever overfor svenskere på den "jeres" side af sundet. Især i nævnte områder.

Jeg har det dog ok med at det svenske fodboldlandshold ikke ophidser ret mange. Det er jo bare fakta. Sverige spiller desværre ikke ret underholdende. Og det mener ca. 90 % af den svenske befolkning vist også.

Jeg kunne iøvrigt også godt tænke mig en finale mellem Holland og Spanien.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ilusio » onsdag, 11. jun, 2008 08:39

Grækenland burde have fået en bortvisning fra EM efter sidste slutrunde. Drillo ville få svedture så defensivt og kedeligt de spiller. De spiller det mest ideforladte, destruktive og kedelige fodbold vi har se de sidste mange mange slutrunder. Godt at de bliver blæst ud denne gang!

Sidste gang tabte de til Rusland, og sjovt nok fordi Rusland heller ikke ville noget. Så stod Grækenland der og manglede en plan for de havde sgu ikke nogen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 11. jun, 2008 08:55

Det er på ingen måde forbi jeg ikke kan lide Sverige. Jeg har selv boet der i et år og var faktisk ked af at flytte hjem igen.
Jeg holder ikke med svensken p.g.a. et par særdeles usympatiske angribsspillere og en nation som seriøst mener at de konstant er en bejler til samtlige titler. Ingen tvivl om at de har et bedre landshold ens os, men det siger sgu ikke så meget for tiden. At de er med til snart hver eneste slutrunde skyldes for det meste deres gode seedning så de oftest kommer i nogle ganske overskuelige kvalifikationspuljer.
Om det er et "lillebrorforhold" aner jeg ikke. Jeg har aldrig skænket det en tanke.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » onsdag, 11. jun, 2008 10:56

Henrik, jeg så en undersøgelse i en af de større danske aviser for nyligt, hvor det kom frem, at det hold de fleste danskere holder med til EM faktisk er Sverige. Så mon ikke du ser lidt spøgelser, selvom det naturligvis er ufedt for din mor på hendes job?
Jeg selv holder aldrig med Sverige i sport, og jeg har det endog meget svært med deres fodboldlandshold. Der er ingen specifik grund, men sådan er det bare, beklager meget :oops: Men jeg kommer meget i Sverige, holdet meget af landet og kommer fint ud af det med mine svenske kolleger - synes jeg da selv. Jeg kan bare ikke rigtigt Sverige i sport.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Merseyside Boys » onsdag, 11. jun, 2008 11:08

Martin VP skrev:Henrik, jeg så en undersøgelse i en af de større danske aviser for nyligt, hvor det kom frem, at det hold de fleste danskere holder med til EM faktisk er Sverige. Så mon ikke du ser lidt spøgelser, selvom det naturligvis er ufedt for din mor på hendes job?
Jeg selv holder aldrig med Sverige i sport, og jeg har det endog meget svært med deres fodboldlandshold. Der er ingen specifik grund, men sådan er det bare, beklager meget :oops: Men jeg kommer meget i Sverige, holdet meget af landet og kommer fint ud af det med mine svenske kolleger - synes jeg da selv. Jeg kan bare ikke rigtigt Sverige i sport.
Det samme her. Har intet imod landet Sverige eller det svenske folk(har holdt ferie der uendeligt mange gange). Men svenske sportsfolk og hold - nej tak. Egenetlig dybt irrationelt, da svenskerne altid holder med Danmark, og generelt har en rigtig god sportsdækning.

Tre Kronor med Loob, Masken, Kenta, osv (yarkk)
Håndboldlandsholdet med Per Carlen, langhårede Staffan og deres evindige målmænd (yarkk)
Patrick Sjøberg (yarkk)
Mats Willander, Stefan Edberg, Michael Pernfors osv (yarkk)
Jan Ove "Jio" waldner, Mikael "Äpplet" Appelgren osv (yarkk)
Gunde, Mogren (yarkk)
Frölander osv (yarkk)

Dog er lidt plusser i bogen til
Stig Blomquist
Thomas Wassberg
Stig H. Johansson
og så nogle af deres søde atletikpiger som Kajsa B.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

Brugeravatar
Pongolle
Indlæg: 1537
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 17:32
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pongolle » onsdag, 11. jun, 2008 11:27

Også en imponerende kulisse de lagde for dagen de svenske tilskuere, virkelig flot.
Billede

Besvar