Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Belloni » lørdag, 07. jun, 2008 14:49

bongfong skrev:Så kan man jo snakke om og se fodbold igen.
Dagens EM-kampe er som sagt de første og jeg tror på følgende.
Schweiz - Tjekkiet 0-1
Portugal - Tyrkiet 1-1
Tror mange er imod mig, men tror sku på det!
Jeg bakker op om det ;)
Tror Tyrkiet overrasker Portugal.
Og tjekkerne skulle gerne kunne besejre Schweiz!

Bruzelius

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bruzelius » lørdag, 07. jun, 2008 15:31

Austin skrev:
bongfong skrev:Så kan man jo snakke om og se fodbold igen.
Dagens EM-kampe er som sagt de første og jeg tror på følgende.
Schweiz - Tjekkiet 0-1
Portugal - Tyrkiet 1-1
Tror mange er imod mig, men tror sku på det!
Jeg har oddset på sejr til Schweiz og Portugal.
Schweiz har hjemmebanefordelen og jeg tror de kommer videre fra puljen, mens Portugal har Quaresma :)
Som ikke starter inde ;), men ok "super-sub" :shock:

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » lørdag, 07. jun, 2008 18:02

Meget cool at Schweitz har Jack Lemmon som træner. Også meget cool med en FCK-spiller fra start :)

Boye

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Boye » lørdag, 07. jun, 2008 18:02

Så er Degen bænket i Schweiz første kamp..... wtf

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11279
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. jun, 2008 18:04

Ex-squize-me ????

Hvort nye "indkøb" til højre back - Degen - er ikke en gang i den schweitziske start-ellever!! :shock:

....er han ikke en gang god nok til det :shock: :shock:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11279
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. jun, 2008 18:10

Okay - godt ord igen - her er hvad der står om Degen pt på UEFA's officielle side for hvert hold:

Plagued by injuries over the past year, first-choice right-back Philipp Degen also missed Switzerland's two pre-UEFA EURO 2008™ warm-up games with a muscle tear. Unlike his twin brother David, however, he has been included in Jakob Kuhn's squad. The pacy 25-year-old is due to move from BV Borussia Dortmund to Liverpool FC after the tournament.

Så han er nok ikke helt klar endnu.
Sorry Degen :oops:

Håber det bliver ligesom min første oplevelse af Skrtel, som jeg kan huske jeg heglede igennem efter hans første kamp mod Haven & Waterlooville - hvor han også var aldeles rædsom - men siden gik jo som bekendt meget godt. Jeg tar gerne en gentagelse af historien! :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » lørdag, 07. jun, 2008 20:03

Man har da set langt dårligere åbningskampe end den i dag, men hvor er jeg dog skuffet over tjekkiet - de "spiller" sig til én eneste chance som de godt nok scorer på, men det er langt fra deres standard bare at losse en tilfældig bold afsted. Eneste offensive spiller hos tjekkerne, der rigtig imponerede, det var FCK's Sionko.

Til gengæld kæmpede Schweiz ganske flot og resultatet 1-0 havde været i orden, hvis det havde været værterne der havde vundet.

Inden turneringsstart troede jeg ikke på schweizernes chance og det gør jeg stadig ikke, men nu skyldes det langt mere fraværet af deres eneste rigtig farlige angriber end en generel nedvurdering af holdet, for så ringe er de heller ikke - ikke før bolden kommer ind i modstanderens felt.

Lige efter målet kom en statistik på skærmen, der fortalte om 10 skud fra schweiz og 8(!) fra Tjekkiet - de første 7 tjekkiske afslutninger må være kommet i kampens første 15-20 minutter hvor jeg blundede ret så kraftigt (åbningsceremonier har fanden skabt og han har samtidig bestemt at de skal være ekstremt kedelige!)

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 07. jun, 2008 20:26

Bittert at Frei blev skadet. Det betyder i dag at Schweitz ikke fik scoret og at de dermed med stor sandsynlighed er ude af em turneringen.
De spillede klart bedst og Tjekkiet havde ikke fortjent at få en skid med fra den kamp.
Nu håber jeg edme at portugal taber eller i de mindste mister point. Eller endnu bedre, at der er en tøs der kommer til at græde :twisted:
"We're not racist, we only hate the mancs"

Another Wasted Corner

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Another Wasted Corner » lørdag, 07. jun, 2008 20:41

Meget tam åbningskamp af to meget ordinære hold. Tjekkiet er milevidt fra tidligere tiders besnærende offensive og tekniske fodbold og bør, på trods af dagens 1-0 sejr, blive en meget ubetydelig parents i denne slutrunde. Schweizs muligheder er vel også allerede udspillet efter nederlag i åbningskampen.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11279
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. jun, 2008 21:07

Hold da k... hvor bliver man klog på vores nye signings / potentielle nye spillere:

Førtst var Degen på bænken (nok grundet lidt skade)
men nu er Quaresma fa..... heller ikke med!

Nå - så stiger han da i det mindste ikke i pris på grund af en fremragende kamp ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » lørdag, 07. jun, 2008 21:46

Udmærket underholdning i 1. halvleg af dagens sene kamp. Tyrkiet har ret beset ikke meget at gøre godt med fraset nogle få kontraer, som kunne være giftige med mere skarphed i afleveringerne. Faktisk er de ofte spillet så meget ud af kampen, at de er nødt til at vise billet for at få lov at komme ind igen!!

Portugal har på den anden side vist, at de er andet og mere end Cry-Baby Cristina. Tyrkerne er så bange for tude-tøsen at de ofrer ham så meget opmærksomhed, at der bliver plads til andre spillere. F.eks. en Simao - fuck, fuck, fuck hvor det irriterer mig at vi ikke fik ham. Vi burde have pantsat den halve by, solgt Speke Lufthavnen og foræret Aintree væddeløbsbanen til Benfica for at få ham - nu tryller han i La Liga. Og jeg tror næsten, at han stadig havde rykket tyrkernes forsvar op, selv om de ikke havde 2-3 mand på Cristina hele tiden.

Der er kun to ting, der kan forhindre Portugal i at nå til top. 1: De savner skarphed foran kassen og andre end Ronaldo, der kan/må sparke den ind. 2: En målmand, der i høj grad gerne vil spille vanskelige bolde med fødderne, vil højst sandsynligt komme til at lave en kostbar fejl før eller siden, uanset mandens tekniske niveau.

Men det vil næsten være en kriminel handling om Tyrkerne får point ud af den her kamp på baggrund af 1. halvleg.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alex Brockins » lørdag, 07. jun, 2008 22:29

Ronaldo løber som sædvanelig rundt og skaber sig, hver gang en medspiller laver en fejl eller vælger ikke at spille ham, når han er i en god position.

Hvad Søren, er den forkælede dreng virkelig anfører for Portugal i dag?
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » lørdag, 07. jun, 2008 22:43

Alex Brockins skrev:
Hvad Søren, er den forkælede dreng virkelig anfører for Portugal i dag?
Nuno Gomes var anfører fra kamp start, men blev udskiftet, derefter var det christina
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zerlang7 » lørdag, 07. jun, 2008 23:18

og Nani fik en dejlig voldsom tackling :D i like.
Kan ikke fordrage den idiot .
Billede

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » lørdag, 07. jun, 2008 23:26

henrik1 skrev:Meget cool at Schweitz har Jack Lemmon som træner.
Hvor er det rart, at andre også har fået øjnene op for denne kuriøsitet. Det faktum har jeg advokeret for i årevis: Jack Lemmon er ikke død. Han er bare blevet træt af Hollywood.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Besvar