Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Dagens Kampe

Indlæg af Red Man Walking » søndag, 28. apr, 2019 18:13

Jeg nærer stadig et spinkelt håb om at Vardy og co. kan drille City i sidste runde med deres nuværende gode form (selvom det at slå Arsenal vel dårligt kan bruges som indikator længere).

Men hvis retfærdigheden nu ikke skulle ske fyldest har jeg tænkt lidt over en ting. Er der nogen der ved hvilke sanktionsmuligheder der findes hvis City (MEGET mod forventning) skulle blive kendt skyldig for brud på FFP -reglerne? Er det udelukkende økonomiske sanktioner, transferforbud eller udelukkelse fra diverse turneringer? Eller eksisterer der mulighed for fratagelse af point, titler osv. i den periode hvor forseelsen har fundet sted? Logisk set bør det jo ikke være muligt finansielt at dope sig, vinde alt i en årrække og kun straffes fremadrettet fra den dag man kendes skyldig? Floyd Landis (til dem af Jer der følger cykling) fik jo heller ikke lov at beholde TdF-sejren i 2006 da han blev knaldet for doping.

Jeg er selv lidt splittet ift. hvordan jeg forholder mig til ovenstående scenarie. På den ene side ønsker jeg at der bliver sat en stopper for Citys komplette negligering af FFP-reglerne. På den anden side vil det være næsten uvirkeligt lunkent at ende 29 års mesterskabstørke med en skrivebordssejr længe efter sæsonen er færdigspillet. Hvis nu bare de lyseblå ville kollapse var vi fri for ovenstående spekulationer.

EDIT: Citys dyst med Leicester er selvfølgelig allerede i næste runde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Red Man Walking søndag, 28. apr, 2019 19:15, rettet i alt 1 gang.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » søndag, 28. apr, 2019 18:30

Red Man Walking skrev: På den anden side vil det være næsten uvirkeligt lunkent at ende 29 års mesterskabstørke med en skrivebordssejr længe efter sæsonen er færdigspillet.
Og hvis det bliver tilfældet - hvor langt går det så tilbage? Får ManU så sejren fra sidste sæson - får vi den fra 13/14 sæsonen og får ManU den så fra 11/12 sæsonen.

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » søndag, 28. apr, 2019 18:45

Bojangles skrev:
Red Man Walking skrev: På den anden side vil det være næsten uvirkeligt lunkent at ende 29 års mesterskabstørke med en skrivebordssejr længe efter sæsonen er færdigspillet.
Og hvis det bliver tilfældet - hvor langt går det så tilbage? Får ManU så sejren fra sidste sæson - får vi den fra 13/14 sæsonen og får ManU den så fra 11/12 sæsonen.
UEFA har vist utallige gange at de er bund korrupte og håndhæver ikke en skid og da slet ikke deres egne regler.

City får en løftet pegefinger og at vide det ska I lade være med. City siger ja det skal vi nok. Dagen efter forsætter City hvad de heletiden har gjort og UEFA ser igennem fingre med det fordi City lovede jo de ikke ville bryde reglerne mere.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. apr, 2019 20:19

ThunderZtorm skrev:
Hr. Drejer skrev:
Bellamy_fever skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi tabte skabet mod Leicester.
Stop dig selv med det klynkeri
Det er ikke klynk, lille ven. Det er eftertænksomhed.

Hvorfor er du mener lige præcis DEN kamp og ikke en af de andre vi mistede point i? Vi har mistet point i 8 kampe, trods alt.
Og kan et hold der ikke har vundet mesterskabet i 30 år reelt set sige at vi "tabte" mesterskabet?

Og altså, i sidste ende bliver det her vores bedste sæson pointmæssigt nogensinde, med utallige rekorder. Og alligevel tuder du allerede inden den er slut.

Et eller andet sted er det sgu intet under at flere og flere forlader det her forum.
Det er fordi Klopp nævnte kampen, og at man ikke må sige vi mistede mesterskabet i den kamp. Og så var vi vist heller ikke helt gentlemen (se https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... 1548345374).

Jeg tuder ikke. Jeg reflektere. Der er forskel. En kæmpe forskel faktisk. Men det ligger i tiden, og det er også kommet til Forum, at man ikke må forholde sig hverken kritisk eller reflekterende. Og det er latterligt, når nogen påstår jeg klynker, er latterligt. Nogle har åbenbart problemer med at kende forskel på klynk og eftertænksomhed.

Nu håber jeg på Leicester og Brighton kan sende Pep i kulkælderen. Brendon Rogers må da lige hjælpe sin gamle klub.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 28. apr, 2019 21:22

Ikke for, at ødelægge jeres håb men jeg tror ikke vi bliver mestre i år :( :(

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 28. apr, 2019 21:27

Omvendt vil jeg påstå du skjuler dit klynk bag ‘smarte’ ord. Eftertænksomhed kræver at man rent faktisk analysere på tingene, hvilket jeg ikke mener du har hvis du kommer frem til at vi tabte mesterskabet (som ikke engang er spiller færdig og indenfor 1 point) mod Leicester City for Gud ved hvor mange kampe siden.

Selvfølgelig må man være kritisk, det har man altid måttet det bygger vores demokratiske samfund på, intet har ændret sig. Det eneste der har ændret sig er at man nu åbenbart må være kritisk uden at kunne angribes på sine holdninger ?
Du må, i så fald, kunne argumentere for hvorfor vi netop tabte det ikke færdig spillede mesterskab mod Leicester ? Igen, man er meget velkommen til at være kritisk og anderledes end alle andre, men at blive fornærmet over at folk finder kritikken usaglig og forkert, i mine øjne er DET latterligt.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 28. apr, 2019 21:30

Fowler89 skrev:Ikke for, at ødelægge jeres håb men jeg tror ikke vi bliver mestre i år :( :(
Det tror jeg desværre heller ikke, jeg mistede troen efter Everton, og hsr kun lidt fået håbet tilbage her til det sidste. Men jeg tror desværre Rikke på det.

Men satme om jeg vil overgive mig endnu, de kan slæbe mig skrigende, syngende og råbende ud fra Anfield den 12. Maj - jeg VIL have det mesterskab !
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 28. apr, 2019 21:55

Bellamy_fever skrev:
Fowler89 skrev:Ikke for, at ødelægge jeres håb men jeg tror ikke vi bliver mestre i år :( :(
Det tror jeg desværre heller ikke, jeg mistede troen efter Everton, og hsr kun lidt fået håbet tilbage her til det sidste. Men jeg tror desværre Rikke på det.

Men satme om jeg vil overgive mig endnu, de kan slæbe mig skrigende, syngende og råbende ud fra Anfield den 12. Maj - jeg VIL have det mesterskab !
Kan bare ikke se City miste point i de næste 2 kampe nu hvor de heller ikke er med i CL længere.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 28. apr, 2019 22:31

Synes det er meningsløst at udpege en enkelt kamp som eneårsag til at sæsonen ender som den - formentlig - ender. Ja, vi burde have slået Leicester, eller West Ham, eller ... , men man kan lige så vel sige, at Jordan Pickfords brain-fart i 6. tillægsminut (ud af 4...!) eller Lloris/Alderweireld´s fuck-up for en måned siden er grundene til, at vi trods alt stadig er med i ræset.

Og jeg håber da stadig, at Brendan Rodgers kan være med til at sikre os den titel, han så skammeligt blev snydt for i 13/14. Det vil der være en slags poetisk retfærdighed i.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 28. apr, 2019 22:42

Sledgehammer skrev:Synes det er meningsløst at udpege en enkelt kamp som eneårsag til at sæsonen ender som den - formentlig - ender. Ja, vi burde have slået Leicester, eller West Ham, eller ... , men man kan lige så vel sige, at Jordan Pickfords brain-fart i 6. tillægsminut (ud af 4...!) eller Lloris/Alderweireld´s fuck-up for en måned siden er grundene til, at vi trods alt stadig er med i ræset.

Og jeg håber da stadig, at Brendan Rodgers kan være med til at sikre os den titel, han så skammeligt blev snydt for i 13/14. Det vil der være en slags poetisk retfærdighed i.
Eller det straffespark Mahrez brændte.

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af STMO » mandag, 29. apr, 2019 05:17

Det har været en fantastisk sæson, det kan der ikke være tvivl om, og i mange af kampene har vi spillet virkelig godt. Der er alligevel to ting, der kan uddrages som lære: 1) Vi skal være bedre end City i vores indbyrdes kampe, 2) Vi skal i alle kampe gå i offensiven og satse lidt med 30 minutter igen - det kan koste et nederlag, men forhåbentlig også ændre 1 p til 3 p et par gange.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 29. apr, 2019 07:16

Det er ret vildt at tænke på, at forskellen på Manchester City og Liverpool i denne sæson er den ene centimeter bolden manglede for at krydse stregen på Etihad.

Det er en fænomenal sæson Klopp og co. har gang i. Jeg krydser stadig fingre for det også giver et trofæ, når sæsonen er ovre. Det synes jeg klubben i den grad fortjener.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 29. apr, 2019 09:24

Robbie_God_Fowler skrev:Det er ret vildt at tænke på, at forskellen på Manchester City og Liverpool i denne sæson er den ene centimeter bolden manglede for at krydse stregen på Etihad.

Det er en fænomenal sæson Klopp og co. har gang i. Jeg krydser stadig fingre for det også giver et trofæ, når sæsonen er ovre. Det synes jeg klubben i den grad fortjener.
Eller en udvisning i selv samme kamp. Men sådan kan man blive ved.
Jeg frygter dog et mentalt tilbagefald for trup, træner, klub mv, hvis vi ikke lykkes med en titel i denne sæson.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » mandag, 29. apr, 2019 09:31

Et meget sigende citat fra min far, der er evigt pessimist og sortseer på Liverpools vegne, og samtidig overdreven positiv på modstandernes. I går lød beskeden:

"Utroligt så dårligt T, C, A & MU slutter sæsonen af... DdG er for tiden klart ringere end Karius og Mignolet var på noget tidspunkt. Hvad sker der?"

Det vidner om, at vi er kommet langt, når selv han siger sådan :D

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » mandag, 29. apr, 2019 09:59

Red Man Walking skrev:På den anden side vil det være næsten uvirkeligt lunkent at ende 29 års mesterskabstørke med en skrivebordssejr
Det gider jeg ikke. Hvis Man City skal straffes, så må det blive en eller anden fremadrettet straf. For uanset hvordan de har opført sig i forhold til FFP, så jeg gigantisk respekt for det arbejde deres spillere og Pep har leveret igennem nu to sæsoner. Og hvis de vinder PL, er de MEGET værdige mestre.
Senest rettet af texy mandag, 29. apr, 2019 10:32, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Besvar