Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 27. dec, 2016 09:58

Bellamy_fever skrev:
Jesper skrev:@ Larry Dillman
Jeg er da udmærket klar over, at der er masser af point at spille om og at historien viser masser af eksempler på at førerhold kan hentes. Men Chelsea spiller ikke europæisk. Vi er jo selv et udmærket eksempel på, hvad det betyder. Nu og for 3 år siden.
Og Chelsea er bare så umanerligt stabile. En stabilitet Conte er kendt for.
Så jeg kunne måske vende den om. Hvad får dig til at tro, at de ikke vinder? Andre må selvfølgelig også gerne byde ind i debatten
Tror du misser pointen fuldstændigt. Det handler netop om hverken at afgøre hvorvidt Chelsea kommer til at vinde eller ej allerede nu, eller om de IKKE ender med at vinde.

Pointen er at intet er afgjort endnu, udtagen man selv beslutter sig for at kaste håndklædet i ringen.
Spil spillet, hent de point der kan hentes - så må Chelsea spille deres spil, hente de point de kan, tabe de point de gør og så må det endelige resultat gøres op i Maj måned, IKKE i December, halvvejs igennem sæsonen. Det er lige så 'for tidligt' efter Boxing Day at sige at Chelsea vinder ligaen, som det er at sige de IKKE gør.

"heldet forfølger som regel også den bedste, og han som ikke opsøger heldet, bliver aldrig Heldig nok til at være den bedste" - eller noget i den stil kan sku ikke huske det - you Get the point ;)
Jeg er da 100 % sikker på, at der ikke er nogen, der har opgivet håbet og at der ikke spilles til sidste slutfløjt. Men jeg kommenterer bare som fan og ikke som klub eller spiller. Og derfor synes jeg da det er en interessant debat, her nogenlunde midtvejs, at diskutere, hvem der står stærkest i ræset. Og derfor lavede jeg den konklusion, at jeg ikke kan se, at Chelsea hentes. Så hvis vi undgår alle klichéerne, så er det vel så mere interessant at læse (for mig og andre), hvad der får dig og andre til at tro, at de rent faktisk kan hentes ud fra en fodboldanalytisk vinkel og ikke alle de åbenlyse faktorer, så som at det er sket før, der er mange runder endnu og så videre.
Jeg anser konkurrenterne for ustabile til at det kan lade sig gøre, og jeg kan ikke se at de øvrige hold i ligaen har koden til at bryde Chelsea ned, hvilket gør, at jeg ser dem som et ret sikkert bud på mester allerede nu. Vil jeg gerne tage fejl? Ja, da! Og jeg tager ustandseligt fejl, så det vil ikke være noget nyt:-)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 27. dec, 2016 12:35

15 % chance for Liverpool (til at tage PL titlen.)
18.5 % chance for Man City (til at tage PL titlen.)
63 % chance for Chelsea (til at tage PL titlen.)
3,5 % chance for resten i PL

Min vurdering, at Liverpool og Man City sagtens kan ligge tryk på Chelsea helt til allersidst ligesom man så i 13/14 sæsonen, der blev afgjort med to runder tilbage... RO PÅ drenge og piger. :aliboronz8:

Chelsea crusher derudaf, men hvad gør Liverpool ikke (hvis man tager Bournemouth og West Ham kampene) ud af ligningen?
Liverpool mangler både Arsenal, Chelsea, Spurs og Man City på ANFIELD ROAD, der er et sted hvor ALLE frygter selv Mourinhos skod hold! Der fik 0-0 på destruktivt fodbold.... :wall:
You'r Never Walk Alone. ///

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » tirsdag, 27. dec, 2016 15:45

DAGGER! skrev:15 % chance for Liverpool (til at tage PL titlen.)
18.5 % chance for Man City (til at tage PL titlen.)
63 % chance for Chelsea (til at tage PL titlen.)
3,5 % chance for resten i PL

Min vurdering, at Liverpool og Man City sagtens kan ligge tryk på Chelsea helt til allersidst ligesom man så i 13/14 sæsonen, der blev afgjort med to runder tilbage... RO PÅ drenge og piger. :aliboronz8:

Chelsea crusher derudaf, men hvad gør Liverpool ikke (hvis man tager Bournemouth og West Ham kampene) ud af ligningen?
Liverpool mangler både Arsenal, Chelsea, Spurs og Man City på ANFIELD ROAD, der er et sted hvor ALLE frygter selv Mourinhos skod hold! Der fik 0-0 på destruktivt fodbold.... :wall:
Hvis man sådan kan tage de kampe ud af ligningen, man har lyst til, for at få ens argumenter til at passe, giver i min verden ikke megen mening og da slet ikke når det gælder 2 af de sidste 4 spillede kampe. Jeg kunne have gået med til Burnley kampen, fordi det er så længe siden vi spillede den, men både Bournemouth og West Ham kampene fortæller lidt om vores aktuelle form og bør der indgå i et aktuelt "argumentations-regnskab". Ydermere mener jeg at Arsenal skal regnes med i mesterskabschancerne - også mere end de 3,5% de skal dele sammen med de resterende 16 hold :)
Jeg er enig i, at Chelsea nok ikke får maksimum point i resten af sæsonen, så der vil stadig være mulighed for at presse dem, men det kræver efterhånden at vi ikke laver flere dumme pointtab og samtidig vinder hjemmekampen mod dem også.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 27. dec, 2016 23:01

Nu skal vi lige have Soton og Spurs til at spille færdigt i morgen, men ellers ser næste runde således ud:

19. Runde

Dato

30.12.2016 21:00 Hull – Everton

31.12.2016 16:00 Southampton – West Bromwich
31.12.2016 16:00 Chelsea – Stoke
31.12.2016 16:00 Leicester – West Ham
31.12.2016 16:00 Manchester United – Middlesbrough
31.12.2016 16:00 Swansea – Bournemouth
31.12.2016 16:00 Burnley – Sunderland
31.12.2016 18:30 Liverpool – Manchester City

01.01.2017 14:30 Watford – Tottenham
01.01.2017 17:00 Arsenal – Crystal Palace

Det ser umiddelbart ud til, at vi får sværest ved at hente vores 3 point, men jeg tror fuldt og fast på det på Anfield og forhåbentligt er Sturridge og Matip i start 11 og Coutinho på bænken.
Den 01.01.2017 er der gang i 2 London-opgør, hvor der også kan blive sat point til af topholdene.

Bruce
Indlæg: 193
Tilmeldt: onsdag, 29. dec, 2010 13:14
Alder: 49

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bruce » onsdag, 28. dec, 2016 00:37

Jeg tror absolut ikke på Spurs i denne sæson - og lur mig om ikke de kommer igennem deres næste to udekampe (Southampton og Watford) uden en eneste sejr. Så jeg ser det som et ræs mellem os, Chelsea og Man. City. Arsenal kender vi jo efterhånden til hudløshed...spiller godt og får en masse sejre - men kokser lige pludselig, så de får fjerdepladsen. Man. U. kan faktisk med lidt held give os nogle pointtab til konkurrenterne. Men når alt dette er udbasuneret, så er sæsonen stadig kun halvvejs - skader og karantæner kan pludselig have en massiv indvirkning, men jeg ser vores sidste par måneder som ualmindelig gode, hvorfor jeg stadig tror på et mesterskab i maj ´17.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. dec, 2016 11:10

Bruce skrev:Jeg tror absolut ikke på Spurs i denne sæson - og lur mig om ikke de kommer igennem deres næste to udekampe (Southampton og Watford) uden en eneste sejr. Så jeg ser det som et ræs mellem os, Chelsea og Man. City. Arsenal kender vi jo efterhånden til hudløshed...spiller godt og får en masse sejre - men kokser lige pludselig, så de får fjerdepladsen. Man. U. kan faktisk med lidt held give os nogle pointtab til konkurrenterne. Men når alt dette er udbasuneret, så er sæsonen stadig kun halvvejs - skader og karantæner kan pludselig have en massiv indvirkning, men jeg ser vores sidste par måneder som ualmindelig gode, hvorfor jeg stadig tror på et mesterskab i maj ´17.
Jeg håber i hvert fald, at Spurs stikker en kæp i chelsea's mesterskabsdrømme ved at nakke dem i deres næste indbyrdes opgør, lige som chelsea ødelagde det endeligt for Spurs sidste sæson.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 28. dec, 2016 22:01

Hvorfor fik han rødt kort? Er reglerne ikke lavet om?

Sjov detalje, hans venstre fod pløjede græsset op og fik bolden i bevægelse og lidt op i luften. Det tror jeg ikke jeg har set før!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » onsdag, 28. dec, 2016 22:06

Det bedste var ikke engang Kanes håbløse straffespark - det bedste var, at alle de tabere, der stod og filmede på sin telefon bag målet ikke fik noget mål på film.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14380
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 28. dec, 2016 22:10

Det er da helt ufatteligt som spurs vælter sig rundt i straffespark denne sæson. Nogen der har statistik?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » onsdag, 28. dec, 2016 22:12

Jesper skrev:Hvorfor fik han rødt kort? Er reglerne ikke lavet om?

Sjov detalje, hans venstre fod pløjede græsset op og fik bolden i bevægelse og lidt op i luften. Det tror jeg ikke jeg har set før!
Reglerne er, at man stadig får rødt, hvis man fratager en oplagt scoringsmulighed uden at gå efter bolden. Det gjorde Rose i hvert fald ikke, så det røde kort er på sin plads. Den her gang fik Tottenham det ikke foræret.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 28. dec, 2016 22:13

Emmy skrev:Det er da helt ufatteligt som spurs vælter sig rundt i straffespark denne sæson. Nogen der har statistik?
Det var i hvert fald det 4. han skulle tage i år. Mike Deans statistik var næsten vildere. Gad vide hvornår han skal dømme os igen!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 28. dec, 2016 22:29

Fuldt hus til top 7 i denne runde. Ligaen er godt nok ved at knække over.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14380
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 28. dec, 2016 22:30

Øv bøv, jeg havde virkelig håbet spurs ville tabe point til aften. Det irriterer mig at de bliver ved med at hænge på i toppen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 29. dec, 2016 10:47

Emmy skrev:Øv bøv, jeg havde virkelig håbet spurs ville tabe point til aften. Det irriterer mig at de bliver ved med at hænge på i toppen
Ja, men man kan jo ikke komme udenom, at de har et godt hold. Der er nogen der mener at de har dommertække, men uanset hvad, så lægger Chr Eriksen op til mål på stribe, Harry Kane scorer i stort set hver eneste kamp, og de har mange andre profiler.

Når det er sagt, så er det et hold vi skal kunne måle os med, og også kunne holde bag os. Men de er definitivt med i kampen om top 4. Det bliver spændende at se hvor meget de kan drille Chelsea i næste runde.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 29. dec, 2016 15:16

AndreasN skrev:
Jesper skrev:Hvorfor fik han rødt kort? Er reglerne ikke lavet om?

Sjov detalje, hans venstre fod pløjede græsset op og fik bolden i bevægelse og lidt op i luften. Det tror jeg ikke jeg har set før!
Reglerne er, at man stadig får rødt, hvis man fratager en oplagt scoringsmulighed uden at gå efter bolden. Det gjorde Rose i hvert fald ikke, så det røde kort er på sin plads. Den her gang fik Tottenham det ikke foræret.
De fik så til gengæld et straffespark foræret.
Corner taken quickly...

Besvar