Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Emil_Stenz_Aardestrup
Indlæg: 9
Tilmeldt: fredag, 08. maj, 2015 09:03

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emil_Stenz_Aardestrup » tirsdag, 28. jun, 2016 10:15

@Mysjkin

Den udvikling er der jo efter sigende allerede sat gang i hos FA. Det gjorde man i hvert fald meget ud af at påpege, dengang man fyrede Stuart Pearce og ansatte Gareth Southgate som U21 landstræner og boss for hele ungdomssetup'et. Nu skulle der tænkes i moderne, kontinental fodbold og udvikles fodboldkloge, teknisk dygtige spillere. Et arbejde der skulle række helt ned til landets yngste ungsomsniveauer.

Frugterne er mildest talt stadig svære at se, men det er nu engang et vilkår, når man vil reformere et aldersmæssigt meget bredt undgomssetup - og endda gøre det på landsplan.

Måske visionære og teknisk stærke talenter som Alli og Sterling har nydt godt af de nye idéer på et eller andet plan. Det er svært at sige for os udenforstående. Men de er i hvert fald ikke klassisk engelske spradebassetalenter, der lever på power og fysik, som man så ofte har set det med Gerrard'erne og Barkley'erne i de seneste mange år.

Jeg kunne personligt godt håbe for englænderne, at deres indsats begynder at kaste nogle resultater af sig over de kommende generationer. Man kunne vel også godt forestille sig, at Gareth Southgate med sit ry som procestræner og moderne taktiker kunne være et solidt bud på en ny landstræner. Qua sit arbejde med U-landsholdene kunne han måske bygge noget mere bro mellem ungdomsarbejdet og seniorlandsholdet - og få tænkt den moderne spillestil noget bedre ind i A-holdet, end Hodgson formåede. Han kan i hvert fald umuligt sætte holdet dårligere op, end Hodgson har gjort de sidste par slutrunder.

But who am I kidding. Det er England. Så uanset hvad de gør, skal det nok ende med at blive noget lort.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nikand » tirsdag, 28. jun, 2016 20:31

Wormie skrev:Billede
Spas.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 28. jun, 2016 20:58

Reina skrev:3 ugers ferie til Sturridge, Milner, Hendo, Lallana og Clyne og de kan alle være med på USA turen. Det er vigtigt.
Lækkert nok, det er da altid noget der er positivt ved et England exit. Så forvolder der hellere ikke skader, som der er sket mange gange under Roy Hodgson. Måden han satte sit hold op på, det var milevidt klasse - og slet ikke kønt af den time fodbold jeg så af det i gårsdagens kamp.

Vil dog sige, at der er mange gode unge spillere på det engelske hold, Dele Alli, Jamie Vardy, Harry Kane og LFCs egen Sturridge.
Rooney er og bliver aldrig min kop te, hold da op en tam omgang fra hans side.

Konklusionen er bare:
ISLAND viste sit spil via gejst, mod og spille på deres egen måde selvom kvaliteten godt nok er maksimal... Sammenholdet på holdet 9 ud af 11 spillere, er godt sat op. TO af dem er superliga spillere... :shock:
Kanont flot de trods alt er i en kvartfinale mod Frankrig nu...
You'r Never Walk Alone. ///

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. jun, 2016 07:26

Hr. Drejer skrev: England har en meget ringe trup. Det er det dårligste hold jeg har set dem stille op med i 20 år. De er svage på den centrale midtbane, hvor de reelt kun har Dele Alli, som har en smule klasse. På angriber positionen er de også dårligt kørende, hvilket understreges af, at Vardy og en uprøvet Rashford er med. Deres centrale forsvar oser heller ikke af klasse.
Så fik jeg alligevel ret angående England :)

Jeg kommer aldrig til at forstå valget af Hodgson. England trænger til en dygtig taktisk træner med gode man - management færdigheder.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » onsdag, 29. jun, 2016 08:01

Hr. Drejer skrev:
Hr. Drejer skrev: England har en meget ringe trup. Det er det dårligste hold jeg har set dem stille op med i 20 år. De er svage på den centrale midtbane, hvor de reelt kun har Dele Alli, som har en smule klasse. På angriber positionen er de også dårligt kørende, hvilket understreges af, at Vardy og en uprøvet Rashford er med. Deres centrale forsvar oser heller ikke af klasse.
Så fik jeg alligevel ret angående England :)

Jeg kommer aldrig til at forstå valget af Hodgson. England trænger til en dygtig taktisk træner med gode man - management færdigheder.
Guus Hiddink?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 29. jun, 2016 08:03

Emil_Stenz_Aardestrup skrev:@Mysjkin

Den udvikling er der jo efter sigende allerede sat gang i hos FA. Det gjorde man i hvert fald meget ud af at påpege, dengang man fyrede Stuart Pearce og ansatte Gareth Southgate som U21 landstræner og boss for hele ungdomssetup'et. Nu skulle der tænkes i moderne, kontinental fodbold og udvikles fodboldkloge, teknisk dygtige spillere. Et arbejde der skulle række helt ned til landets yngste ungsomsniveauer.

Frugterne er mildest talt stadig svære at se, men det er nu engang et vilkår, når man vil reformere et aldersmæssigt meget bredt undgomssetup - og endda gøre det på landsplan.

Måske visionære og teknisk stærke talenter som Alli og Sterling har nydt godt af de nye idéer på et eller andet plan. Det er svært at sige for os udenforstående. Men de er i hvert fald ikke klassisk engelske spradebassetalenter, der lever på power og fysik, som man så ofte har set det med Gerrard'erne og Barkley'erne i de seneste mange år.

Jeg kunne personligt godt håbe for englænderne, at deres indsats begynder at kaste nogle resultater af sig over de kommende generationer. Man kunne vel også godt forestille sig, at Gareth Southgate med sit ry som procestræner og moderne taktiker kunne være et solidt bud på en ny landstræner. Qua sit arbejde med U-landsholdene kunne han måske bygge noget mere bro mellem ungdomsarbejdet og seniorlandsholdet - og få tænkt den moderne spillestil noget bedre ind i A-holdet, end Hodgson formåede. Han kan i hvert fald umuligt sætte holdet dårligere op, end Hodgson har gjort de sidste par slutrunder.

But who am I kidding. Det er England. Så uanset hvad de gør, skal det nok ende med at blive noget lort.
Det er et godt indlæg. Vores egen 23 er i dag ude med riven, hvor Carra beskriver den forkælede engelske mentalitet, som værende den største årsag til fiaskoerne. http://www.dailymail.co.uk/sport/articl ... abies.html
Der er nok mange andre årsager, men faktum er, at de nationer der har succes nu, begyndte det målrettede ungdomsarbejde for 10-15 år siden, og England er først fornylig begyndt at strukturere ungdomsarbejdet på tilsvarende vis.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » fredag, 01. jul, 2016 21:15

WOW et mål!! :clap:

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » fredag, 01. jul, 2016 21:24

RedRedRed skrev:WOW et mål!! :clap:
Der var satme smæk på.. :clap: og det er der heldigvis også på resten af kampen. Flot kamp indtil videre.
YNWA..!

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » fredag, 01. jul, 2016 21:30

Et kanon mål - men også god reaktion fra Wales

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » fredag, 01. jul, 2016 21:33

Hold-da kæft, mål til Wales just som man havde rost dem for en god reaktion.....

Dejlig kamp, ingen som Pepe og Ronaldo som man bare hader som pesten......

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 01. jul, 2016 21:39

Fantastisk hvordan Coleman har fået animeret dette Wales hold til at være så stærk og sammentømret en enhed!

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skovdal » fredag, 01. jul, 2016 21:41

Jeg brokker mig altså lidt, hvis vi sælger Allen.

Han har satme været stabil i den her turnering.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » fredag, 01. jul, 2016 21:44

Enig i, at Allen har godt flow i sit spil idag, og så har han jo tilkæmpet sig en plads på vort hold på det seneste i sidste sæson, så det er vel fair at beholde ham, i og med at Kloppp åbenbart sætter pris på hans spil.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » fredag, 01. jul, 2016 21:57

Hafsteinsson skrev:Enig i, at Allen har godt flow i sit spil idag, og så har han jo tilkæmpet sig en plads på vort hold på det seneste i sidste sæson, så det er vel fair at beholde ham, i og med at Kloppp åbenbart sætter pris på hans spil.
Klopp er ikke den eneste. Som Allen præsterer under denne turnering, vil det være hjernedødt at sælge ham. Jeg tror på, at han kan omskoles til en effektiv 6'er, som samtidig har et godt afspil.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » fredag, 01. jul, 2016 22:24

Wales-Belgien er i øvrigt et eksempel på, at en kvart-finale ikke behøver at være fyldt med frispark, som eksempelvis i kampen med Pordugal (Morten Olsen'sk dialekt), de divede jo allerede efter 2-3 minutter første gang!!

Besvar