Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. apr, 2016 19:56

texy skrev:
Hafsteinsson skrev:Ja, det er heldigvis stadig i folkemunde omtalt som St. James Park, lad os håbe at the Magpies kan tage point idag, med den fine gestus in mind (måske lidt Rafa fan gemt i mig der.... :headbang: )
Også i mig. Og heldigvis fik Rafa og Newcastle lidt belønning for deres flotte gestus.

Nu sidder jeg og ser Arsenal-Norwich. Jeg må indrømme, at jeg krummer en smule tæer over protesten imod Wenger. Jeg tror ærligt talt, at det vil være svært at finde en anden manager, der vil levere lige så stabile gode resultater, selvom jeg godt kan forstå, at Arsenal fans mener, at de bør kunne udfordre i forhold til titlen. Især i en sæson som denne.

Jeg håber, at de får deres vilje. For i mine øjne vil det være en meget svær opgave for enhver ny manager, at få hurtigt succes med Arsenal i næste sæson. Toppen vil være pakket med jævnbyrdige hold, forestiller jeg mig. Og hvor længe holder en eventuelt ny manager så?
Jeg udvider gerne "Hyld Rafa duoen" til en trio 8-) ... og håber at hans mission i Newcastle lykkes, og Fat-Sam Allerdyce rykker ned!!

En god ven i Ringe Boldklub er gunners fan, og han har indrømmet, at han og mange andre fans har mistet tiltroen til, at Wenger kan give Arsenal det sidste nøk. Inden denne sæson troede jeg, at Arsenal ville blive mestre, da jeg så købet af Petr Čech som "the final piece i the jigsawpuzzle" (hvis I forstår sådan en lille "Houllier-isme"). På den anden side er kan min ven heller ikke lige se, hvilken manager de bør få i stedet, da de to han og mange andre gunnersfans så som naturlige efterfølgere - Guardiola eller Klopp - jo nu er snuppet af konkurrenter.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » søndag, 01. maj, 2016 08:26

Wenger var mig bekendt ikke en toptræner, da de i sin tid ansatte ham og med den tålmodighed de har vist ham i klubben, som jeg i øvrigt synes er meget prisværdigt, kunne det måske være en idé at gå samme vej ved næste manager-skifte. Nemlig at ansatte en, der endnu ikke er så langt i sin trænerkarriere.
Jeg ved godt, det er længe siden de sidst vandt mesterskabet, men han har konstant holdt dem til i og omkring CL pladserne. Arsenal bliver konstant udråbt som værende blandt mesterskabsfavoritterne og jeg synes ikke, han virker træt og udslidt som manager. Efter 20 år på posten, kan et skifte for skiftes skyld alene nogen gange være en god idé.
Kunne en Brendan Rodgers være en idé?
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 01. maj, 2016 08:33

Man skal se deres kritik i det lys, at tilskuerne betaler vist nok ligaens højeste billetpriser og at Arsenals økonomi faktisk er virkelig god. Wenger har selv engang udtalt, at han har været der så længe, at det føles som om at han skulle bruge sine egne penge (underforstået at det havde han ikke lyst til).
Og så har truppen i flere sæsoner set ret så naiv ud på flere positioner og når den så endelig ser fin ud som i år, så præsterer flere af profilerne ikke.
Det største kritikpunkt må være, at man i min optik både i CL og PL taber mange point ved at have en filosofi, men ikke skyggen af kynisme.
De rykker sig med andre ord bare ikke på afgørende parametre. Og potentialet burde være til mere!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niche » søndag, 01. maj, 2016 09:33

Jesper skrev:Man skal se deres kritik i det lys, at tilskuerne betaler vist nok ligaens højeste billetpriser og at Arsenals økonomi faktisk er virkelig god. Wenger har selv engang udtalt, at han har været der så længe, at det føles som om at han skulle bruge sine egne penge (underforstået at det havde han ikke lyst til).
Og så har truppen i flere sæsoner set ret så naiv ud på flere positioner og når den så endelig ser fin ud som i år, så præsterer flere af profilerne ikke.
Det største kritikpunkt må være, at man i min optik både i CL og PL taber mange point ved at have en filosofi, men ikke skyggen af kynisme.
De rykker sig med andre ord bare ikke på afgørende parametre. Og potentialet burde være til mere!
Et af de største problemer ved et managerskifte i Arsenal er imø, at man har en meget fasttømret struktur, med en manager, der har præsteret år efter år. Ganske vist ikke med pl trofæer, men konstant chl deltagelse, og i de sidste par sæsoner også med pokaltitler. Hvis han ryger, så ryge kontinuiteten også, og se bare hvad der eksempelvis skete i manure. Jeg siger ikke, at det samme sker i Arsenal, men risikoen for en turbulent tid efter en så prominent personlighed forlader virksomheden, er bestemt til stede. Jeg ville ikke skrige på managerens hoved, hvis jeg var Arsenalfan, men det er jeg så gud ske tak og lov heller ikke.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 01. maj, 2016 16:57

Det må være mesterskabet, der kom der. Chelsea vil gøre alt for at vinde og Everton er pinlige for tiden.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » søndag, 01. maj, 2016 17:24

Jesper skrev:Det må være mesterskabet, der kom der. Chelsea vil gøre alt for at vinde og Everton er pinlige for tiden.
Det kunne være dejligt. Det er meget imponerende, at de slet ikke ryster på hænderne. Ingen gummien. Jeg var nervøs for at Vardys røde kort kunne have givet dem problemer, men nej. De spiller ufortrødent videre. Det er flot.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » mandag, 02. maj, 2016 19:42

Fede jubelscener på Turf Moor. Burnley tilbage i PL.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » mandag, 02. maj, 2016 21:43

bblauritzen skrev:Fede jubelscener på Turf Moor. Burnley tilbage i PL.
Ja og god kamp om den sidste direkte oprykningsplads, hvor Middlesbrough og Brighton er a'point, med Middlesbrough øverst på en bedre målscorer. Som om det ikke skulle være nok, så møder de to hold hinanden i den næste og sidste runde på Riverside i Middlesbrough.

Brugeravatar
Champen
Indlæg: 794
Tilmeldt: torsdag, 25. jul, 2013 22:04
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Champen » mandag, 02. maj, 2016 22:44

Fantastisk mål af Hazard! Håber Leicester er engelske mestre om små 8 minutter!!
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » mandag, 02. maj, 2016 22:46

Hvor er Tottenham dog klamme
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Champen
Indlæg: 794
Tilmeldt: torsdag, 25. jul, 2013 22:04
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Champen » mandag, 02. maj, 2016 22:47

YNWA! skrev:Hvor er Tottenham dog klamme
Helt ufatteligt! Specielt Rose, jeg kan ikke snuppe ham!
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » mandag, 02. maj, 2016 22:48

tottenham spiller står i kø for at få lang karantæne så de ikke skal spille de sidste par kampe.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 02. maj, 2016 22:50

Hazard er altså helt vanvittig god! Saftsuseme ikke en let kamp at dømme, men Lamela burde jo være ude nu
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » mandag, 02. maj, 2016 22:50

Champen skrev:
YNWA! skrev:Hvor er Tottenham dog klamme
Helt ufatteligt! Specielt Rose, jeg kan ikke snuppe ham!
Så gerne Lamela få en karantæne da han joggede Fabregas på hånden
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » mandag, 02. maj, 2016 22:54

YNWA! skrev:Så gerne Lamela få en karantæne da han joggede Fabregas på hånden
Lamela er virkelig også en usympatisk spiller.

Tror der vanker kæmpe bøder til holdene efter denne kamp.

Besvar