Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 27. apr, 2016 16:35

Godt indlæg RedRedRed.

Bayern har jo heller ikke et alternativ til Lewandowski. Kun Müller, som de foretrækker at bruge samtidig med polakken.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 27. apr, 2016 16:59

AJ skrev:Godt indlæg RedRedRed.
Bayern har jo heller ikke et alternativ til Lewandowski. Kun Müller, som de foretrækker at bruge samtidig med polakken.
Tak, AJ. Og rigtigt med Bayern også.

Der er bare ikke mange som ønsker, at stå bag top-top angriberne i topklubberne.
At jeg så anser Benzema som værende i kategorien lige under top-top angriberne, er en anden sag. For Benzema ville nok heller ikke stille sig tilfreds med at være andetvalg, hvis Real skulle finde sig en bedre angriber. Og så ville de hurtigt stå i samme situation igen.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 27. apr, 2016 18:03

Jeg kan godt følge argumentet, at det kan være svært at tiltrække en topangriber såfremt der allerede løber en sådan rundt i klubben. Når dette så er sagt, handler det også meget om trænerens håndtering af spillerne. Alex Ferguson har op igennem 90'erne og 00'erne formået at jonglere med 3-4 angribere i truppen og holdt disse nogenlunde tilfredse trods det klare hierarki blandt angriberne.

Men at det skulle vidne om Real Madrids styrke, at man ikke har en gardering på angriberposten i så stor en klub, har jeg svært ved at se. Det peger mere i retning mod manglende risikostyring, at man udelukkende arbejder ud fra et scenarie, hvor en skade eller to kan risikere at vælte hele korthuset. Hvis man kan have kvalitetsspillere siddende på bænken på andre positioner såsom Isco, Varane, Rodríguez, Kovacic m.fl, burde der også være plads til en angriber.

Det var tydeligt i gårsdagens kamp, at Real Madrid ikke kunne omsætte deres dominans centralt i anden halvleg til de fornødne chancer, da man praktisk talt spillede uden angriber, hvorfor spillet ikke var sammenhængende på den sidste tredjedel af banen. Hvorfor Real Madrid lige netop i år vælger ikke at have en gardering til Benzema har jeg ikke indsigt i, men det kan vise sig at blive rigtigt dyrt for dem.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 27. apr, 2016 20:41

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg kan godt følge argumentet, at det kan være svært at tiltrække en topangriber såfremt der allerede løber en sådan rundt i klubben. Når dette så er sagt, handler det også meget om trænerens håndtering af spillerne. Alex Ferguson har op igennem 90'erne og 00'erne formået at jonglere med 3-4 angribere i truppen og holdt disse nogenlunde tilfredse trods det klare hierarki blandt angriberne.

Men at det skulle vidne om Real Madrids styrke, at man ikke har en gardering på angriberposten i så stor en klub, har jeg svært ved at se. Det peger mere i retning mod manglende risikostyring, at man udelukkende arbejder ud fra et scenarie, hvor en skade eller to kan risikere at vælte hele korthuset. Hvis man kan have kvalitetsspillere siddende på bænken på andre positioner såsom Isco, Varane, Rodríguez, Kovacic m.fl, burde der også være plads til en angriber.

Det var tydeligt i gårsdagens kamp, at Real Madrid ikke kunne omsætte deres dominans centralt i anden halvleg til de fornødne chancer, da man praktisk talt spillede uden angriber, hvorfor spillet ikke var sammenhængende på den sidste tredjedel af banen. Hvorfor Real Madrid lige netop i år vælger ikke at have en gardering til Benzema har jeg ikke indsigt i, men det kan vise sig at blive rigtigt dyrt for dem.
1. fed: Ferguson spillede vel i denne periode også mest med 2 på toppen, hvorfor der jo ikke var helt så langt til opstillingen for en 3. angriber? 2 angribere bliver vel sammenlagt en højere skadesfrekvens end 1. Og 4 top-top angribere tror jeg nu ikke han har haft på én gang. Muligt han har haft 4, men den 4. var nok nærmere Jeses niveau?

2. fed: De står da med ét ben i CL-finalen, det er da rimelig stærkt. Så helt skævt kan det ikke være. :)

3. fed: Enig. I går han det slet ikke sammen for dem offensivt. Om det var fordi Benzema spillede på halvt blus, eller fordi Ronaldo ikke var med, er svært at spå om. Skulle jeg gætte, vil jeg tror det sidste har størst betydning.
Men de kunne da helt sikkert have brugt lidt bedre backup i går. Men det er længe for en klassereserve at vente på chancen, hvis man skal tegne det lidt skarpt op. ;)

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 28. apr, 2016 23:04

Puha, synd for Krohn-Dehli, den ser rigtig slem ud.

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » torsdag, 28. apr, 2016 23:05

Puha en grim skade til Krohn Dehli.. :shock: Det var vel et kedeligt punktum for en ellers flot karriere :( må bare håbe han slipper heldigt igennem evt. Operation og genoptræning så han om ikke andet kan være smertefri resten af livet. God bedring
YNWA..!

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarhus » torsdag, 28. apr, 2016 23:21

Blev han tacklet?

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » torsdag, 28. apr, 2016 23:23

Aarhus skrev:Blev han tacklet?
Lignede ikke at han blev ramt. Modtog bolden på midten af banen mellem 2 modstandere (1 lille meters penge fra den ene af dem). Han vender rundt, da knæet fucker helt op og knæskallen ryger hen hvor det bestemt ikke et tiltænkt at den skal befinde sig.
YNWA..!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 29. apr, 2016 00:01

Dieks skrev:Puha en grim skade til Krohn Dehli.. :shock: Det var vel et kedeligt punktum for en ellers flot karriere
Det kan også bare være 6-8 uger på sidelinien, har selv prøvet knæskallen sad på siden, 1 operation og 6 uger senere var jeg game, løbetrænede dog med lidt halten den første uges tid. Har stadig ingen mén nu her 21-22 år senere. Man kunne da håbe det samme for Krohn. Han lavede dog klassikeren...Gloede med skræmte øjn på skaden, det er elemtær første hjælp, at det skal man ikke. HUSK dette, gjorde det hverken da knæet fløj om på siden, eller da jeg smadrede benet op af en træ stamme med 50 km timen, og det gjorde ikke så ondt endda, var dog gået i chock ved sidste ulykke, som standser smerten.
Verden er smask fuld af hyklere....

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » fredag, 29. apr, 2016 00:12

Thommo skrev:
Dieks skrev:Puha en grim skade til Krohn Dehli.. :shock: Det var vel et kedeligt punktum for en ellers flot karriere
Det kan også bare være 6-8 uger på sidelinien, har selv prøvet knæskallen sad på siden, 1 operation og 6 uger senere var jeg game, løbetrænede dog med lidt halten den første uges tid. Har stadig ingen mén nu her 21-22 år senere. Man kunne da håbe det samme for Krohn. Han lavede dog klassikeren...Gloede med skræmte øjn på skaden, det er elemtær første hjælp, at det skal man ikke. HUSK dette, gjorde det hverken da knæet fløj om på siden, eller da jeg smadrede benet op af en træ stamme med 50 km timen, og det gjorde ikke så ondt endda, var dog gået i chock ved sidste ulykke, som standser smerten.
Puha, av.. Men godt du er kommet dig uden mén.. Ja vi må håbe det samme sker for MKD. Nogen gange ser det måske også voldsommere ud end det senere viser sig at være. Og tak for "kigge væk finten". Håber aldrig jeg får brug for den. Men godt at vide :D
YNWA..!

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 29. apr, 2016 20:23

Thommo skrev:
Dieks skrev:Puha en grim skade til Krohn Dehli.. :shock: Det var vel et kedeligt punktum for en ellers flot karriere
Det kan også bare være 6-8 uger på sidelinien, har selv prøvet knæskallen sad på siden, 1 operation og 6 uger senere var jeg game, løbetrænede dog med lidt halten den første uges tid. Har stadig ingen mén nu her 21-22 år senere. Man kunne da håbe det samme for Krohn. Han lavede dog klassikeren...Gloede med skræmte øjn på skaden, det er elemtær første hjælp, at det skal man ikke. HUSK dette, gjorde det hverken da knæet fløj om på siden, eller da jeg smadrede benet op af en træ stamme med 50 km timen, og det gjorde ikke så ondt endda, var dog gået i chock ved sidste ulykke, som standser smerten.
Det blev det så ikke - 8 måneder forventes han at være ude.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 30. apr, 2016 16:02

Klapsalver samt YNWA blev sunget til ære for de 96 på saint James park.. Respekt ! :clap:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Spazzjack » lørdag, 30. apr, 2016 16:02

Bellamy_fever skrev:Klapsalver samt YNWA blev sunget til ære for de 96 på saint James park.. Respekt ! :clap:
Meget, meget flot gestus
Billede

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » lørdag, 30. apr, 2016 16:43

Spazzjack skrev:
Bellamy_fever skrev:Klapsalver samt YNWA blev sunget til ære for de 96 på saint James park.. Respekt ! :clap:
Meget, meget flot gestus
Ja, det er heldigvis stadig i folkemunde omtalt som St. James Park, lad os håbe at the Magpies kan tage point idag, med den fine gestus in mind (måske lidt Rafa fan gemt i mig der.... :headbang: )

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » lørdag, 30. apr, 2016 18:50

Hafsteinsson skrev:Ja, det er heldigvis stadig i folkemunde omtalt som St. James Park, lad os håbe at the Magpies kan tage point idag, med den fine gestus in mind (måske lidt Rafa fan gemt i mig der.... :headbang: )
Også i mig. Og heldigvis fik Rafa og Newcastle lidt belønning for deres flotte gestus.

Nu sidder jeg og ser Arsenal-Norwich. Jeg må indrømme, at jeg krummer en smule tæer over protesten imod Wenger. Jeg tror ærligt talt, at det vil være svært at finde en anden manager, der vil levere lige så stabile gode resultater, selvom jeg godt kan forstå, at Arsenal fans mener, at de bør kunne udfordre i forhold til titlen. Især i en sæson som denne.

Jeg håber, at de får deres vilje. For i mine øjne vil det være en meget svær opgave for enhver ny manager, at få hurtigt succes med Arsenal i næste sæson. Toppen vil være pakket med jævnbyrdige hold, forestiller jeg mig. Og hvor længe holder en eventuelt ny manager så?
Kloppite

Besvar