Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » søndag, 09. mar, 2014 19:37

Hvis de ikke gider svare på spørgsmålet, så er det da kun rimeligt, at det gentages.

Ikke at jeg synes Rasmus Lund var særlig elegant overfor Ove Christensen. Har ikke set interviewet med Lars Jacobsen, men her havde det nok været mere fyldestgørende at spørge, hvordan han ser på sin situation i FCK.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 09. mar, 2014 20:21

Alonso skrev:Hvis de ikke gider svare på spørgsmålet, så er det da kun rimeligt, at det gentages.

Ikke at jeg synes Rasmus Lund var særlig elegant overfor Ove Christensen. Har ikke set interviewet med Lars Jacobsen, men her havde det nok været mere fyldestgørende at spørge, hvordan han ser på sin situation i FCK.
Nu er det jo ikke en retssal, så spillerne har faktisk ikke nogen pligt til at svare, hvis de ikke har lyst. Det burde journalisterne skrive sig bag øret.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af And I'm Javert » søndag, 09. mar, 2014 20:30

Fair nok, Thommo. Jeg husker også episoden med Ove. Det var meget lignende her. Lars Jacobsen holdt dog tonen venlig og smilende.

Det var ikke Rasmus Lund i situationen, en tilfældig kvinde, jeg ikke kender. Jeg ser sjældent dansk fodbold, erkender jeg.

@Alonso. Naturligvis har jeg intet imod at gentager et spørgsmål, det ses alle steder, men at omformulere det samme spørgsmål, som personen/træneren/spilleren allerede har besvaret to gange, blot fordi at de ikke fandt svaret tilpas kontroversielt og derefter vedblive samme procedure, til de får noget de vil høre, synes jeg er på et utilstrækkeligt amatørniveau. Lars Jacobsen besvarede netop de første to gange, at han ikke forlangte en forklaring fra Ståle Solbakken på hans bænkplads, fordi at det at sidde udenfor et par kampe i en sæson ikke behøver betyde det store. Så vedblev journalisten at presse ham, til han til sidst udtalte at det aldrig er sjovt at sidde på bænken, når man var klar. Det var meget lig Ove Christensen-situationen, som jeg så det.
Do not forget my name!

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af And I'm Javert » søndag, 09. mar, 2014 20:32

Nå, men for at kommentere på kampen ... Gab. FCK spiller virkelig ikke godt her i starten af foråret, og niveauet i Superligaen er virkelig lavt. Men igen, måske er det fordi, jeg oftest ser Premier League.
Do not forget my name!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 09. mar, 2014 20:53

And I'm Javert skrev:Nå, men for at kommentere på kampen ... Gab. FCK spiller virkelig ikke godt her i starten af foråret, og niveauet i Superligaen er virkelig lavt. Men igen, måske er det fordi, jeg oftest ser Premier League.
Ja føj, var det ikke lige fordi man er dansker ville man ikke gide bruge 2 sekunder på det l*rt :shock:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 09. mar, 2014 21:24

Pede skrev:^^
Den altid sensationshungrende Rasmus Lund. Formoder det også er ham der er tale om i det andet eksempel. I guder han er belastende.

Også ham der fik "slag" ude foran Brøndby stadion.
rasmus klump når han er i sit es :alcohol:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » søndag, 09. mar, 2014 21:58

And I'm Javert skrev:Nå, men for at kommentere på kampen ... Gab. FCK spiller virkelig ikke godt her i starten af foråret, og niveauet i Superligaen er virkelig lavt. Men igen, måske er det fordi, jeg oftest ser Premier League.
Fodbolden er netop dårlig. Dette fordi fysik og stram organisation vægtes over individuelle kvaliteter. Jeg bebrejder ikke klubberne, da ligastrukturen ikke er til meget hjælp. Når 2 ud af 12 kan rykke ud og økonomien er så markant dårligere i første division, så er det ikke nemt at satse på en udviklende spillestil, hvor spillerne af og til laver fejl. Det gør de også nu, men netop reducering af fejl står øverst på de fleste træneres whiteboard derhjemme.

Jeg er ikke fortaler for en udvidelse af ligaen, da det vil udvande økonomien for de 12 klubber, der allerede er deroppe. Flere klubber betyder at der skal kæmpes yderligere for sponsoraterne (prisen sænkes), at flere skal dele tv-pengene osv. Det vil ganske enkelt ikke bidrage til en styrkelse af klubbernes eliteafdelingerne.

I stedet vil jeg beholde de 12 hold og kun have en nedrykker. Eventuelt skal dén ene nedrykningsplads spille to kampe mod 1'eren af 1. division, når sæsonen er ovre, så det bliver endnu sværere at rykke ud.

Det vil naturligvis gøre ondt i 1. division, hvor der findes klubber med ambitioner. Men vi er virkelig på et minimum af klubber, der har rammevilkårene til at være med på højeste niveau. Det kunne f.eks. være en klub som Vejle, der er blevet drevet eminent dårligt i mange år, men som har faciliteter og et godt bagland. Horsens er et andet sted, og der kan sikkert nævnes flere.

Denne idé vil ikke falde i god jord hos fodboldromantikerne, der elsker at se den lille og underkuede klub stryge til tops. Hobro ligner et forrygende eksempel i år. Men uden at have indgående kendskab til fodbolden i Hobro, så kendetegner det ofte de klubber, at de har fået samlet et godt hold sammen, men at fundamentet for at fortsætte det, når det gode hold splittes op af forskellige årsager, ikke er der.

Når jeg tænker i disse baner, så er det ikke for at tilgodese de i forvejen stærke Superliga klubber. Det er for at forbedre talentudviklingen. Ved at det er sværere at rykke ned, er der også givet mulighed for at tænke mere langsigtet. Så er der i højere grad mulighed for mellemsæsoner, hvor spillerudvikling er i højsædet og resultaterne gemmes lidt væk. Det kan forhåbentlig skabe individuelt stærkere spillere, der har en bedre chance for at klare sig internationalt og derfor vil give et dygtigere dansk landshold.

Brugeravatar
Mr. wright
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:01

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mr. wright » søndag, 09. mar, 2014 22:52

Du glemmer i din ligning, at den danske liga er en udviklingsliga, hvor alle i klubber i faxe/super/sas-ligaen arbejder for at få det helt store talent, som de kan score kassen på. Det kan der nævnes rigtig mange eksempler på.

Så hvorfor er det lige at du og DBU vil have så få hold i ligaen som muligt? Det giver jo ikke nogen mening ift., at med kun 12 hold, så vil der være en del færre talenter end hvis der eks. var 15-16 hold i ligaen.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » søndag, 09. mar, 2014 22:58

Mr. wright skrev:Du glemmer i din ligning, at den danske liga er en udviklingsliga, hvor alle i klubber i faxe/super/sas-ligaen arbejder for at få det helt store talent, som de kan score kassen på. Det kan der nævnes rigtig mange eksempler på.

Så hvorfor er det lige at du og DBU vil have så få hold i ligaen som muligt? Det giver jo ikke nogen mening ift., at med kun 12 hold, så vil der være en del færre talenter end hvis der eks. var 15-16 hold i ligaen.
Jeg går ud fra vi er enige om, at Brøndby har bedre mulighed for at udklække et stort talent end Hobro. Det handler om rammevilkårene. Faciliteter, trænernes dygtighed osv. Den slags ting kan i 99 ud af 100 tilfælde kun købes for penge, så derfor vil jeg ikke have flere hold, der skal dele den i forvejen lille kage (de penge der opnås gennem tv-aftaler, sponsorater osv.).

Brugeravatar
Mr. wright
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:01

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mr. wright » søndag, 09. mar, 2014 23:10

Det lyder til, at du vil have begge ting både udvikling at talenter og resultater på det europæiske plan. Her er det bare jeg ikke kan følge med, da det bare ikke lader sig gøre på sigt. Danske hold kommer jo aldrig til at opnå noget.

I min verden er det langt bedre, at vi får nogle ekstra hold med, således at nogle ekstra talenter kan få chancen for noget spilletid på det højeste niveau i Danmark. Det er jo trods alt begrænset hvor mange, der får chancen hos Brøndby, FC København, Aalborg BK osv. Vi har jo også set over de seneste år, at flere og flere reserve-spillere bliver udlejet.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 09. mar, 2014 23:20

Mr. wright skrev: Så hvorfor er det lige at du og DBU vil have så få hold i ligaen som muligt? Det giver jo ikke nogen mening ift., at med kun 12 hold, så vil der være en del færre talenter end hvis der eks. var 15-16 hold i ligaen.
Og nu når vi er ved uretfærdighederne, hvorfor skal top 6 have en ekstra hjemme kamp? det bør være lige omvendt! giv da bund 6 en ekstra, som giver lidt ekstra mønt og en langt mere ligeværdig liga, istedet for det at give en ekstra fordel til i forvejen gode hold. Den regel giver mig godt nok hovedpine idet den er piss* uretfærdig. Og så kan bif pibe lige så meget de vil, og gør som sædvanligt, de er usympatisk i uhørt grad., men flot klaret at få dæmpet medierne i Danmark. bif vil dræbe modstanderne uden for banen, istedet for på banen. hvorfor? Ynkeligt er det ihvertfald.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » søndag, 09. mar, 2014 23:27

Mr. wright skrev:Det lyder til, at du vil have begge ting både udvikling at talenter og resultater på det europæiske plan. Her er det bare jeg ikke kan følge med, da det bare ikke lader sig gøre på sigt. Danske hold kommer jo aldrig til at opnå noget.

I min verden er det langt bedre, at vi får nogle ekstra hold med, således at nogle ekstra talenter kan få chancen for noget spilletid på det højeste niveau i Danmark. Det er jo trods alt begrænset hvor mange, der får chancen hos Brøndby, FC København, Aalborg BK osv. Vi har jo også set over de seneste år, at flere og flere reserve-spillere bliver udlejet.
Overhoved ikke. Jeg vil udvikle spillere, der er dygtige nok til at spille Danmark til slutrunder. En spiller som Morten "Duncan" Rasmussen er på landsholdet, selvom han er langt fra at have internationalt niveau.

Det er rigtig at klubberne i høj grad lever af, at spillerne bliver solgt til udlandet. Men hvor mange af dem får en længere karriere der? De fleste ender på bænken, hvis de da ikke vender hurtigt hjem til Danmark. Simpelthen fordi de ikke er bedre.

Brugeravatar
Mr. wright
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:01

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mr. wright » søndag, 09. mar, 2014 23:30

Ja, Thommo, det er endnu et argument for at det nuværende system skal laves om. Det vil jo være bedre på så mange måder, at der er eks. 16 hold ude og hjemme, som så vil give 30 kampe.

Det nuværende system med, at det er skævt ift. antal hjemmekampe er jo på ingen måde sportslig korrekt.

Brugeravatar
Mr. wright
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:01

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mr. wright » søndag, 09. mar, 2014 23:36

Alonso, jeg forstår ikke rigtig din argumentation. Du giver mig ret i, at klubberne lever at af sælge talenter til udlandet, og så vil du ikke have, at den danske liga skal have flere end 12 hold. Det giver i mit hovedet ikke rigtig nogen mening, at du ikke vil have flere hold, hvor flere unge spillere kan få chancen.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » mandag, 10. mar, 2014 00:35

Mr. wright skrev:Alonso, jeg forstår ikke rigtig din argumentation. Du giver mig ret i, at klubberne lever at af sælge talenter til udlandet, og så vil du ikke have, at den danske liga skal have flere end 12 hold. Det giver i mit hovedet ikke rigtig nogen mening, at du ikke vil have flere hold, hvor flere unge spillere kan få chancen.
Kvalitet frem for kvantitet.

Du får flere klubber op. Pengene stiger ikke af den grund, men skal fordeles på flere klubber. Det betyder færre penge, der kan investeres i talentudviklingen. Det kommer der dårligere spillere ud af.

Besvar