Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
JacobF
Indlæg: 1
Tilmeldt: mandag, 11. nov, 2013 19:33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JacobF » mandag, 11. nov, 2013 19:48

Chris-LFC skrev:
AJ skrev:Nu har Arsenal vundet stort set alle deres kampe uden de tre, så hvor stor en svækkelse var det lige, kan man spørge. Skal Man Utd så også beklage sig over, at Fletcher er skadet?

Vi er uenige mht. om Wenger kunne finde på at bænke Rosicky. Ramsey har desuden spillet på kanten i andre kampe i sæsonen. Men selv medregnet Rosicky er det kun to udskiftninger ift. det de ellers har stillet med.

Jeg synes det er åbenlyst, at brugeren overdriver for at fremme pointen, når han nævner Amos. Men at du kalder de andre elendige, ændrer jo ikke på, at Moyes sagtens kunne have fundet på at bruge én eller flere af dem, hvorfor din vurdering af deres niveau er irrelevant for diskussionen.

Enig i, at det er en stor svækkelse at undvære Mertesacker, men det er for patetisk at brokke sig over at have én midterforsvarer ude af spil. Det må man kunne håndtere, hvis man vil være et tophold.
Nej, Man Utd skal ikke beklage sig over at de mangler 1 central midt. Men var de uden 4 centrale midtbanespillere, på samme måde som Arsenal var uden 4 wingers, så ville jeg synes at det ville være helt i orden. Desuden har jeg på intet tidspunkt sagt at skader var den eneste grund til nederlaget. Men hvis man er ufattelig stupid for at mene at skader var medvirkende i Arsenals nederlag, så må jeg være ufattelig stupid.

Ramsey har trods alt kun spillet på kanten 2 gange i denne sæson hhv. mod West brom (hvor han blev udskiftet efter 60 min) og mod Napoli. Om han ville have spillet der alligevel kan vi jo kun gætte om. Men personligt var jeg som nævnt så imponeret over Rosicky både mod os og Dortmund, at jeg har svært ved at forestille mig at Wenger ville skifte ham ud, og rykke Ramsey væk fra sin yndlingsposition (hvilket det må siges at være, på trods af hans 150 minutter i denne sæson på højrekant), for at få plads til Flamini på vej tilbage fra skade. Men det er jo sådan set en ligegyldig diskussion.

Det var netop delen med Amos der jo indlægget så latterligt (udover hans anklagen om Arsenals ufattelige stupiditet). Ligesom Amos er Young også kun taget med for at overdrive. Manden er ikke skadet, han har bare været for dårlig, så der blev taget andre offensivspillere med på bænken i stedet for ham. Han er derfor ikke med fordi han har været elendig i denne her sæson, hvilket er pointen jeg prøvede at lavede da jeg vurderede niveau i mit første indlæg. Ferdinand kan jeg heller ikke se skulle være skadet, men kan have været mig der har misset noget. Hverken på psysioroom, google eller man utd's hjemmeside kan jeg se noget om at han skulle have været blevet skadet, siden han spillede fuldtid i midtugen. Moyes startede med 4 naturlige centrale forsvarsspillere på banen, så det giver mening at han ikke gider have en træt (og elendig) 35-årig på bænken, der netop har spillet 90-min i midtugen.
Så er vi tilbage ved Rafael og Welbeck... (og Fletcher, som faktisk er kommet tilbage, men stadig væk ikke har højt nok niveau - hvis han nogensinde når det igen)

Jeg kan godt se, at et tophold ikke kan undskylde sig udelukkende med skader - for selv med spillere Arsenal havde på banen var de skuffende. Men ALLE fans - inklusiv os og Man Utd's - vil sige at skader har haft en betydning på et givent kampforløb, hvis man havde haft lige så mange som Arsenal. Og det synes jeg ikke der er noget ufattelig stupidt over.
Jeg er selv United-fan med en bruger på Oldtrafford.dk, hvor der generelt er blevet gjort meget grin med Arsenal fansenes undskyldninger fra gårsdagens kamp.

Jeg tror ikke pointen er at Arsenal undskylder sig med én enkelt skade. Vi kan alle blive enige om at PM selvfølgelig er et stort tab, ham og Kosnielny har måske faktisk udgjort ligaens bedste forsvarsduo indtil videre.

Der hvor kæden hopper af, er at flere brugere har fremlagt det som om Arsenal spillede med deres andethold, og der bliver sågar nævnt at de mangler 7-8 spillere. PM havde uden tvivl spillet hvis han var klar, men havde Walcott, Podolski, Chamberlain og Rosicky alle været klar, så var der altså alligevel kun en af dem der havde spillet fra start. Derfor synes jeg altså også det er en ualmindeligt tynd undskyldning at proklamere man mangler 3 bænkevarmere. Havde de manglet 3 spillere fra startopstilling så havde det uden tvivl været en hel legitim undskyldning, men 3 af de spillere de mangler kunne højst være kommet ind med 20 minutter igen, og så er det altså en noget vag udmelding at undskylde et nederlag med skader. Man kan kun gisne om, hvilken betydning det havde haft for Arsenal at kunne sætte en af de førnævnte spillere ind til sidst. Man kan slet ikke med sikkerhed sige, at det havde ændret kampens forløb.

Arsenal manglede deres bedste forsvarspiller i 90 minutter, United manglede deres bedste forsvarsspiller i 45 minutter. Arsenal kom først ind i kampen da Man Utd var tvunget til at rykke Jones væk fra midtbanen og ned og ned i forsvaret. Selvom det var en chancefattig kamp, så havde Man Utd 100 % kontrol over kampen i første halvleg, det var da Vidic gik ud tingene begyndte at tippe over til Arsenals fordel. Arsenal var ganske vist svækket i en halvleg mere end United, men United , manglede altså halvdelen af det normalt foretrukne forsvar i anden halvleg. Derfor synes jeg det er ualmindeligt vattet undskyldning, at Arsenal fansene mener at de to spillere der manglede i Arsenals startopstilling gjorde hele forskellen, og i øvrigt fremlægger det som om de mangler et hav af nøglespillere.
Senest rettet af JacobF mandag, 11. nov, 2013 19:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 11. nov, 2013 19:51

Hvorfor pokker foregår den her diskussion i et Liverpool-forum??
Denne her tråd hedder Dagens kampe og ikke: 'Frit lejde for United-fans'..
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 11. nov, 2013 20:10

Kusk x 3. Der er i øvrigt efter 15 runder 3 point ml. nr. 3 og 11. Det må næsten være historisk.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 11. nov, 2013 20:21

Det er på tide at Colin Todd forlader Randers.

Han fortjener at træne et bedre hold.
Hent Shelvey tilbage!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » mandag, 11. nov, 2013 21:21

Jeg syntes det er fantastisk at RvP jubler som han gør (altså lige ud over han gør det ManU) Jeg elskede også Adebayors jubelscene. Hvor er det fantastisk. Mere af den slags

Chris-LFC
Indlæg: 140
Tilmeldt: torsdag, 07. nov, 2013 16:36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Chris-LFC » mandag, 11. nov, 2013 21:39

@JacobF

Jeg kan godt se hvad du mener, og det er nogle fine pointer dig (og AJ) kommer med.
Jeg tror nu stadigvæk ikke, at der havde været mindre tuderi herinde eller på Oldtrafford.dk hvis vores respektive trupper havde haft samme mængde skader, men det er vist på tide at lade det ligge nu.

@Jesper
Nok er det et Liverpool forum, men det er under sub-forummet "Generel fodbold diskussion", der omhandler andre kampe end Liverpool, så jeg kan ikke se problemet i at vi diskuterer en Premier League-kamp herinde.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14385
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 11. nov, 2013 21:44

Jesper skrev:Hvorfor pokker foregår den her diskussion i et Liverpool-forum??
Denne her tråd hedder Dagens kampe og ikke: 'Frit lejde for United-fans'..
Det skal forsvinde og blive væk.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Chris-LFC
Indlæg: 140
Tilmeldt: torsdag, 07. nov, 2013 16:36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Chris-LFC » mandag, 11. nov, 2013 21:58

Emmy skrev:
Jesper skrev:Hvorfor pokker foregår den her diskussion i et Liverpool-forum??
Denne her tråd hedder Dagens kampe og ikke: 'Frit lejde for United-fans'..
Det skal forsvinde og blive væk.
Nu var det mig der (ret dumt - indrømmet) hev et citat fra oldtrafford.dk herover, hvorfor et modsvar er naturligt. Tror ikke Jacob F. har oprettet bruger med henblik på at blive fast inventar her på forum, men derimod blot for lige hurtigt at lukke diskussionen om gårsdagens kamp.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » mandag, 11. nov, 2013 22:19

Bojangles skrev:Jeg syntes det er fantastisk at RvP jubler som han gør (altså lige ud over han gør det ManU) Jeg elskede også Adebayors jubelscene. Hvor er det fantastisk. Mere af den slags
Hvorfor er det fantastisk?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redmaniac » mandag, 11. nov, 2013 22:38

Selvfølgelig er det i orden han jubler. Han har vist Arsenals fans respekt ved ikke at juble, da han scorede mod dem i sidste sæson. united har haft en ringe sæson start, og jeg kan sagtens forstå hans glæde ved at score mod ligaens duks - tidligere klub eller ej.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. nov, 2013 22:43

Surf skrev:
Bojangles skrev:Jeg syntes det er fantastisk at RvP jubler som han gør (altså lige ud over han gør det ManU) Jeg elskede også Adebayors jubelscene. Hvor er det fantastisk. Mere af den slags
Hvorfor er det fantastisk?
Du har ret Surf. Det er (og har aldrig været) aldrig fantastisk at se van persie juble. :army5:
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mig_der » tirsdag, 12. nov, 2013 19:37

Hekkem skrev:
Surf skrev:
Bojangles skrev:Jeg syntes det er fantastisk at RvP jubler som han gør (altså lige ud over han gør det ManU) Jeg elskede også Adebayors jubelscene. Hvor er det fantastisk. Mere af den slags
Hvorfor er det fantastisk?
Du har ret Surf. Det er (og har aldrig været) aldrig fantastisk at se van persie juble. :army5:
Objektivt set - så udstrålede den fejring jo ikke hævn over Arsenal, men mere at en mand var 150% tændt på at vinde en vigtig fodboldkamp. Det var følelser og vilje der kom frem der - at det så var for en forfærdelig klub er noget trælst noget.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » onsdag, 13. nov, 2013 08:54

mig_der skrev: Objektivt set - så udstrålede den fejring jo ikke hævn over Arsenal, men mere at en mand var 150% tændt på at vinde en vigtig fodboldkamp. Det var følelser og vilje der kom frem der - at det så var for en forfærdelig klub er noget trælst noget.
Som jeg også skrev nogle sider tilbage ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » torsdag, 14. nov, 2013 22:52

Hvor er alle dem der sagde at England ikke talent?

Endnu en overbevisende præstation af U21-holdet.

Tjek nogle af navnene: Luke Shaw, Will Hughes, Saido Berahino, Nick Powell, Ravel Morisson, Jesse Lingard, Nathaniel Chalobah, Harry Kane, Ross Barkley og jeg kan blive ved.

Det er det man kalder en "Golden Generation".
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TomViolence » torsdag, 14. nov, 2013 23:18

Aquilani4 skrev:Hvor er alle dem der sagde at England ikke talent?

Endnu en overbevisende præstation af U21-holdet.

Tjek nogle af navnene: Luke Shaw, Will Hughes, Saido Berahino, Nick Powell, Ravel Morisson, Jesse Lingard, Nathaniel Chalobah, Harry Kane, Ross Barkley og jeg kan blive ved.

Det er det man kalder en "Golden Generation".
Du kan gætte al dét, du har lyst til, men vend tilbage om 2-5 år, hvor disse navne har slået igennem og har vundet VM.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar