Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » søndag, 26. maj, 2013 15:18

Er der nogen kanal eller et solidt stream som sender den italienske pokalfinale mellem de 2 Rom-klubber idag?
Hent Shelvey tilbage!

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 26. maj, 2013 15:27

Aquilani4 skrev:Er der nogen kanal eller et solidt stream som sender den italienske pokalfinale mellem de 2 Rom-klubber idag?
Prøv www. ItIsIllegal.com
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 26. maj, 2013 16:50

Bet365 og unibet sender den vist også. bare på irriterende små skærme :gunfire:

Mystisk at ingen af de 4-5 danske sportkanaler sender den, så vidt jeg kan lure.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mugge » søndag, 26. maj, 2013 17:22

Aquilani4 skrev:Er der nogen kanal eller et solidt stream som sender den italienske pokalfinale mellem de 2 Rom-klubber idag?
Det er IKKE tilladt at efterspørge links til streams her på forum!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 26. maj, 2013 17:52

Hr. Drejer skrev:
Aquilani4 skrev:Er der nogen kanal eller et solidt stream som sender den italienske pokalfinale mellem de 2 Rom-klubber idag?
Prøv www. ItIsIllegal.com
:lol:
Verden er smask fuld af hyklere....

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » mandag, 27. maj, 2013 00:46

Lars, du skal selvfølgelig have ret til din holdning omkring Bayern München, men som nogle andre i tråden her er inde på er det lidt på de forkerte grundlag du hader dem. Sammenligningen med ManU kan jeg slet ikke få øje på.

1: Billetpriserne. Der er væsentlig forskel på hvordan en klub som Bayern og ManU pumper sine fans for penge. Prøv lige at sammenligne priserne for et sæsonkort på Allianz Arena, sammenlignet med de fleste sæsonkort i Premier League. Bayern suger ikke sine fans på samme måde.

2: Som pointeret oven for "stjæler" Dortmund også fra Bayern. Man købte eksempelvis Hummels fra Bayern. Man har også "svækket" et hold som Borussia Mönchengladbach flere gange.

3: Historien om at man "reddede" Dortmund økonomisk er selvfølgelig lidt overdrevet. Men faktum er at man lånte dem pengene da de som mest behøvede dem. Uanset hvilke bagtanker man havde kan jeg ikke komme i tanker om, at ManU, Real Madrid eller Barcelona har gjort noget lignende for en konkurrent.

4: Bayern og Dortmund har faktisk altid haft et godt forhold hvis man ser bort fra fansene. Dortmunds ledelse bliver typisk inviteret til middag hos Bayerns før indbyrdes kampe. Dette forhold er blevet forværret på grund af Götze-affæren. Men til Bayerns forsvar skal det siges, at Götze er stor Bayern-fan siden barnsben, noget han far bekræftede i medierne langt før denne transfer. Ærligt talt kan jeg ikke se det er værre end da Liverpool prøvede at hente Heinze i ManU eller da ManCity købte Tevez. Eller da vi købte Robbie Keane eller Sturridge.

5: Bayern har en tendes til at tage sig af deres egne i en grad man sjældent ser inden for fodboldverden. Nu er det godt nok blevet meget umoderne at tage sig af sine egne og nære på bekostning af den brede almenhed, men stort set alle de gamle Bayern-legender har et job i organisationen. Sepp Maier blev hevet ind fra et liv i ensomhed og alkoholmisbrug, og fik et job i klubben. Gjorde ManU det for George Best? Hoeness, Beckenbauer, Rummenigge, Björn Andersson...alle har de fået et job i klubben. Björn Andersson sad med de det svenske Viasat studie og fortalte om den sammenholdning man har i klubben, og hvordan man altid passer på de gamle...har du givet noget til Bayern kan du altid forvente at få noget tilbage. Effenberg blev fornyelig tilbuldt en rolle i klubben, noget han selv takkede nej til.

Summasumarum, jeg har svært ved at genkende det negative billede af Bayern. Jeg kan dog, end ikke med lys og lygte, infrarøde sigtekorn eller CIA-satelitter finde nogle ligheder med ManU derimod. Det er snarere mit indtryk, at man som Bayern og ManU-fan nærmest hader hinanden, sådan er det da ihvertfald med de Bayern-fans jeg kender.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » mandag, 27. maj, 2013 01:08

AllanShore skrev:
jørgen lk skrev:Og det der med at de reddede B.Dortmund fra bankerot - hvor passer det ind i din ligning?
Større lån var det nu heller ikke. Det skulle vist ligge i omegnen af € 2 mio. Og Bayern har, for at se helt kynisk på det, kun godt af at der er mange store klubber i Bundesligaen. De lever meget af reklamepenge, og derfor vil det ikke være godt for deres omsætning hvis interessen for ligaen falmer.
Nu er det jo heller ikke sådan, at bankerne render rundt og låner penge ud bare fordi de vil være venlige. Det er da klart, at Bayern lånte de penge ud med det formål at redde en konkurrent, og dermed også ligaens anseende. Men hvor ofte ser vi lige den slags ske i England, Spanien eller Italien? Jeg kan ihvertfald ikke komme i tanke om nogle konkrete eksempler. Det nærmeste må da være, da Roman A i starten af sin regeringstid i Chelsea betalte overpris for nogle af deres nyindkøb, til fordel for en mindre klub som West Ham eksempelvis. Men jeg husker ikke ManU stå og vifte med checkhæftet de gange Liverpool har været i knibe.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mugge » mandag, 27. maj, 2013 07:16

henrik1 skrev:5: Bayern har en tendes til at tage sig af deres egne i en grad man sjældent ser inden for fodboldverden. Nu er det godt nok blevet meget umoderne at tage sig af sine egne og nære på bekostning af den brede almenhed, men stort set alle de gamle Bayern-legender har et job i organisationen. Sepp Maier blev hevet ind fra et liv i ensomhed og alkoholmisbrug, og fik et job i klubben. Gjorde ManU det for George Best? Hoeness, Beckenbauer, Rummenigge, Björn Andersson...alle har de fået et job i klubben. Björn Andersson sad med de det svenske Viasat studie og fortalte om den sammenholdning man har i klubben, og hvordan man altid passer på de gamle...har du givet noget til Bayern kan du altid forvente at få noget tilbage. Effenberg blev fornyelig tilbuldt en rolle i klubben, noget han selv takkede nej til.
Selv Søren Lerby fik et job... :D

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » mandag, 27. maj, 2013 09:36

henrik1 skrev:Lars, du skal selvfølgelig have ret til din holdning omkring Bayern München, men som nogle andre i tråden her er inde på er det lidt på de forkerte grundlag du hader dem. Sammenligningen med ManU kan jeg slet ikke få øje på.

1: Billetpriserne. Der er væsentlig forskel på hvordan en klub som Bayern og ManU pumper sine fans for penge. Prøv lige at sammenligne priserne for et sæsonkort på Allianz Arena, sammenlignet med de fleste sæsonkort i Premier League. Bayern suger ikke sine fans på samme måde.

2: Som pointeret oven for "stjæler" Dortmund også fra Bayern. Man købte eksempelvis Hummels fra Bayern. Man har også "svækket" et hold som Borussia Mönchengladbach flere gange.

3: Historien om at man "reddede" Dortmund økonomisk er selvfølgelig lidt overdrevet. Men faktum er at man lånte dem pengene da de som mest behøvede dem. Uanset hvilke bagtanker man havde kan jeg ikke komme i tanker om, at ManU, Real Madrid eller Barcelona har gjort noget lignende for en konkurrent.

4: Bayern og Dortmund har faktisk altid haft et godt forhold hvis man ser bort fra fansene. Dortmunds ledelse bliver typisk inviteret til middag hos Bayerns før indbyrdes kampe. Dette forhold er blevet forværret på grund af Götze-affæren. Men til Bayerns forsvar skal det siges, at Götze er stor Bayern-fan siden barnsben, noget han far bekræftede i medierne langt før denne transfer. Ærligt talt kan jeg ikke se det er værre end da Liverpool prøvede at hente Heinze i ManU eller da ManCity købte Tevez. Eller da vi købte Robbie Keane eller Sturridge.

5: Bayern har en tendes til at tage sig af deres egne i en grad man sjældent ser inden for fodboldverden. Nu er det godt nok blevet meget umoderne at tage sig af sine egne og nære på bekostning af den brede almenhed, men stort set alle de gamle Bayern-legender har et job i organisationen. Sepp Maier blev hevet ind fra et liv i ensomhed og alkoholmisbrug, og fik et job i klubben. Gjorde ManU det for George Best? Hoeness, Beckenbauer, Rummenigge, Björn Andersson...alle har de fået et job i klubben. Björn Andersson sad med de det svenske Viasat studie og fortalte om den sammenholdning man har i klubben, og hvordan man altid passer på de gamle...har du givet noget til Bayern kan du altid forvente at få noget tilbage. Effenberg blev fornyelig tilbuldt en rolle i klubben, noget han selv takkede nej til.

Summasumarum, jeg har svært ved at genkende det negative billede af Bayern. Jeg kan dog, end ikke med lys og lygte, infrarøde sigtekorn eller CIA-satelitter finde nogle ligheder med ManU derimod. Det er snarere mit indtryk, at man som Bayern og ManU-fan nærmest hader hinanden, sådan er det da ihvertfald med de Bayern-fans jeg kender.
Uha, det var et langt indlæg som svar på en lille mavesur bemærkning fra min side... ;) Men jeg har bestemt ikke noget mod at få nuanceret min opfattelse af Bayern, for så meget følger jeg heller ikke med i tysk fodbold, så tak for det! (ingen ironi!). Jeg bryder mig ikke om Bayern og har aldrig gjort det, primært pga. deres arrogance, som jeg godt ved, at mange andre synes kan være ganske forfriskende. Rationel er min antipati over for Bayern ganske givet ikke, det medgiver jeg. Det er jo sjældent de rationelle følelser, der styrer vores valg i fodbold.

Min sammenligning med ManU går, som før nævnt, på at de lige kan købe modstandernes bedste spillere, når modstanden bliver for hård. Jeg ved godt, at det er den måde, økonomien og fodbold fungerer på i dag, men alligevel synes jeg det er trist og træls. Nu er vi, Liverpool, selv i en situation, hvor vi skal forsøge at klare os på lidt alternative måder. Om to-tre år, når det så er lykkedes, og vi står som mestre, ja, så køber ManU da bare Coutinho og Suarez og Ibe - sådan tror jeg, mange Dortmund-fans oplever situationen lige nu. Og nej, man kan ikke rigtigt gøre noget ved det, men træls er det da alligevel. Som i resten af samfundet er det jo desværre blevet sådan i fodbold, at er man først kommet op på toppen, så er det blevet endnu lettere at forblive der, sammenlignet med situationen i 70'erne og 80'erne, 'when we were winning'.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Merseyside Boys » mandag, 27. maj, 2013 09:56

Billede

Jeg havde også tidligere (for år tilbage) en anden mere negativ opfattelse af Bayern. Jeg levde reelt i en vildfarelse bestående af fordomme og klicheer. Bayern stod som indbegrebet af Tysk Herrefolk, arrogance og alle negative ord om storklubber, købeklubber mv. Men følelser i fodbold kan nogle gange være lidt flygtige og mildest talt irrationelle og uforklarlige. Efter Tysklands positive fodbold på landsholdsplan, hvor jeg særligt faldt for Thomas Müller, startede ændringen i min holdning til Bayern. Og på vejen i den proces læste jeg bogen "Arvefjender". Og kapitlet om Dortmund vs. Bayern øgede blot farten i processen. Beskrivelsen af Bayern var for mig meget øjen-åbnende. Prøv at læs det!
Bayern var oprindeligt kendt som "jødernes klub" - så meget for fordommen om Tysk Herrefolk, klubben skulle også være kendt for sin sociale bevidstehed. Både generelt, og som nævnt i tidligere indlæg overfor tidligere spillere (Gerd Müller blev også hentet ind fra alkoholproblemer til ungdomstræner), andre klubber St. Puali og Dortmund osv.
Skåret ind til benet skyldes antipatien mod Bayern nok i høj grad deres sportslige succes, det at de ofte køber rivalers stjerner, og så personer som Beckenbauer m.fl's arrogance.

Når det er sagt, så bryder jeg mig ikke synderligt om Robben og Ribery.

Samtidig har jeg også en svaghed for Dortmund (bla. efter en fantastisk tur på Signal Iduna Park til 4-4 kamp mod Stuttgart). Så det var en ret speciel finale, hvor jeg reelt ikke holdt med nogen.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » mandag, 27. maj, 2013 10:18

henrik1 skrev:5: Bayern har en tendes til at tage sig af deres egne i en grad man sjældent ser inden for fodboldverden. Nu er det godt nok blevet meget umoderne at tage sig af sine egne og nære på bekostning af den brede almenhed, men stort set alle de gamle Bayern-legender har et job i organisationen. Sepp Maier blev hevet ind fra et liv i ensomhed og alkoholmisbrug, og fik et job i klubben. Gjorde ManU det for George Best? Hoeness, Beckenbauer, Rummenigge, Björn Andersson...alle har de fået et job i klubben. Björn Andersson sad med de det svenske Viasat studie og fortalte om den sammenholdning man har i klubben, og hvordan man altid passer på de gamle...har du givet noget til Bayern kan du altid forvente at få noget tilbage. Effenberg blev fornyelig tilbuldt en rolle i klubben, noget han selv takkede nej til.

Summasumarum, jeg har svært ved at genkende det negative billede af Bayern. Jeg kan dog, end ikke med lys og lygte, infrarøde sigtekorn eller CIA-satelitter finde nogle ligheder med ManU derimod. Det er snarere mit indtryk, at man som Bayern og ManU-fan nærmest hader hinanden, sådan er det da ihvertfald med de Bayern-fans jeg kender.
Det er nu ikke rigtigt, at United ikke tager sig af de gamle spillere. Der er faktisk ufattelig mange, der er blevet tilknyttet klubben efter de har stoppet karrieren. Selv Quinton Fortune arbejder på Old Trafford og det var ikke fordi han excellerede med sine fodboldkundskaber dengang.
At man så ikke hev George Best ind og gav ham et arbejde som Bayern gjorde med Sepp Maier kan jeg nu godt forstå. Selvom han var en af de største, der nogensinde har spillet i klubben, så kan jeg ikke se hvad han skulle have lavet i klubben. Han var en entertainer, og derfor optrådte han også tit i fjernsynet, men hvad skulle han så lave bag et skrivebord eller på en træningsbane? Han var jo helt optaget af damerne og alkoholen. Som han selv udtalte; I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.

Mht. forholdet mellem de to fangrupper, så er det rigtigt, at det ikke er så godt. Det bunder bl.a. i, at Bayerns fans har en tendens til at imitere flystyrt, og det bliver sikkert efterfulgt af diverse smædesange fra Uniteds fans.

@ LarsU
Hvilke direkte rivaler har United svækket ved at købe deres spillere?
Fan af Manchester United

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » mandag, 27. maj, 2013 10:23

Nu blev Arsenal trods alt nummer 3 i ligaen sidste år, så hvis de ikke var en rival, så er den eneste rival jo Man City.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » mandag, 27. maj, 2013 10:49

Det kan der argumenteres for, men omvendt så har Arsenal været så langt bagud siden salget af Fabregas, at de næppe har været direkte rivaler til titlen. Sidste år var det mere eller mindre et parløb gennem hele sæsonen. Arsenal endte 19 point efter Manchester x 2, og det kun pga. en rigtig god slutspurt. Og desuden, så rykkede man kun på Van Persie fordi man fandt ud af, at der var en mulighed for at få ham.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 27. maj, 2013 11:06

ManU svækkede:

Arsenal(Van Persie)
Leeds(Cantona, Ferdinand)
Everton(Rooney, kommer garanteret flere nu)
Spurs(Carrick, Berbatov)
Villa(Yorke)
West Ham(Tevez)

Man kunne snildt have endt med Shearer og Le Tissier, men de ville ikke.

Og man kan blive ved.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » mandag, 27. maj, 2013 11:17

Aquilani4 skrev:ManU svækkede:

Arsenal(Van Persie)
Leeds(Cantona, Ferdinand)
Everton(Rooney, kommer garanteret flere nu)
Spurs(Carrick, Berbatov)
Villa(Yorke)
West Ham(Tevez)

Man kunne snildt have endt med Shearer og Le Tissier, men de ville ikke.

Og man kan blive ved.
Andy Cole (Newcastle).

Sheringham (Tottenham)
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Besvar