Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 28. apr, 2011 09:21

Aarde skrev:Når der er mere fokus på at dive, brokke sig til de 27 dommere og losse hinanden ned, end der er på at spille fodbold, så kan man ikke forvente en god fodboldkamp. Og sådan har tendensen for dette derby desværre været i nogle år efterhånden. Der spilles mere mod dommeren, end der spilles mod modstanderholdet - og den smule fokus, der er på modstanderne er desværre præget af ekstremt fjendskab og ufint spil i rå mængder. Det er sørgeligt gang på gang at skulle opleve.

Og så hjælper det sgu heller ikke just på det at have klodens to mest arrogant fremstående og negativt opildnende managers stående på sidelinien. Deres egoer er desværre mindst ligeså store som deres trænertalent (og det siger ikke så lidt - for de er begge forbandet dygtige managers), og de er simpelthen ulidelige at se på.
Enig Aarde.
Det er efterhånden en skændsel at se de to hold! Især på banen samtidig. Dog må jeg sige at Barcelona spillerne godt nok falder let. At verdens bedste fodboldhold gider at spille på en ting som film, er mig fuldstændig uforståeligt. Hvordan Pedro, Alves og Busquets kan kigge sig selv i øjnene efter gang-på-gang at falde teatralsk, forstår jeg simpelthen ikke. Deres værdighed ligger på et meget lavt sted!
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » torsdag, 28. apr, 2011 13:21

Kynde skrev:Jeg forstår ikke hypen omkring El Clásico-opgørene. Mage til tragikomiske og elendige topkampe skal man virkelig lede længe efter.
Jeg er også hoppet med "hype" på bølgen, men efter det sidste opgør er magien da helt væk. Skal dog også se retur opgøret, men det bliver med en masse tv zapperi og surfen net. Ellers kan jeg ikke holde til 90 minutter.

Og er busquets i grunden ikke den største diver, i de 4 største ligaer? Fy fa´en da hvor er han da klam på en bane.
Verden er smask fuld af hyklere....

bblauritzen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 28. apr, 2011 13:54

Thommo skrev:
Kynde skrev:Jeg forstår ikke hypen omkring El Clásico-opgørene. Mage til tragikomiske og elendige topkampe skal man virkelig lede længe efter.
Jeg er også hoppet med "hype" på bølgen, men efter det sidste opgør er magien da helt væk. Skal dog også se retur opgøret, men det bliver med en masse tv zapperi og surfen net. Ellers kan jeg ikke holde til 90 minutter.

Og er busquets i grunden ikke den største diver, i de 4 største ligaer? Fy fa´en da hvor er han da klam på en bane.
Glemmer aldrig denne her: http://www.youtube.com/watch?v=lhoBrOvs ... re=related

IanRush
Indlæg: 593
Tilmeldt: lørdag, 15. aug, 2009 19:06

Re: Dagens Kampe

Indlæg af IanRush » torsdag, 28. apr, 2011 14:23

Skyd mig, hæng mig, gør hvad I vil. Hvis finalen hedder Barcelona-Manchester U, så holder jeg med sidstnævnte. Jeg er så træt af de spanske primadonnaer

dphreak
Indlæg: 517
Tilmeldt: onsdag, 22. sep, 2010 22:03
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af dphreak » torsdag, 28. apr, 2011 14:40

IanRush skrev:Skyd mig, hæng mig, gør hvad I vil. Hvis finalen hedder Barcelona-Manchester U, så holder jeg med sidstnævnte. Jeg er så træt af de spanske primadonnaer
He's a witch! Burn him! Buuurn hiiim!!!

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel » torsdag, 28. apr, 2011 14:41

bblauritzen skrev:
Thommo skrev:
Kynde skrev:Jeg forstår ikke hypen omkring El Clásico-opgørene. Mage til tragikomiske og elendige topkampe skal man virkelig lede længe efter.
Jeg er også hoppet med "hype" på bølgen, men efter det sidste opgør er magien da helt væk. Skal dog også se retur opgøret, men det bliver med en masse tv zapperi og surfen net. Ellers kan jeg ikke holde til 90 minutter.

Og er busquets i grunden ikke den største diver, i de 4 største ligaer? Fy fa´en da hvor er han da klam på en bane.
Glemmer aldrig denne her: http://www.youtube.com/watch?v=lhoBrOvs ... re=related
Det er virkelig klamt. Og Alves der i går skulle bæres fra banen blev slet ikke ramt.
http://www.youtube.com/watch?v=G2oRXFRl6QE

At det er farligt spil er en anden sag, men føj hvor kan jeg hade spanske hold og spansk fodbold.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 28. apr, 2011 14:43

dphreak skrev:
IanRush skrev:Skyd mig, hæng mig, gør hvad I vil. Hvis finalen hedder Barcelona-Manchester U, så holder jeg med sidstnævnte. Jeg er så træt af de spanske primadonnaer
He's a witch! Burn him! Buuurn hiiim!!!
Det er lige før jeg er med dig på den! En ting er sikkert; kampen skal ikke ses!
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » torsdag, 28. apr, 2011 14:47

Det her er godt nok også vammelt at se på:




@IanRush

Føj.

SaintAnker

Re: Dagens Kampe

Indlæg af SaintAnker » torsdag, 28. apr, 2011 15:21

Jeg kan nu godt lide at se Barca spille og kampen var fed syntes jeg. 70% boldbesiddelse på udebane og modstanderen er Real Madrid. De er jo til grin. Og Pepe er det største svin der kan gå på 2 ben. Han er super god, men han er et mega svin. Ramos er heller ikke nogen engel. Og Marcelo der trapper på Pedro i straffesparks feltet - det er sgu ikke fodbold. Halvdelen af RM er for voldige syntes jeg.

Og hvis det bliver Barca - Man utd i finalen, så er der ingen tvivl om hvem jeg holder med.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » torsdag, 28. apr, 2011 15:26

Men hvor meget fik Barca egentlig ud af deres 70% boldbesiddelse? Jeg synes sgu ikke det var specielt meget da. Langt fra. De kunne ikke komme nogen som helst steder.
Real Madrid skal have ros for, at de får lukket Barcelona´s offensiv indtil det røde kort kommer. Først der får Real Madrid pladsen mellem forsvaret og midtbanen.

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mig_der » torsdag, 28. apr, 2011 16:00

Callesen skrev:Men hvor meget fik Barca egentlig ud af deres 70% boldbesiddelse? Jeg synes sgu ikke det var specielt meget da. Langt fra. De kunne ikke komme nogen som helst steder.
Real Madrid skal have ros for, at de får lukket Barcelona´s offensiv indtil det røde kort kommer. Først der får Real Madrid pladsen mellem forsvaret og midtbanen.
De bruger det jo som forsvar, har de andre ikke bolden kan de ikke score mål. Virkede da ret godt i går.

Iøvrigt mener jeg at Pepe burde skydes.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Rolling

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rolling » torsdag, 28. apr, 2011 16:05

Barcelona havde bolden 70 % af tiden, men de var alligevel ikke meget bedre end madrid. De trillede bolden rundt i de bagerste rækker og på midten af banen. De havde 1 skud mere på mål en Madrid. den eneste forskel på de to hold var Messi.

Der er ingen klubber der er perfekte, men Barcelona har sat en helt ny standard. Det er muligt United har Nani, Liverpool har Suarez, Arsenal har Eboue, Chelsea har Drogba etc, men som de aldrig nogensinde været så vamle. I Barcelona er Busquet, Pedro og Alves langt værre end før nævnte, samtidig har de Villa, Iniesta og Mascerano der heller ikke er sene til at lave teatralske fald, derudover har Pique og Valdes en forfærdelig attitude. Det er simelthen tragkomisk at se Valdes styrte en halv banelænge op til dommern, fordi pedro tager sig til hovedet uden at være blevet ramt. Jeg sidder seriøst og overvej om dommer manipulation og snyd er en del af det taktiske oplæg.

Jeg forstår ikke at et hold som Barcelona ikke bare spiller fodbold. Respekten fra de neutrale, som de har opbygget ved deres fodboldfilosofi, er så småt ved at smuldre, på grund af deres enormt usportslige opførsel. Jeg tror aldrig jeg har følt så stor afsky ved et hold som jeg gør ved Barcelona, ikke engang mit eget holds værste konkurrenter. Chelsea blev snydt for TRE strafespark på broen, Motta bliver vist ud efter hans hånd rammer Pedro på skulderen hvorefter han så tager sig til hovedet (Barcelona ryger så heldigvis ud alligevel) og nu for Barcelona så lov til at opfører sig så hamrende usportsligt at de gør ondt, uden at de får konsekvenser. Pepes røde kort kan forsvares, omend jeg synes den var alt for hård. Alves skulle også have været vist ud, i og med han havde et gult kort i forvejen. Spanien, med mange Barcelona spillere manipulerede i øvrigt også med dommeren i adskillige kampe under VM, i så høj grad at det efter minmening fik afgørende betydning.

Hvis man lægger brillerne på hylden i forhold til eget hold og liga rivaler (jeg er Unitedfan hvis nogle ikke skulle have opdaget det ;)) så er jeg slet ikke i tvivl om at Barcelona er den mest usympatiske og vamle klub der findes. Champions League finale mellem Liverpool og Barcelona ville jeg uden tvivl holde med Liverpool. Til trods for hadet og rivalisereingen mellem de to klubber, har jeg langt mere respekt for Liverpool der aldrig har været så vamle og usprtslige som Barcelona er.

Hvis United og Barcelona kommer i finalen, og Barcelona vinder 3-1 fordi de bare er et bedre hold, så er det til at leve med, men jeg frygter simpelthen at mit hold taber den kamp på grund af Barcelonas manipulernde taktik. Spørsmålet er om man kan spille en så vigtig kamp mod Barcelona uden at få røde kort, eller forkert dømte straffespark imod sig.

IanRush
Indlæg: 593
Tilmeldt: lørdag, 15. aug, 2009 19:06

Re: Dagens Kampe

Indlæg af IanRush » torsdag, 28. apr, 2011 16:16

SaintAnker skrev:Jeg kan nu godt lide at se Barca spille og kampen var fed syntes jeg.
hvilken planet er du fra? Barca er så klamme, som man overhovedet kan være:
http://www.youtube.com/watch?v=ygmGIFz_ ... dded#at=79

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7366
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 28. apr, 2011 17:22

Hvordan man tilnærmelsesvis kan synes om Barca har jeg ingen forståelse for. Sjældent har jeg set et mere arrogant og vammelt mandskab end Barca. Pedro og Busquets eneste forklaring på deres tilstædeværelse må være Peps tydelig kærlighed for spanske spillere og deres evige filmeri. Føj, for den lede, hvor var det en gennemført ulækker kamp.

Den bør ikke kun få konsekvenser for Mourinho, den bør også få konsekvenser for Barcelona og deres filmeri og feje tricks. Det er respektløst at opføre sig sådan foran flere millioner seerer. Jeg væmmes.

Dommeren var alt for påvirket af spillernes små tricks. Hvilken betydning har det, at en reservemålmand bliver vist ud?!? For eftertiden må det få større betydning fx at en af spillerne på banen istedet må gå tideligt i bad. Det bør have konsekver, at få et rødt kort - det havde det til Barcas reserve ikke.

Lyder finalen: Man U - Barca, så tvivler jeg stærkt på jeg skal se den. Tænk at skulle se på Xavi, Rooney, Fergie og Guardiola i en og samme kamp. Føj, for satan. De mest gennemførte ulækre mennesker indenfor international fodbold.

CL semifinalerne indtil videre = :army6:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 28. apr, 2011 19:25

Barca er super gode (skue)spillere. De falder jo om på græstæppet, som om de var blevet skudt. Jeg håber sq at Von Trier lige giver dem ring til sin nye film.

Jeg håber lidt at RM giver dem en snitte på Camp Nou, for den måde de forsøger at påvirke dommeren, får Chelsea til at ligne søndagsspejdere. Men det sker desværre ikke.

Men de er gode til at trille bolden rundt. Jeg husker stadig da vi mødte dem i 2001 (tror jeg), da lavede de ca. 35 afleveringer i streg, før Overmars scorede på en friløber. Vi havde ingen chance for at få fat i bolden. Det ser kedeligt ud, men effektivt luller de modstanderen lidt i søvn, og så kommer 'the killer-pass', som åbner det hele. Jeg tror det hedder tålmodighed.

Barca er bare verdens bedste hold pt, og det har de været de sidste 3 år. Måden at straffe dem på, vil være at placere sine vings højt på banen, for at forhindrer deres backs i at løbe fremad og skabe overtalssituationer. Dernæst skal man lukke af for Iniesta og Xavi, da de står for 70% af afleveringerne til Messi, på den måde sikrer man at Messi ikke får så meget at arbejde med. For han er sq verdens bedste, og uhyggelig i løb med bold. Det er vigtigt at man har bolden, når man spiller mod dem. De er 100 gange bedre med bold, end de er uden.

Jeg tror ikke at hverken RM eller Man U kan stille meget op overfor dem. Man U skal i hvert fald ikke spille lige som sidst med Rooney på fløjen, det var en taktisk fejl af dimensioner af deres manager. Derudover bliver Man U's centrale midtbane et problem, da den er milevidt fra at matche Barca's ditto.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar