Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kristoffer » lørdag, 28. aug, 2010 13:25

STMO skrev:Jeg forudser, at Inter efter mange års succes i år får fiasko fra ende til anden. Uhyrligt så ringe fodbold, så gode spillere leverede mod Atletico.
Ja det ligner uhyrlig meget noget vi har set før! ;)
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » lørdag, 28. aug, 2010 14:12

Wallcott er vist kommet ind i en god stime. Har scoret et flot mål for Arsenal, efter godt opspil. Arsenal er generelt startet rigtig fint ud, men samtidig er Blackburn hele tiden farlige på kontra og nu score de så, mens jeg skriver dette, på netop en god kontra.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

SaibotDK
Indlæg: 989
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:56
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af SaibotDK » lørdag, 28. aug, 2010 14:26

nrg skrev:Wallcott er vist kommet ind i en god stime. Har scoret et flot mål for Arsenal, efter godt opspil. Arsenal er generelt startet rigtig fint ud, men samtidig er Blackburn hele tiden farlige på kontra og nu score de så, mens jeg skriver dette, på netop en god kontra.
Ja, Walcott er for nice for tiden! Hvis så bare Roy hentede ham, så han kunne komme til sin favoritklub ;)

Brugeravatar
vorstrup
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 892
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 00:00
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af vorstrup » lørdag, 28. aug, 2010 17:37

Hold den Wigan!
Hvorfor komme til din bedste vens begravelse? Han kommer alligevel ikke til din.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » lørdag, 28. aug, 2010 18:59

AJ skrev:Jeg kan simpelthen ikke se hvad deres 11 CL-deltagelser kontra FCK's 2 har en dyt at gøre med to enkeltstående kampe i hhv. Norge og Danmark under fuldstændig vante og normale omgivelser. Du tillægger ikke statistik betydning? Hvorfor drager du den så selv frem ved at nævne deres forhistoriske Champions League bedrifter?

Før nævnte du tre forhold som udløste Rosenborgs favoritstatus: erfarne spillere, tidligere CL-deltagelser og Eggens kompetence (kan godt være, at han har været omkring holdet siden). Nu er det lige pludselig 1) vindermentaliteten og 2) traditionen, der er afgørende?
ad 1) Hvorfor skulle Rosenborgs vindermentalitet være større? Hvilke psykiske faktorer taler til deres fordel? Tror du deres urutinerede folk bare tænker tilbage på Brattbakk, Frode Johnsen, Rekdal (?), Strand, Hoftun osv. dagene og så pludeslig spiller bedre end FCK, selvom de er dårligere fodboldspillere?
ad 2) Så skal Nottingham Forest jo også slå FCK over to kampe.

Man bliver sgu da for helvede nødt til at vurdere holdenes og spillernes nuværende niveau for at komme frem til hvem der er favoritter. Og, der er FCK bare langt, langt bedre, hvilket burde være tydeligt for enhver på forhånd, og hvis ikke, så krystalklart efter den første kamp, hvor kun manglende skarphed foran kassen (ikke usædvanligt) samt forsvarsspil under niveau skabte "spændning" om det samlede udfald.

Og selvom du holder med FCK er det da stadig en latterliggørelse og hån at anse dem som værende ringere end Rosenborg. Igen, Annan ville kunne komme på FCK's hold, måske et par stykker mere på midtbanen og frem, men det er så det. Wiland, Pospech, Antonsson, Ottesen, Wendt, Claudemir, Vingaard, Grønkjær og N'Doye ville uden tvivl komme på Rosenborgs hold.
AJ, jeg orker snart ikke denne diskussion længere. Vi kommer jo ikke videre. Jeg synes også efter at have set to kampe nu, at FCK har et klart bedre hold end Rosenborg. Men inden kampen regnede jeg Rosenborg som favoritter. At sammenligne Nottingham Forrest med Rosenborg er da ikke ret relevant. Det er inden for de sidste 10 år Rosenborg har haft sin fremgang, mens Nottingham Forrest havde et par gode sæsoner for 30 år siden.

Skal vi ikke bare blive enige om, at FCK ihvertfald er væsentlig stærkere nu. Så kan jeg jo være ene om at tillægge Rosenborgs traditioner og vindermentalitet stor vægt.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fribytter » lørdag, 28. aug, 2010 20:53

Mon CL allerede sætter sit præg på Spurs? Et tåbeligt nederlag.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
pimpefar
Indlæg: 549
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 17:49
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af pimpefar » søndag, 29. aug, 2010 15:52

Hyypia agerer såmænd kaptajn for Leverkusen i dag, i fraværet af Rolfes.

Mikkel K
Indlæg: 1540
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:24
Geografisk sted: Århus C
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel K » søndag, 29. aug, 2010 16:53

Tevez har lavet sæsonens største afbrænder mod Sunderland - den bliver ikke overgået, det tør jeg godt garantere!
Billede

McRae

Re: Dagens Kampe

Indlæg af McRae » søndag, 29. aug, 2010 17:24

pimpefar skrev:Hyypia agerer såmænd kaptajn for Leverkusen i dag, i fraværet af Rolfes.
...og seks mål lukkede de ind...

Mikkel K
Indlæg: 1540
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:24
Geografisk sted: Århus C
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel K » søndag, 29. aug, 2010 17:57

Sunderland 1
Man City 0

93' Darren Bent, pen

Ikke ilde, ikke ilde...
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » mandag, 30. aug, 2010 15:07

Sidder og undrer mig over weekendens runde og over starten af Premier League. Her tænker jeg på John Terry de seneste to kampe er ganske heldig at fuldføre. Svinestreg på svinestreg har han disket op med. Han sparker ud efter en modstander i begge kampe, efter bolden er spillet eller der er dømt. 2 kampe i træk mener jeg er bemærkelsesværdigt, og det kan begynde at ligne et mønster, hvor dommerstanden ikke rigtig gør noget ved det.

Ellers virker Chelsea ganske uovervindelige og har igen startet som lyn og torden. Premier Leagues klart stærkeste mandskab pt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » tirsdag, 31. aug, 2010 00:00

Har kigget lidt på Inter-kampen idag. Så også noget af Supercupen. Egentlig er jeg ligeglad med Benitez nu, men når man alligevel ikke har andet at lave bliver man nysgerrig. Jeg vil heller ikke fælde nogen dom endnu. Men det jeg har set hidtil har ikke været imponerende. Spørgsmålet er om ikke Rafa skulle have taget en mindre time out? Som sagt, sæsonen er stadig ung. Men det første indtryk er ikke godt. Og her duer undskyldningen om manglende midler og dårlig trup altså ikke.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » tirsdag, 31. aug, 2010 00:05

Så også lidt af første halvleg. De havde kun én chance på mål i første halvleg. Hvilket man må sige er alt for lidt, når man ser på det spillermateriale de har.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 31. aug, 2010 09:19

henrik1 skrev:Har kigget lidt på Inter-kampen idag. Så også noget af Supercupen. Egentlig er jeg ligeglad med Benitez nu, men når man alligevel ikke har andet at lave bliver man nysgerrig. Jeg vil heller ikke fælde nogen dom endnu. Men det jeg har set hidtil har ikke været imponerende. Spørgsmålet er om ikke Rafa skulle have taget en mindre time out? Som sagt, sæsonen er stadig ung. Men det første indtryk er ikke godt. Og her duer undskyldningen om manglende midler og dårlig trup altså ikke.
Ny træner og nye spillere. Så vil man først kunne bedømme holdet omkring november.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Gokken24

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Gokken24 » tirsdag, 31. aug, 2010 16:06

Hekkem skrev:
henrik1 skrev:Har kigget lidt på Inter-kampen idag. Så også noget af Supercupen. Egentlig er jeg ligeglad med Benitez nu, men når man alligevel ikke har andet at lave bliver man nysgerrig. Jeg vil heller ikke fælde nogen dom endnu. Men det jeg har set hidtil har ikke været imponerende. Spørgsmålet er om ikke Rafa skulle have taget en mindre time out? Som sagt, sæsonen er stadig ung. Men det første indtryk er ikke godt. Og her duer undskyldningen om manglende midler og dårlig trup altså ikke.
Ny træner og nye spillere. Så vil man først kunne bedømme holdet omkring november.
+1

Besvar